مقالات مشاوره ای

مقایسه کتاب زمین شناسی یازدهم خیلی سبز با کتاب زمین شناسی جامع کنکور مهروماه

مقایسه کتاب زمین شناسی خیلی سبز با کتاب زمین شناسی مهروماه

تو این مقاله قصد داریم دو تا از کتاب های تست برای درس زمین شناسی رو که بین دانش آموز خیلی محبوب هستن و همیشه سوالات زیادی اط طرف دانش آموزا در موردشون پرسیده میشه که، کدوم کتاب زمین شناسی رو تهیه کنیم؟ چه کتابی درسنامه و تست های بهتری داری؟ و … .

زمین شناسی یازدهم خیلی سبز و زمین شناسی جامع کنکور مهروماه دو تا از بهترین کتاب های کمک درسی برای درس زمین شناسی یازدهم هستن. این دو کتاب از نظر درسنامه، تست و پاسخنامه تشریحی بسیار کامل و جامع هستن و قطعا هرکدومشون میتونن اولین انتخاب دانش آموز باشن. به همین دلیل تو این مقاله قصد داریم ابتدا هر کتاب رو به صورت جداگانه تحلیل کنیم و بعد تفاوت ها و شباهت هایی که با هم دارن رو بیان کنیم.

زمین شناسی یازدهم خیلی سبز

زمین شناسی یازدهم خیلی سبز یک کتاب کمک درسی مناسب برای دانش آموزای هستش که میخوان نتیجه خوبی تو کنکور تجربی بگیرن و قصد دارن درصد بالایی نو درس زمین شناسی کنکور کسب کنن. این کتاب 192 صفحه داره تو سط دکتر حمیدرضا میرعالیلو و ریحانه شعبان زاده تالیف شده.

درسنامه زمین شناسی یازدهم خیلی سبز

درسنامه این کتاب شامل مطالب مهم و بسیار کاملی هستش. در واقع مولفان این کتاب سعی کردن که با توجه به خط به خط مطالب کتاب درسی درسنامه این کتاب رو گردآوری کنن.

درسنامه این کتاب به طور کامل مطالب کتاب درسی رو در بر گرفته. همچنین علاوه بر مطالب کتاب به نکات و مطالب خارج کتاب هم اشاراتی شده که می تونه دانش آموز رو در درک بهتر محتوای کتاب یاری کنه. علاوه بر این درسنامه زمین خیلی سبز لحن مناسب و روونی داره که از خستگی دانش آموزها زمان مطالعه کتاب جلوگیری میکنه.

تست های زمین شناسی یازدهم خیلی سبز

در کتاب زمین خیلی سبز  1009 تست رو بعد از درسنامه مشاهده می‌کنید این تست ها هم به صورت تألیفی و هم از کنکور سال های اخیر گردآوری شده. تست ها طبقه بندی شده و درجه بندی آسون به سخت دارن. تا درصورتی که نیاز به تست های سخت تر و چالشی تری دارید برید سراغ تست های سخت تر.

دانش آموزی هایی هم که علاقه ای به زدن تست های سخت ندارن میتونن از زدن این تست ها صرف نظر کنن.

پاسخنامه تشریحی زمین شناسی یازدهم خیلی سبز

زمین شناسی خیلی سبز پاسخنامه کامل و جامعی داره و شما تو این کتاب هم به پاسخ کلیدی دسترسی دارید و هم پاسخنامه تشریحی. تو این کتاب مولفین به گونه ای به سوالات پاسخ دادن که به راحتی دانش آموز متوجه نکات موجود در سوال بشن. و اگه هم سوالی یکم چالشی و سخت تر باشه با بررسی سایر گزینه ها اون و برای دانش آموز قابل فهم کردن. تا دچار سردرگمی نشن.

ویژگی های زمین شناسی یازدهم خیلی سبز

  • این کتاب مناسب دانش آموزای کنکوری رشته تجربی هستش.
  • ارائه درسنامه جامع و کاربردی همراه با جمع بندی مطابق با تغییرات کتاب درسی به صورت خط به خط.
  • دارای قسمت هایی مانند «نکته»، «توجه» و «یادآوری»
  • 1009 تست طبقه بندی شده مطابق با کنکور سال های اخیر
  • تست های با درجه سختی زیاد  برای دانش آموزای سطح بالا
  • حاوی پاسخنامه تشریحی دقیق برای تمامی سوالات

خرید کتاب زمین شناسی یازدهم خیلی سبز

 

زمین شناسی جامع کنکور مهروماه

دومین کتاب کمک درسی محبوب برای درس زمین شناسی همونطور که بالا تر هم گفتیم کتاب زمین شناسی جامع کنکور مهروماه هستش. این کتاب هم دقیقا مثل کتاب زمین خیلی سبز هم درسنامه داره هم تست و هم پاسخنامه تشریحی. به همین دلیل هم هست که طرفدارهای زیادی در بین داشن آموزا داره و خیلی ها ترجیح میدن که به جای خیلی سبز، زمین شناسی مهروماه رو تهیه کنن. اما یه بررسی کلی در مورد این کتاب داتشه باشیم.

خب زمین شناسی مهروماه 216 صفحه‌ست و نویسنده این کتاب آقای روزبه اسحاقیان یکی از مولفین خوبه انتشارات مهروماه و اساتید بنام کشور هستن. این کتاب در همه بخش ها نسخه ای کامل به دانش آموزا ارائه داده و چیزی تو کتاب درسی زمین شناسی یازدهم نمیتونید پیدا کنید که داخل زمین مهروماه بهش اشاره نشده باشه و ازش سر سری گذشته باشن.

درسنامه زمین شناسی جامع کنکور مهروماه

درسنامه کتاب مهروماه خیلی ویژه و کاربردی طراحی شده و یکی از نقات قوت این کتاب به شمار میاد. مهروماه برای کتاب زمین شناسی از درسنامه درختی استفاده کرده. تو این نوع درسنامه سعی شده تمام مطالب کتاب درسی به صورت خلاصه بیان بشه که بسیار مورد پسند داشن آموزهاست و حتی برای دوران جمع بندی و مرور هم کارایی زیادی داره.

در قسمت های مختلف درسنامه بعد از توضیحات مورد نیاز از سوال و مثال استفاده شده تا مطلب گفته شده بهتر تو ذهن دانش آموز بشینه و منسجم تر یادش بگیره.

تست زمین شناسی کنکور مهروماه

تو کتاب های تست قطعا یکی از مهم ترین قسمت ها سوالات چهارگزینه هستن. تست ها باید به گونه ای طرح شده باشن که شباهت و تطابق زیادی با سوالات کنکور سال های گذشته داشته باشن. و این اتفاق رو کاملا میتونیم تو کتاب زمین شناسی مهروماه مشاهده کنیم. داخل این کتاب بیش از 1200 تست برای دانش آموزا ارائه شده که میتونیم به دو دسته تقسیمشون کنیم.

گروه اول تست های این کتاب  تست های کنکور سال های اخیر هستن این تست ها از سال های 98، 99، 1400 و دی 1401 هستن. علاوه بر تست های کنکور سال های گذشته، تست های تألیفی هم تو این کتاب توسط مولف با توجه به سطح سوالات کنکور و مباحث مهم کتاب درسی قرار داده شده.

پاسخنامه زمین شناسی کنکور مهروماه

پاسخنامه قسمت سوم این کتاب بعد از درسنامه و تست هستش که بعد از تست های کتاب قرار گرفته و جواب کاملی رو برای هر تست مولف کتاب داخل اراده کرده تا دانش آموزا بعد از زدن تست ها بتونن جواب هاشون رو با جواب کتاب مقایسه کنن.

ویژگی های کتاب زمین شناسی جامع کنکور مهروماه

  • مناسب دانش آموزای کنکور تجربی
  • درسنامه کامل به صورت درختی
  • دارای بیش از 1200 تست تیپ بندی شده
  • تست هایی از کنکور سال های اخیر و تست های تألیفی
  • تست‌های کنکور نظام قدیم آموزشی در مباحث مشترک با کتاب جدید
  • حاوی بخش واژه نامه در انتهای کتاب جهت بررسی لغات و اصطلاحات مهم کتاب درسی
  • دارای پاسخنامه کلیدی و تشریحی برای تمامی سوالات و تست های کتاب.
  • بررسی گزینه های نادرست برای سوالات چالشی تر

مقایسه کتاب زمین شناسی یازدهم خیلی سبز با کتاب زمین شناسی جامع کنکور مهروماه

در آخر قسمت های مختلف این کتاب رو با هم مقایسه کنیم تا با توجه به نیازتون بتونید کتاب مورد نیازتون از بین زمین شناسی یازدهم خیلی سبز و زمین شناسی جامع کنکور مهروماه انتخاب و خریداری کنید.

  1. هر دو کتاب درسنامه کاملی دارن که میتونید کاملا به مطالبتون اتکا کنید با این تفاوت که درسنامه زمین مهروماه به صورت درختی ارائه شده و تم خلاصه تری داره. و شادی برای دانش آموزایی که حوصله خوندن زیاد مطالب رو ندارن بهتر باشه. و راحت تر هم بشه برای جمع بندی ازش استفاده کرده.
  2. هر دو کتاب زمین شناسی خیلی سبز و زمین شناسی مهروماه تست های پرتعدادی دارن و از این نظر منبع کاملی هستن. تعداد تست های زمین خیلی سبز 1009 و تعداد تست های زمین مهروماه 1172 بدون احتساب تست های موجود در درسنامه هستش.
  3. پاسخنامه کلیدی و تشریحی در هر دو کتاب ارائه شده. همچنین تو هر کدوم از کتاب ها مولفین برای سوالات چالشی تر سایر گزینه ها رو هم بررسی کردن.
  4. در کتاب زمین خیلی سبز در پایان هر فصل جمع بندی عبارت های مهم هر فصل ارائه شده و قسمت مشابه این بخش در کتاب زمین مهروماه در انتهای کتاب با عنوان واژنامه وجود داره.

2 دیدگاه در “مقایسه کتاب زمین شناسی یازدهم خیلی سبز با کتاب زمین شناسی جامع کنکور مهروماه

  1. صالح حشمت گفت:

    سلام من خیلی سبز رو کامل زدم میتونم برای رفرنس دوم از مهر و ماه استفاده کنم یا میکرو گاج بهتره؟

    1. مشاور مدابوک (دکتر حسینی) گفت:

      سلام وقت بخیر
      مهروماه گزینه بهتریه برای شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *