مقالات مشاوره ای

بهترین کتاب برای قبولی در تیزهوشان نهم به دهم 1402

بهترین منابع تیزهوشان نهم به دهم - 5 کتاب برتر تیزهوشان نهم

آزمون تیزهوشان، یکی از آزمون‌های مهم و آینده سازه که دانش آموزانِ علاقمند به کسب بیشتر علم در دو مقطع ششم و نهم توش شرکت می‌کنن. با کسب نتیجه خوب در این آزمون، آینده درسی دانش آموز شکل بسیار متفاوت‌تری به خودش می‌گیره پس حتما به عنوان والدین یا دانش آموز بهش فکر کنین.

شرکت در آزمون تیزهوشان نیاز به تقویت مهارت‌های فکری مختلفی داره؛ بنابراین صرفا تکیه بر اطلاعات و دانش عمومی، منجر به کسب نتیجه خوب نمی‌شه. کتاب‌ها و فیلم‌های آموزشی زیادی در این مورد وجود داره که به افراد در قبولی آزمون کمک می‌کنه ولی از طرفی باعث شده که در انتخاب منابع درست سردرگم بشن. قبل از شروع بحث اصلی باید بگیم سه نکته مهم در خصوص منابع وجود داره:

  • اولین نکته مهمی که در این باره باید بدونین اینه که مطالعه چند منبع با حجم بالا در کنار همدیگه به هیچ وجه روش درستی نیست. حتما با تمرکز بالا یک منبع رو به اتمام برسونین و در صورت وجود وقت به سراغ منبع دیگه برین.
  • علاوه بر منبع، پیش گرفتن یک روش مطالعه درست تضمین کننده موفقیت دانش آموزانه پس حتما یک برنامه مطالعه اصولی داشته باشین.
  • اغلب کتاب‌های مربوط به آزمون تیزهوشان حجم نسبتا بالایی دارن پس باید حداقل چندین ماه زمان رو به مطالعه اختصاص بدین.

قبلا در یک مقاله جدا بهترین کتاب برای قبولی نمونه دولتی نهم را معرفی کردیم اما در این نوشته قصد داریم بهترین کتاب‌ها رو برای قبولی آزمون تیزهوشان نهم معرفی کنیم. تمام این کتاب‌ها با استانداردهای بالا ارزیابی شدن و مطمئن باشین به شرط مطالعه، رعایت سه نکته فوق و تلاش حداکثری، حتما به نتیجه دلخواه می‌رسین.

مهم ترین کتاب‌های مناسب آزمون تیزهوشان نهم

  1. هوش جامع اسمارتیز نیترو پویش
  2. هوش کمپلکس هشتم به نهم تیزهوشان مهروماه
  3. هوش مالتیپل نهم تیزهوشان خیلی سبز
  4. هوش  ET فرازمینی هشتم و نهم گامی تا فرزانگان

هوش جامع اسمارتیز نیترو پویش

سومین کتاب این مجموعه مربوط میشه به کتاب هوش اسمارتیز جامع پویش، این کتاب یکی از کتاب های محبوب و کامل در زمینه هوش و مناسب برای آمادگی آزمون تیزهوشان محسوب میشه. کتاب فوق علاوه بر درسنامه جامعی که داره مجموعه کاملی با بیش از 5000 تست تالیفی و آزمون های سال‌های گذشته مباحث هوش هستش. همچنین برای هرکدام از سوالات، پاسخنامه تشریحی دقیق و کاملی نیز درنظر گرفته شده. در واقع این کتاب حاوی تمامی مباحث لازم برای گرفتن نتیجه ای مناسب در آزمون تیزهوشان میشه.

هوش اسمارتیز جامع نیترو پویش دارای مباحث مختلف هوش است و تقریبا میشه گفت که 9 کتاب در این کتاب جای گرفته است. بخش هایی نظیر هوش تصویری و تجسمی، هوش ریاضی و محاسباتی، هوش کلامی، هوش منطقی، هوش تجربی و  هوش سرعتی (دقت و تمرکز) در این کتاب گردآوری شدن و در کنار هم مجموعه ای کامل رو تشکیل دادن.

علاوه بر موارد بالا در کتاب هوش اسمارتیز جامع انتشارات پویش بخش هایی نظیر آزمون های استاندار و کتاب الکترونیک رایگان (موجود در سایت این انتشارات) به چشم میخوره و این کتاب رو برای دانش آموزایی که قصد دارن در آزمون تیزهوشان نتیجه مناسبی بگیرن جذاب و کارآمدتر میکنه.

کتاب هوش اسمارتیز جامع پویش توسط آقایون مسعود بیگدلی و حسن قربانی نوشته و جمع آوری شده. این کتاب 668 صفحه ای آخرین ویرایش و مناسب آزمون تیزهوشان سال 1402-1401 تالیف شده.

ویژگی‌های کتاب هوش جامع اسمارتیز پویش

  • مناسب دانش آموزان متقاضی شرکت در آزمون تیزهوشان
  • شامل هوش تصویری و تجسمی، هوش محاسباتی، هوش کلامی، هوش منطقی، هوش تجربی و  هوش سرعتی (دقت و تمرکز)
  • دارای بیش از 5000 سؤال چهارگزینه‌ای تالیفی و منبع دار
  • ارائه درسنامه بسیار کامل و کاربردی
  • 229 مبحث با مثال‌های حل شده
  • دارای سؤالات آینده نگر و طبقه‌بندی شده
  • پاسخنامه‌ی کاملا تشریحی
  • به روزرسانی با توجه به آخرین تغییرات آزمون تیزهوشان
  • کتاب الکترونیکی رایگان شامل 1000 سوال موجود در سایت انتشارات پویش
  • به همراه سؤالات آزمون تیزهوشان 1402-1401
  • دارای پاسخ برگ هوشمند و تصحیح آنلاین به همراه دریافت کارنامه برای هر مبحث

خرید کتاب هوش جامع اسمارتیز پویش

جامع هوش اسمارتیز نیترو پویش

388,000 تومان
  • چاپ 1402
  • وجود QR-Code برای آموزش برخی قسمت های درسنامه
  • تست های کافی و متنوع
  • پوشش آزمون های تیز هوشان و آزمون های شبیه ساز
  • پاسخ تشریحی کامل
  • صفحه آرایی و گرافیک جذاب

هوش کمپلکس هشتم به نهم تیزهوشان مهروماه

کتاب هوش کمپلکس نهم مهروماه یکی از کتاب های مناسب برای آمادگی آزمون تیزهوشان هشتم به نهم هستش که توسط آقای مصطفی باقری در 680 صفحه تالیف و گردآوری شده. در این کتاب تا جایی که امکانش بوده انواع مختلف هوش مثل هوش و استعداد کلامی، هوش و استعداد غیر‌کلامی و تصویری، هوش ریاضی، هوش و استعداد فنی و فضایی، سرعت‌، دقت، توجه و تمرکز گنجانده شده که این کتاب رو در بین سایر کتاب های هوش و تیزهوشان کتابی منحصر به فرد کرده. قسمت های مختلف این کتاب به شکل زیر هستن:

هوش کلامی

در قسمت هوش کلامی این کتاب بخش‌هایی نظیر شناخت واژگان، ارتباط واژگان، دسته‌بندی و تناسب کلمات، تصحیح، تحلیل و درک عبارات، گزاره‌ها، استدلال و منطق و مسائل الفبایی و کدگذاری کلامی، در 67 مبحث گردآوری و مورد ارزیابی قرار گرفته شده.

استعداد غیر‌کلامی

همچنین در قسمت استعداد غیرکلامی فاکتور‌های تحلیل و مقایسه‌ی تصاویر، درک ساختار شکل‌ها، منطق و تجسم دو‌بعدی مورد بحث قرار گرفتن. این بخش دارای 33 مبحث است.

هوش ریاضی

هوش ریاضی یکی از مهم‌ترین بخش‌های این کتابه که حساب و توانایی‌های عددی، ادراک و توانایی‌های حل مسئله و تحلیل هندسی و استدلال رو در 35 مبحث بررسی و تحلیل کرده.

هوش و استعداد فنی و فضایی

هوش و استعداد فنی و فضایی شامل 20 مبحث و مواردی مثله شناخت ابزار، ماشین‌های ساده و دید سه‌بعدی در این قسمت بررسی شدن.

سرعت،‌ دقـت، توجـه و تمرکـز

بخش سرعت، هوش، دقت و تمرکز شامل 4 فصل مجزاست و در مجموع 22 تیپ از مسائل زمان‌دار رو شامل میشه.

ویژگی‌های کتاب هوش کمپلکس نهم مهروماه

  • هوش کمپلکس نهم مهروماه اولین کتابی است که طبق نظریه هوش‌های چند گانه هاروارد گاردنر تالیف شده.
  • مناسب برای دوره های آموزشی فرامدرسه ای
  • مطابقت صد در صدی با رویکرد جدید آزمون تیزهوشان
  • اصولی ترین و هدفمند ترین مجموعه پرسش‌های چند‌گزینه‌ای و تشریحی، طبقه‌بندی شده
  • شامل 7 بخش هوش و استعداد کلامی ، هوش و استعداد غیر‌کلامی و تصویری ، هوش ریاضی و محاسباتی ، هوش و استعداد فنی و فضایی ، سرعت‌، دقت، توجه و تمرکز
  • به همراه آزمون‌های ورودی مدارس تیز‌هوشان سال‌های گذشته
  • دارای درسنامه کامل و جامع با لحنی روان
  • پاسخنامه کاملا تشریحی
  • ارائه راهنما برای هر فصل
  • حاوی مثال‌های حل‌شده در ابتدای هر مبحث
  • دارای سوالات آزمون های ورودی تیزهوشان از سال 1395 تا 1401

خرید کتاب هوش کمپلکس نهم مهروماه

هوش کمپلکس ششم مهروماه آزمون تیزهوشان 1403

383,460 تومان
  • چاپ 1402

 هوش مالتیپل نهم تیزهوشان خیلی سبز

کتاب هوش مالتیپل نهم تیزهوشان جزو کتاب های کمک درسی مناسب برای دانش آموزانی‌ست که قصد دارن برای آزمون تیزهوشان آماده بشن.  این کتاب شامل مجموعه تست‌های هوش برای 6 مبحث هوش کلامی، استدلال و تحلیل و منطق، هوش تصویری، هوش محاسباتی، هوش ریاضی و هوش سرعت و دقت و تمرکز به علاوه پاسخنامه کاملا تشریحی می‌باشد.

این کتاب 552 صفحه ای توسط آقای اباصلت نوراللهی با توجه به آخرین تغییرات آزمون استعدادهای درخشان تالیف و منتشر شده و شامل درسنامه ای مختصر، تست های فراوان به همراه پاسخنامه تشریحی هستش.

سوالات چهارگزینه ای هوش مالتیپل نهم خیلی سبز

بخش سوالات چهارگزینه این کتاب از  شش فصل هوش کلامی، استدلال و تحلیل و منطق، هوش تصویری، هوش محاسباتی، هوش ریاضی و هوش سرعت و دقت و تمرکز تشکیل شده که در کنار هم یک مرجع کامل از سوالات و تست‌های هوش و استعداد تحلیل در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد وجود مباحث و سوالات هوش و استعداد تحلیلی در این کتاب باعث ارتقای سطح خلاقیت و هوش دانش آموزان شده. اما به دلیل اینکه سوالات زیادی برای مباحث گفته وجود داره هر فصل تیپ بندی متفاوتی داره. در مجموع این کتاب 196 تیپ بندی مختلف داره.

آزمون های کتاب هوش مالتیپل نهم تیزهوشان خیلی سبز

همونطور که گفته شده این کتاب برای فصل ها و مباحث مختلف تیپ بندی های متفاوتی داره. علاوه بر سوالات چهارگزینه ای که در هر فصل و  تیپ بندی‌های متفاوت اعمال شده در انتهای کتاب چند دوره آزمون‌های ورودی استعدادهای درخشان سال های مختلف نیز گردآوری شده تا دانش آموز رو با شرایط سوالات از دید طراحان این آزمون‌ها آشنا کنه.

همچنین در انتهای بخش آزمون‌های استعداد درخشان پاسخنامه این آزمون‌ها هم تالیف شده تا دانش آموزان به راحتی به جواب سوالات دست پیدا کنن.

ویژگی های کتاب هوش مالتیپل نهم تیزهوشان خیلی سبز

  • کتابی کامل بر اساس نظریه‌ی هوش‌های چندگانه‌ی هاوارد گاردنر
  • مناسب دانش آموزان نهمی که تمایل به شرکت در آزمون‌های تیزهوشان را دارن.
  • منطبق بر آخرین تغییرات اعمال شده در آزمون‌های تیزهوشان
  • راهنمای فصل به همراه مثال‌های حل شده
  • درسنامه مختصر و کاربردی
  • 196 تیپ بندی متفاوت برای فصول مختلف
  • دارای آزمون‌های استعداد درخشان
  • پاسخنامه کاملا تشریحی برای تک تک سوالت کتاب

خرید کتاب هوش مالتیپل نهم تیزهوشان خیلی سبز

هوش  ET فرازمینی هشتم و نهم گامی تا فرزانگان

کتاب ‌هوش ‌ET فرازمینی هشتم و نهم گامی تا فرزانگان یکی دیگه از کتاب‌هاییه که به شدت برای آزمون تیزهوشان نهم توصیه می‌شه. همه ابعاد هوش و حافظه از جمله هوش کلامی، هوش ریاضی، هوش شهودی، هوش زبانی و… در اثر فوق بررسی شده و آموزش داده می‌شه. این کتاب در حدی موفق و مؤثر نوشته شده که حتی برای افرادی مناسبه که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان رو ندارن ولی علاقمندند که هوش و حافظه‌شون رو تقویت کنن. اثر فوق دارای 856 صفحه ست و با بهترین کیفیت به چاپ رسیده.

انتشارات گامی تا فرزانگان کتاب هوش ET فرازمینی ششم رو هم تدوین کرده تا دانش آموزان در هر دو آزمون ششم و نهم از منبعی درخشان و متناسب برخوردار باشن.

درسنامه هوش ET فرازمینی هشتم و نهم گامی تا فرزانگان

اگه بخوایم بارزترین ویژگی‌ کتاب هوش ET فرازمینی هشتم و نهم گامی تا فرزانگان رو بگیم، خلاقیته. این کتاب با خلاق‌ترین و به روزترین متدهای آموزشی نوشته شده. شاید فکر کنین که این اغراق باشه ولی طراحان کتاب با بررسی و مطالعه عمیق‌ درباره عملکرد مغز، متدی رو طراحی کردن که انعطاف پذیری و کارایی ذهن رو در مدت زمانی کوتاه بالا می‌بره.

در این کتاب شانزده جنبه از هوش و استعداد تبیین شده و با تهیه‌ش نیاز به هیچ کتاب دیگه‌ای نخواهید داشت. عباس قصاب مؤلف این اثر، هرسال با بررسی جدیدترین سری آزمون‌ تیزهوشان محتوا رو به روز می‌کنه و محتمل‌ترین مباحث و سؤالات رو در اختیار دانش آموزان می‌زاره.

درسنامه کتاب به شکل کاملا ساده نوشته شده، به طوریکه دانش آموزان با هر پیش زمینه ذهنی می‌تونن متوجه عمیقا مفاهیم رو درک کنن. همچنین تکنیک‌های مدیریت زمان هم در کتاب تدوین شده تا خوانندگان از این مهارت هم بی بهره نمونن. بیان شیوای درسنامه هم از سمت دیگه ارزش این اثر رو بالاتر برده و به گیرایی بیشتر کمک می‌کنه.

حجم محتوای کتاب فوق کاملا متناسبه. یعنی نه خبری از توضیحات بیش از حده و نه قراره از نکات مهم چشم پوشی بشه و ناگفته بمونن. کتاب هوش ET فرازمینی هشتم و نهم مخصوص جمع‌بندی و مطالعه کوتاه مدت نیست. برای جمع بندی بهتره به سراغ کتاب‌های کم حجم و با درسنامه فشرده‌تر برین.

سؤالات هوش  ET فرازمینی هشتم و نهم گامی تا فرزانگان

کیفیت سؤالات کتاب هوش ET هشتم و نهم گامی تا فرزانگان هم، دست کمی از کیفیت درسنامه نداره. تقریبا بعیده که به سؤالات کتاب مسلط باشین و در امتحان نتیجه دلخواهتون رو کسب نکنین.

از 329 مبحث طرح شده در کتاب، حدود 4500 تست مطرح شده. با یه نگاه کوتاه هم می‌شه فهمید که روی تک تک تست‌های کتاب فکر شده و هیچکدومشون بدون حساب و کتاب طرح نشدن. هر تست کتاب دارای جزئیات و نکاتیه که هم ذهن رو یک پله رشد می‌ده هم سرنخی از تست‌های احتمالی آزمون داره.

همه سؤالات مهم آزمون‌ تیزهوشان سال‌های گذشته در کتاب دیده می‌شه که دانش آموز می‌تونه با مرورشون دیدگاه دقیقی نسبت به آزمون پیدا کنه. پاسخنامه تحلیلی کتاب، مُهر آخر به روی کیفیت این اثره. تمامی سؤالات و گزینه‌ها در پاسخنامه کتاب تحلیل و بررسی شدن و مراحل رسیدن به پاسخ رو با جزئیات دقیق می‌بینین. تأکید زیادی رو کیفیت پاسخنامه صورت گرفته چون نحوه نوع تبیین پاسخ‌ها، نهایتا نگاه شما به مسائل رو شکل می‌ده.

ویژگی‌های کتاب هوش ET فرازمینی هشتم و نهم گامی تا فرزانگان

  • این کتاب با توجه به آخرین تغییرات اعمال شده در آزمون های تیزهوشان و استعداد درخشان تالیف شده
  • منبعی کامل و غنی از سوالات هوش و استعداد
  • به روزرسانی کتاب باتوجه آخرین تغییرات کتاب درسی
  • دارای محتوای موضوعی درس جهت تقویت روان‌خوانی و درک و دریافت دانش‌آموزان از مطالب هر درس
  • یکی از جامع ترین کتاب ها در زمینه هوش بر اساس نظریه‌ی هوش‌های چندگانه‌ی هاوارد گاردنر
  • مرجعی کامل برای آزمون های فرامدرسه ای
  • تطبیق بالا با آزمون‌های تیزهوشان
  • دارای راهنمای فصل به همراه مثال‌های حل شده توسط اساتید سطح کشور
  • بررسی و تحلیل سوالات آزمون های سال های قبل تیزهوشان
  • دارای پاسخنامه تشریحی برای تمام سوالات موجود در کتاب
  • ارائه درسنامه کامل برای مباحث کتاب

خرید کتاب هوش ET فرازمینی هشتم و نهم گامی تا فرزانگان

 

17 دیدگاه در “بهترین کتاب برای قبولی در تیزهوشان نهم به دهم 1402

  1. Km گفت:

    سلام من فقط کتاب سی و یک استان رو دارم و هیچکدوم از اینارو ندارم
    کافیه؟
    توان مالیم ندارم که بخوام بخرم

    1. مشاور مدابوک (دکتر حسینی) گفت:

      سلام وقت بخیر
      کافیه براتون.

  2. هستی گفت:

    سلام برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم کدوم کتاب اسمارتیز یا مالتیپل خوبه ؟!

    1. مشاور مدابوک (دکتر حسینی) گفت:

      سلام وقت بخیر
      هر دو کتاب پرفروش و خوب هستن.
      اما پیشنهاد ما به شما اسمارتیز هستش.

  3. رقیه گفت:

    ببخشید مگه اسمارتیز مناسب ششم به هفتم نیست؟

    1. مشاور مدابوک (دکتر حسینی) گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای هردو استفاده میشه.
      به صورت جامعست.

  4. ابوالفضل گفت:

    سلام کتابی جامع که دروس را توضیح و تست هم داشته باشه
    داریم و اسمش چیه ؟

    1. مشاور مدابوک (دکتر حسینی) گفت:

      سلام
      همه کتاب هایی که تو این مقاله معرفی شده هم جامع هستن هم درسنامه کامل دارن و هم تست و پاسخ.

  5. جاوید طاهرخانی گفت:

    سلام من هدف اینه که استعداد درخشان البرز قبول شم کتاب (سی و یک استان) میتونه برای آزمون استعداد درخشان البرز کمکم کنه؟؟؟

    1. مدیر مدابوک گفت:

      سلام بله قطعا

  6. مبینا گفت:

    سلام بهترین کتاب برای عربی و ادبیات و هوش نهم چیه

    1. مدیر مدابوک گفت:

      سلام. میتونید از کتاب عربی و فارسی تیزهوشان نهم خیلی سبز استفاده کنید

  7. احسان زنگویی گفت:

    سلام وقتتون بخیر برای آزمون نهم به دهم کدوم از کتاب ها عالیه

    1. مدیر مدابوک گفت:

      سلام. لطفا این مقاله رو با دقت بخونید. بهترین منابع در داخل همین مقاله معرفی شده اند

  8. ناشناس گفت:

    سلام حالا بهترینش کدومه واسه نهم؟

    1. مشاور مدابوک (دکتر حسینی) گفت:

      سلام
      هوش جامع اسمارتیز نیترو پویش

      1. ناشناس گفت:

        برای استعداد تحصیلی چه کتاب هایی پیشنهاد میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *