مقالات مشاوره ای

مقایسه کنکوریوم مهروماه و مارکوپولو ماز کنکور 1403

مقایسه کنکوریوم مهروماه و مارکوپولو ماز کنکور 1403

همه‌ی دانش آموزان کنکوری در دوران جمع بندی بدنبال یک کتاب شبیه ساز کنکور هستن که خودشون رو محک بزنن و در جو کنکور قرار بدن. تو این مقاله قصد داریم براتون هر دو شبیه رو بررسی کنیم.

کنکوریوم مهروماه چند سالیه که چاپ میشه و بچه‌ها شناخت بیشتری از این کتاب نسبت به مارکوپولو که یه شبیه ساز تازه تألیف هست دارن. با این حال مارکوپولو هم از جهات مختلف مثل آزمون، پاسخنامه، اپلیکیشن و... شبیه ساز کاملیه.

مقایسه‌ی آزمون‌های کنکوریوم و مارکوپولو

کنکوریوم 14 آزمون داره در واقع 12 دوره کنکور سراسری یعنی از سال های 1397 تا 1402. البته 2 دوره از این آزمون‌ها به صورت تألیفی هستن که اونا رو با عنوان آزمون صفر و آزمون شبیه ساز نو این بسته مشاهده می‌کنید. 8 تا آزمون آنلاین به روزرسانی شده داره از سال های 1394 تا 1397. دفترچه‌های هر آزمون دقیقا مشابه کنکور سراسری هست که دانش آموز دقیقا خودش رو در جو آزمون قرار بده.

 تعداد آزمون‌های مارکوپولو 11 دوره هست یعنی 5 کنکور سراسری از سال های 1398 تا 1402 و یک آزمون شبیه ساز. فونت دفترچه‌های کنکوریوم و مارکوپولو دقیقا مشابه کنکور سراسری‌ست تا دانش آموز دقیقا همون جو رو قبل از کنکور سراسری خودش تجربه کند.

پاسخ برگ‌ها

مارکوپولو 33 پاسخ برگ تفکیکی داره. مشابه سبک جدید کنکور (دقیقا همان پاسخ برگ کنکور سراسری) همچنین کنکوریوم هم با توجه به تعداد آزمون بیشتری که نسبت به مارکوپولو داره شامل 42 تا پاسخ برگ تفکیکی میشه.

پاسخ‌نامه کنکوریوم و مارکوپولو

پاسخنامه تو این دو تا شبیه ساز به دو دسته تقسیم میشه اما تفاوت‌هایی هم باهم دارن که در ادامه کاملا بررسی‌شون میکنیم:

مارکوپولو دفترچه پاسخ کلیدی رو داره این پاسخ‌نامه دقیقا مشابه سازمان سنجش طراحی شده. کنکوریوم هم دقیقا همین پاسخنامه کلیدی رو داره با این تفاوت که کنکوریوم گزینه هارو جا به جا کرده و تغییراتی در پاسخنامه کلیدی سنجش ایجاد کرده.

بررسی پاسخ‌نامه تشریحی مارکوپولو

شبیه‌ساز مارکوپولو به صورت فیزیکی پاسخنامه تشریحی نداره و تو پَکِش خبری از پاسخ‌نامه تشریحی نیست. اما این به این معنی نیست که فاقد جواب های تشریحی برای تست‌ها باشه. مؤلفین مارکوپولو پاسخ‌نامه تشریحی رو تو اپلیکیشن این شبیه‌ساز قرار دادن تا دانش آموزا بعد از پاسخ به آزمون‌ها بتونن با مراجعه به اپلیکیشن جواب‌های صحیح رو به صورت تشریحی هم مطالعه و بررسی کنن.

ولی کنکوریوم مطابق سال‌های گذشته یک جلد کتاب برای پاسخ‌نامه در کنار آزمون‌هاش چاپ کرده که پاسخ تشریحی دقیق آزمون‌هاست و در ادامه تحلیلش می‌کنیم.

تحلیل کتاب پاسخ‌نامه تشریحی کنکوریوم

این کتاب 485 صفحه‌ست که هر درس رو حداقل 5 استاد تألیف کردند، در واقع پاسخ هر تست حاصل زحمت و تحلیل چندین استاد بوده تا با کمترین ایراد در اختیار دانش آموزا قرار بگیره.

این کتاب بر اساس آخرین تغییرات کتاب درسی و کنکور کتاب کاملا بروزرسانی شده. به عنوان مثال: قانون انیشتین در سال 98 در کتاب درسی و کنکور وجود داشت ولی سال بعد این قانون از کتاب درسی حذف شد کنکوریوم موارد این چنینی رو بروزرسانی کرده است.

در ویرایش جدید کتاب یک آزمون هدفمند به عنوان «آزمون صفر» در اول کتاب اضافه شده هدف از این آزمون سنجش دانش آموز قبل از مواجهه با آزمون های اصلی کنکوریوم است. این کتاب یک «آزمون شبیه‌ساز» هم دارد. که دقیقا برا اساس آخرین کنکور برگزار شده تألیف شده است. هدف از این آزمون تمرینی برای مواجه شدن با کنکوری دشوار تر از حد انتظار هست تا در صورت بالا بودن درجه دشواری کنکور (همانند درس ریاضی و شیمی در کنکور های اخیر ) دانش آموز غافلگیر نشه البته این آزمون هدف دومی هم داره که برای برطرف کردن آخرین اشکالات احتمالی داوطلب طراحی شده است.

نماد ها و الگو های کنکوریوم

  • نقشه راه: در شروع پاسخ تعدادی از تست ها برای نشان دادن مسیر و روند حل سوال از نقشه راه استفاده شده
  • جعبه ابزار: این قسمت در ابتدای بعضی از جواب ها برای تجهیز دانش آموزان جهت درک بهتر و کامل تر پاسخ قرار داده شده.
  • جعبه اسرار: در انتهای پاسخ بعضی تست ها برای آموزش وسیع تر و عمیق تر و مرور یک یا چند موضوع و نکته آموزشی
  • مشاوره: مشاوره آموزشی در برخی از پاسخ ها برای معطوف کردن توجه شما به نکات پر تکرار
  • میانبر: ارائه روش های ویژه برای رسیدن سریع به پاسخ تست

البته موارد دیگری مثل دام تستی و سوال چی میخواد؟ و شبیه ساز و ..... هم این کتاب دارد. همچنین این کتاب هر تست رو طوری بررسی کرده که دقیقا مشخصه هر تست، کدوم قسمت از کتاب قرار داره و درجه سختی یا آسان بودن تست هم مشخص شده.همچنین آسان، متوسط یا دشوار بودن هر تست به صورت جداگانه مشخص شده.

با توجه به توضیحاتی که داده شد بهتره که قبل از مطالعه کتاب پاسخنامه تشریحی کنکوریوم اول آزمون صفر رو کار کنن سپس آزمون های اصلی (کنکورهای سراسری سال 98 تا 402) و بعد از تمام شدن تمامی آزمون ها به سراغ آزمون شبیه ساز برن.

اپلیکیشن کنکوریوم و مارکوپولو

یکی از ویژگی‌های مثبتی که هر دو شبیه‌ساز کنکوریوم و مارکوپولو دارن اینه که در کنار پَک شبیه‌ساز و کتاب، اپلیکیشن هم دارن. اپلیکیشنِ هرکدوم از این شبیه‌سازها ویژگی مربوط به خودش رو داره که در ادامه کاملاً توضیح دادیمش.

اپلیکیشن کنکوریوم مهروماه

بعد از هر آزمون برای دستیابی به تراز و درصدهای هر درس به اپلیکیشن مراجعه کنید و با آپلود تصویر پاسخ برگ آزمون در اپلیکیشن به صورت آنی تراز و درصدهاتون رو مشاهده کنید.

هر تست رو دقیق بررسی کرده یعنی بعد از زدن هر تست می‌تونید از طریق اپلیکیشن دقیقا متوجه صحیح بودن گزینه‌ی درست و اشتباه بودن گزینه‌های غلط بشین.

از دیگر ویژگی‌های  اپلیکیشن کنکوریوم مهروماه آزمون‌های آنلاین و همایش جمع بندی برای آخر کار هستش.

اپلیکیشن مارکوپولو ماز

  • و اما برای مارکوپولو، در اپلیکیشن پیش بینی سوالات کنکور و نهایی 1403 رو خواهید داشت. پاسخ تشریحی کنکور های اخیر رو به صورت ویدیویی بررسی بررسی کردن.
  • پادکست های مشاوره ای راز کنکور داره
  • تخمین رتبه هوشمند برا اساس نمره کنکور و امتحان نهایی
  • همانطور که در قسمت پاسخنامه توضیح دادیم پاسخ‌نامه تشریحی این شبیه‌ساز در اپلیکیشن قرار گرفته.

قیمت کنکوریوم و مارکوپولو

کنکوریوم نسبت به مارکوپولو قیمت بیشتری داره و دلیل اصلی این تفاوت قیمت، تعداد آزمون بیشتر نسبت به مارکوپولو و دو جلدی بودن کنکوریوم است. قیمت کنکوریوم در سایت مدابوک 525 هزار تومن و قیمت مارکوپولو در سایت ما 308 هزار تومن است.

حرف آخر

کنکوریوم دقیقا منطبق شده با آخرین تغییرات سازمان سنجش و کتاب درسی و میشه این کتاب رو یکی از بهترین و کامل‌ترین شبیه سازهای موجود در بازار دونست. اگر فکر می‌ کنید قیمت براتون فرقی نمیکنه و اولویت شما عزیزان مفید بودن و کامل بودنه کنکوریوم مهروماه رو تهیه کنید اما اگه در کنار کارایی، قیمت هم براتون مهمه به سراغ مارکوپولو ماز برید.

6 دیدگاه در “مقایسه کنکوریوم مهروماه و مارکوپولو ماز کنکور 1403

  1. نسترن شفیعی گفت:

    جامع با حوصله و مفید توضیح داده بودید تشکر فراوان دارم یکی از دغدغه های اصلیم توی این دوران رو سامان دادید خیلی خیلی متشکرم خدا خیرتون بده

    1. مشاور مدابوک (دکتر حسینی) گفت:

      خواهش میکنم
      موفق باشید🍃🌼

  2. نازنین گفت:

    سلام وقت بخیر
    کنکوریوم شبیه ساز امتحانات نهایی رو نداره؟!

    1. مشاور مدابوک (دکتر حسینی) گفت:

      سلام وقت بخیر
      داره.

  3. مونا مقدم گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید کارنامه ای که کنکوریوم صادر می‌کنه رتبه نمیده ؟
    فقط تراز و درصده ؟

    1. مشاور مدابوک (دکتر حسینی) گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر رتبه نمیده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *