مقالات مشاوره ای

بهترین منابع جمع بندی فیزیک کنکور 1403

بهترین منابع جمع بندی فیزیک کنکور

با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری، بازه‌ی مطالعاتی و تست‌زنی محدودتر و مرور اصولی خوانده‌ها و گذر از نخوانده‌ها اهمیت بالاتری می‌یابد. در این مقاله قصد داریم بهترین منابع جمع بندی فیزیک کنکور را معرفی و بررسی کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

در ماه‌های پایانی انتخاب کتاب‌هایی که از صفر شروع به تدریس و آموزش مباحث کرده‌اند یا تکیه‌ی آن‌ها بر ارائه‌ی انواع تست‌های سطح آسان تا متوسط و به‌صورت آموزشی‌ست، چندان عاقلانه و البته مثمر ثمر به‌نظر نمی‌رسد؛ اگر به‌عنوان یک دانش‌آموز سال آخر (دوازدهم)، فارغ‌التحصیل یا به‌هرنحوی داوطلب کنکور، قصد دارید آموخته‌های خود را در ذهن تثبیت، سرعت و مهارت تست‌زنی خود را بالاتر ببرید و دروس خوانده‌شده را به اتمام برسانید، بهتر است از کتاب‌های جمع‌بندی که بدین منظور تالیف شدند، بهره ببرید.

بخش مهمی از فرآیند جمع‌بندی در این است که از اضافه‌خوانی و بررسی نکات وقت‌گیر ممانعت به‌عمل آید و روش‌های میان‌بر برای بالاتر بردن سرعتِ به‌یادآوری مطالب و پاسخ دادن به پرسش‌ها را فرا گیرید. جمع‌بندی کردن یک ضرورت به‌حساب می‌آید؛ چراکه با این‌کار آرامش ذهنی و احساس کنترل بیشتری را تجربه می‌نمایید و عملکردتان در کنکور بهبود می‌یابد.

جمع‌بندی فیزیک

یکی از درس‌های پراهمیت و پر از نکته و راه‌ حل که نیازمند مرور و یادگیری تکنیک‌های متعدد می‌باشد، درس فیزیک است. این درس به‌عنوان یکی از دروس تخصصی رشته‌های علوم تجربی و ریاضی- فیزیک  از ضریب بالایی در کنکور سراسری این دو رشته برخوردار و مسلط شدن به فرمول‌ها و شیوه‌های حل مسائل آن نیازمند تمرین مستمر با منابع مناسب سطح داوطلب می‌باشد؛ که در نهایت برای تثبیت شدن تمرینات و بالاتر بردن راندمان تست‌زنی در درس مذکور، بایستی به‌فکر جمع‌بندی مباحث خواندنی، فرمول‌ها، نکته‌ها و البته مسائل آن بود.

منابع جمع‌بندی فیزیک

کتاب‌های جمع‌بندی متعدد و متنوعی به‌منظور جمع‌بندی مطالب و مباحث و البته در شیوه‌های کم‌وبیش مشابه، طراحی، تالیف و تولید شدند. این کتاب‌ها غالبا درسنامه‌های درس موردنظر را از ابتدا تا انتها پوشش داده و سعی در ارائه‌ی مهم‌ترین و کاربردی‌ترین عبارات و مباحث دارند؛ بدین‌صورت از زیاده‌گویی پرهیز کرده و کار داوطلب در مطالعه‌ی کوتاه‌مدت را سهل می‌کنند.

درسی هم‌چون فیزیک، از مقطع دهم تا دوازدهم در هر دو رشته‌ی تجربی و ریاضی آموزش داده می‌شود و با عناوین فیزیک ۱، فیزیک ۲ و فیزیک ۳ مشخص می‌شوند.

کتاب‌های جمع‌بندی کنکوری فیزیک به‌شکل جامع و دربرگیرنده‌ی مطالب هر سه مقطع می‌باشند و غالبا در یک جلد ارائه می‌شوند که سهولت مطالعه را بالاتر ببرند.

شیوه‌ی جمع‌بندی کردن برای هر دانش‌آموز تا حدی می‌تواند متفاوت باشد؛ از این‌ رو انتشارات بنابر ترجیح، نیاز و زمان داوطلب، اقدام به ارائه‌ی کتاب‌های جمع‌بندی در دو نوعِ آزمون‌محور- مبحثی و جامعِ همراه با درسنامه کرده‌اند.

دانش‌آموزانی که از ابتدای سال تحصیلی و با شروع سال دهم آهسته و پیوسته به مطالعه و تست‌زنی درس فیزیک پرداخته و سطح و درصد تست‌زنی خود در این درس را بالا برده‌اند (با استفاده از منبع اول و منبع دوم) و قصد دارند تا علاوه‌بر مرور تمامی مباحث خوانده‌شده، تسلط خود را افزایش داده و زمان‌شان را بهتر مدیریت کنند و جمع‌بندی برای آنان به‌مثابه‌ی آزمون دادن می‌باشد، می‌توانند از کتاب‌هایی که محوریت آن‌ها چندین آزمون فصل‌به‌فصل و مبحث‌به‌مبحث از این درس است، استفاده کنند.

اما آن‌دسته از دانش‌آموزان و داوطلبان کنکوری که بازخوانی مباحث و درسنامه‌ها را نیز اولویت جمع‌بندی و برداشتن آخرین گام آمادگی برای کنکور سراسری، می‌دانند، بهتر است از کتاب‌هایی با همین عنوان که در ذیل به معرفی تمامی نمونه‌های استاندارد و کاربردی موجود پرداخته می‌شود، استفاده نمایند.

کتاب‌هایی که متناسب با شیوه‌ی مرور و جمع‌بندی درس فیزیک با هدف آمادگی نهایی در کنکور منتشر شده‌اند به شرح ذیل می‌باشند:

موج آزمون فیزیک جامع نشر الگو

کتاب موج آزمون نشرالگو، از سری کتاب‌هایی‌ست که در وهله‌ی اول برای دانش‌آموزان و داوطلبان کنکوری که کتاب‌های تستی خود را به‌صورت مقطع‌به‌مقطع کار کردند و مرور، حال برای ارزیابی عملکرد خود و افزایش سرعت و مهارت حل مسائل فیزیک و پاسخ‌گویی به تست‌ها دنبال یک منبع جامع می‌گردند، آماده گردیده است؛ اما مخاطب آن داوطلبان کنکوری که قصد جمع‌بندی مطالعات خود را به‌صورت آزمون‌محور دارند، نیز هستند.

آزمون‌های موج آزمون فیزیک جامع نشر الگو

این کتاب از مباحث فیزیک هر پایه چندین آزمون فصل‌به‌فصل طراحی کرده که حدود تست هر آزمون ۱۰ و ‍۱۵ تست بنابر نوع آزمون می‌باشد.

مباحث هر آزمون مشخص گردیده و شماره‌ی صفحه‌ی مربوطه در کتاب درسی نیز به‌عنوان منبع ارجاع، ذکر شده است؛ بدین‌صورت خواننده و استفاده‌کننده از این کتاب نقاط قوت و ضعف خود و هم‌چنین درجه‌ی اهمیت زمانی‌که بایستی برای هر مبحث بگذارد را به‌خوبی درک می‌کند.

درسنامه و پاسخنامه‌ی موج آزمون فیزیک جامع نشر الگو

کتاب موج آزمون درسنامه‌ای ندارد؛ و غالبا دانش‌آموزانی که به تسلط کافی روی مباحث درسی رسیده‌اند از آن استفاده می‌کنند؛ با این‌حال انتشارات الگو جهت یادآوری، مرور و تثبیت مطالعات در ذهن، به‌صورت پی‌دی‌اف درسنامه‌های درختی از مباحث را تدارک دیده است.

پاسخ‌نامه‌ی کتاب موج آزمون یک بخش کامل و بسیار کاربردی‌ست؛ و با مطالعه‌ی دقیق آن علاوه‌بر داشتن تست‌ کنکور مرتبط با تست و مبحث موردنظر، نکات کامل آن مبحث، پاسخ دقیق و تشریحی آن تست و مطالبی جهت یادآوری نیز خواهید داشت.

خرید موج آزمون فیزیک جامع نشر الگو

فصل آزمون فیزیک جامع خیلی‌سبز

کتاب فصل آزمون با هدف تکمیل فرآیند آموزشی برای دانش‌آموزان و داوطلبانی تالیف شده است که پس از مطالعه و مرور مباحث فیزیک، از میزان آمادگی و سطح تست‌زنی خود با حل آزمون‌های مبحثی و فصلی، آگاهی پیدا کنند.

فصل آزمون یکی دیگر از کتاب‌هایی‌ست که با تکیه‌بر ارائه‌ی چندین آزمون، برای جمع‌بندی مطالعات و ارزیابی عملکرد داوطلب پیش از کنکور، مناسب می‌باشد.

آزمون‌های فصل آزمون فیزیک جامع خیلی سبز

کتاب فصل آزمونِ فیزیک جامع خیلی سبز بیش از ۱۰۰۰ تست دارد و در قالب بیش از ۱۰ آزمون مبحثی، فصلی و جامع ارائه گردیده‌ست. پاسخ‌های تشریحی و یاددهنده بخش تکمیل‌کننده‌ی این کتاب می‌باشد و در بررسی عملکرد داوطلب به روشنی او را راهنمایی می‌کند.

مباحث هر آزمون با مشخص بودن شماره‌ی صفحات مربوطه در کتاب درسی نوشته شده‌ست تا دانش‌آموز گام‌به‌گام هر مبحث یا فصلی که مطالعه کرده‌ست را ارزیابی نماید. هم‌چنین مدت زمان استاندارد برای حل هر آزمون نوشته شده‌ست تا داوطلب به‌خوبی بتواند زمان خود را مدیریت کند. در این کتاب هر آزمون به‌نوعی طراحی شده‌ست و درجه‌ی سختی برخی از آن‌ها متفاوت‌ست تا تنوع تستی و فراز و فرودهای نهایی برای ارزیابی و جمع‌بندی مباحث رعایت شود؛ از این‌روی در شناسه‌ی هر آزمون، نوع آن که فصلی، استاندارد، چالشی یا جامع می‌باشد، مشخص گردیده است.

درسنامه و پاسخنامه‌ی فصل آزمون فیزیک جامع خیلی سبز

این کتاب درسنامه‌ای ندارد.

پاسخنامه‌ی درنظرگرفته‌شده، کاملا تشریحی و دارای نکات مهم می‌باشد و دیگر ویژگی آن که مخاطب را جهت ارزیابی دقیق نقاط قوت و ضعفش یاری می‌کند، گام‌به‌گام و بخش‌بندی بودن آن است؛ به‌طوری‌که پاسخ هر سوال را قدم‌به‌قدم به دانش‌آموز آموزش داده است.

ارائه‌ی نیم‌نگاه برای فهم بیشتر مبحث و درک نکات مهم در حل کردن تست‌ها از دیگر بخش‌های این کتاب است که کار با آن را سهل‌تر و دقیق‌تر می‌کند.

این کتاب در پاسخنامه‌ی خود قسمتی با عنوان بازی با سوال دارد و که تست را از دیدگاهی دیگر مورد بازبینی و بررسی قرار می‌دهد.

خرید کتاب فصل آزمون فیزیک جامع خیلی سبز

فصل آزمون فیزیک جامع تجربی خیلی سبز کنکور 1403

272,240 تومان
  • چاپ 1402 ویژه کنکور 1403
  • تست های تالیفی
  • تست های موضوعی و سطحی
  • پاسخنامه

فصل آزمون فیزیک جامع ریاضی خیلی سبز کنکور 1403

319,550 تومان
  • چاپ 1402 ویژه کنکور 1403
  • تست های تالیفی
  • تست های موضوعی
  • پاسخنامه و درسنامه

جمع‌بندی فیزیک جامع خیلی ‌سبز

کتاب جمع‌بندی خیلی سبز یکی از آخرین منابع استاندارد، طبقه‌بندی‌شده و جامعی‌ست که می‌توانید برای درس فیزیک انتخاب کنید.

این کتاب در جهت بازیابی مباحث مطالعه‌شده و به‌یادآوری نکات مهم هر درس تالیف گردیده و به ارائه‌‌ی درسنامه‌های مبحث‌به‌مبحث پرداخته است.

معرفی کوتاهی از میزان اهمیت هر درس و مبحث، تعداد تستی که از آن در کنکور مطرح می‌شود و قسمت‌های مهم و تعداد تست و آزمونی که مولفان برای یک جمع‌بندی کامل از درس مذکور ارائه داده‌اند، در ابتدای هر فصل از این کتاب وجود دارد که برنامه‌ی مطالعاتی دانش‌آموز را هدف‌مندتر می‌کند.

درسنامه‌ی جمع‌بندی فیزیک جامع خیلی سبز

این کتاب درسنامه‌های مختصر، مفید و فصل‌به‌فصل دارد که هر فصل از چندین کادر آموزشی و مبحثی در راستای مطالعه‌ی آسان‌تر و دقیق‌تر تقسیم شده است.

مطالعه‌ی درسنامه‌های کاربردی این کتاب در بازیابی مطالب و نکات مهم، پیش از پاسخ دادن به تست‌ها، کمک شایان توجهی می‌کند.

درسنامه‌ای با بیان ساده و روان از مباحث فیزیک دهم، یازدهم و دوازدهم که به‌ترتیب فصول درسی پیشروی دارد و نکات مهم هر مبحث به‌خوبی و با ذکر یک مثال ارائه شده است.

تست‌ها و آزمون‌های جمع‌بندی فیزیک جامع خیلی سبز

پس از اتمام توضیحات هر مبحث، چند تست با درجه سختی متناسب با زمان جمع‌بندی و بالاتر از سطح تست‌های آموزشی که در منبع اول خود حل کردید، به‌صورت تالیفی، کنکوری و ترکیبی مطرح شده‌ست؛ انتظار می‌رود با میزان تسلطی که دانش‌آموز تا این بازه‌ی زمانی از مطالعه و تمرین منبع یا منابع پیشین خود کسب کرده و بازیابی و مرور آموخته‌های خود با درسنامه‌های کاربردی این کتاب را به‌نحو احسن انجام داده است، به آسانی از پس این نوع تست‌ها برآید.

هر تست شناسنامه دارد و در واقع ارجاع‌دهی‌شده‌ست و به‌راحتی می‌توان قسمت‌های مهم‌تر یا چالش‌برانگیزتر را شناسایی کرد؛ هم‌چنین از جدیدترین تست‌های مطرحی در آزمون‌ها و کنکور در این کتاب استفاده شده‌ست تا داوطلب در نزدیک‌ترین سطح به کنکور پیشِ‌رو خود را آماده کند.

در انتهای کتاب برای داشتن یک مرور فوری، جمع‌بندی سریع و ارزیابی سرعت و دقت تست‌زنی، چند آزمون قرار گرفته‌ست که به‌عنوان آخرین گام آمادگی برای کنکور می‌توانید آن‌ها را حل کنید.

پاسخنامه‌ی تشریحی جمع‌بندی فیزیک جامع خیلی سبز

در انتهای کتاب پاسخنامه‌ی تشریحی و کاملی از پاسخ‌های صحیح هر تست تالیف شده و هر پاسخ که نیازمند ارائه‌ی نکته و یادآوری مبحث به‌خصوصی بوده، با قسمتی با عنوان «حواست باشه» ارائه شده است.

پاسخنامه‌ی تشریحی آزمون‌های انتهای کتاب جمع‌بندی به‌صورت پی‌دی‌افی و با اسکن کردن کیوآرکد داخل کتاب قابل دسترسی‌ست و به این‌صورت شرایط شبیه‌سازی کردن آزمون برای مخاطب واقعی‌تر به‌نظر می‌رسد.

خرید کتاب فیزیک جامع خیلی ‌سبز

جمع بندی فیزیک جامع تجربی خیلی سبز کنکور 1403

157,700 تومان
  • چاپ 1402
  • درسنامه کامل و جامع
  • تست های کافی و قوی
  • تست های کنکور و آزمون های آزمایشی

جمع بندی فیزیک جامع ریاضی خیلی سبز کنکور 1403

207,500 تومان
  • چاپ 1402
  • درسنامه کامل
  • خلاصه فرمول
  • مطالب مهم در جدول و نمودار

جمع‌بندی فیزیک جامع مهروماه

کتاب جمع‌بندی فیزیک جامع کنکور مهروماه از دیگر منابع مخصوص استفاده در ماه‌های پایانی نزدیک به برگزاری کنکور سراسری‌ست که ادعا می‌کند مرور و جمع‌بندی مباحث را در مجموع ۲۴ ساعت می‌توانید داشته باشید.

این کتاب جزو منابعی‌ست که دانش‌آموزان یا داوطلبان کنکور تجربی و کنکور ریاضی که نیاز به بازیابی مطالعات خود در قسمت درسنامه و تست‌های مهم‌تر و نکته‌دار دارند می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند.

درسنامه‌ی جمع‌بندی فیزیک جامع مهروماه

درسنامه‌ای تقسیم‌شده به بسته‌های آموزشی (مبحث‌به‌مبحث) همراه با ارائه‌ی مثال‌های چهارگزینه‌ی آموزشی، نکات و تذکرات مهم هر بخش که بازیابی مطالب اصلی هر مبحث فیزیک را برای دانش‌آموز آسان‌تر می‌کند.

درسنامه‌های این کتاب از فصل اول فیزیک ۱ شروع شده و تا آخرین فصل فیزیک ۳ را شامل می‌شود و هر آن‌چه که برای حل کردن تست‌های جمع‌بندی ارجحیت داشته را دربرگرفته‌ست.

پایان هر فصل صفحه‌ای جهت مرور و جمع‌بندی خیلی سریع کلیت آن فصل با عنوان جمع‌بندک طراحی و آماده شده است که فرآیند جمع‌بندی قدم‌به‌قدم را برای مخاطب تکمیل می‌کند.

تست‌های جمع‌بندی فیزیک جامع مهروماه

این کتاب چندصد تست دارد و در ابتدای کتاب تعداد تست هر مبحث مشخص گردیده‌ست تا مخاطب برنامه‌ریزی دقیقی جهت مطالعه‌ی این کتاب و حل کردن تست‌های آن انجام دهد.

تست‌های ارجاع‌دهی‌شده‌ی هر مبحث پس از درسنامه‌ی آن مطرح شده‌ست و هر تست یا الهام گرفته از کتاب درسی، یا از کنکورهای اخیر یا به‌صورت ترکیبی- تالیف و ارائه گردیده است.

هر بسته‌سوال (تست‌های هر مبحث) با آیکن وای‌فای مشخص گردیده‌ست و درجه‌ی اهمیت هر قسمت با خالی و پر بودن خانه‌های این علامت وای‌فای مشخص گردیده‌ست؛ این امر به دانش‌آموز کمک می‌کند تا وقت خود برای مطالعه و مرور را به‌صورت بهینه تنظیم کند.

پاسخنامه‌ی تشریحی جمع‌بندی فیزیک جامع مهروماه

پاسخنامه‌ی این کتاب تشریحی بوده و ارزیابی عملکرد داوطلب و بررسی نقاط قوت و ضعف در حل کردن تست‌ها را آسان‌تر می‌کند.

پاسخنامه‌ی تشریحی هر بسته‌ی تست پس از اتمام تست‌های مبحث موردنظر قرار داده شده‌ست و به‌ این‌صورت هر مبحث سریع‌تر و راحت‌تر جمع‌بندی می‌شود و مطالعه‌ی آن به اتمام می‌رسد.

ریاضی‌نامه

بخش پایانی این کتاب که داوطلب را از تهیه‌ی یک منبع دیگر جهت مرور فرمول‌های فیزیک و ریاضی وابسته و موثر در حل کردن تست‌ها و یادگیری مباحث به‌صورت کامل بی‎نیاز ‌کند، بخشی با عنوان ریاضی‌نامه‌ست که به ارائه‌ی نکات و فرمول‌های مهم و کاربردی درس ریاضیات می‌پردازد که در حل کردن تست‌های درس فیزیک تاثیر دارند.

خرید کتاب جمع‌بندی فیزیک جامع مهروماه

جمع بندی فیزیک کنکور تجربی مهروماه (کنکور 1403)

169,400 تومان
  • چاپ 1402
  • درسنامه کامل
  • تست های جمع بندی
  • ویژه کنکور

جمع بندی فیزیک کنکور رشته ریاضی مهروماه (کنکور 1403)

184,800 تومان
  • چاپ 1403
  • درسنامه کامل
  • تست
  • پاسخنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *