مقالات مشاوره ای

بهترین منابع جمع بندی ریاضی و آمار کنکور 1403 – 4 کتاب برتر

بهترین منابع جمع بندی ریاضی و آمار کنکور 1403 - 4 کتاب برتر

ریاضی و آمار از دروس اختصاصی و حائز اهمیت در رشته‌ی علوم انسانیه که از سال دهم تا دوازدهم ارائه می‌شه.

این درس از جمله درس‌های تمرینی و نسبتا سختِ رشته محسوب می‌شه که شماری از داوطلبان کنکور انسانی از اون صرف‌نظر می‌کنند. این یک ظرفیت خوب برای دانش‌آموزاییه که به این درس علاقه دارند؛ سطح خوبی در این درس دارند یا این‌که به‌صورت‌کلی در برنامه‌ی مطالعاتی و تمرین خودشون این درس رو جای دادند.

جمع‌بندی ریاضی و آمار

جدای از این بحث، عده‌ای از دانش‌آموزها و داوطلب‌های کنکور انسانی سال آخر مدرسه هستند یا پشت‌کنکوری محسوب می‌شن؛ این دسته از افراد حداقل یک منبع آموزشی و تست‌محور رو برای درس ریاضی و آمار خوندند و تمرین کردند و حال به اون درجه از تسلط بر مباحث یا تست‌های آموزشی رسیدند که قصد دارند سروسامونی به آموخته‌هاشون بدن، مطالب و نکات مهم رو در ذهن تثبیت کنند و البته تست‌های هم‌سطح‌تر با تست‌های کنکور کار کنند.

در واقع این گروه از عزیزان در مرحله‌ای هستند که بهتره خونده‌ها رو جمع‌بندی کنند و پرونده‌ی این درس رو برای کسب آمادگی کامل در کنکور ببندند.

منابع جمع‌بندی ریاضی و آمار

منابع جمع‌بندی درس ریاضی و آمار به‌صور گوناگون تالیف و منتشر شدند که نیازهای متفاوت داوطلب‌های کنکور رو پوشش بدن.

منابعی داریم که آزمون‌محور هستند و برای افزایش سرعت تست‌زنی و جمع‌بندی مبحث‌به‌مبحث گزینه‌ی مطلوبی به‌شمار میان. دسته‌ی دیگه‌ای از منابع انواع تست‌های طبقه‌بندی‌شده رو دارند که حجم زیادی نداره و مهم‌ترین تست‌های هر مبحث رو می‌تونید جهت تثبیت نهایی مطالب خونده‌شده، در ماه‌های پایانی منتج به کنکور سراسری کار کنید. نوع دیگه‌ای از کتاب‌ها وجود داره که مجموعه‌ای از تست‌های سطح بالا و بعضا چالشی رو پوشش می‌‌دن؛ درسنامه‌‍های مفید و کاربردی‌ای دارند و برای دور دوم مطالعاتی و حل کردن تست‌های متنوع به‌ویژه برای دانش‌آموزانی که از قبل مطالعه‌ی خوبی داشتند پیشنهاد می‌شه و هم‌زمان برای اتمام مطالعات، برای جمع کردن و برای آمادگی نهایی پیدا کردن جهت شرکت در آزمون سراسری، گزینه‌ی مفیدی محسوب می‌شن.

در ادامه و برطبق توضیحات بالا به معرفی و بررسی نمونه‌های استاندارد، محبوب و پیشنهادی از کتاب‌های جمع‌بندی در انواع مختلف می‌پردازیم.

فصل آزمون ریاضی و آمار جامع انسانی خیلی سبز

فصل آزمون کتابیه که درسنامه نداره؛ پس اگر نیازمند مرور، بازیابی مطالب در ذهن‌تون یا مطالعه جهت تسلط بر مباحث هستید، سراغ این کتاب نیاید! مگر این‌که یک منبع دیگه داشته باشید.

همون‌طور که از عنوانش پیداست، محوریت این کتاب آزمونه؛ آزمون‌‎های چهارگزینه‌ای که راجع‌به کمیت و کیفیت اونا در ادامه صحبت می‌کنیم.

آزمون‌های فصل آزمون ریاضی و آمار جامع انسانی خیلی سبز

آزمون‌های این کتاب سطح نسبتا بالا و بالایی دارند؛ بهتره که در ابتدا به‌خوبی روی یک مبحث مسلط بشید یا متمرکز مطالعه کنید و تست حل کنید، بعد سراغ آزمون اون در این کتاب بیاید. آزمون‌های چهارگزینه‌ای این کتاب در انواع مختلفی تالیف شدند و از تست‌های کنکورهای سال‎های اخیر هم بهره گرفته شده. زمان بهینه‌ی پاسخ دادن به هر آزمون، موضوع آزمون، نوع آزمون و مبحثی که ازش تست‌ها تالیف یا گردآوری شده هم مشخصه. این‌طوری به‌صورت هدف‌دار و با برنامه‌ی دقیق می‌تونید هم مهارت، هم سرعت و هم دقتتون رو در حل تست‌ها بالا ببرید.

هر آزمون ۱۰ تست یا بیشتر به فراخورِ نوعش داره و سعی شده مهم‌ترین مطالبی که احتمال مطرح شدنشون در کنکور بالاست در هر آزمون و در همون حدود تست‌ها بیان بشه.

پاسخنامه‌ی فصل آزمون ریاضی و آمار جامع انسانی خیلی سبز

پاسخنامه‌ی کتاب فصل آزمون، بیان ساده و روشنی داره؛ به‌راحتی مسیر حل کردن یک سوال رو متوجه می‌شید و نکات ضروری براتون مرور می‌شه؛ چراکه پاسخنامه‌ی انتهای کتاب که برای تک‌به‌تک تست‌ها تالیف شده، تشریحیه و توضیحات کاربردی و کاملی داره.

در این پاسخنامه سعی شده هر نکته، نقطه‌نظر، موضوع یا مطلب پر اهمیت و لازم برای تست‌ها مطرح بشه. روش دوم یا مسیر دیگه‌ای اگر برای حل کردن تست وجود داشته بیان شده و درنهایت سایر گزینه‌های تست‌ها درصورت لزوم هم بررسی شده.

خرید فصل آزمون ریاضی و آمار جامع انسانی خیلی سبز

سه‌ سطحی ریاضی و آمار جامع انسانی قلم‌چی

کتاب سه‌ سطحی یکی از کتاب‌هاییه که همون‌طورکه از عنوانش پیداست، سه سطح از سوالات رو در اختیار شما قرار می‌ده. تست‌هایی‌که در سه دسته‌ی نسبتا دشوار، دشوار و دشوارتر تالیف و گردآوری شدند، می‌تونند زمانی‌که قصد جمع‌بندی و به پایان رسوندن مطالعاتتون رو دارید، بسیار کمک‌کننده باشند.

این کتاب درسنامه‌ای نداره و اگر از قبل مطالعه‌ و تست‌زنی داشتید یا منبعی با درسنامه‌ی کامل دارید ازش استفاده کنید.

تست‌های سه‌ سطحی ریاضی و آمار جامع انسانی قلم‌چی

تست‌های این کتاب همون‌طورکه پیش‌تر گفته شد در سه دسته و سطح ارائه شدند. این سه سطحی بودن از نسبتا دشوار تا دشوارتر باعث می‌شه که دانش‌آموزایی که سطح متوسطی هم دارند در این درس، بتونند چندین تست رو از مباحثی که خوندند و تسلط دارند (تست‌های نسبتا دشوار و بخشی از تست‌های دشوار) حل کنند.

تموم تست‌هایی که در این کتاب چیده شده از آزمون‌های استاندارد و با جامعه‌ی آماری موردقبول خود کانون قلم‌چیه و دانش‌آموز یک بانک تست شناسنامه‌دار و استاندارد از مهم‎ترین و پرتکرارترین پرسش‌های طراحی‌شده جهت تقویت مهارت حل تست و بالاتر بردن سرعت تست‌زنی خواهد داشت.

تست‌های شناسنامه‌دار و دارای مرجع این کتاب به مخاطب کمک می‌کنه تا میزان اهمیت و قلق تست رو با میزان مراجعه‌ی داوطلبان به اون تست و میانگین درصد پاسخ‌گویی صحیح و تاریخی که آزمون گرفته شده، بسنجه. تست‌ها مطابق با توانمندی گروه‎‌های دانش‌آموز متوسط تا قوی ارائه شدند و تمام مباحث ریاضی و آمار دهم، یازدهم و دوازدهم رشته‌ی انسانی رو شامل می‌شن.

پاسخنامه‌ی سه‌ سطحی ریاضی و آمار جامع انسانی قلم‌چی

پاسخنامه‌ی این کتاب توضیحات لازم رو داره و تشریحی تالیف شده تا مسیر حل تست‌ها رو بهتر متوجه بشید یا با جواب خودتون بسنجید و نکات مهم در هر تست هم براتون یادآوری و بازیابی بشه.

خرید کتاب سه‌ سطحی ریاضی و آمار جامع انسانی قلم‌چی

تیزشیم ریاضی و آمار جامع انسانی مشاورانِ آموزش

تیزشیم کتاب نسبتا جمع‌وجوریه که رسالتِ عنوانشو به‌دوش می‌کشه. تیزشیم (در حل کردن تست‌ها تیزوبُز بشویم!) این کتاب هم به‌عنوان منبع دوم مطالعاتی پیشنهاد می‌شه؛ هم به‌عنوان منبع پایان‌بخشی به مطالعات کنکوری و درواقع جمع‌بندی درس‌ها.

تیزشیم درسنامه داره؛ تست داره (آزمون) و پاسخنامه‌ی تشریحی

درسنامه‌ی تیزشیم ریاضی و آمار جامع انسانی مشاوران

اگر روی مباحث تسلط کافی دارید و می‎خواید مرور کنید؛ بازیابی اطلاعات کنید؛ نکته‌خوانی کنید؛ مباحث مهم‌تر رو بازخوانی کنید و البته برای حل کردن تست‌ها دوباره آمادگی کسب کنید و آموخته‌هاتون رو در ذهن تثبیت، می‌تونید با خیالی راحت روی کتاب تیزشیم و درسنامه‌های بخش‌به‌بخش و پر از نکات ضروری و مهمی که از تمام مباحث ریاضی و آمار دهم، یازدهم و دوازدهم تالیف کرده، حساب و ازش کنید.

درسنامه‌های تیزشیم ریاضی و آمار مبحثی‌اند و به‌صورت فصلی تالیف شدند و هر فصل چند درس داره.

درسنامه‌ی هر بخش توضیحات مفهومی و خوبی همراه با مثال آموزشی ارائه داده و کتاب رو به یک منبع قوی دور دوم مطالعاتی یا جمع‌بندی تبدیل می‌کنه. هر درسنامه به‌جز مثال‌های متعددی که داره در بخش‌های تذکر، نکته و نکته‌ی بسیار مهم مشخص کرده؛ این‌طوری هم مفیدتر و کلیدی‌تر می‌خونید و هم هدف‌مندتر و متمرکز پیش می‌رید.

آزمون‌های تیزشیم ریاضی و آمار جامع انسانی مشاوران

بخش انتهاییِ هر فصل و پس از درسنامه‌ها، ۲ یا ۴ آزمون تستی قرارگرفته که هر آزمون دربرگیرنده‌ی ۲۴ تسته.

تست‌های داخل هر آزمون هم تالیفی و به دیدگاه مولفه و هم برگرفته از کنکورهای سراسری داخل و خارج از کشور در چند سال اخیر. سطح تست‌ها، بالا و سخت به‌حساب میاد و از تست‌های ترکیبی و هم‌تراز با رویکرد جدید کنکور استفاده شده.

هم‌چنین در پایان همه‌ی آزمون‌ها تست‌های درس ریاضی و آمار کنکور سراسری انسانی داخل و خارج از کشور ۱۴۰۰ هم به‌عنوان حسن‌ختام قرار داده شده و این کتاب مجموعا ۴۷۰ تست مناسب برای جمع‌بندی داره که شما رو به بالاترین سطح تسلط می‌رسونه.

پاسخنامه‌ی تیزشیم ریاضی و آمار جامع انسانی مشاوران

آخرِ کتاب اختصاص پیدا کرده به پاسخنامه‌ی تشریحی و کاملی از بررسی گزینه‌ی درست هر تست که همراه با ارائه‌ی نکات مهم (در بطن توضیحات روش حل) هست. عملکرد خودتون رو با این پاسخنامه به‌خوبی ارزیابی کنید و قسمت‌های مهم هر مبحث رو به‌صورت عملی بررسی کنید.

هم‌چنین تست‌های کنکور سراسری داخل و خارج صرفا پاسخنامه‌ی کلیدی دارند.

خرید کتاب تیزشیم ریاضی و آمار جامع انسانی مشاوران

نردبام ریاضی و آمار جامع انسانی خیلی سبز

یکی از کتاب‌هایی که هر آن‎‌چه که از مباحث ریاضی و آمار از دهم تا دوازدهم در کنکور مطرحه و حتی فراتر از اون رو پوشش می‌ده و مناسبه برای دانش‌آموزهایی که تا حد خیلی خوبی مسلط شدند روی مباحث این درس و با تست‌های سخت و پیشرفته قصد دارند توانایی‌شون در حل انواع تست به چالش بکشند، کتاب نردبام ریاضی و آمار خیلی سبزه.

این کتاب هم درسنامه، هم تست و هم پاسخنامه داره و در ادامه هر بخش از اون رو توضیح می‌دم.

درسنامه‌ی نردبام ریاضی و آمار جامع انسانی خیلی سبز

  درسنامه‌ی نردبام این‌طوریه که سر اصل مطلب رفته و صاف و روشن مطالب مهم و مباحث اصلی رو با مثال‌های متعدد آموزش داده؛ اگر روی مباحث و نکته اصلی‌ش مسلط نیستید، فعلا دست نگه دارید و سراغ این کتاب نیاید! اما اگر حداقل یک یا دو دور کامل مطالعه و تست‌زنی داشتید + مرور، می‌تونید جهت تثبیت آموخته‌ها و یادگیری مباحث در سطح بالاتر و نزدیک به سطح تست‌های چالشی، از درسنامه‌ی این کتاب استفاده کنید.

درسنامه‌ها به‌ترتیب مباحث هر فصل قرار گرفتند و شامل نکته، تذکر، یادآوری و مثال‌های آموزشی متعددی‌اند. لحن درسنامه صمیمانه‌ست و به‌دور از تکلف؛ این موضوع سرعت مطالعه‌تون رو بالاتر می‌بره. درسنامه‌های تالیف‌شده در کتاب نردبام هم تکمیل‌کننده‌ی بخش آموزشی ریاضی و آماره و هم جمع‌کننده‌ی این درس جهت کسب حداکثر میزان آمادگی برای کنکور سراسری؛ از دستش ندید.

تست‌های نردبام ریاضی و آمار جامع انسانی خیلی سبز

تست‌های سطح بالا، چالشی و متنوعی از هر مبحث و پس از اتمام درسنامه‌ی هر موضوع ارائه شدند. هر تست یا تالیفیه یا از کنکورهای سراسری داخل و خارج از کشور اخیر برداشته شده و منبع به‌روزی از سوالات مرتبط با هر مبحث رو پوشش می‌دن.

این کتاب تا تست‌های کنکوری مربوط دور اول ۴۰۲ رو دربرمی‌گیره و مجموع تست‌هایی که آورده شده ۸۹۵تاست؛ این یعنی یه منبع کامل و کابردی برای دانش‌آموزهای کوشا و مایل به قوی‌تر شدن که قصد جمع‌بندی دارند.

پاسخنامه‌ی نردبام ریاضی و آمار جامع انسانی خیلی سبز

پاسخنامه‌ی نردبام کامله، توضیحات ساده‌ای داره و اگر سوالی نکته‌ی به‌خصوصی داشته که برای حل کردنش نیاز بوده بدونید یا مرور کنید گفته.

در این پاسخنامه اگر تستی به روش دومی نیز قابل حل باشه ارائه شده تا تمام راه‌های پاسخ دادن به تست رو یاد بگیرید. این پاسخنامه به‌نوعی یک بخش آموزش‌محور محسوب می‌شه و می‌تونید علاوه‌بر ارزیابی عملکردتون و پیدا کردن نقاط قوت و ضعف، یه‌سری بخش‌های مهم رو به‌صورت عملی بخونید و در ذهن‌تون نگه دارید؛ چراکه مولفان این کتاب تذکرات، یادآوری‎ها، توجهات لازم و نکات رو در بین توضیحات ارائه دادند.

خرید کتاب نردبام ریاضی و آمار جامع انسانی خیلی سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *