مقالات مشاوره ای

مقایسه ریاضی جامع تجربی خیلی سبز با ریاضی جامع تجربی کنکور مهروماه

مقایسه ریاضی جامع تجربی خیلی سبز با ریاضی جامع تجربی کنکور مهروماه

برای دانش آموزا همیشه انتخاب کتاب های کمک درسی‌شون سخته و اکثر اوقات با این سوال رو به رو میشن که بهتره کدوم کتاب رو از چه انتشاراتی رو تهیه کنن تا بتونن بهترین نتیجه رو بگیرن. برای درس ریاضی هم به عنوان یکی از درس های تخصصی رشته تجربی که ضریب 7 هم داره کتاب های کمک درسی پر تعدادی از انتشارات مختلف تالیف شده اما قطعا دو تا از بهترین های اونا که به صورت جامع هم تالیف شدن و شامل ریاضی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم میشن، ریاضی جامع تجربی خیلی سبز و ریاضیات تجربی جامع کنکور مهروماه.

تو این مقاله میخوایم دو تا از بهترین و محبوب ترین کتاب های جامع ریاضی تجربی یعنی ریاضی جامع تجربی خیلی سبز و ریاضیات تجربی جامع کنکور مهروماه رو بررسی و با توجه به قسمت های متنوعی که دارن با هم مقایسه کنیم. اینجوری برای انتخاب کتاب درسی ریاضی‌ با توجه به نیازتون میتونید اقدام کنید و قطعا نتیجه ی بهتری براتون حاصل میشه.

ریاضی جامع تجربی خیلی سبز

ریاضی جامع تجربی خیلی سبز از دو جلد تشکیل شده. جلد از اول این کتاب شامل درسنامه و تست های متنوع هستش و تو جلد دوم شما پاسخنامه لازم برای بررسی جواب های تست ها رو خواهید داشت. جلد اول این کتاب 680 صفحه و جلد دوم 423 صفحه‌‌ست و توسط 3 تا از بهترین اساتید درس ریاضی یعنی آقایان سروش موئینی، رسول محسنی منش و کوروش اسلامی نوشته شده.

درسنامه ریاضی جامع تجربی  خیلی سبز

همونطور که گفته شد در جلد اول ریاضی جامع تجربی خیلی سبز درسنامه قرار گرفته و دانش آموز قبل از رفتن به سراغ حل تست ها میتونه تو این قسمت آموزش های مورد نیاز رو قبل از شروع به حل تست ها ببینه.

درسنامه ریاضی جامع تجربی خیلی سبز کامل و جامع و شامل هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم میشه و به صورت مبحثی مفاهیم مختلف کتاب درسی رو بهتون آموزش میده.

علاوه بر این، سعی شده که قبل از ورود به مبحث جدید ابتدا توضیح مختصری در مورد موضوعی که قرار یادبگیرید تو درسنامه داده بشه و تیترهای اصلی بررسی بشه.

همچنین در لا به لای درس ها مواردی مثل نکات مهم و تست های آموزشی به همراه پاسخنامه هم به چشم میخوره که تو روند یادگیری شما تاثیری مثبتی میذاره.

تست های ریاضی جامع تجربی  خیلی سبز

قسمت دیگه ای که تو ریاضی جامع تجربی خیلی سبز جلد اول قابل مشاهدست و اهمیت بسیار زیادی هم داره تست های پرتعدادی هستش که برای این کتاب طراحی و جمع آوری شده. این کتاب 3486 تست به صورت تالیفی و از کنکور سال های گذشته داره که منبع کاملی برای دانش آموزا به حساب میاد.

تست های ارائه شده تو کتاب ریاضی جامع تجربی خیلی سبز چند ویژگی مهم دارن. اولین ویژگی اونا وجود تست های ترکیبی در بین تست هاست. تست های ترکیبی از ترکیبی شدن مباحث چند پایه تحصیلی با هم هستن.

ویژگی بعدی تست ها، سطح بندی و ارائه شون به شکل تست های آسون و  سخت هستش. در کنار هر تست ایموجی هایی قرار داره که شما بعد از حل تست میتونی با علامت خنده، پوکر فیس و ناراحت میزان راحتی و سختی‌شون رو تعیین کنید.

مهم ترین ویژگی اما قطعا وجود آزمون های فصل به فصل و جامع به صورت کیو آر کد هستش که فرصت خوبی برای دانش آموزایی هستش که میخوان خودشون رو محک بزنن.

پاسخنامه تشریحی ریاضی جامع تجربی خیلی سبز

پاسخنامه تشریحی تو جلد دوم این کتاب تعبیه شده و جلد دوم کاملا به این قسمت اختصاص داده شده. پاسخ های ارائه شده تو این کتاب بسیار کامل، دقیق و با کمترین خطا توسط مولفین تالیف شده این موضوع باعث میشه که دانش آموز تست مورد نظر بهتر و مفهومی متوجه بشه.

پاسخنامه در این کتاب بخش های مختلفی داره که خیلی سریع بررسی‌شون میکنیم.

برای بعضی از جواب ها اگه نیاز به توضیح بیشتر بوده مولفین با ارائه قسمت هایی با عناوین نکته، اشاره و خاطره اون سوالات رو تحلیل بیشتری کردن و در صورت نیاز نکات کلیدی رو به برای دانش آموز یادآوری شدن.

همچنین برای سوالات چالشی تر از چند روش حل استفاده شده تا دانش آموز هم راه های مختلف رو یاد بگیره و هم از روشی که راحت تر استفاده کنه.

ویژگی های ریاضی جامع تجربی خیلی سبز

  • ریاضی جامع تجربی خیلی سبز مناسب دانش آموزان رشته تجربی تالیف شده و شامل ریاضی دهم، یازدهم و دوازدهم هستش.
  • براساس آخرین تغییرات کنکور و تست های آپدیت شده با توجه به کنکور اخیر
  • درسنامه دقیق و حساب شده جهت آموزش مباحث ریاضی هر سه پایه.
  • جداول آموزشی و نمودار های کاربردی
  • 3486 تست با توجه به استانداردهای کنکور به صورت تالیفی و از کنکورهای سال های اخیر.
  • پوشش تمام مثال ها و تمرینات کتاب درسی.
  • تست های سطح بندی شده به همراه آزمون های فصل به فصل و جامع به صورت کیو آر کد
  • پاسخنامه کامل و جامع برای تمام سوالات کتاب

خرید کتاب ریاضی جامع تجربی خیلی سبز

ریاضی جامع خیلی سبز تجربی جلد 1 (سوال+درسنامه) کنکور 1403

414,170 تومان
  • چاپ های 1402 ویژه کنکور 1403
  • تحلیل ویدیویی این کتاب رو حتما در زیر ببینید.

جلد دوم این کتاب در لینک زیر:

ریاضی جامع خیلی سبز تجربی جلد 2 (پاسخ) کنکور 1403

297,140 تومان
  • چاپ 1402 ویژه کنکور 1403
  • تحلیل ویدیویی این کتاب رو حتما در زیر ببینید.

جلد اول این کتاب در لینک زیر:

ریاضی تجربی جامع کنکور مهروماه

دومین گزینه ای که برای درس ریاضی جامع تجربی میتونید تهیه کنید همونطور که گفتیم ریاضی جامع کنکور مهروماه هستش. این کتاب در کنار کتاب ریاضی جامع تجربی خیلی سبز جزو پر فروش ترین کتاب های آموزشی و تست برای درس ریاضی تجربی هستن. این کتاب در دو جلد تالیف شده، جلد اول درسنامه و تست و در مجموع 704 صفحه داره. جلد دوم 432 صفحه‌ست و پاسخنامه تشریحی سوالات جلد اول داخلش ارائه شده.

ریاضی تجربی جامع کنکور مهروماه توسط آقایان محمد رضا میر جلیلی، منصور سعیدی و مهدی امیریان نوشته و تالیف شده. تو این کتاب سعی شده تمام مباحث درس ریاضی با دقت و ظرافت آموزش داده بشه. همچنین تست های سطح بندی شده به همراه پاسخنامه دیگر ویژگی مهم این کتابه که قصد داریم در ادامه بیشتر بررسی‌شون کنیم.

درسنامه ریاضی تجربی جامع کنکور مهروماه

درسنامه این کتاب بسیار جامع و کامل بیان شده و آموزش روانی رو در اختیار دانش آموز قرار داده تا به بهترین شکل ممکن مباحث درس ریاضی رو یادبگیرن. در پایان هر فصل خلاصه ای از مطالب، فرمول ها، روش ها و نکات گفته شده تا دانش آموز به راحتی بتونه فصل مورد نظر رو جمع بندی کنه.

درسنامه ارائه شده در کتاب جامع تجربی مهروماه کاملا استاندارد و مطابق کتاب درسی بوده. این کتاب به شکلی نوشته شده که علاوه بر دانش آموزای متوسط دانش آموزای سطح بالا هم بیشترین بهره رو ازش ببرن و نتیجه مطلوبی رو تو این درس کسب کنن.

وجود آیکون های متنوع برای درس بهتر مباحث کتاب و آموزش سریع تر.

تست ریاضی تجربی جامع کنکور مهروماه

ریاضی جامع تجربی مهروماه یک منبع تست کامل و بدون چون و چراست. این کتاب 3405 تست داره که برای تمام دانش آموزا مفید و کاربردی هستن. علاوه بر تست های عادی کتاب که به صورت تالیفی و از کنکور سال های اخیر هستن سه دسته تست دیگه تو این کتاب ارائه شده که میتونه برای تقویت دانش آموزا مفید باشه:

دسته‌ی اول تست های آموزشی‌ان که دانش آموزا رو برای درصد بالا 45% آماده میکنه. دسته دوم تست های تثبیت هستن که دانش آموزا با استفاده ازشون به درصد 70% میرسن. و آخرین و سومین دسته یعنی تست های تسلط مناسب دانش آموزایی که به دنبال درصد بالای 85% هستن.

علاوه بر این تست ها تو کتاب ریاضی جامع تجربی مهروماه 18 آزمون مبحثی و 4 آژمون جامع هم داریم.

پاسخنامه ریاضی تجربی جامع کنکور مهروماه

برای دسترسی به پاسخنامه کتاب ریاضی جامع تجربی مهروماه باید به جلد دوم مراجعه کنید. تو این کتاب به تمام تست های موجود در جلد اول پاسخ داده شده. مولفین کتاب سعی کردن برای راحتی دانش آموزان تمام پاسخ ها رو کاملا شیوا و با راه حل های متنوع و خلاقانه حل کنن. همچنین برای بعضی از سوالات  تکنیک های حل سریع در قالب عنوان زرنگی بیان شده.

پاسخنامه تشریحی این کتاب رو میشه گزینه ای مناسبه برای آموزش بهتر هر درس و مبحث دونست.

ویژگی های کتاب ریاضی تجربی جامع کنکور مهروماه

  • مناسب دانش آموزان رشته تجربی
  • درسنامه آموزشی کامل و روان با جزئیات و نکات فراوان
  • بخش های جمع بندی در انتهای هر فصل
  • دارای 3405 تست‌های هدفمند، منتخب و دربرگیرنده‌ی تمام مباحث کتاب‌های ریاضی دهم، یازدهم و دوازدهم
  • دسته‌بندی هدفمند تست‌ها در سه سطح برای رسیدن به 100%
  • دارای پاسخنامه بسیار کامل و آموزشی
  • را ه های تستی و سریع تست زنی در قالب عنوان زرنگی در بخش پاسخنامه تشریحی
  • سؤالات «برای 100%»، ویژه‌ی چالش دانش‌آموزانِ تیزهوش و سطح بالا
  • مشخص کردن سؤالات هدف، برای مرور تمام مباحث و آمادگی در روزهای قبل کنکور
  • 18 آزمون مبحثی فصلی و 4 آزمون جامع
  • شامل تمام تست‌های مرتبط کنکورهای داخل و خارج از کشور دهه‌ی نود و بعد از آن

خرید کتاب ریاضی تجربی جامع کنکور مهروماه

ریاضی جامع مهروماه تجربی جلد 2 (پاسخ) کنکور 1403

283,360 تومان
  • چاپ 1402 ویژه ی کنکور 1403
  • تحلیل ویدیویی این کتاب رو حتما در زیر ببینید.

جلد 1 این کتاب در لینک زیر:

ریاضی جامع مهروماه تجربی کنکور 1404 جلد 1 (سوال) + جلد پاسخنامه رایگان

669,900 تومان
  • چاپ 1403 ویژه کنکور 1404
  • تحلیل ویدیویی این کتاب رو حتما در زیر ببینید.

 

اگه تنها قصد خرید جلد اول این کتاب رو با قیمت کمتر دارید به پشتیبانی مدابوک پیام بدید.

مقایسه کتاب ریاضی جامع تجربی خیلی سبز با کتاب ریاضی تجربی جامع کنکور مهروماه

با توجه به توضیحاتی که دادیم در رابطه با این دو کتاب  بالاتر دادیم حالا زمان اینکه یه مقایسه کلی داشته باشیم و ببینیم که تو چه مواردی مشابه هم هستن و تو چه مواردی با هم فرق دارن:

  1. ریاضی جامع خیلی سبز و ریاضی جامع مهروماه هر دو درسنامه بسیار کامل و جامعی از نظر آموزش مباحث مختلف دارن. تفاوت هایی هم تو نوع درسنامه دو کتاب وجود داره که با توجه به توضیحات بالا میتونید متوجه بشید.
  2. از نظر تست هر دو کتاب خیلی جامع هستن. و تست های تالیفی و کنکور های سال های اخیر به تعداد زیاد تو این کتابا گردآوری شده. تعداد تست های ریاضی جامع خیلی سبز 3486 و ریاضی جامع کنکور مهروماه 3405 تست دارن. فرق اساسی که بین کتاب ریاضی تجربی جامع خیلی سبز با کتاب ریاضی تجربی جامع کنکور مهروماه وجود داره وجود آزمون های مبحثی فصلی و جامع در کتاب مهروماه‌ست. در کتاب ریاضی جامع خیلی سبز آزمون ها به صورت کیو آر کد قرار گرفتن.
  3. در کتاب ریاضی جامع تجربی کنکور مهروماه در انتهای هر فصل جمع بندی داریم که مباحث و فرمول های مهم مهم داخلش ارائه شده. تو کتاب خیلی سبط خلاصه هر فصل در ابتدای فصل بیان شده.
  4. در هر دو کتاب تست های سال 1401 در لا به لای تست های ارائه و برای دسترسی به تست های کنکور 1402 باید کی یو آر کد های طراحی شده تو کتاب رو اسکن کنید.
  5. از نظر سطح سختی و راحتی، کتاب ریاضی تجربی جامع کنکور مهروماه تا حدودی سطح بالاتر از کتاب خیلی سبز هستش.
  6. اما از نظر کیفیت و ظاهر کتاب ابتدا ریاضی جامع تجربی خیلی سبز: جلد اول کاغذ سفید و جلد دوم کاغذ کاهی، چاپ دو رنگ و صفحه آرایی مناسب. ریاضی جامع تجربی کنکور مهروماه: در هر دو جلد از کاغ کاهی استفاده شده اما چاپ کتاب یه صورت 4 رنگ هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *