مقالات مشاوره ای

بهترین منابع جمع بندی عربی انسانی کنکور 1403 – 4 کتاب برتر

بهترین منابع جمع بندی عربی انسانی کنکور 1403 - 4 کتاب برتر

شاید بشه گفت از جمله درس‌های پراهمیت‌تر و سخت‌ در رشته‌ی انسانی که در بخش‌های مختلفی مثل ترجمه، تعریب و درک مطلب ارائه می‌شه، درس عربی هست. همون‌طور که می‌دونید عربیِ رشته‌ی انسانی با دیگر رشته‌ها اندک تفاوتی داره؛ پس در انتخاب کتاب و منبع مطالعه‌تون دقت کامل رو به خرج بدید؛ اما هیچ نگران نباشید چراکه این گفتار فقط برای دانش‌آموزا و داوطلبان کنکور انسانی هست و قصد داریم بهترین منابع جمع بندی عربی انسانی رو کاملا براتون بررسی کنیم.

هر دانش‌آموز با برنامه و منظمی می‌دونه که به اتمام رسوندن یک درس به‌صورت اصولی در جهت تثبیت آموخته‌ها و مهم‌ترین نکات در ذهن، اون‌هم پیش از آزمون اصلی از ضروراته؛ چراکه میزان آمادگی رو به حداکثر سطح خودش می‌رسونه.

از اهمیت درس عربی غافل نیستید؛ از اهمیت جمع‌بندی کردن این درس در سال کنکورتون هم غافل نیستید؛ پس ادامه رو بخونید که بهترین منابع کنکوری برای جمع کردن درس عربی رو معرفی کردم.

شیوه‌های جمع‌بندی

در ابتدا قابل ذکره که شیوه‌های جمع‌بندی تا حدی مشابه و تا حدی هم دارای تفاوت باهمه؛ چه‌طور؟ به این‌صورت‌که برخی از دانش‌آموزا ترجیح می‌دن کتاب حجیم‌تر و پرمطلب‌تری رو مطالعه کنند در زمان جمع‌بندی و یا برخی در خودشون این احتیاج رو می‌بینند که بازهم درسنامه مطالعه کنند و تست‌های بیشتری هم حل کنند؛ یعنی این دسته از افراد هم‌زمان قصد استفاده از یک منبع دوم مطالعاتی و جمع‌بندی مطالب رو دارند و شاید هنوز میزان تسلط‌شون روی مطالب بالا نیست.

دسته‌ی دیگه‌ای از داوطلبا بیشتر روی تست‌زنی متمرکز هستند و احتیاج چندانی به مطالعه‌ی درسنامه ندارند؛ یا منبع دیگه‌ای دارند و درصورت نیاز به بازخوانی از منبع دیگه استفاده خواهند کرد و یک‌سری دیگه از دانش‌‍آموزا و داوطلبین عزیزِ کنکوری دنبال بالا بردن سرعت تست‌زنی هستند و ترجیح‌شون اینه به‌صورت آزمون‌محور مطالب رو جمع کنند.

همین تفاوت در ترجیحات و نیازهای تحصیلی دانش‌آموزا، کتاب‌های مختلفی رو شکل دادند که در برخی ویژگی‌ها باهم متفاوتند.

انواع کتاب‌های مناسب برای جمع‌بندی

چند نوع کتاب برای جمع‌بندی وجود داره که به فراخور ویژگی‌های فردی، نیاز و سطح داوطلب و مدت زمانی که برای مطالعه‌ی نهایی می‌خواد بذاره، متفاوت از دیگریه.

اگر دنبال تست متنوع و البته ارزیابی عملکردتون هستید؛ اگر دنبال جمع‌بندی مطالب و تست‌های مهم در قالب آزمون‌های چهارگزینه‌ای هستید و اگر زمان نسبتا مناسبی برای تمرین هفتگی یا روزانه دارید، بهتره از کتاب فصل آزمون خیلی سبز استفاده کنید.

اگر نیاز دارید درسنامه داشته باشید و مطالب و نکات ضروری هر مبحث رو مرور کنید و در ذهن‌تون بازیابی بشه، بهتره از کتاب جمع‌بندی مهروماه استفاده کنید؛ البته ناگفته نمونه که این کتاب ترکیبی از درسنامه، تست (آزمون) و پاسخنامه‌ی تشریحی است.

در نهایت اگر فکر می‌کنید صرف داشتن یک کتاب با تست‌های سطح بالا و بعضا چالشی و درسنامه‌ی مروری، براتون بهتره و این سبک جمع‌بندی رو می‌پسندید، از کتاب‌ تیزشیم مشاوران بهره ببرید.

به‌صورت کلی روش معمول جمع‌بندی پس از مطالعه‌ی یک یا دو کتاب برای تسلط صددرصدی بر مطالب، با استفاده از همون کتاب جمع‌بندی میسره؛ اما باقی کتاب‌ها هم به تناسب ویژگی‌های خوبشون و باتوجه به هدف شما، گزینه‌ی مطلوبی به‌عنوان آخرین مطالعه هستند.

فصل آزمون عربی جامع انسانی خیلی سبز

کتاب فصل آزمون بهتون کمک می‌کنه تا علاوه‌بر افزیش سرعت و تقویت مهارت‌‌تون در تست‌زنی، مطالب و دروس رو قالب آزمون‌های کوتاه‌مدت جمع‌بندی کنید؛ مطالب ضروری رو با حل کردن مهم‌ترین تست‌ها در ذهن تثبیت کنید و آمادگیتون رو به حداکثر برسونید.

کتاب فصل آزمون عربی جامع انسانی خیلی سبز درسنامه‌ای نداره (اما در بین آزمون‌های بخش قواعد و دستورزبان رو با نمودارهای درختی برای این‌که در یک نگاه کلِ محتوای آموزشیِ اون درس جمع بشه رو گذاشته) و محوریت این کتاب همون‌طور که از اسمش پیداست بیش از ۴۰ آزمون ۲۰ و ۲۵  تستیه.

آزمون‌های فصل آزمون عربی جامع انسانی خیلی سبز

آزمون‌های این کتاب از درس اول مقطع دهم شروع می‌شه و تا آخرین درس مقطع دوازدهم رو پوشش می‌ده.

پس از هر دو یا سه درس یک آزمون ترکیبی از مباحثی که تست زدید آورده و این‌طوری فرآیند جمع‌بندی‌تون رو کامل می‌کنید.

در انتهای آزمون‌های هر پایه دو یا سه آزمون جامع براتون قرار داده شده تا علاوه‌بر جمع‌بندی قدم‌به‎قدم برای هر درس، یک جمع‌بندی کامل از اون پایه هم خواهید داشت.

آزمون‌های این کتاب به‌ترتیب دروس هستند و نوعِ هر کدوم از اونا با زمان مناسب برای پاسخگویی به تست‌‌ها مشخص شده تا با برنامه‌ریزی مناسب هم جمع‌بندی کنید و هم آزمون‌‌های آزمایشی رو شبیه‌سازی.

در انتهای کتاب هم ۷ آزمون جامع عمومی و اختصاصی عربی انسانی برای جمع‌بندی نهایی تالیف شده که مطابق با کنکور هستند.

انواع آزمون‌های این کتاب در دسته‌های زیر در کتاب قابل مشاهده‌ست:

  • درس‌به‌درس
  • تجمعی دروس
  • جامع کل دروس
  • به‌سوی ۱۰۰

درنظر داشته باشید زمانی از این کتاب شروع به استفاده کنید و سراغ آزمون‌های اون بیاید که حداقل یک یا دوبار موضوع درسی آزمون موردنظر رو خونده باشید یا از قبل تست کار کرده باشید براش.

پاسخنامه‌ی فصل آزمون عربی جامع انسانی خیلی سبز

از کامل‌ترین پاسخنامه‌هایی که به‌صورت تشریحی تالیف شده‌اند رو کتاب فصل آزمون خیلی سبز داره. پاسخنامه‌ای که درنظر گرفته شده به زبانی ساده و واضح، البته با توضیحات جامع و کاربردی، هم گزینه‌ی صحیح رو مشخص کرده؛ هم سایر گزینه‌ها که نادرست بودند رو بررسی کرده؛ هم کلی نکته‌ی ضروری و کلمات کلیدی و توضیحات مهم که متناسب با هر موضوع و سوال‌اند رو در دل خودش جای داده و به‌نوعی یک درسنامه‌ی کنکوری مفیده.

خرید کتاب فصل آزمون عربی جامع انسانی خیلی سبز

فصل آزمون عربی انسانی خیلی سبز کنکور 1404

307,930 تومان
  • چاپ 1403 ویژه کنکور 1404 و بعد

جمع‌بندی عربی جامع انسانی مهروماه

کتاب جمع‌بندی عربی کنکور انسانی مهروماه از اون دسته کتاب‌هاییه‌که برای دانش‌آموزای سال آخری یا داوطلبین پشت کنکور که دیگه حداقل یه دور کامل منبع اولشونو خوندند و مهم‌ترین تست‌ها رو مرور کردند پیشنهاد می‌شه؛ به‌ویژه برای افرادی‌که نیاز دارند درسنامه‌ها و نکات ضروری و مطالب رو به‌صورت کلیدی و کاربری بازخوانی کنند و مرور.

کتاب جمع‌بندی مهروماه هم درسنامه داره؛ هم تست و آزمون و هم پاسخنامهی تشریحی.

 درسنامه‌ی جمع‌بندی عربی کنکور انسانی مهروماه

در ابتدا باید بگم که درسته این کتاب درسنامه داره؛ اما اگر تابه‌الآن نخوندید و سطح ضعیفی دارید، مسلما نباید مستقیم سراغ این کتاب بیاید. درسنامه‌ی این کتاب درس‌به‌درسه و بخش‌بندی‌شده تا اصلا خسته‌کننده نباشه و خواننده بخش‌به‌بخش و به‌راحتی ضروری‌‎ترین و مهم‌ترین مطالب هر درس رو بازخوانی کنه.

هر قسمت از درسنامه برای این‌که مفهومی‎‌تر هم باشه مثال آورده و یک یا دو تست آورده و جوابشو هم براتون نوشته تا کاربردی‌تر بخونید.

نکات مهم (انفجاری)، نکات تکمیلی، کالبدشکافی (بررسی تکنیک‌ها) و قسمت‌های هشداردهنده (تذکر) برای این‌که دقت و توجه‌تون رو از دست ندید و از همه مهم‌تر قسمت‌هایی با عنوان جمع‌بندی پلاس برای این‌که کل مطالب اون درس رو در قالب نمودار درختی ببینید و مرور فوری داشته باشید هم از دیگر ویژگی‌های بخش آموزشی کتاب جمع‌بندی عربی انسانی مهروماهه.

هم‌چنین در این کتاب تمام کلمات و عبارت‌های کلیدی با ترجمه‌شون و اعراب‌گذاری‌ها و قواعد نوشته و آورده شده و می‌تونید به‌صورت متمرکز یا موضوعی مرور داشته باشید.

تست و آزمون‌های جمع‌بندی عربی کنکور انسانی مهروماه

بخش پرسش‌های چهارگزینه‌ای در این کتاب متناسب با مبحث‌های هر درس آورده شده و جنس تست‌ها یا تالیفیه یا مستقیما از کنکورهای مختلف گردآوری شده.

برای این‌که تست بیشتری هم بزنید و هم‌سطح تست‌های کنکور کار کنید، در انتها چند آزمون از نوع جامع و برگرفته از کنکور ارائه شده تا کل مطالب مهم عربی هر سه پایه رو از دیدگاه طراح سوال کنکور تست بزنید و آخرین گام ارزیابی خودتونو ضمن بالا بردن سرعت تست‌زنی بردارید.

پاسخنامه‌ی تشریحی جمع‌بندی عربی کنکور انسانی مهروماه

مطالعه‌ی پاسخ تشریحی و توضیحات کافی برای هر نوع سوالی چه درست پاسخ داده باشید چه غلط و یا حتی پاسخی نداده باشید سبب مرور یا تقویت یادگیری مطلب موردنظر شده و تست‌زنی رو کاربردی‌تر می‌کنه. پاسخنامه‌ی تشریحی این کتاب کامل و با بیانی واضح به بررسی گزینه‌های صحیح و غلط هر تست پرداخته و از ارائه‌ی بخش‌های ضروری برای مطالعه و یادآوری غافل نشده.

خرید کتاب جمع‌بندی عربی کنکور انسانی مهروماه

جمع بندی عربی انسانی مهروماه (کنکور 1403)

168,000 تومان

کتاب شامل

  • درسنامه
  • تست
  • تست های کنکور
  • پوشش آزمون های قلم چی
  • چاپ 1402 ویژه کنکور 1403

تیزشیم عربی کنکور انسانی مشاوران

اگر دنبال یک منبع دوم و تست‌های سخت و متنوعید که مطالعات و تست‌ زنی‌تون رو به این شکل جمع کنید و تموم، ما به شما کتاب تیزشیم عربی انسانی مشاوران آموزش رو پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب برای دانش‌آموزای سطح بالاست و داوطلبان کنکوری که یک یا دو کتاب رو کار کردند و به درسنامه‌ها تسلط دارند و حالا می‌خوان مختصر و مفید هم جمع‌بندی کنند هم تست بیشتر و چالشی کار کنند.

درسنامه‌ی تیزشیم عربی انسانی مشاوران

شروع‌کننده‌ی کتاب یه درسنامه‌ی پرنکته و پیشرفته از مباحث عربی هر سه سال رشته‌ی انسانیه که مرور، بازخوانی و کارِ تورق سریع دروس رو برای جمع‌بندی کردن خیلی راحت می‌کنه. هم‌چنین مطالعه و بررسی درسنامه‌ها و مطالب ضروری باعث تثبیت نکات مهم در ذهن می‌شه و داوطلب رو برای پاسخ دادن به پرسش‌ها به‌خوبی آماده می‌کنه.

قواعد و نکات ترجمه از قسمت‌های اصلیِ هر درسنامه‌ست.

آزمون‌های تیزشیم عربی انسانی مشاوران

تمامی تست‌های سطحِ متوسط به بالا و چالشی که برای هر بخش از قواعد و ترجمه‌ی دروس احتیاج داشتید در قالب آزمون‌های متنوعی طراحی شده و برخی از تست‌های مرتبط هم از کنکورهای سال‌های مختلف گردآوری شده و قرار گرفته تا هم با دیدگاه مولف و هم با دیدگاه طراح سوالات کنکور در سطح بالا به‌خوبی آشنا بشید.

آزمون‌ها به‌گونه‌ایه که تقریبا هر دو درس رو شامل می‌شه و در قالب دو بسته‌‌آزمونِ ۱۵ تایی تالیف و طراحی شده. آزمون‌های مروری و جامع و تکمیلی هم از مجموعه‌ آزمون‌های بسیار کاربردی در این کتاب هستند که در زمان جمع‌بندی می‌تونید ازشون بهره‌ی کافیو ببرید.

پاسخنامه‌ی تیزشیم عربی انسانی مشاوران

حسن ختام کتاب پاسخنامه‌ی تشریحی و مفصلیه که مولف برای خواننده‌ی کتاب درنظر گرفته و در تِمِ آموزشی و درسنامه‌ای طراحی و تالیف شده. این پاسخنامه نکات ضروری و بررسی سایز گزینه‌های تست‌ها رو در خودش جای داده و با اون به‌خوبی قواعد مهم و درسنامه‌ی هر تست مرور می‌شه.

خرید کتاب تیزشیم عربی انسانی مشاوران

تیزشیم عربی انسانی مشاوران آموزش کنکور 1403

117,000 تومان
  • چاپ 1402 ویژه ی کنکور 1403

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *