مقالات مشاوره ای

بهترین منابع جمع بندی علوم و فنون کنکور 1403 – 4 کتاب برتر

بهترین منابع جمع بندی علوم و فنون کنکور 1403 - 4 کتاب برتر

علوم و فنون ادبی از درس‌های اختصاصی و پراهمیت رشته‌ی علوم انسانیه که از پایه‌ی دهم تا پایه‌ی دوازدهم ارائه می‌شه. تو این مقاله قصد داریم بهترین منابع جمع بندی علوم و فنون رو معرفی و بررسی کنیم تا با اطلاعات کامل تری خریدتون رو انجام بدید.

این درس از جمله درس‌هاییه که برای بسیاری از دانش‌آموزان یا داوطلبان کنکور انسانی، سخت محسوب می‌شه؛ اما انتخاب منبع مناسب و جدیت در مطالعه‌ی متناوب این درس، داوطلب رو به سطح خوبی از تسلط بر این درس می‌رسونه.

حال اگر سال آخرید یا پشت کنکورید و داوطلب آزمون سراسری انسانی، اگر منبع اول و دوم‌تون رو خوندید و مرور کردید، بهتره که گام نهایی رو بردارید و آموخته‌هاتونو سرجاش محکم کنید. به‌قول معروف، کار را که کرد؟ آن‌که تمام کرد! پس جمع‌بندی کردن مطالعات و بازخوانی نکات اصلی و مهم رو حتما در اولویت قرار بدید و پیش از شبیه‌سازی کنکور و شرکت در کنکور سراسری‌، به جمع‌بندی کردن بپردازید.

انواع کتاب‌های جمع‌بندی علوم و فنون

کتاب‌های جمع‌بندی که درواقع کتاب‌های تست‌محور هستن و تکیه‌شون یا صرفا بر ارائه‌ی آزمونه یا بر ارائه‌ی درسنامه و نکته همراه با آزمون، متناسب با هر شرایطی آماده شدن و دانش‌آموز می‌تونه باتوجه به نیاز و هدفش، یکی از این دسته کتاب‌ها رو برای آخرین مطالعه، انتخاب کنه.

کتاب‌های مناسب برای جمع‌بندی درس علوم و فنون ادبی کنکور انسانی در ادامه معرفی شدن:

  • جمع‌بندی علوم و فنون ادبی کنکور انسانی خیلی سبز
  • فصل آزمون علوم و فنون ادبی کنکور انسانی خیلی سبز
  • موج آزمون ادبیات اختصاصی انسانی (علوم و فنون ادبی) نشر الگو
  • تیزشیم علوم و فنون ادبی کنکور انسانی مشاورانِ آموزش

جمع‌بندی علوم و فنون ادبی جامع خیلی سبز

این کتاب اولین و مناسب‌ترین کتاب برای دانش‌آموزاییه که درسنامه‌ها رو خوندند، مرور کردند، تست‌های مختلف آموزشی و طبقه‌بندی‌ شده رو کار کردند و سراغ تست‌های قلق‌دار هم رفتند، حالا می‌خوان هرچی مطالعه کردند رو کاربردی و در سطح کنکور به‌دور از اضافه‌خوانی و نکات اضافه، بررسی کنند.

کتاب جمع‌بندی علوم و فنون ادبی جامع انسانی خیلی سبز شامل:

  • درسنامه
  • تست (آزمون)
  • پاسخنامه‌ی تشریحی

هست و برای افرادی‌که مطالعه‌ی درسنامه‌ها هم براشون اولویت داره از بهترین گزینه‌هاست.

درسنامه‌ی جمع‌بندی علوم و فنون ادبی جامع خیلی سبز

درسنامه‌ها در قالب ۴ فصل کلی و اصلیِ موضوعاتِ علوم و فنون تقسیم شدن و به‌ترتیب مطالب مربوط به عروض و قافیه، آرایه‌های ادبی، تاریخ ادبیات و سبک‌شناسی، قرابت معنایی پوشش می‌دن.

ترتیب مطالعه‌ی شما هم دل‌بخواهیه و چندان تفاوتی نداره از کدوم فصل شروع به مطالعه و مرور کنید؛ اما طبق پیشنهاد مولف بهتره برمبنای موضوعات بالا مطالعه رو شروع کنید و به انتها برسونید.

درسنامه‌ی هر موضوع در چند قسمت ارائه شده و این روش باعث می‌شه که کرختی و یکنواختی در مطالعه و مرور اتفاق نیفته؛ هم‌چنین وقت‌تون گرفته نشه و در مدت زمان مطلوبی مطالب رو جمع کنید. از طرفی مولف درسنامه‌ها رو مطابق با پیشروی مطالب علوم و فنون دهم، یازدهم و دوازدهم پیش برده تا ارتباط‌تون تا لحظه‌ی آخر با کتاب درسی قطع نشه. چی ازین بهتر؟

هر قسمت از درسنامه‌ها مشخص شده که برای کدوم درس از کدوم مقطع تحصیلیه و نویسنده برای این‌که مطالعه‌ی مجدد مخاطب کاربردی‌تر بشه از ارائه‌ی نکات ضروری و مثال‌های یاددهنده در دل درسنامه، غافل نشده.

تست‌ها و آزمون‌ها جمع‌بندی علوم و فنون ادبی جامع خیلی سبز

جهت سنجش سطح تسلط‌تون رو مطالب و دروس، حتما و قطعا با ید مهم‌ترین تست‌های اون درس‌ها رو کار کنید. به همین منظور در بین درسنامه‌ها مثال‌های تستی و پس از درسنامه‌ها آزمون‌هایی با عنوان آزمون‌های دستگرمی و چند آزمون کنکوری با عنوان کنکور چی می‌گه که در سطح کتاب پراکنده‌ست، قرار گرفته. تست‌های آزمون‌ها یا تالیفی‌اند یا مستقیم از کنکورها استخراج شدند و شما هم با دیدگاه مولف و طراح سوال آشنا می‌شید هم سطح سختی کنکور.

پاسخنامه‌‎ی تشریحی جمع‌بندی علوم و فنون ادبی جامع خیلی سبز

پاسخنامه‌ی این کتاب صرفا یک پاسخنامه‌ی تشریحی برای نشون دادن جواب درست نیست؛ بلکه علاوه‌بر ارائه‌ی توضیحات لازم، نکات مهم رو هم نوشته و سایر گزینه‌ها رو بررسی کرده. با این روش هم مهم‌ترین بخش‌ها رو مرور می‌کنید؛ هم از زاویه‌های مختلف به جواب سوالات نگاه می‌کنید و هم به‌راحتی عملکردتون رو ارزیابی می‌کنید.

خرید کتاب جمع‌بندی علوم و فنون ادبی جامع خیلی سبز

فصل آزمون علوم و فنون جامع خیلی سبز

اگر ازاون دسته دانش‌آموزایی هستید که به مطالعه‌ی مجدد مطالب و مرور درسنامه‌ها احتیاجی ندارید؛ یا اولویت شما افزایش سرعت تست‌زنی و تقویت مهارت حل تست هست، پس بهتره از کتاب‌های آزمون‌محور مثل فصل آزمون خیلی سبز استفاده کنید.

محوریت کتاب فصل آزمون همون‌طور که از اسمش مشخصه، آزمون‌های تستی هست. این آزمون‌ها سرعت عمل داوطلب رو بالا می‌برند و مطالب رو به‌خوبی جمع‌بندی می‌کنند.

کتاب‌های آزمون‌محور مثل فصل آزمون درسنامه‌ای ندارند؛ پس اگر فکر می‌کنید هنوز نیاز به مطالعه و چک کردن درسنامه‌ها دارید، از کتابی که پیش‌تر معرفی کردیم استفاده کنید.

آزمون‌های فصل آزمون علوم و فنون جامع خیلی سبز

آزمون‌های این کتاب پایه‌به‌پایه پیشروی دارند و موضوعی‌اند و سرشناسه‌ای در ابتدای هر آزمون قرار داده شده تا شماره درس‌ها و صفحات مرتبط با آن در کتاب‌های درسی، موضوعیت آزمون، زمان بهینه‌ی پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و نوع آزمون رو بدونید.

تعداد تست‌های ارائه شده در این کتاب بیش از ۹۰۰ تاست و آزمون‌ها به‌صورت تجمعی، تک‌درس، جامع و شبیه‌ساز کنکور آورده شدند و موضوعات ذکرشده رو از دهم تا دوازدهم پوشش می‌دن.

غالب تست‌های کتاب تالیفی‌ست و هر آزمون از ۱۰ تا ۳۰ تست بنابر نوع آن دارد.

پاسخنامه‌ی تشریحی فصل آزمون علوم و فنون جامع خیلی سبز

پاسخنامه‌ی تشریحی تالیف‌شده برای آزمون‌ها به بررسی نکات مهم در دل هر تست و ارزیابی پاسخ صحیح پرداخته؛ هم‌چنین به نکات مهم و قسمت‌هایی که باید دانش‌آموز با حواس‌جمعی بیشتری بخونه اشاره کرده؛ هم‌چنین تاجای ممکن نادرستی و درستی گزینه‌ها به زبان ساده و روشن بررسی کرده.

خرید کتاب فصل آزمون علوم و فنون جامع خیلی سبز

فصل آزمون علوم و فنون ادبی خیلی سبز کنکور 1403

199,200 تومان
  • چاپ 1402 ویژه کنکور 1403

موج آزمون علوم و فنون جامع نشر الگو

کتاب آزمون‌محورِ دیگه‌ای که می‌تونید برای جمع‌بندی علوم و فنون استفاده کنید، موج آزمون نشر الگو هست. محوریت این کتاب چندین آزمون چهارگزینه‌ای هست و البته درسنامه‌ای نداره. همانند کتاب قبلی اگر احتیاجی به درسنامه ندارید و به‌ويژه هدفتون بالا بردن سرعت حل تسته، از کتاب موج آزمون نشر الگو استفاده کنید.

آزمون‌های موج آزمون علوم و فنون جامع نشر الگو

هرکدوم از آزمون‌هی این کتاب برای موضوعات مختلف دسته‌بندی‌شده و هر آزمون هم دربرگیرنده‌ی حدودا ۱۰ تسته. بین تست‌ها برای این‌که دقت‌تون رو افزایش بدید قسمتی با عنوان کمکِ فکری برای برخی سوالات گذاشته شده و مولف پیشنهادِ خودشون رو برای مدت زمانی که تست‌ها رو حل کنید و یک موضوع درسی رو با آزمونش جمع کنید اعلام کردند. هم‌چنین درصد مطلوب و قابلِ قبول برای هر آزمون ارائه شده تا عملکرد خودتونو بهتر ارزیابی کنید و از طرفی درجه سختی تست‌ها رو بهتر دریابید.

برای این‌که دسترسی راحت‌تری به پاسخنامه داشته باشید و هم‌چنین میزان اهمیت هر آزمون و تست‌هاشو متوجه بشید، هم شماره صفحات مربوط به پاسخنامه‌ی آزمونِ مذکور و هم موضوع و منبع تست‌ها نوشته شده.

پاسخنامه‌ی تشریحی موج آزمون علوم و فنون جامع نشر الگو

در ابتدا باید بگم که طبق توصیه‌ی مولف محترم کتاب، این کتابِ آزمون‌محور صرفا برای تست زدن و درصد گرفتن نیست؛ بلکه به چشم یک منبع مناسب و کاربردی جهت یادگیری بیشتر و عمقی‌تر باتوجه به پاسخنامه‌ی تشریحی کامل و کاربردی‌ای که داره، بهش نگاه کنید و حتی اگر هدف‎‌تون بالاتر بردن سرعت یادگیری یا مرور مهم‌ترین بخش‌های این درسه، از این کتاب استفاده کنید. پاسخنامه‌ی این کتاب کاربردی و دارای مرجع هست (مشخص شده هر تست و پاسخش به کدوم درس از علوم و فنون ادبی اشاره داره)

خرید کتاب موج آزمون علوم و فنون جامع نشر الگو

موج آزمون علوم و فنون نشر الگو 1402

124,800 تومان
  • چاپ 1401 ویژه کنکور 1402

تیزشیم علوم و فنون جامع مشاوران

اگر دانش‌آموز سال دوازدهمید؛ اگر داوطلب کنکور انسانی هستید و اگر یک دور کامل منبع اولتون رو خوندید، تست زدید و البته مرور کردید، حال قصد دارید تست متنوع‌تر، سخت‎تر و پیشرفته‌تر کار کنید و توامان با داشتن یک منبع دوم، جمع‌بندی هم انجام بدید، کتاب تیزشیم علوم و فنون جامع مشاوران رو بهتون پیشنهاد می‌کنیم.

این کتاب درسنامه‌ی خلاصه و ویژه‌ی مرور، انواع تست‌های چالشی و البته پاسخنامه‌ی تشریحی داره.

درسنامه‌ی تیزشیم علوم و فنون جامع مشاوران

درسنامه‌ی این کتاب، مفهومی، عمقی و چندان آموزشی نیست؛ یعنی اگر تا به الآن مطالعه‌ی جدی برروی موضوعات علوم و فنون دهم، یازدهم و دوازدهم نداشتید، بهتره که در ابتدا یک کتاب با درسنامه‌ی کامل مطالعه کنید و سپس به سراغ این کتاب بیاید. درسنامه‌ی تیزشیم مناسب و کاربردی برای جمع‌بندی مطالب و نکته‌خوانی هست و می‌تونید برای یادآوری قسمت‌های مهم هر موضوع و تثبیت ضروری‌ترین نکات در ذهن ازش بهره ببرید.

تست‌های تیزشیم علوم و فنون جامع مشاوران

تست‌های این کتاب به فراخور درسنامه و حفظ ترتیب دروس به‌صورت تالیفی و برگرفته از کنکورهای اخیر در اختیار شما قرار گرفتند و سطح بالاتری از تست‌های آموزشی دارند و استاندارد کنکور محسوب می‌شن. این تست‌ها برای آمادگی در آزمون‌های آزمایشی و کنکور سراسری مناسبند و پیشنهاد می‌شن و سطح بالا دارند و ترکیبی تالیف شدند.

پاسخنامه‌ی تشریحی تیزشیم علوم و فنون جامع مشاوران

پاسخنامه‌ی این کتاب تشریحیه و به‌راحتی می‌تونید نکات مهم رو یادآوری کنید و بازخوانی داشته باشید. در این پاسخنامه گزینه‌ها بررسی شده و نکات مهم با فونت پررنگ‌تر یا عنوانِ پاسِ‌گل مشخص شدند.

خرید کتاب تیزشیم علوم و فنون جامع مشاوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *