مقالات مشاوره ای

بهترین منابع جمع بندی ریاضی تجربی کنکور 1403

بهترین منابع جمع بندی ریاضی تجربی کنکور 1403

ریاضیات یکی از درس‌هایی‌ست که نیازمند صرف زمان مناسب و مداومت در حل انواع تمرینات و تست‌ها جهت تسلط بیشتر بر انواع پرسش‌های آن می‌باشد؛ این درس که اخیرا در کنکور سراسری سخت‌تر و تحلیلی‌تر مطرح می‌شود از مهم‌ترین دغدغه‌های دانش‌آموزان رشته‌ی تجربی و داوطلبان کنکور این رشته می‌باشد بنابراین در این مقاله قصد دارین بهترین منابع جمع بندی ریاضی تجربی را معرفی و به دقت معرفی کنیم.

فرآیند جمع‌بندی به‌طور معمول پس از اتمام کتاب یا کتاب‌های تست اولیه و ثانویه (دور اول یا برای برخی پس از دور دوم مطالعات و تست‌زنی) و از حدودا بهمن‌ ماه و پس از امتحانات نوبت اول شروع می‌شود. اهمیت جمع‌بندی کردن به‌ویژه برای درس‌های تمرینی و دارای تیپ‌بندی، هم‌چون ریاضیات، بر کسی پوشیده نیست. از این‌رو حتما در برنامه‌ی خود زمانی را برای جمع‌بندی هر آن‌چه که مطالعه کردید و تست زدید، در نظر بگیرید.

انتخاب کتاب جمع‌بندی ریاضیات همانند انتخاب منبع یا منابع اولیه برای این درس مهم می‌باشد و بایستی با دقت و آگاهی صورت گیرد.

کتاب‌هایی که برای جمع‌بندی درس ریاضیات می‌توانید استفاده کنید، به شکل‌های مختلفی طراحی، تالیف و تولید شدند و انتخاب آن‌ها بستگی به زمان، هدف، سطح و شیوه‌ی شما برای مطالعه دارد.

این مسئله درصد انتخاب صحیح و متناسب با شرایط و شخصیت داوطلب را افزایش می‌دهد.

انواع کتاب‌های جمع‌ بندی ریاضی

کتاب‌های جمع‌بندی ریاضی در دو دسته‌ی:

  • درسنامه‌محور
  • آزمون‌محور

تقسیم‌بندی می‌شوند.

کتاب‌های جمع‌ بندی درسنامه‌محور

کتاب‌های جمع‌بندی درسنامه‌محور، برای آن‌دسته از دانش‌آموزان سال دوازدهم یا داوطلبان کنکوری که صرفا قصد تست‌زنی ندارند و مطالعه‌ی درسنامه‌ها در حد مرور، بازخوانی و یادآوری نکات مهم هر مبحث درجه اهمیت بالایی برای آنان دارد، پیشنهاد می‌شود. سه کتاب معرفی‌شده در زمره کتاب‌های جمع‌بندی ریاضی تجربی به‌صورت جامع هستند که درسنامه‌های خلاصه، کاربردی و مفهومی بسیار خوبی از مباحث ریاضیات تجربی ارائه داده‌اند.

  • جمع‌بندی ریاضیات تجربی خیلی‌سبز
  • جمع‌بندی ریاضیات تجربی مهروماه
  • ریاضیات پایه + جمع‌بندی ریاضیات تجربی نشرالگو

کتاب جمع‌ بندی ریاضی جامع تجربی خیلی سبز

جمع‌بندی ریاضیات جامع تجربی خیلی‌سبز از آن‌دسته کتاب‌هایی‌ست که دانش‌آموزان سال آخر رشته‌ی تجربی و داوطلبان کنکوری می‌توانند در ماه‌های پایانی منتج به آزمون سراسری جهت برداشتن گام آخر و مرور مهم‌ترین و اصلی‌ترین مباحث این درس از آن بهره ببرند.

این کتاب برای افرادی که قصد دارند بخش‌به‌بخش مباحث ریاضیات را با مرور درسنامه‌ها جمع کنند و نیازمند آشنایی با تمام تیپ تست‌ها و حل کردن آن‌ها توام با خواندن مباحث هستند، گزینه‌ی کاربردی و کاملی‌ست.

کتاب جمع‌بندی ریاضی جامع خیلی‌سبز در ۱۵ فصل مباحث ریاضیات دهم، یازدهم و دوازدهم را دربرمی‌گیرد و از ویژگی‌های اصلی آن پرهیز از زیاده‌گویی یا ارائه‌ی نکاتی‌ست که ممکن است وقت مخاطب را بگیرد.

مولف سعی کرده است تا به روان‌ترین صورت ممکن مطالب را بچیند و به گفته‌ی خویش مسیر پیشرفت را برای مخاطب هموار و دانش‌آموز را برای رسیدن به آخرین مرحله هدایت کند.

درسنامه‌ی کتاب جمع‌ بندی ریاضی جامع تجربی خیلی سبز

در این کتاب در ابتدا درسنامه‌ی خلاصه (با تاکید بر پرهیز از اضافه‌گویی) و در عینِ‌حال کامل از هر فصل (ارائه‌ی هر نکته و مثال آموزشی‌ای که جهت کسب توانمندی در پاسخ دادن به انواع تست‌های آن مبحث، مورد نیاز است) ارائه گردیده و در ابتدای هر درسنامه بخش کوچکی به‌عنوان راهنمای مطالعه جهت دانستن پیش‌نیاز مبحث موردنظر، فصل مربوطه در کتاب درسی و مهم‌ترین مبحث آن فصل، قرار گرفته است.

 درسنامه‌ها پوشیده از نکات ضروری و قلاب‌های تلنگری هستند تا کم‌وکسری در یادآوری و بازخوانی مهم‌ترین مباحث نداشته باشید. هم‌چنین هر درسنامه به‌صورت تقسیم‌شده به جعبه‌های مشخص برای قدم‌به‌قدم پیش رفتن طراحی و ارائه شده و مولف از قرار دادن چند مثال مهم آموزشی در بطن درسنامه‌ی هر مبحث غافل نشده است.

تست‌های کتاب جمع‌ بندی ریاضی جامع تجربی خیلی سبز

پس از مطالعه‌ی هر بخش از ریاضیات تعدادی پرسش چهارگزینه‌ای از مباحث مربوطه قرار داده شده است. حل کردن آن‌ها به داوطلب در تثبیت کردن آموخته‌ها در ذهن و تسلط بیشتر بر تست‌زنی، هم‌چنین بالاتر بردن سرعت حل مسئله کمک می‌کند.

جهت آشنایی بیشتر با سطح و سبک طراحی سوال در کنکور سراسری، یادآوری سطح و شیوه‌ی آموزشی کتاب درسی (به‌عنوان اولین و مهم‌ترین منبع آموزشی)، بررسی جدیدترین سوالات مطرح‌شده در امتحان نهایی و حل کردن تست‌های کنکوری در سال‌های اخیر، هم‌چنین آشنایی با دیدگاه مولف، تمامی تست‌ها به‌صورت شناسنامه‌دار و ارجاع‌دهی‌شده به منابع گفته‌شده، پس از هر درسنامه قرار گرفته‌اند.

پاسخنامه‌ی کتاب جمع‌ بندی ریاضی جامع تجربی خیلی سبز

پاسخنامه‌ی تشریحی از دیگر بخش‌ها و قسمت نهایی تکمیل‌کننده‌ی کتاب جمع‌بندی ریاضی جامع تجربی خیلی‌سبز می‌باشد. این پاسخنامه کامل و روان تمامی مطالب لازم جهت فراگیری پاسخ درست را به مخاطب خود ارائه کرده و برای هر پرسش به بررسی نکات حل کردن آن و راه‌وروش‌های دوم و سوم حل کردن، پرداخته است.

خرید کتاب جمع‌ بندی ریاضی جامع تجربی خیلی سبز

جمع بندی ریاضی جامع تجربی خیلی سبز (کنکور 1403)

172,640 تومان
  • چاپ 1402
  • درسنامه جامع و کامل سه سال
  • سوالات تست های طبقه بندی شده
  • پاسخنامه تشریحی

کتاب جمع‎ بندی ریاضی جامع تجربی مهروماه

این کتاب از دیگر منابعی‌ست که داوطلبان کنکور تجربی و دانش‌آموزان سال آخری می‌توانند جهت پایان بخشیدن به مطالعات و تست‌زنی‌های‌شان از آن بهره‌ کافی ببرند. 

از ویژگی‌های قابل‌توجه کتاب جمع‌بندی مهروماه تاکید بر بخش آموزشی آن است و این خصیصه به‌ویژه برای دانش‌آموزانی که هنوز نیاز به بررسی نکات و مباحث داشته و یا دغدغه‌ی اصلی آنان مرور خوانده‌ها جهت تثبیت در حافظه‌شان هست، بسیار مطلوب و کاربردی می‌نماید.

این کتاب در ۱۶ فصل تالیف شده و شامل درسنامه، تست (آزمون‌های متنوع) و پاسخنامه‌ی تشریحی‌ست.

درسنامه‌ی کتاب جمع‌ بندی ریاضی جامع تجربی مهروماه

درسنامه‌های ارائه‌شده در این کتاب فراتر از نکته‌وار بودن است و صرفا به یادآوری نکات اصلی و فرمول‌ها نپرداخته است. در واقع با این دیدگاه که مخاطب عمقی و مفهومی مطالب را بازخوانی کند و مرور، تالیف شدند.

پیش از هر درسنامه در ابتدا شناسنامه‌ی کوچکی در ارتباط با این موارد که فصل مذکور چه مباحثی را شامل می‌شود و تا چه میزان اهمیت و یادگیری آن ضرورت دارد (آیا پیش‌نیاز محسوب می‌شود یا خیر و برای چه مباحثی؟)، میزان دشواری مباحث آن فصل و درنهایت تست‌های مستقیم و غیرمستقیمی که در آزمون‌ها و کنکور اصلی از فصل مذکور مطرح می‌گردد، آورده شده است؛ تا مخاطب با آگاهی و برنامه‌ی مناسب به جمع‌بندی بپردازد.

درسنامه‌ی هر فصل به‌صورت تقسیم‌شده به زیرموضوعات و همراه با مثال‌های آموزشی، نکات مهم و ارائه‌ی کلیت مطلب به زبان ساده‌تر (با عنوان اصل مطلب) و درنهایت انواع تست‌های مفهومی، تالیفی و کنکوری همراه با پاسخ می‌باشد (که درجه‌ی اهمیت و سختی آن‌ها مشخص شده است).

آزمون‌های کتاب جمع‌ بندی ریاضی جامع تجربی مهروماه

آزمون‌ها یا در واقع تست‌های این کتاب در سه دسته قابل تشخیص هستند؛ آزمون‌ها میان‌وعده، هایپرتست و نیتروتست که درجه‌ی سختی آنان نیز به‌همین ترتیب می‌باشد.

از ویژگی‌های خوب و کمک‌کننده‌ی هر آزمون راهنمایی‌های کوچک و نکات مشاوره‌ای حل هر تست می‌باشد. هر آزمون ۱۰ تست یا بیشتر دارد و تمامی جنبه‌ها و مسائلی که از مبحث موردنظر مطرح می‌شود را دربرمی‌گیرند.

در کنار برخی از آزمون‌ها کیوآرکد قابل اسکن کردن قرار داده شده است تا فیلم‌های آموزشی و تدریس آن را نیز مشاهده کنید.

در انتهای کتاب چند آزمون جامع و آزمون موضوعی نیز جهت شبیه‌سازی ریاضیات کنکور و جمع‌بندی نهایی مباحث قرار داده شده‌اند که به‌ترتیب سطح استاندارد، دشوار و کاملا دشوار داشته و هر آزمون بارکد فیلم آموزشی خود را نیز دارد.

در آخرین قسمت کتاب، تست‌های ریاضیات کنکور ۱۴۰۱ نیز قرار گرفته است.

پاسخنامه‌ی کتاب جمع‌ بندی ریاضی جامع تجربی مهروماه

هر مثال و تست آموزشی در بین درسنامه‌ها پاسخنامه‌ی تشریحی کاملی همراه خود دارد تا تسلط بر درسنامه‌ها را به ۱۰۰در۱۰۰ برسانید. در ادامه برای هر آزمون به فراخور سطح و نوع آن پاسخنامه‌ی تشریحی و کلیدی قرار گرفته است و یا در خود کتاب یا با اسکن کردن کیوآرکد قابل دسترسی‌اند.

آزمون‌های موضوعی، جامع، هایپرتست و نیتروتست دارای پاسخ کلیدی در انتهای کتاب و پاسخ تشریحی بارکدی هستند.

پاسخنامه‌ها از ارائه‌ی نکات مهم و روش‌های حل مسئله غافل نشدند و کامل و کاربردی پاسخ هر پرسش را تشریح کرده‌اند. هم‌چنین تست‌های کنکور ۴۰۱ دارای پاسخنامه‌ی تشریحی هستند.

خرید کتاب جمع‌ بندی ریاضی جامع تجربی مهروماه

جمع بندی ریاضیات تجربی کنکور مهروماه (کنکور 1403)

192,500 تومان
  • چاپ 1402 ویژه ی کنکور 1403
  • درسنامه کامل به همراه نکات
  • تست های کنکور سراسری سال های اخیر
  • پاسخنامه تشریحی
  • ویژه جمع بندی کنکور

کتاب جمع‌ بندی ریاضی جامع تجربی نشر الگو

کتاب ریاضیات پایه + جمع‌بندی نشرالگو از دیگر کتاب‌های مناسب زمان بازخوانی و جمع‌بندی کردن است که برای دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور تجربی که علاقه‌مند به مرور درسنامه‎‌ها و یادآوری مباحث ریاضی درکنار حل تست هستند، کاربردی می‌باشد.

این کتاب بر پایه‌ی ارائه‌ی تست‌ها در قالب آزمون‌های ۱۰ پرسشه و تقسیم تمامی مباحث ریاضیات که نیازمند جمع‌بندی پیش از کنکور هستند در ۱۴ فصل آموزشی ارائه شده و راه‌حل تمامی تست‌ها را به‌صورت تشریحی بیان کرده است.

درسنامه‌ی کتاب جمع‌ بندی ریاضی جامع تجربی نشر الگو

در ابتدا برای یادآوری مباحث خوانده شده، صرفا مهم‌ترین توضیحات و نکات هر مبحث را نوشته و مولف با ارائه‌ی چند مثال یاددهنده سعی در عمق‌بخشی به مطالعه‌ی مروری مخاطب داشته است.

به‌طورکلی درسنامه‌ها به‌ترتیب هر فصل و البته خلاصه تالیف شده‌اند؛ اگر برروی اصل مطلب و جزئیات مهم دروس تسلط ندارید، تنها برروی درسنامه‌ی این کتاب حساب باز نکنید.

آزمون‌های کتاب جمع‌ بندی ریاضی جامع تجربی نشر الگو

پس از هر درسنامه ۵ آزمون قرار گرفته که یکی از آن‌ها برگزیده‌ای از تست‌های کنکور مرتبط با مبحث موردنظر است. هر آزمون ده تست دارد و حل کردن هر آزمون شما را در جمع کردن مبحث و افزایش دادن سرعت تست‌زنی کمک می‌کند.

هم‌چنین مخاطب مطالعه‌ی این کتاب را با حل کردن ۶ آزمون جامع که هر کدام ده تست مهم از مباحث دارند، به اتمام می‌رساند.

پاسخنامه‌ی کتاب جمع‌ بندی ریاضی جامع تجربی نشر الگو

این کتاب در بخش انتهایی خود پاسخنامه‌ی تشریحی به‌ازای هر آزمون و پاسخنامه‌ی کلیدی که صرفا پاسخ درست را مشخص کرده‌ست‌‌، قرار داده.

خرید کتاب جمع‌ بندی ریاضی جامع تجربی نشر الگو

ریاضیات پایه و جمع‌بندی تجربی نشر الگو کنکور 1403

156,000 تومان
  • چاپ 1402 ویژه ی کنکور 1403
  • درسنامه کامل
  • تست های جامع
  • جمع بندی
  • ویژه کنکور

کتاب‌های جمع‌ بندی آزمون‌محور

آن‌دسته از دانش‌آموزان که قصد ارزیابی خود، بالا بردن سرعت تست‎زنی و شبیه‌سازی آزمون‌های تستی پیش از کنکور سراسری، دارند؛ بهتر است از کتاب‌هایی که بدین منظور تالیف شدند استفاده کنند.

تکیه‌ی این کتاب‌ها بر ارائه‌ی چندین آزمون فصلی، مبحثی، جامع و... است و در آن‌ها از ارائه‌ی درسنامه‌ و تست‌های آموزشی صرف‌نظر کردند.

بهترین کتاب‌های جمع‌بندی با محوریت آزمون‌های مختلف، به شرح ذیل می‌باشند:

  • موج آزمون ریاضیات تجربی نشرالگو
  • فصل آزمون ریاضیات تجربی خیلی‌سبز

کتاب موج آزمون ریاضی جامع تجربی نشر الگو

کتاب‌های آزمون‌محور هم‌چون موج آزمون انتشارات الگو از جمله کتاب‌هایی‌اند که داوطلبان کنکور و دانش‌آموزان علاقه‌مند به مرور، ارزیابی و جمع‌بندی خوانده‌های خود و هم‌چنین تثبیت مباحث در ذهن، می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند.

موج آزمون ریاضی جامع تجربی نشرالگو ۵ بخش اصلی دارد و مباحث ریاضیات دهم، یازدهم و دوازدهم را دربرمی‌گیرد.

پنج بخشِ اشاره‌شده در واقع ۵ دسته آزمون هستند که برای مباحث هر سه پایه به‌ترتیب ارائه شدند. این کتاب همان‌طور که از نام‌ش پیداست، برای افرادی‌که به اهمیت آزمون دادن و جمع‌بندی بدین شیوه آگاه‌اند تالیف شده‌ست و درسنامه‌ای ندارد.

آزمون‌های موج آزمون ریاضی جامع تجربی نشر الگو

این کتاب یک منبع کامل و بسیار کاربردی برای شبیه‌سازی آزمون‌های تستی، برای جمع‌بندی، برای بالا بردن سرعت تست‌زنی، برای تقویت مهارت تست‌زنی و برای بررسی تست‌ها و مباحث ریاضیات در شکل‌ و سبک‌های متنوع‌ست.

تعداد آزمون‌های موج آزمون ریاضی جامع تجربی به عدد ۲۵۲ می‌رسد و آزمون‌های آن به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

  • آزمون‌های دست‌گرمی
  • آزمون‌های موضوعی
  • آزمون‌های فصلی
  • آزمون‌های جامع تالیفی
  • آزمون‌های کنکور

هر آزمون ۱۰ تست دارد و در پایین صفحه‌ی هر آزمون جدول کوچکی برای بررسی عملکرد و محاسبه‌ی تعداد درست‌ها، نادرست‌ها و بدون پاسخ‌ها قرار داده شده است.

پاسخنامه‌ی موج آزمون ریاضی جامع تجربی نشر الگو

در انتهای کتاب، پاسخ تمامی تست‌ها به‌صورت تشریحی و به‌شکل کلیدی قرار گرفته است؛ تا به‌راحتی نکات مهم حل کردن هر تست را مرور کرده و عملکرد خود را ارزیابی کنید. هم‌چنین در پاسخنامه‌ی تشریحی برای هر سوال که راه‌حل دومی وجود داشته، نوشته شده است.

خرید موج آزمون ریاضی جامع تجربی نشر الگو

موج آزمون ریاضی رشته تجربی نشر الگو (کنکور 1403 و بعد)

358,800 تومان
  • چاپ 1402 ویژه کنکور 1402 و 1403
  • ۱۷۶ آزمون‌ مبحثی و جامع از کتاب‌های ریاضی۱، ریاضی۲ و ریاضی۳
  • شبیه‌ساز آزمون‌های آزمایشی و سراسری
  • پاسخ‌های کاملاً تشریحی برای همه آزمون‌ها
  • کتابی کامل و جامع برای مرور مطالب ریاضی
  • در کل شامل ۲۰۶۰ تست با پاسخ تشرییحی

کتاب فصل آزمون ریاضی جامع تجربی خیلی سبز

فصل آزمون ریاضی جامع تجربی خیلی سبز از دیگر کتاب‌هایی‌ست که اگر به درسنامه احتیاجی ندارید می‌توانید از آن استفاده کنید؛ هم‌چنین برای داوطلبان کنکوری که آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کنند استفاده از این کتاب پیش از شروع آزمون‌های آزمایشی و پس از دریافت آموزش لازم از سوی استاد خود، بسیار راه‌گشا و کمک‌کننده‌ست.

همان‌طور که پیش‌تر بیان شد، استفاده از کتاب‌های آزمون‌محور هم‌چون فصل آزمون خیلی سبز سرعت و مهارت حل تست و تست‌زنی را تقویت کرده و سبب تثبیت آموخته‌ها در ذهن می‌شود.

آزمون‌های فصل آزمون ریاضی جامع تجربی خیلی سبز

مجموعا ۷۸ آزمون دسته‌بندی‌شده در فصل‌ها و تقسیم‌شده به مباحث ریاضیات تجربی از مقطع دهم تا دوازدهم، محوریت این کتاب را شکل می‌دهند.

هر آزمون ۱۰ تا ۱۵ پرسش ۴گزینه‌ای دارد و شناسنامه‌ی کوچکی در ابتدای هر آزمون، موضوع، شماره‌ی صفحات مربوطه در کتاب درسی، نوع آزمون و زمان مطلوب پاسخ‌گویی به پرسش‌ها را نمایش می‌دهد.

آزمون‌های کتاب فصل آزمون ریاضی جامع تجربی خیلی سبز در سه دسته‌ی:

  • موضوعی
  • استاندارد
  • به‌سوی ۱۰۰

تقسیم شده‌اند و مجموعا بیش از ۱۰۰۰ تست را شامل می‌شوند.

پاسخنامه‌ی فصل آزمون ریاضی جامع تجربی خیلی سبز

در این کتاب در ابتدا پاسخنامه‌ی کلیدی پرسش‌های هر آزمون و سپس پاسخنامه‌ی تشریحی و بررسی کامل پاسخ صحیح هر تست تالیف و قرار داده شده و روش‌های اول و دوم حل کردن سوالات و نکات لازم جهت یادآوری نیز ارائه شده است.

خرید فصل آزمون ریاضی جامع تجربی خیلی سبز

فصل آزمون ریاضی جامع تجربی خیلی سبز کنکور 1403

219,120 تومان
  • چاپ 1402 ویژه کنکور 1403
  • آزمون های موضوعی
  • تست های کافی
  • پاسخنامه تشریحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *