مقالات مشاوره ای

زیست دهم، یازدهم و دوازدهم خیلی سبز، بهترین منبع زیستِ رتبه‌های برتر کنکور

زیست دهم، یازدهم و دوازدهم خیلی سبز، بهترین منبع زیستِ رتبه‌های برتر کنکور

زیست‌شناسی از مهم‌ترین دروس تخصصی رشته‌ی علوم‌تجربی‌ست و در هر سه مقطع تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم تدریس می‌شود. این درس که تاثیر قابل توجهی در نتیجه‌ی نهایی کنکور داوطلبان علوم‌تجربی و دانش‌آموزان این رشته دارد، پر از جزئیات الزامی برای یادگیری، نکات پنهان و مفهومی، گفتارهای حائزاهمیت و البته تصاویرهای متعدد برای تحلیل است.

یکی از دغدغه‌های هر دانش‌آموز و داوطلب کنکور تجربی، چگونگی مطالعه و یادگیری مباحث و مفاهیم این درس و مسلط شدن بر آن است؛ همچنین تثبیت آموخته‌ها و تقویت مهارت تست‌زنی باتوجه به گسترده‌ی متنوع پرسش‌های مطرحی از زیست‌شناسی، از دیگر بخش‌های بااهمیت در فرآیند کنکوری‌خواندن این درس می‌باشد.

بر همین مبنا، انتخاب یک منبع مطالعاتی و تستی صحیح، که متناسب با سطح تحصیلی و شرایط مطالعاتی شما باشد، طی کردن نیمی از مسیر دستیابی به یک رتبه‌ی خوب و موثر را در پدیدار کردن آینده‌ی تحصیلی- شغلی شما رقم می‌زند.

یکی از راهنماهای انتخاب بهترین منبع برای درس زیست، استفاده از تجربه‌ی رتبه‌برترها و دانش‌آموزان پیشین است که مسیر مطالعاتی هدف‌مندی را با داشتن منابعی مناسب طی نموده‌اند و در نهایت بهترین نتیجه را از تلاش و انتخاب هوشمندانه‌ی خود گرفته‌اند.

برطبق نتایج درخشان سالانه و کسب درصدهای بالا از درس زیست‌شناسی در کنکور سراسری، اولین و بهترین منابع برای مطالعه‌ی کامل، خودخوان، تستی و کنکوری و جهت ارتقاء توانمندی‌های تست‌زنی و حل پرسش‌های پرجزئیات از این درس که با تسلط عالی بر درسنامه‌ها همراه باشد، کتاب‌های پرسش‌های چهارگزینه‌ای پایه‌به‌پایه خیلی سبز، می‌باشند.

در یک شرح مختصر، این کتاب‌ها بنابر مطالب کتاب درسی جدید، مطابق با محتوای دقیق آن‌ها، بنابر سطح استانداردهای کنکور سراسری و تغییراتی که در نظام آموزشی و برگزاری آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه اعمال شده و وجود داشته، طراحی و تالیف شدند و به چاپ رسیدند.

در ادامه به بررسی کامل و تشریح هر کتاب می‌پردازیم.

زیست دهم  خیلی سبز

اولین و مهم‌ترین کتاب زیست‌شناسی برای کسب آمادگی در کنکور سراسری، کتاب پرسش‌های چهارگزینه‌ای زیست‌شناسی ۱ خیلی سبز یا همان زیست دهم خیلی سبز است. این کتاب بر هر دانش‌آموز دهم تجربی یا هر داوطلب کنکور علوم‌تجربی که قصد دارد مطالعه و تست‌زنی زیست‌شناسی را به‌صورت جدی و تمام‌وکمال شروع نماید و به انجام برساند، واجب می‌باشد.        

کتاب زیست ۱ خیلی سبز از سه بخش درسنامه، پرسش‌های چهارگزینه‌ای و پاسخنامه‌ی تشریحی + کلیدی تشکیل یافته است.

تعداد تست‌ها در این کتاب در حدود ۱۷۰۰تاست و در ترکیب با درسنامه‌های تست‌محور، مفهومی و ترکیبی و همراه با پاسخنامه‌ی تشریحی و کامل خود، منبعی بسیار کاربردی و مفید برای دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در رشته‌ی علوم‌تجربی‌ست.

در ذیل به تشریح سه بخش اصلی این کتاب پرداخته شده است:

درسنامه زیست دهم خیلی سبز

درسنامه‌ی تالیف‌شده در این کتاب از لحاظ محتوای نوشتاری و تصویری، تماما منطبق با متن و شکل‌های کتاب درسی‌ست و از نزدیک‌ترین کتاب‌ها به کنکور نظام جدید می‌باشد. در این کتاب درسنامه‌ها مبحث‌به‌مبحث ارائه شده‌اند و بسیاری از مطالب به‌صورت دسته‌بندی‌شده جهت مطالعه‌ی دقیق و سازمان‌دهی‌شده، با عناوین قیدها، مفهوم، شفاف‌سازی، اگه گفتی، رادیولوژی، مرکبات، فعالیت، حاشیه و آیکون‌های بمب و تار عنکبوت، مشخص شده‌اند. درسنامه‌ی این کتاب در ۷ فصل و هر فصل به‌جز فصل چهارم، در سه گفتار ارائه گردیده است.

لحن درسنامه‌ها، ضمن حفظ بیان علمی، صمیمانه و ساده‌ست و سبب می‌شود که مطالب به‌خوبی در ذهن خواننده ثبت شوند.

قیدها بخشی هستند که اهمیت فراوانی دارند و در هنگام مطالعه و مرور گفتارها بایستی بدان‌ها توجه شود؛ به‌همین علت از فونت پررنگ و واضح‌تری جهت تثبیت آن‌ها در ذهن استفاده شده است. آیکون/ عبارت مفهوم هرجا که نیاز بوده است متن کتاب درسی به‌صورت کامل توضیح داده شود و مسئله تشریح گردد، آورده شده است. همچنین در مواقعی خواننده در بین متون و مفاهیم درسی، گاها به مواردی که سبب کژتابی می‌شود یا در آن تناقض ظاهری وجود دارد، برمی‌خورد، آیکون/ عبارت شفاف‌سازی به‌همین منظور در لابه‌لای درسنامه‌ها قرار داده شده‌ست و مسائل متون یا تصاویر لازم‌التحلیل در ابتدا مطرح و سپس حل گردیده است.

موارد استثنا و تست‌خیز با آیکون بمب قرمزرنگ کوچکی مشخص شده‌اند و از آیکون تار عنکبوت در قسمت‌هایی از درسنامه که به‌عنوان تله‌ی تستی در آزمون‌های آزمایشی و کنکور مطرح می‌گردد، استفاده شده است.

همان‌طور که گفته شد این کتاب درسنامه‌ی بسیار کامل و هدف‌مندی دارد که قصد دارد خواننده را بر جزءبه‌جزء مطالب مسلط نماید و از همین‌روی عناوین اگه گفتی با ارائه‌ی سوالات کوتاه‌پاسخ در بطن درسنامه مطرح شده‌اند. عنوان فعالیت به پاسخ فعالیت‌های کتاب درسی و نکات کنکوری مرتبط با آن‌ها پرداخته و در نهایت آیکون حاشیه به عباراتی تعلق گرفته است که برای فهم بهتر یک مطلب، توضیحات فرا درسی داده شده‌ست تا به‌طور کامل مفاهیم را در ذهن دانش‌آموز جا بیندازد.

در انتها مهم‌ترین بخش‌های درسنامه‌های تالیف‌شده برای هر مبحث به رادیولوژی و مرکبات تعلق دارد. این عناوین به‌ترتیب نشان‌دهنده‌ی بررسی موبه‌مو و دقیق نکات تصاویر زیست و تحلیل شکل‌های کتاب درسی‌ و ارائه‌ی تمامی نکات ترکیبی مرتبط با موضوع مبحث موردنظر، می‌باشند. در هنگام مطالعه‌ی درسنامه‌ها و گفتارهای زیست‌شناسی دهم، با تمرکز کامل این بخش‌ها را خوانده و بررسی کنید.

تست زیست دهم خیلی سبز

تست‌ها یا همان پرسش‌های چهارگزینه‌ای این کتاب در ابتدا به‌صورت آموزشی/ آموزش‌محور و بنابر هر مبحث تالیف شده‌اند و سبب تثبیت آموخته‌ها در ذهن داوطلب می‌شوند. تست‌های گفتاری برطبق خط‌به‌خط کتاب درسی تالیف و طراحی شده‌اند و روند آسان به سخت را طی می‌کنند؛ یعنی تست‌های مطرح‌شده در این کتاب طبقه‌بندی‌شده هستند.

بخش دیگری از پرسش‌های چهارگزینه‌ای را تست‌های ترکیبی که با علامت‌های ۱۰+، ۱۱+ و ۱۲+ مشخص شده‌اند، تشکیل می‌دهند و مشخصه‌ی تست‌ها و پرسش‌هایی هستند که از چند مبحث دهم با خودش، با سال بعدش (پایه‌ی یازدهم تحصیلی) و یا مقطع دوازدهم، طراحی گردیده‌اند.

تعداد تست‌های زیست دهم خیلی سبز به‌تفکیک هر فصل به شرح ذیل می‌باشد:

  • فصل اول ۲۰۹ تست
  • فصل دوم ۲۴۳ تست
  • فصل سوم ۲۳۳ تست
  • فصل چهارم ۲۷۷ تست
  • فصل پنجم ۲۱۱ تست
  • فصل ششم ۲۲۸ تست
  • فصل هفتم ۱۹۷ تست

پاسخنامه‌ی تشریحی زیست دهم خیلی سبز

پاسخنامه‌ی تشریحی به‌تفکیک هر پرسش و پس از اتمام تست‌های هر مبحث با بررسی سایر گزینه‌ها و تدقیق جواب درست هر سوال جهت مرور مهم‌ترین نکات هر مبحث و فهم بهتر مخاطب از مطالب و هر آن‌چه که ممکن است از آن‌ها مطرح گردد تالیف و ارائه شده است.

زیست یازدهم خیلی سبز

کتاب پرسش‌های چهارگزینه‌ای زیست‌شناسی یازدهم خیلی سبز، اولین منبعی‌ست که برای مطالعه‌ی کنکوری زیست یازدهم باید انتخاب و مطالعه شود. این کتاب دربرگیرنده‌ی تست‌های متنوع و متعدد آموزشی‌ست که سطح‌بندی‌شده هستند و درسنامه‌های پرنکته، کامل، روان و ساده، به‌همراه پاسخنامه‌ی تشریحی، مخاطب را به تسلط بر مطالب می‌رساند.  

کتاب زیست یازدهم خیلی سبز که متناسب با محتوا و ترتیب مطالب کتاب درسی زیست‌شناسی یازدهم طراحی و تالیف شده است؛ از سه بخش اصل درسنامه‌، تست و پاسخنامه‌ی تشریحی + پاسخنامه‌ی کلیدی، تشکیل شده است. این کتاب در سطح آموزشی یک کتاب کامل و دربرگیرنده‌ی تمامی نکات کنکوری زیست‌شناسی ۲ می‌باشد و اولین انتخاب هر داوطلب کنکور تجربی‌ست که قصد دارد، زمان باارزش مطالعه‌ی خود را با بالاترین میزان بازدهی و یادگیری همراه سازد.

در ذیل به تشریح ویژگی‌های این کتاب می‌پردازیم:

درسنامه زیست یازدهم خیلی سبز

کتاب پرسش‌های چهارگزینه‌ای زیست‌شناسی ۲ خیلی سبز (زیست یازدهم خیلی سبز)، هر آن‌چه که برای تسلط بر مفاهیم و گفتارهای زیست یازدهم احتیاج دارید را در ۹ فصل با لحنی روان، ساده، صمیمانه و با حفظ ترتیب مباحث و بیانی علمی، به‌صورت شماره‌گذاری‌شده و علامت‌گذاری‌شده، همراه با جدول، تصویر، نمودار و جمع‌بندی و مبحث‌به‌مبحث، با بولد شدن عبارات مهم‌تر، تالیف و ارائه کرده است.

درسنامه با ویژگی‌های فوق، علی‌رغم حجیم بودن، به هیچ عنوان خسته‌کنده نبوده؛ بلکه جذاب و هدف‌مند، مطالعات خواننده را سامان‌دهی کرده و جهت مرور چندین‌باره و شخصی‌سازی کردن مطالعات و یادگیری مباحث، به‌صورت شناسنامه‌دار، دارای نکته و پی‌نوشت، یادآوری از مباحث پیشین و خوانده‌شده، بیانی موشکافانه و منطبق با گفتارهای ارائه‌شده در کتاب درسی، تالیف شده است.

تست زیست یازدهم خیلی سبز

بخش دوم و قلب تپنده‌ی زیست یازدهم خیلی سبز، تست‌های آن هستند. پرسش‌های چهارگزینه‌ای در این کتاب، به‌صورت تالیفی، دارای مرجع، ترکیبی، مفهومی و برگرفته از کنکورهای سال‌های مختلف، مبحث‌به‌مبحث چیدمان شده‌اند و بررسی و پاسخ بدان‌ها، پس از مطالعه‌ی دقیق درسنامه‌های کاربردی- کنکوری هر مبحث، شما را در یادگیری و تثبیت گفتارها در ذهن، توانمند می‌کند.

تعداد تست‌های کتاب زیست یازدهم خیلی سبز مجموعا به ۲۰۰۴ پرسش می‌رسد که به‌تفکیک برای هر فصل به‌صورت زیر می‌باشد:

  • فصل اول ۲۴۷ تست
  • فصل دوم ۲۹۴ تست
  • فصل سوم ۲۰۳ تست
  • فصل چهارم ۲۱۷ تست
  • فصل پنجم ۲۲۹ تست
  • فصل ششم ۲۱۸ تست
  • فصل هفتم ۲۲۰ تست
  • فصل هشتم ۲۱۱ تست
  • فصل نهم ۱۶۵ تست

تست‌های کتاب زیست یازدهم خیلی سبز، متناسب با هر سطحی‌ست و به‌ویژه در سطح آموزشی و ارتقاء مهارت تست‌زنی، پس از گذر از تسلط یافتن بر درسنامه‌ها، به خواننده و داوطلب کنکور تجربی، کمک شایان توجهی می‌کنند.

پاسخنامه‌ی تشریحی زیست یازدهم خیلی سبز

بخش تکمیل‌کننده برای درسنامه‌ها و پرسش‌های چهارگزینه‌ای، پاسخنامه‌ی تشریحی این کتاب هست که پس از اتمام تست‌های هر مبحث و بخش، به‌صورت کاملا تشریحی، پاسخ صحیح را مشخص نموده و سایر گزینه‌ها را بررسی و تدقیق کرده است. بخش قابل توجهی از یادگیری مباحث و نکات زیست‌شناسی، در بطن پرسش‌های آموزشی و طبقه‌بندی‌شده‌ی این کتاب و پاسخنامه‌ی کاربردی و پرنکته و توضیح آن به‌دست می‌آید.

زیست دوازدهم خیلی سبز

مطالعه‌ی زیست‌شناسی قدم‌به‌قدم، از آن جهت که نکته و مطلبی جا نماند، فرآیندی‌ست که در آماده شدن برای کنکور تجربی واجب است. از همین‌روی در سال دوازدهم نیز دانش‌آموزان بایستی زیست را در ابتدا تک‌پایه مطالعه کرده و دانش و تسلط خود بر مباحث را همچون دو مقطع قبلی افزایش داده و تثبیت کنند.

کتاب پرسش‌های چهارگزینه‌ای زیست‌شناسی ۳، درسنامه‌های تست‌محور، مفهومی و کامل، پرسش‌های طبقه‌بندی‌شده و آموزشی متنوع و متعدد که از خط‌به‌خط مفاهیم کتاب درسی و نکات آشکار و نهان آن تالیف یا گردآوری‌ شده‌اند و پاسخنامه‌ی تشریحی + کلیدی به‌ازای کلیه تست‌ها تشکیل شده است.

در ذیل به تشریح بخش‌های اصلی این کتاب می‌پردازیم:

درسنامه زیست دوازدهم خیلی سبز

شروع‌کننده‌ی کتاب زیست دوازدهم خیلی سبز درسنامه‌های کامل، مبحثی، ترکیبی، پرنکته و منطبق با آخرین تغییرات محتوایی- ساختاری کتاب درسی و نظام جدید کنکور سراسری‌ست.

این درسنامه‌ها با عبارات- آیکون‌های متنوعی جهت سهولت مطالعه، سامان‌دهی و متمرکز ساختن توجه مخاطب بر مباحث خاص، مهم‌تر یا قسمت‌های مفهومی‌تر طراحی و تالیف شده و از لحاظ تکنیکی هر آن‌چه که برای تسلط یافتن بر گفتارها در سطح کنکور نیاز دارید را به‌خوبی دربر‌می‌گیرد.

تست زیست دوزادهم خیلی سبز

تست‌های این کتاب همانند دو مقطع قبلی روند آموزشی تا رسیدن به سطح بالاتر را طی می‌کند و از خط‌به‌خط متون تالیف یا گردآوری شده است. پرسش‌های چهارگزینه‌ای زیست دوازدهم خیلی سبز ترکیبی، مفهومی، ساده، سخت و تست‌های کنکورهای سال‌های مختلف را شامل می‌شود و تسلط داوطلب را بر مباحث صددرصد می‌نماید.

پاسخنامه‌ی تشریحی زیست دوازدهم خیلی سبز

پاسخنامه‌ی تشریحی از مهم‌ترین بخش‌های هر کتاب کنکوری و قسمتی لازم و کاربردی جهت مرور، یادآوری، نکته‌خوانی و بررسی دقیق درستی و غلطی پرسش‌هاست. در این قسمت که با دقت بالا و به‌صورت صددرصد تشریحی تالیف شده است، گزینه‌ی صحیح مشخص گردیده و توضیحات کامل همراه با نکات کنکوری- ترکیبی و تصاویر احتمالی یا جدول ارائه شده و سایر گزینه‌ها به‌خوبی تشریح شده‌اند.

زیست جامع خیلی سبز (پینوکیو)

پیش‌تر به معرفی منابع کامل زیست‌شناسی برای هر سه مقطع رشته‌ی علوم‌تجربی پرداختیم که متناسب با هر سطحی بودند. حال برای فردی که هر سال مطالعه‌ی کنکوری کامل روی مباحث و مفاهیم زیست داشته و مهارت تست‌زنی خود را حداقل تا درصد میانه و سطح متوسطی ارتقاء بخشیده است، زمان آن فرا می‌رسد که تسلط بر آموخته‌ها و تست‌زنی از تمامی مفاهیم هر سه پایه را تقویت نموده و به‌نوعی زیست‌های دهم، یازدهم و دوازدهم را تا درصد بسیار خوب و سطح نزدیک به استانداردهای طراحی سوال کنکور، جمع‌بندی نماید.

بر همین اساس زیست جامع خیلی سبز، یا همان زیست پینوکیو به‌عنوان بهترین منبع برای این هدف معرفی می‌شود. این کتاب دو جلدی بوده و در جلد اول طیف متنوع و گسترده‌ای از تست‌های نسبتا سخت و سخت برای هر سه مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم را داریم که به‌صورت ترکیبی و مفهومی تالیف یا گردآوری گردیده‌اند.

پرسش‌های چهارگزینه‌ای در این کتاب به‌ترتیب هر پایه و هر فصل پیش‌روی داشته و تمامی نکات، مباحث و تحلیل‌ها و البته گفتارهای زیست‌های سه پایه را پوشش می‌دهد.

جلد دوم شامل پاسخنامه‌ای تشریحی و تمام‌وکمال برای کلیهء تست‌های جلد اول است که منبع بسیار مفیدی برای مطالب خوانده شده و مرور آن‌ها، به‌ویژه برای دانش‌آموزانی‌ست که درصدد یادآوری و نکته‌خوانی تست‌محور از مطالعات پیشین خود هستند، می‌باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *