مقالات مشاوره ای

ثبت نام کتاب درسی پایه دهم ریاضی سال تحصیلی 1403 – 1404

ثبت نام کتاب درسی پایه دهم ریاضی

کتاب درسی برای دانش آموزان و خانواده معمولا اولین دغدغه‌ست چرا که با شروع سال جدید و حضور تو کلاس های درس اولین نیاز هر دانش آموز کتاب هاشه تا از آموزش های معلم عقب نمونه و بدون همراه با کلاس جلو بره. برای تهیه کتاب درسی قبل از شروع مدارس، آموزش و پرورش و اداره نظارت به نشر و توزیع مواد آموزشی هرسال زمانی رو جهت ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزا تعیین میکنن تا توی اون زمان خاص برای تهیه کتاب های درسی‌شون اقدام کنن. با توجه به غیرحضوری بودن و ثبت نام کتاب درسی سال 1403 - 1404 به صورت آنلاین سعی کردیم تو این مقاله برای دانش آموزای پایه دهم ریاضی شرایط و نحوه ثبت نام رو توضیح بدیم تا با خیال راحت کارهای لازم برای خرید کتاب هاشون رو انجام بدن.

خرید کتاب های درسی پایه دهم ریاضی به صورت آزاد

چیزی که لازمه همه دانش آموزها، والدین و حتی معلمین ازش مطلع باشن اینکه شما برای خرید کتاب درسی تنها محدود به ثبت نام کردن تو سامانه irtextbook.ir نیستین و میتونید خیلی راحت از کتاب فروشی ها و سایت های فروش کتاب هم کتاب درسی‌تون رو تهیه کنید. با این تفاوت که دیگه نیاز به انجام ثبت نام و این قبیل کارها نیست. چون این کتاب ها چاپ آزاد هستن و خب مشخصا به راحتی میتونید خریداری کنید. فرق دیگه ای که کتاب درسی کلاس دهم ریاضی آزاد با کتاب های دولتی این مقطع و رشته دارن قیمتِ که تو چاپ آزاد نسبتا به کتاب های دولتی بیشتر.

ویژگی خرید کتاب درسی دهم ریاضی به صورت آزاد

چند نمونه از ویژگی های مثبتی که برای کتاب های درسی آزاد میتونیم بیان کنیم موارد زیر هستن:

  • اولین مورد بدون شک تهیه آسون کتابه. برخلاف کتاب های دولتی که دردسر بیشتری دارن و زمان بیشتری هم میبره تا به دستتون برسه کتاب های آزاد به راحتی قابل خریداریه و میتونید به سرعت تهیه و تحویل بگیرد.
  • مورد دوم نامحدود بودن مقدار خریدتون و امکان تهیه کتاب های مقاطع تحصیلی سال های گذشته و حتی آیندس.
  • مورد سوم که خیلی مهمه و خیلی میتونه به کمک دانش آموز بیاد تهیه کتاب هر موقعی و زمانی که نیاز دارید و هیچ محدودیت زمانی برای خرید کتاب های درسی آزاد دهم ریاضی وجود نداره.

لیست کتاب های درسی پایه دهم ریاضی

اما اینکه دانش آموزای دهم ریاضی چه کتابی رو برای مطالعه و شروع سال تحصیلی جدید نیاز دارن سوال بسیار مهمیه که تمام دانش آمواز قبل از آغاز مدارس و خرید کتاب های درسی‌شون باید ازش مطلع باشن. کتاب های مقطع دهم ریاضی 14 مورد و به شرح زیر هستن:

  1. فارسی پایه دهم ریاضی          
  2. ریاضی پایه دهم ریاضی
  3. فیزیک پایه دهم ریاضی
  4. شیمی پایه دهم ریاضی
  5. هندسه پایه دهم ریاضی
  6. دین و زندگی پایه دهم ریاضی
  7. عربی زبان قرآن پایه دهم ریاضی
  8. نگارش فارسی پایه دهم ریاضی
  9. جغرافیای ایران پایه دهم ریاضی
  10. آمادگی دفاعی پایه دهم ریاضی
  11. تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم ریاضی
  12. تفکر و سبک کار گاه کار آفرینی و تولید پایه دهم ریاضی
  13. آزمایشگاه علوم تجربی پایه دهم ریاضی
  14. زبان انگلیسی پایه دهم ریاضی

زمان ثبت نام کتاب های درسی پایه دهم ریاضی

قبل از اینکه بدونید چجوری باید ثبت نام کتاب درسی پایه دهم ریاضی رو انجام بدید نیاز دارید از زمان ثبت نام آگاه باشید. تا در زمان درست اقدامات لازم برای تهیه کتاب های درسی‌تون رو انجام بدید. دانش آموزایی که برای سال جدید تو مقطع دهم رشته ریاضی باید تحصیل کنن. از تاریخ 10 تیر تا 9 شهریور زمان دارن که ثبت نام‌شون رو کامل و کتاب ها رو خریداری کنن.

ثبت نام کتاب های درسی پایه دهم ریاضی سال تحصیلی 1403 - 1404

برای اینکه بتونید کتاب های سال تحصیلی دهم ریاضی رو تهیه کنید نیاز دارید که قبل از هرکاری مراحل ثبت نام رو طی کنید تا بعد از پایان عملیات ثبت نامه تو زمان معین کتاب ها براتون ارسال بشه. برای انجام ثبت نام دو روش رو میتونید استفاده کنید. روش اول ثبت نام به صورت انفرادی و روش دوم ثبت نام گروهی هستش. که در ادامه کاملا مراحلش رو توضیح میدیم.

ثبت نام انفرادی کتاب درسی پایه دهم ریاضی

اولین روش توسط خود دانش آموز یا والدینش انجام میشه و ربطی به مدیر مدرسه نداره. تو روش انفرادی باید مراحل زیر طی بشه:

  1. ابتدا وارد سامانه irtextbook.ir بشید.
  2. بعد از این که وارد شدید روی گزینه ورود دانش آموز کلید کنید
  3. حالا نیاز که تو صفحه ی جدید اطلاعاتی مثله کد ملی و شماره سریال شناسنامه رو اضافه و روی دکمه ورود کلیک کنید.
  4. اطلاعات لازم رو ثبت و روی گزینه «فروش و توزیع مواد آموزشی» رو بزنید و بسته کتاب های دهم ریاضی رو انتخاب و گزینه ثبت رو بزنید.
  5. تو این مرحله به درگاه بانک منتقل میشید و با استفاده از کارت های عضو شتاب مبلغ کتاب هایی رو که ثبت کردید رو پرداخت می کنید. تا ثبت نام‌تون نهایی بشه.

ثبت نام گروهی کتاب های درسی پایه دهم ریاضی

برخلاف ثبت نام انفرادی که مدیر مدرسه داخلش نقشی نداره. وظیفه ثبت نام گروهی کاملا بر عهده‌ی مدیر مدرسه هستش. این  مراحل به صورت زیر قابل انجام هستش:

  1. قبل از هرچیزی باید به سامانه سناد دانش آموزان متوسطه دوم یعنی M2-snd.medu.ir مراجعه کنید.
  2. ورود به بخش مدارس رو بزنید و اطلاعاتی رو که تو کادرها ازتون خواسته شده به دقت  پر کنید و گزینه ورود رو بزنید.
  3. بعد از اینکه صفحه جدید براتون باز شد از منوی سمت راست گزینه سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی رو بزنید.
  4.  اطلاعات مربوط به پست رو در بخش مشخصات مدرسه به دقت وارد کنید چون زمان ارسال کتاب ها مهمه و کتاب به آدرس ثبت شده ارسال میشه.
  5. بعد از ثبت آدرس از منوی سمت راست گزینه ثبت شماره موبایل دانش آموز رو بزنید و اقدام به ثبت شماره دانش آموزا کنید اگه برای دانش آموزی شماره ثبت شده بود اما نیاز به تغییر داشت میتونید شما رو به روزرسانی کنید. و گزینه ثبت رو بزنید.
  6. بعد از ثبت شماره گزینه ثبت سفارش گروهی رو بزنید. پایه یازدهم تجربی رو انتخاب و گزینه ثبت رو بزنید بعد از نشون دادن اسامی دانش آموزا  تیک «بلی» رو براشون فعال کنید.
  7. حالا لازمه که با ورود به درگاه بانک هزینه کتاب های رو تمام و کمال پرداخت کنید.
  8. بعد از تکمیل شدن ثبت نام از تاریخ 10 شهریور تا 31 شهریور کتاب ها به مدارس توزیع میشن.

هزینه کتاب های درسی پایه دهم ریاضی سال تحصیلی 1403 - 1404

در مقطع دهم ریاضی 14 عنوان کتاب داریم که همونطور که گفتیم قبل از شروع سال تحصیلی باید تهیه شون کنید. هزینه ثبت نام و خرید کتاب های درسی دهم ریاضی دولتی چه به صورت افرادی و چه به صورت گروهی یک مقدار هستش با این تفاوت که تو ثبت نام گروهی هزینه به مدیر مدرسه داده میشه اما تو ثبت نام انفرادی هزینه رو خود دانش آموز یا والدین پرداخت میکنه.

قیمت کتاب های درسی دهم ریاضی 132000 تومان هستش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *