مقالات مشاوره ای

بهترین منابع جمع بندی اقتصاد کنکور 1403 – 4 کتاب برتر

بهترین منابع جمع بندی اقتصاد کنکور 1403 - 4 کتاب برتر

اقتصاد از درس‌های اختصاصی و تک‌مقطع در رشته‌ی انسانی هست که دانش‌آموزای سال دهم و داوطلبان کنکور انسانی باتوجه به تغییرات این درس در طی دو سه سال، باید کتاب مناسب با زمان کنکور خودشون رو تهیه و مطالعه کنند. در ادامه این مطلب به بررسی و تحلیل بهترین منابع جمع بندی اقتصاد پرداختیم.

یکی از مهم‌ترین منابع کنکوری این درس، کتاب جمع‌بندی و مرور مباحث و تست‌های مهم‌تر، چند ماه قبل از کنکور سراسریه.  

هر داوطلب کنکور برای گرفتن نتیجه‌ی مطلوب‌تر نیازمند تکمیل کردن فرآیند مطالعه و جمع‌بندی تست‌های مهم و نکات ضروری درس مدنظرش هست.

اهمیت جمع‌بندی پیش از کنکور بر هر داوطلب هدفمندی، روشن و واضحه.

شیوه‌های جمع‌بندی

برای جمع‌بندی کردن دانش‌آموزا دو سه دسته می‌شن؛ یه عده هنوز نیاز به تست‌زنی دارند و دنبال سوالات متنوع از مباحث‌اند که تسلط بیشتری پیدا کنند روی درسی که می‌خونند؛ درواقع یک منبع دور دوم مطالعاتی می‌خوان که حکم منبع جمع‌بندی هم براشون داشته باشه.  یه عده از دانش‌آموزا به شیوه‌ی معمول می‌خوان جمع‌بندی کنند و مطالعه‌ی مجدد درسنامه‌ها (البته به‌صورت خلاصه) براشون اهمیت داره و عده‌ای دیگه بالاتر بردن سرعت حل مسئله، تست‌زنی و شبیه‌سازی کلیت هر مبحث در قالب یک آزمون رو به‌عنوان گامی برای جمع کردن مباحث مربوطه می‌دونند. »آم

برای هر کدوم از این شیوه‌های جمع‌بندی کتابی متناسب با هدف طراحی و منتشر شده که در ادامه بهترین‌هاشو معرفی می‌کنیم.

اگر هم‌زمان قصد دارید یک کتاب دوم که تست‌هاش سطح بالا، متنوع و سخت محسوب می‌شن رو مطالعه کنید و به‌عنوان آخرین منبع ازش استفاده کنید، می‌تونید از کتاب تیزشیم اقتصاد مشاوران کمک بگیرید و به چشم منبع مناسب جمع‌بندی هم باتوجه به حجم نسبتا کم و ارائه‌ی مهم‌ترین تست‌ها، بهش نگاه کنید.

کتاب تیزشیم اقتصاد کنکور مشاوران آموزش

کتاب تیزشیم اقتصاد مشاوران درسنامه، تست و پاسخنامه‌ داره که در زیر هر قسمتشو به‌صورت مختصر توضیح دادیم تا با کلیت داخل کتاب بهتر آشنا بشید.

درسنامه‌ی تیزشیم اقتصاد کنکور مشاوران

درسنامه‌ی تیزشیم، از جنس مرور و خلاصه‌خوانیه؛ یعنی اگر دانش‌آموزی هستی که تابه‌الآن کتابی برای این درس نداشتی و چه از طریق کتاب کنکوری (منبع دور اول) و چه از طریق کتاب درسی به‌همراه جزوه‌ی کلاسی، روی مباحث و تست‌های آموزشی این درس مسلط نشدی، بهتره فعلا از این کتاب استفاده‌ای نکنی!

درسنامه‌ی ارائه‌شده در کتاب تیزشیم خلاصه‌ست، خسته‌کننده نیست، بخش‌بندی شده‌ست و نکات ضروری هر مبحث رو به‌خوبی پوشش می‌ده. اگر هدف‌تون مرور، یادآوری و تثبیت مهم‌ترین مطالب و نکات در ذهن به‌دور از هرگونه اضافه‌خوانیه، از بهترین منابع‌ست که توانایی شما در حل تست‌ها رو هم بهبود می‌بخشه.

تست‌های تیزشیم اقتصاد کنکور مشاوران

تست‌های کتاب تیزشیم مثل درسنامه قدم‌به‌قدم پیشروی داره و سطحی فراتر از تست‌های کتاب‌های دور اول مطالعاتی و آموزشی داره. این تست‌ها سخت، متنوع و چالشی‌اند و در قالب آزمون‌های درس‌به‌درس تالیف و ارائه شدند.

با این آزمون‌ها پرونده‌ی مباحث هر درس رو می‌تونید ببندید و با یک تیر دو نشون بزنید: هم آزمون بدید و هم تست سخت و متنوع کار کنید.

پاسخنامه‌ی تیزشیم اقتصاد کنکور مشاوران

در نهایت پاسخنامه‌ی هر آزمون پس از اون آورده شده که به‌صورت کاملا تشریحی تالیف شده. مولف همراه با نشون دادن و توضیح پاسخ صحیح هر پرسش، سایر گزینه‌ها رو هم بررسی کرده. از مطالعه‌ی با دقتِ پاسخنامه‌ها غافل نشید؛ چراکه بسیاری از نکات مهم و یا حتی پنهان مباحث در بطن همین تست‌‌ها و پاسخ‌هاشونه.

خرید کتاب تیزشیم اقتصاد کنکور مشاوران

تیزشیم اقتصاد مشاوران آموزش کنکور 1403

117,000 تومان
  • چاپ 1402

کتاب جمع‌بندی اقتصاد کنکور خیلی سبز

اگر از اون دسته دانش‌آموزا هستید که منبع دور اول‌تون رو کامل مطالعه کردید و مرور؛ یا حتی منبع دور دوم برای اقتصاد داشتید و با خیالی مطمئن از تست‌های آموزشی و درسنامه‌های مفهومی گذر کردید و حالا به‌دنبال تموم کردن و جمع کردن کل مطالعات و تست‌هاتون هستید؛ بهتره با همون شیوه‌ی معمول جمع‌بندی که درسنامه‌ها و تست‌‌ها رو توامان ارائه می‌ده پرونده‌ی اقتصاد رو ببندید و با آمادگی کامل سر جلسه‌ی کنکور حاضر شید.

کتاب جمع‌بندی اقتصاد خیلی سبز از جمله منابع باکیفیت و مفیده که همون‌طورکه از اسمش هم پیداست و پیش‌تر توضیح دادم برای جمع‌بندی مطالب مهم و تست‌های مهم‌تر تالیف شده.

درسنامه‌ی جمع‌بندی اقتصاد کنکور خیلی سبز

درسنامه‌ی جمع‌بندی اقتصاد خیلی سبز نه خلاصه‌ست و نه جزئیات و اضافات داره! مفید و کاربردی تموم مطالب مهمی که نیاز داشتید مرور و یادآوری کنید رو براتون آورده. نویسنده تلاش کرده که به هر شکلی مطالب مهم، نکات ضروری و مباحث ویژه‌ی هر درس رو علاوه‌بر پیش‌روی مبحثی، با ارائه در قالب نمودار، جدول و تصویر و با درگیر کردن حافظه‌ی بصری‌تون، ارائه بده. هم‌چنین در برخی دروس از تکنیک‌های تست‌زنی برای بالا بردن سرعت، دقت و تمرکزتون گفته شده و میزان اهمیت هر قسمت از درسنامه‌ها با ستاره مشخص شده؛ در نهایت با این درسنامه نه خسته می‌شید و نه نکته‌ و مبحثی جا می‌مونه از نگاه‌تون.

تست‌های جمع‌بندی اقتصاد خیلی سبز

تعداد مناسبی پرسش چهارگزینه‌ای بنابر هر مبحث و درسنامه‌ی ارائه‌شده از اون، تالیف شده یا از جدیدترین کنکورهای برگزارشده آورده شده تا تموم مطالبی که خوندید و مرور کردید رو کامل در ذهن‌تون جا بندازید.

پاسخنامه‌ی جمع‌بندی اقتصاد خیلی سبز

پاسخنامه‌ی کتاب توضیحی و تشریحیه و علاوه‌بر نشون دادن جواب درست، سایر گزینه‌ها رو هم بررسی کرده و نکات ضروری و قسمت‌هایی که باید با حواس‌جمعی بیشتر مطالعه کنید رو هم براتون درنظر گرفته.

خرید کتاب جمع‌بندی اقتصاد خیلی سبز

کتاب فصل آزمون اقتصاد کنکور خیلی سبز

اگر قصد جمع‌بندی مباحث اقتصاد رو به شیوه‌ی آزمون‌محور دارید و البته به درسنامه و مرور توضیحات احتیاجی ندارید یا از منبع دیگه‌ای برای مطالعه‌ی مجدد درسنامه‌ها استفاده می‌کنید، می‌تونید روی کتاب‌های فصل آزمون خیلی سبز یا موج آزمون مهروماه حساب کنید.

 این کتاب‌ها درسنامه‌ای ندارند و سطح تست‌هاشون بالاتر از منابع دور اول مطالعاتیه و متوسط به سخت محسوب می‌شن؛ پس به‌نوعی هم به‌عنوان منبع دوم مطالعاتی و زدن تست‌های بیشتر مناسبند و هم به‌دلیل آزمون‌های مختلفی که دارند، علاوه‌بر فرصت ارزیابی عملکردی که به مخاطب می‌دن، ضمن بالا بردن سرعت داوطلب در تست‌زنی، به او در جمع کردن مبحث‌به‌مبحث یک درس کمک می‌کنند.

آزمون‌های فصل آزمون اقتصاد خیلی سبز

این کتاب ۴ نوع آزمون داره:

  • تک‌درس
  • تجمعی
  • جامع
  • به‌سوی ۱۰۰

و مجموعا بیش از ۳۰ آزمون چهارگزینه‌ای رو شکل می‌دن.

هر آزمون ۱۰ یا ۱۵ تست داره و یه سربرگ که مشخص کرده نوع آزمون و موضوع آزمون چیه و مربوط به کدوم درس‌ و مباحث کتاب درسیه: همچنین به پیشنهاد مولف زمان بهینه‌ی پاسخگویی به آزمون هم نوشته شده.

پاسخنامه‌ی فصل آزمون اقتصاد خیلی سبز

در انتهای کتاب پاسخنامه‌ی تشریحی و پرنکته‌ای برای هر آزمون نوشته شده؛ یعنی علاوه‌بر این‌که جواب درست توضیح داده شده، دلیل رد شدن باقی گزینه‌ها هم بررسی شده تا با آگاهی کامل و به‌صورت مفهومی قسمت‌های مهم و تستی رو یاد بگیرید. از طرفی نکات مهمی که در دل یک سوال جای گرفته یا قسمت‌هایی که نیاز بوده اطلاعات بیشتری راجع‌به اون کسب کنید با عنوان قسمت مشاوره، نوشته شده. چیز دیگه‌ای که پاسخنامه رو به یک منبع آموزشی کامل تبدیل می‌کنه مشخص بودن صفحه‌ی مرتبط با اون پرسش و پاسخ در کتاب درسیه تا راحت‌تر مبحث موردنظر رو پیدا کنید و مولف راه میان‌بر برای حل کردن تست‌ها و بررسی‌‎های لازم که موشکافانه پاسخ‌ها رو بخونید و تست‌ها رو یاد بگیرید هم درنظر گرفته.

خرید کتاب فصل آزمون اقتصاد خیلی سبز

فصل آزمون اقتصاد خیلی سبز کنکور 1403

207,500 تومان
  • چاپ 1402 ویژه کنکور 1403

کتاب موج آزمون اقتصاد کنکور مهروماه

موج آزمون یکی دیگه از کتاب‌هاییه که با هدف جمع‌بندی مباحث می‌تونید تهیه‌ش کنید و ازش حتی برای مرور، برای بازخوانی مطالب مهم، برای شبیه‌سازی فضای کنکوری و آزمون‌های آزمایشی، استفاده کنید.

درسنامه‌ی موج آزمون اقتصاد کنکور مهروماه

این کتاب درسنامه‌ی نموداری و خلاصه؛ اما با پوشش کامل مطالب مهم اقتصاد رو داره؛ از مثال‌ها برای مفهو.می کردن توضیحات استفاده کرده و نکات ضروری هر مبحث رو هم ارائه داده.

تست‌ها و آزمون‌های موج آزمون اقتصاد کنکور مهروماه

در ابتدا در بین درسنامه‌ها تست‌هایی از کنکورها یا به‌صورت تالیفی به‌عنوان مثال برای فهم بیشتر مبحث موردنظر آورده شده و پاسخ تشریحی کاملی جهت بررسی تست نوشته شده و پس از این سبک سوالات که در دل درسنامه‌ها هستند، آزمون‌هایی به‌شکل درس‌به‌درس با مشخص بودن زمان پیشنهادی و بهینه برای پاسخ دادن به تست‌هاش در اختیار مخاطب قرار گرفته تا هم ارزیابی کنید عملکردتونو در یادگیری دروس و هم سرعت تست زدن رو بالاتر ببرید. هم‌چنین در هر آزمون تا ۱۵ تست درنظر گرفته شده.

پاسخنامه‌ی موج آزمون اقتصاد کنکور مهروماه

در این کتاب سعی شده تاجایی‌که ممکن بوده مهم‌‎ترین سوالات و ضرروی‌ترین نکات و در یک کلام هرچی که برای جمع‌بندی و مطالعه‌ی پایانی نیاز هست ارائه بشه؛ از همین روی پاسخنامه‌ی تشریحی و کاملی برای بررسی نقاط قوت و ضعف مخاطب در حل کردن تست‌ها و یادآوری نکات مهم قرار گرفته تا علاوه‌بر دونستن پاسخ صحیح هر تست، سایر گزینه‌ها و نادرستی‌شون رو هم بررسی کنید. هم‌چنین نکات مهم هر جواب پررنگ‌تر مشخص شده و این به خواننده کمک می‌کنه تا بازیابی مطالب مهم رو در حل کردن تست‌ها سریع‌تر به‌خاطر بیاره.

خرید کتاب موج آزمون اقتصاد کنکور مهروماه

موج آزمون اقتصاد نشر الگو کنکور 1403

97,500 تومان
  • چاپ 1402 ویژه کنکور 1403

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *