مقالات مشاوره ای

ثبت نام کتاب درسی پایه دوم دبستان سال تحصیلی 1403 – 1404

ثبت نام کتاب درسی پایه دوم ابتدایی سال تحصیلی 1402 - 1403

یکی از بزرگترین نگرانی های والدین برای دانش آموزان مقطع ابتدایی اینه که زمانی که باید به مدرسه برن تمام لوازم مورد نیاز برای تحصیل رو داشته باشن و از این نظر هیچ نگرانی نداشته باشن. با توجه به این موضوع همه ما میدونیم که قطعا کتاب های درسی یکی از مهم ترین وسیله هاییه که دانش آموز برای ورود به مدرسه بهش نیاز داره. و برای اینکه همپای دانش آموزای دیگه بتونه با مطالب کتاب درسی جلو بره باید حتما کتاب های پایه تحصیلی خودش رو تهیه کنه. و این موضوع برای دانش آموزای پایه دوم ابتدایی هم صدق میکنه. تهیه و خرید کتاب های درسی قطعا اولین دغدغه والدین برای دانش آموزان پایه دوم ابتدایی‌شون هستش. که به روش های مختلفی قابل انجامه اما قبل از انجام این کار بهتر با تعداد از اصول لازم برای خرید کتاب های درسی دوم ابتدایی آشنا بشید و بدونید که چه زمانی باید اقدام به ثبت نام کتاب درسی سال 1403 - 1404 کنید و بابت خرید کتاب های پایه دوم ابتدایی باید چه مقدار هزینه پرداخت کنید.

در ادامه توضیحات کامل تری درباره ی موضوعاتی که گفته شد بهتون میدیم تا به راحتی و خیال آسوده بتونید خریدتون رو نهایی کنید:

خرید کتاب های درسی پایه دوم ابتدایی به صورت آزاد

اما قبل از اینکه توضیحات لازم برای ثبت نام کتاب درسی وزارتی پایه دوم ابتدایی رو بهتون بدیم نیاز که یکی از ساده ترین روش های خرید یعنی خرید کتاب کلاس دوم به صورت آزاد رو توضیح بدیم. خرید کتاب درسی به صورت آزاد یکی از روش های دیگه برای تهیه کتاب مورد نظرتون هستش. و والدین میتونن به راحتی کتاب هایی که نیاز دارن رو از کتاب فروشی ها تهیه کنن.

ویژگی خرید کتاب درسی دوم ابتدایی به صورت آزاد

خرید کتاب درسی به صورت آزاد ویژگی های مثبت و منفی داره که در ادامه براتون به صورت مورد به مورد بیان میکنیم:

  • اولین ویژگی مثبت خرید کتاب درسی دوم ابتدایی به صورت آزاد تهیه و خرید سریع و بدون معطلی از کتاب فروشی هاست.
  • دومین ویژگی مثبت این روش امکان خرید و تهیه کتاب در تمام طول سال هستش.
  • سومین ویژگی مثبت خرید کتاب درسی آزاد امکان خرید تکی کتاب های پایه دوم ابتدایی ست.
  • اما مواردی مثل گرونی کتاب های آزاد نسبت به کتاب های وزارتی رو میشه از نقاط منفی این روش دونست.

لیست کتاب های درسی پایه دوم ابتدایی

پایه تحصیلی دوم ابتدایی شامل 6 کتاب درسی میشه که والدین قبل از ورود دانش آموزان به مدرسه باید اونا رو تهیه کنن. این کتاب ها به شرح زیر هستن:

  1. فارسی دوم ابتدایی
  2. نگارش دوم ابتدایی
  3. ریاضی دوم ابتدایی
  4. علوم تجربی دوم ابتدایی
  5. آموزش قرآن دوم ابتدایی
  6. هدیه های آسمان دوم ابتدایی

زمان ثبت نام کتاب های درسی پایه دوم ابتدایی

قبل از اینکه لازم باشه در رابطه با نحوه ثبت نام کتاب های درسی پایه دوم ابتدایی بدونید باید از زمان شروع ثبت نام کتاب های درسی که توسط اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی تعیین و اعلام میشه اطلاع داشته باشید. این زمان برای پایه های تحصیلی مختلف متفاوته و دانش آموزان و والدین گرامی باید از این زمان اطلاع داشته باشن.

زمان ثبت نام برای کتاب های درسی پایه دوم ابتدایی برای سال تحصیلی 1403 - 1404 از 5 اردیبهشت شروع و تا 31 خرداد ادامه داره. والدین بخاطر داشته باشن که بعد از زمان تعیین شده دیگه امکان ثبت نام وجود نداره پس سعی کنن در زمان مناسب اقدامات لازم رو انجام بدن.

ثبت نام کتاب های درسی پایه دوم ابتدایی سال تحصیلی 1403 - 1404

یکی از مواردی که نیاز والدین و مدیران مدرسه حتما ازش آگاه باشن نحوه ثبت نام کتاب درسی برای پایه دوم ابتدایی هستش. برای ثبت نام کتاب های درسی وزارتی والدین و مدیران محترم مدارس باید در زمان مشخصی که از پیش تعیین شده اقدام و ثبت نام دانش آموز یا دانش آموزان رو تکمیل کنن. این ثبت نام به دو روش فردی و گروهی انجام میشه که در هر دو روش اول از هرچیزی نیاز که مدیر مدرسه دانش آموز رو در سامانه سیدا ثبت نام کرده باشه.

ثبت نام فردی کتاب درسی پایه دوم ابتدایی

یکی از دو مورد ثبت نامی برای کتاب های درسی قابل انجامه، ثبت نام دانش آموزان به صورت فردی هستش. که توسط والدین دانش آموز باید انجام بشه و ارتباطی به مدیران مدرسه نداره. برای ثبت نام فردی کتاب های درسی پایه دوم ابتدایی باید مراحل زیر رو پشت سر بذارید:

  1. ابتدا به سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com وارد بشید.
  2. سپس روی قسمت ورود دانش آموز کلیک کنید
  3. حالا فیلدهایی که نمایش داده شده رو پر کنید و گزینه ورود رو بزنید
  4. در این قسمت بعد از وارد شدن به پروفایلت دانش آموز باید بسته کتاب های دوم ابتدایی رو انتخاب کنید و گزینه ثبت و پرداخت رو بزنید تا وارد درگاه بانکی بشید.
  5. بعد از ورود به درگاه بانک می بایست مبلغ لازم برای خریداری کتاب هاتون رو پرداخت کنید که از طریق کارت های عضو شتاب قابل انجام هستش.
  6. بعد از پرداخت هزینه کتاب ها ثبت نام نهایی و کتاب ها بعد از آماده سازی به مدرسه ای که دانش آموز اونجا ثبت نام شده ارسال میشه.

ثبت نام گروهی کتاب های درسی پایه دوم ابتدایی

دومین حالتی که برای ثبت نام کتاب های درسی پایه دوم ابتدایی درنظر گرفته شده ثبت نام گروهی هست که برخلاف ثبت نام فردی که مدیران نقشی توش نداشتن توسط مدیرهای مدارس انجام میشه. مراحل ثبت نام گروهی کتاب ها یکمک درسی پایه دوم ابتدایی به شرح زیر هستش:

  1. اولین قدم در ثبت نام گروهی توسط مدیران ورود به سامانه سناد ابتدایی به آدرس schsnd.medu.ir هستش.
  2. بعد از مراجعه به سایت باید گزینه ورود دانش آموزان رو بزنید تا وارد صفحه جدید بشید.
  3. در این صفحه فیلدهای لازم برای ورود به سامانه رو پر کنید و گزینه ورود رو بزنید.
  4. بعد از ورود به سامانه مدرسه در منوی سمت راست دسترسی سریع و سپس ثبت سفارش رو بزنید
  5. با کلیک بر روی گزینه ثبت سفارش وارد صفحه جدید میشید و تو این قسمت میتونید کتاب های پایه مورد نظر برای دانش آموزان رو انتخاب و ثبت کنید.
  6. بعد فشردن گزینه ثبت و پرداخت وارد درگاه بانک شده و باید مبلغ لازم برای تهیه کتاب ها رو پرداخت کنید.
  7. بعد از نهایی شدن خرید و ثبت نام کتاب های درسی در زمان تعیین شده کتاب ها به مدرسه ارسال و والدین میتونن برای تحویل کتاب مراجعه کنن.

هزینه کتاب های درسی پایه دوم ابتدایی سال تحصیلی 1403 - 1404

همونطور که تو قسمت ثبت نام گفته شد برای نهایی کردن خرید و ثبت نام کتاب های درسی‌تون باید در نهایت هزینه کتاب ها رو پرداخت کنید تا کتاب ها براتون ارسال بشه. برای پایه دوم ابتدایی در سال تحصیلی 1403 - 1404 هزینه 6 کتاب درسی علوم، ریاضی، فارسی، نگارش، آموزش قرآن و هدیه های آسمان معادل 78000 تومان محاسبه شده.

2 دیدگاه در “ثبت نام کتاب درسی پایه دوم دبستان سال تحصیلی 1403 – 1404

  1. مریم گفت:

    خیلی خوب بود عالی

  2. پرهام نورب گفت:

    خیلی خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *