مقالات مشاوره ای

راه قبولی در آزمون نمونه دولتی نهم 1403 – چگونه قبول شویم؟

راه قبولی در آزمون نمونه دولتی نهم 1402 - چگونه قبول شویم؟

در این مقاله قصد داریم به طور کامل راه و روش های قبولی در مدارس نمونه دولتی رو توضیح بدیم و بهتون بگیم که چجوری میتونید تو آزمون ورودی این مدارس شرکت و بهترین نتیجه رو کسب کنید. پس اگه قصد شرکت و قبولی در مدارس نمونه دولتیه حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

یکی از اهداف اصلی دانش آموزانی که برای کسب رتبه مناسب در کنکور و قبولی رشته دلخواهشان تلاش میکنن. قبل از کنکور، تحصیل در مدرسه ای است که شرایط به وقوع پیوستن این هدف را فراهم کند. همانطور که میدانید اکثر رتبه برتر های کنکور در دوران تحصیل خود در مدارس نمونه دولتی یا تیزهوشان تحصیل کرده و کمتر دانش آموزی را پیدا می‌کنید که از طریق تحصیل در مدارس دولتی به رشته و رتبه دلخواه خود رسیده باشد. بنابراین یکی از اولین موارد برای قبولی در دانشگاه های برتر کشور تحصیل در مدرسه ای است که از اساتید برتر کشور بهره ببرد و امکانات لازم را برای دانش آموزان خود جهت کسب نمرات و رتبه مناسب فراهم کند.
یکی از این مدارس، که دانش آموزان رتبه برتر زیادی تا به امروز در آن تحصیل کرده اند. مدارس نمونه دولتی هستند. دانش آموزان به دلیل امکانات خوب و استفاده از اساتید زبده ای که در این مدارس تدریس میکنند علاقه زیادی به تحصیل در مدارس نمونه دولتی دارند.
ورود به مدارس نمونه دولتی در دو مقطع ششم و نهم صورت میگیرد. در سال های گذشته پذیرش در این مدارس از طریق آزمون صورت می‌گرفت. ولی با تغییرات جدیدی که اعمال شد در حال حاضر برای قبولی در مدارس نمونه دولتی در مقطع ششم آزمون حذف و تنها سوابق تحصیلی دانش آموز اهمیت دارد. و تنها در مقطع نهم همچنان آزمون ورودی تعیین کننده قبولی دانش آموزان در این مدارس است.

مهمترین نکات برای قبولی در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم

همانطور که مشخص‌ست و در موردش صحبت کردیم این مدارس برای دانش آموزانی تعبیه شده است که هوش بالا، استعداد و هدف و برنامه ریزی دقیقی دارند.  به همین دلیل با قرار دادن آزمون ورودی در سدد ثبت نام دانش آموزانی هستند که شرایط بهتری نسبت به سایر دانش آموزها از لحاظ درسی دارند.

برنامه ریزی

برای قبولی در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی اولین چیزی که هر دانش آموز به آن نیاز دارد داشتن هدف و برنامه ریزی دقیق برای قبولی در آزمون این مدارس است. دانش آموزی که قصد دارد در مدارس نمونه دولتی پذیرش شود باید برنامه منظم و دقیقی از لحاظ تحصیلی داشته باشد. و طبق اصول دروسی خود را مطالعه کند.

خواب منظم و تفریح

توجه داشته باشید یک برنامه ریزی مناسب تنها جهت خواندن درس هایتان نیست و عواملی مانند خواب، تفریح، استفاده از گوشی و شبکه های اجتماعی را نیز شامل می شود. در واقع برای اینکه بتوانید برنامه درسی خود را درست پیش ببرید نیاز است خواب کافی داشته باشید و به اندازه کافی استراحت کنید. همچنین باید برای استراحت ذهن خود در بین مطالعه هر ۱ ساعت حدود ۱۵ دقیقه استراحت کنید و به خودتان برای ادامه مطالعه مقداری استراحت بدهید.
نکته دیگری که در برنامه ریزی باید مدنظر داشته باشید استفاده مناسب و بهینه از گوشی و شبکه های اجتماعی است. توجه کنید که برای قبولی و کسب نتیجه‌ی مناسب باید تا حدامکان از گوشی و متعلقاتش دوری کنید و تمرکز خود را روی درس و آزمون پیش رو بگذارید.

استفاده از منابع معتبر و مناسب

به یاد داشته باشید که تمام سوالات آزمون نمونه دولتی نهم از کتاب درسی طرح میشه و اولین منبع برای این آزمون کتاب درسی محسوب می‌شوند اما برای آگاهی از چگونگی سوالات آزمون مدارس نمونه دولتی بهتر است دانش آموزان از کتاب های کمک درسی که تست های مشابه یا آزمون های سال های گذشته را دارند استفاده کنند تا با نوع و نحوه طرح سوالات این آزمون بیشتر آشنا شوند.
قطعاً تست زدن زیاد باعث می شود داوطلبان با چگونگی طرح سوالات دروس مختلف برای این آزمون آشنا شوند و نتیجه مناسب تری کسب کنند.

برای  آشنایی با بهترین منابع آزمون نمونه دولتی نهم می توانید مقاله بهترین کتاب برای قبولی در نمونه دولتی نهم به دهم 1403 را مطالعه کنید. در این مقاله به طور کامل کتاب های مناسب آزمون مدارس نمونه دولتی نهم بررسی و تحلیل شده اند.

مطالعه مفهومی مباحث کتاب

در کنار برنامه ریزی تحصیلی و لایف استایل دقیق و منظم، درس خواندن و آموزش دقیق به صورت مفهومی لازم است دانش آموزانی موفق تر هستند که کاملا مطالب کتاب را درک کنند و سرسری از مباحث آن گذر نکنند.

مرور و تداوم در مطالعه

تداوم در خواندن دروس و مطالعه به همراه مرور هفتگی دیگر عامل مهم در قبولی آزمون نمونه دولتی نهم است. بهتر است که داوطلبان بعد زمانی را به مرور و جمع بندی دروسی که مطالعه کرده اند اختصاص دهند این زمان می تواند در چند نوبت باشد. با این کار قطعا نتیجه بهتری هنگام تست زدن حاصل می شود.

روش های تست زنی

مورد دیگری که در راه قبولی در مدارس نمونه دولتی حائز اهمیت است و دانش آموزان باید تمرین زیادی در آن داشته باشند‌. روش های تست زنی است. اکثر دانش آموزان به دلیل رو به رو نشدن با تست در طول دوران تحصیل و یا شرکت نکردن در آزمون مشکلاتی اساسی در تنظیم زمان خود هنگام آزمون دارند و یا تعداد غلط های زیادی دارند که خود مشکل اساسی ای برای قبولی در آزمون محسوب می‌شود. لذا تمام دانش آموزانی که خود را برای قبولی در آزمون نمونه دولتی نهم آماده میکنند نیاز دارند که با تمرین زیاد و زدن تست های متعدد خود را با شرایط آزمون وفق دهند و به خاطر داشته باشند که برای پاسخ به سوالات زمان محدودی دارند و این آزمون با تست زدن در خانه و مدرسه متفاوت است. همچنین باید با آگاهی و اطمینان بیشتری به سوالات پاسخ دهند تا از میزان اشتباهات خود بکاهند.

حل آزمون های نمونه دولتی نهم سال های اخیر

دیگر عاملی که داوطلبان را برای قبولی در این آزمون کمک خواهد کرد مشاهده و حل سوالات آزمون های سال گذشته است. پاسخ به این آزمون ها و تست هایشان به شما دید بیشتری نسبت به تفکرات طراحان سوال می دهد. و باعث می شود با  نحوه برگزاری و سوالات آزمون نمونه دولتی نهم بیشتر از گذشته آشنا شوید.

آگاهی کافی از نحوه برگزاری آزمون

اطلاع کافی از منابع و بودجه بندی سوالات بسیار اهمیت دارد. دانستن دروسی که در آزمون ازشان سوال طرح می شود، ضریب دروس، تعداد سوالات و زمان پاسخ دهی به هر درس باعث می شود که دانش آموز برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه دروس داشته باشد. و بتواند خود را بهتر با شرایط آزمون وفق دهد.

 

 

با رعایت نکات و مراحلی که گفته شد قطعا می‌توانید نتیجه مناسبی در آزمون برای ورود به مدارس نمونه دولتی نهم کسب کنید. به خاطر داشته باشید که آزمون ورودی در این مدارس مانند کنکور 1 بار در سال انجام می شود و باید تمام سعی و تلاش خود را انجام دهید که به هدفتان یعنی پذریش در مدارس نمونه دولتی در همین مرحله برسید.

2 دیدگاه در “راه قبولی در آزمون نمونه دولتی نهم 1403 – چگونه قبول شویم؟

  1. امیر حسین گفت:

    سلام ببخشید یک سوال داشتم برای آزمون نمونه دولتی چطوری هست سوالاتش از کتاب هست یا مثل تیزهوشان فراتر از کتاب؟؟

    1. مشاور مدابوک (دکتر حسینی) گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله از کتاب هستش اما یکم سعی بالاتری داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *