مقالات مشاوره ای

تغییرات اقتصاد دهم چاپ 99 نسبت به 1400 برای کنکور 1403

تغییرات اقتصاد دهم چاپ 99 نسبت به 1400 برای کنکور 1403

منابع و امکانات موجود روی زمین محدود هستن. این محدودیت باعث می‌شه که انسان‌ها با توجه به مواردی دست به حذف و انتخاب بزنن. در درس اقتصاد دانش آموزان یاد می‌گیرن که چگونه بهترین انتخاب‌هارو در خصوص منابع و امکانات داشته و کمترین ضرر رو متحمل بشن. این کتاب برعکس خیلی از کتاب‌های تخصصی رشته علوم انسانی تک جلدیه و فقط در مقطع دهم تدریس می‌شه.

اقتصاد هم در امتحانات نهایی و همچنین در کنکور بسیار درس مهم و تعیین کننده‌ایه. در این مقاله به توضیح تغییرات کتاب درسی اقتصاد دهم چاپ 1400 و 1399 می‌پردازیم تا دانش آموزان پشت کنکوری بدونن که باید کتاب درسی‌ سال 1399 رو تغییر بدن و از چاپ 1400 استفاده کنن یا نه. همچنین درمورد چگونگی سیستم مطالعاتی‌شون هم باید تصمیم بگیرن چون اگه مباحث در حد زیادی عوض شده باشه به زمان اضافه‌ای برای یادگیری نیازمند هستن.

لیست تغییرات کتاب درسی اقتصاد دهم چاپ 1400 نسبت به چاپ 1399

کتاب اقتصاد دهم چاپ 1400 تغییرات خیبی زیادی نسبت به چاپ 1399 داره. این تغییرات در حدی هستن که حتما باید دانش آموزان کتاب درسی چاپ 1400 رو تهیه کنن. همچنین استفاده از کتاب‌های کمک درسی چاپ 1399 هم توصیه نمی‌شه و برای کنکور 1403 حتما باید از جدیدترین چاپ استفاده کنن. اگه پشت کنکوری هستین حتما باید در برنامه ریزی‌هاتون وقت بیشتری برای یادگیری مباحث جدید اقتصادی در نظر بگیرین.

ویژگی‌های کتاب درسی اقتصاد دهم چاپ 1400

اقتصاد دهم انسانی یکی از بهترین کتاب‌های آموزش اقتصاد به زبان ساده برای نوجوانانه. تمام تلاش مؤلفان صورت گرفته تا مبانی علم اقتصاد به شکل درست و اصولی به دانش آموزان تدریس بشه.  این اثر با الهام گرفتن از معتبرترین کتاب‌های آموزش اقتصاد در جهان طراحی شده و دارای 166 صفحه‌ست. اقتصاد دهم انسانی کتابی چند بُعدیه و تلاش شده سرفصل‌های مهم و مختلفی در اون گنجونده بشه. در مجموع اثر فوق از چهار فصل با عناوین اصول انتخاب در کسب و کار، بازیگران اصلی در میدان اقتصاد، اقتصاد رشد و پیشرفت و اقتصاد در خانواده تشکیل شده و مباحث گوناگونی همچون تجارت بین الملل، نقش دولت در اقتصاد، تصمیم گیری در مخارج، پس انداز و… در اون آموزش داده می‌شه.

این کتاب از ساختار متنوعی برخورداره و دارای بخش‌هایی مثل بیشتر بدانید، شهد و شکر، فعالیت گروهی، فعالیت فردی و… هست. هرکدوم از این بخش‌ها از یک بُعد منحصر به فرد به اقتصاد می‌پردازن و ذهن رو به چالش می‌کشن. علاوه بر این در کتاب از مثال‌ها، تصاویر، جداول و نمودارهای مهمی استفاده شده که محتوارو در ذهن خواننده ملموس‌تر می‌کنه.

طراحی ظاهری این کتاب هم خلاقانه و حساب شده‌ست. هم درسنامه با نظم خاصی چیده شده و هم کادربندی و رنگ‌ بندی‌ها به شکل ماهرانه‌ای انجام شده. در مجموع این کتاب از کیفیت‌ ظاهری و چیدمان بالایی برخورداره و هر دانش آموزی می‌تونه باهاش ارتباط برقرار کنه.

اهمیت کتاب درسی اقتصاد دهم در کنکور سراسری

درس اقتصاد در کنکور سراسری پایین‌ترین ضریب رو داره. ضریب این درس 2 اعلام شده. اکثر دانش آموزان تصور می‌کنن که به خاطر ضریب پایین باید بیخیال این درس بشن. میانگین پاسخگویی به اقتصاد توسط رتبه برترها بالاست و اگه از مطالعه‌ش صرف نظر کنین، ضرر بزرگی متحمل می‌شین.

از سمت دیگه گفتیم این کتاب تک جلدیه و حجم زیادی نداره پس مطالعه‌‌ش زمان زیادی هم ازتون نمی‌گیره و می‌تونه در مدت کوتاه نتیجه خیلی خوبی بهتون بده. تعداد تست‌های اقتصاد دهم 15 عدده که در مدت ده دقیقه باید بهشون پاسخ داده بشه. اگه به خوبی بر این درس تسلط پیدا کنین این زمان کافیه و نگرانی از این بابت نداشته باشین. تست‌های این درس ظاهر غلط اندازی دارن اما تکنیک‌هایی هست که می‌شه با صرف کمترین زمان بهشون پاسخ داد.

روش مطالعه کتاب درسی اقتصاد دهم چاپ 1400 و 1399 برای کنکور سراسری

برای یادگیری درس اقتصاد به ترکیبی از مهارت‌های محاسباتی، تحلیلی و حفظی نیاز دارین. خیلی از افراد فکر می‌کنن این درس به ریاضی قوی و پیشرفته‌ای نیاز داره. حقیقت اینه که فقط باید به چهار عمل اصلی ریاضی مسلط بوده و درک درستی از کاربردشون داشته باشین. برای شروع از روی کتاب درسی شروع به مطالعه کنین. منبع نهایی طراحان تست‌های کنکوری کتاب درسیه پس حتما باید با ساختار، ظاهر و محتوای عینی اون آشنا باشین. نیازی نیست که در اولین دور مطالعه بر جزئیات تمرکز زیادی داشته باشین،همینکه طرح کلی درس رو بفهمید و کلمات کلیدی رو به خاطر بسپارین کافیه. پس از اون اگه سطح بالایی در درس اقتصاد دارین دوباره از همون کتاب به مطالعه چندباره بپردازین؛ اگه حس می‌کنین نیاز به کمک در تحلیل و روش‌های حل مسئله دارین هم کتاب‌های کمک درسی متعددی در بازار وجود داره که می‌تونه کاملا نیاز آموزشیتون رو رفع کنه.

به طور کل تست‌های اقتصاد در دو حالت حل مسئله و تحلیلی مطرح می‌شن؛ اما سطح چندان سختی ندارن. دانش آموزان با هر پیش زمینه‌‌ای به شرط تمرین می‌تونن به تمام مسائل پاسخ بدن. بعد از تسلط بر درسنامه بدون هدر دادن وقت باید به سراغ یک کتاب تست استاندارد رفت. کتاب تست استاندارد، کتابیه که تست‌هاش از سطح آسون به سطح سخت بره، دارای تست‌های کنکور سراسری سال‌های گذشته باشه و پاسخنامه تشریحی هم داشته باشه.

توصیه می‌کنیم که به تهیه و مطالعه از روی فقط یک کتاب اکتفا کرده و از چند منبع مختلف استفاده نکنین. داشتن چند منبع فرصت عمیق‌ شدن در مباحث رو ازتون می‌گیره و باعث سردرگمی‌تون می‌شه. به حجم زیادی از تست‌ها در مدت زمان کم پاسخ ندین. بهتره این فرایند به صورت پیوسته و با حجم کم صورت بگیره تا برای تثبیت در حافظه بلندمدت زمانی وجود داشته باشه. پس از تست زنی هم باید تک به تک پاسخ‌هاتون رو چک کنین، دلیل رد گزینه‌هارو بررسی کرده و اون‌هارو به خاطر بسپارید.

 به اشتباهاتتون توجه ویژه‌‌ای داشته باشین و در صدد رفع نقطه ضعف‌هاتون باشین. پس از مدتی تست زنی هم می‌شه در آزمون‌های شبیه سازی شده کنکور توسط موسسات آموزشی مختلف جهت آشنایی با کنکور سراسری و شرایط اون شرکت کرد. در صورتی که هزینه و وقت کافی برای اینکار ندارین،  توی خونه هم می‌تونین با نمونه سؤالات کنکور سراسری سال‌های گذشته و ایجاد محدودیت زمانی از خودتون آزمون بگیرین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *