مقالات مشاوره ای

مقایسه زیستاگرام مهروماه و شکل آزمون خیلی سبز کنکور 1403

مقایسه زیستاگرام مهروماه و شکل آزمون خیلی سبز کنکور 1403

وقتی میخوایم از کنکور تجربی صحبت کنیم همیشه اولین درسی که بهش فکر میکنیم درس زیست شناسی است درس زیست همیشه اهمیت ویژه ای برای تک تک داوطلبای کنکور تجربی داشته.

تصاویر در کنکور مخصوصا در چند سال گذشته بسیار مهم شده است. اگر بخوایم موشکفانه تر اهمیت تصاویر در کنکور های اخیر رو بررسی کنیم به عنوان مثال در سال 98 تعداد سوالات تصاویر 18 عدد تست مستقیم در سال 99 تعداد سوالات 22 در سال 1400 تعداد سوالات 28 عدد و در سال 1401 تعداد سوالات 32 عدد بوده است  داوطلبان سوالات مخصوص تصاویر رو معمولا پاسخ نمیدهند یا اشتباه پاسخ میدهند. این نشون دهنده ی اهمیت بسیار زیاد تصاویر در زیست شناسی است. ما قصد داریم در ادامه به تحلیل بهترین کتاب در برای تصاویر زیست شناسی بپردازیم .

زیستاگرام جامع مهروماه

این کتاب از انتشارات مهروماه است این انتشارات معمولا همه ی کتاب هاش از لحاظ کیفیت به بهترین شکل ممکن چاپ میکنه خصوصا این کتاب توجه ویژه ای روی کیفیت تصاویر داشته است. نویسنده های این کتاب دکتر بهزاد غلامی و دکتر حسین رضائی هستند البته در خصوص اندازه این کتاب در سال های گذشته اندازه کوچیک تری داشته   امسال این کتاب اندازه اش به حد قابل توجه ی بزرگ تر شده است و تعداد صفحه های این کتاب 496 صفحه (جنس صفحه ها سفید است) و نشون دهنده ی کامل بودن این کتاب است (بچه ها این کتاب همونطور که به کمیت اهمیت داده به کیفیت هم اهمیت داده که در ادامه براتون کامل بررسیش کردیم

درسنامه زیستاگرام مهروماه

چینش تصاویر کتاب خط به خط است ینی تطبیق تصاویر این کتاب با تصاویر کتاب درسی حین مطالعه داوطلبو با چالش و سردرگمی روبرو نمیکنه، ترتیب و شماره گذاری شکل‌ها را در هر فصل مطابق با ترتیب و شماره گذاری تصاویر در کتاب درسی آورده (اگر تصویری در فصل اول زیست دهم باشه در اول کتاب دنبالش بگردین) تصاویر رو قر و قاطی بررسی نکرده است  (خودمونی بگم) البته برای اینکه چینش تصاویر به هم نخوره گاها نویسنده ها مجبور شدن شکل های مربوط به هم رو کنار یک دیگر تحلیل و بررسی کنند.

تصاویر کتاب درسی معمولا مبهم ترین قسمت کتاب درسی است. توضیحات تصاویر در کتاب درسی محدود به چند خط است. این کتاب تمامی این چالش هارو حل کرده.

کیفیت تصاویر 4K  و در بهترین نوع چاپ شده است. ریز جزئیات تصاویر برای داوطلب واضح باشه و بتونه راحت تر تصاویر رو درک کنه و در وهله ی دوم در کنار هر تصویری از کتاب درسی که برای درک بیشتر به یک شکل مکمل نیاز داشته است از رفرنس های کتاب درسی، یک شکل بهتر و با جزئیات دقیق تر آورده تا ابهامی در فهم نکات آن تصویر باقی نماند.

برای خوندن درسنامه این کتاب بهتر است اول داوطلب یک بار حداقل کتاب درسی رو بخونه بعد سراغ این کتاب بیاد در واقع کتاب درسی و این کتاب همزمان هر تصویر رو از کتاب درسی بررسی کردین سپس همون تصویر رو در همین کتاب بخونید. این کتاب یه سری جدول های جمع‌بندی و مقایسه‌ای داره که دانش آموزا مطالب به هم مربوط رو راحت تر و بهتر درک کنند.

این کتاب برای سامان دهی بهتر نکات و همچنین جذاب‌تر شدن مطالب از تعدادی لوگوی جذاب استفاده کرده که در ادامه براتون توضیح میدیم.

نکته پلاس

در این باکس نکات مهم به صورت دقیق ارائه کرده با خوندن این باکس علاوه بر نکات مهم روش های آموزش اسخراج نکته‌ها هم به داوطلبان آموزش میده.

هشدار

رایج ترین اشتباه داوطلب ها در کنکور تله های تستی است این لوگو در واقع به داوطلب ها هشدار میده که مراقب باشین این تصویر یا تست دارای تله تستی است.

نکات میکروسکوپی

این لوگو در واقع موشکفانه ترین نکات هر شکل رو بررسی میکنه در واقع چالشی‌ترین قسمت برای داوطلبان همین نکات ریز است پس در خوندن این لوگو (خیلی دقت کنید).

دید طراحانه

این لوگو در واقع پیش بینی دید طراح نسبت به اون تصویر رو براتون برسی میکنه با خوندن این باکس دید بازتری نسبت به مطلب پیدا میکنید و داوطلب دیگه کم کم حرفه ای میکنه.

نکات ترکیبی

این باکس به نظر من بیشتر همه باکس ها براش زحمت کشیده شده، هر چیزی که از فصل های دیگر به نحوی به شکل مورد نظر مرتبط است به عنوان نکته ترکیبی پتانسیل مطرح شدن در کنکور رو دارد لوگو تمامی نکات ترکیبی رو دقیق و کامل بررسی کرده است.

تست‌ها زیستاگرام مهروماه

این کتاب آزمون محور است (بعد از آموزش هر فصل آزمونی مخصوص همون فصل داره و بعد از پایان آزمون پاسخ تشریحی کامل داره). اگر دقیق تر بخوام بگم تست‌های این کتاب از منابع مختلف (آزمون های سراسری و آزمون های آزمایشی معتبر) و طرح تست های تألیفی از تصاویر مهم در قالب آزمون در انتهای هر فصل به همراه پاسخ تشریحی.

پاسخ تشریحی زیستاگرام مهروماه

پاسخ خیلی کاملی داره وقتی گزینه ی درست رو انتخاب کردین برسی سایر گزینه ها هم داره این باعث میشه دانش اموز اگر به فرض در گزینه ای شک داشته بقیه ی گزینه ها رو هم برسی کنه که شکش برطرف شه . کتابیش بخوام بهتون بگم (تحلیل تست ها و پاسخ دادن به سبکی نوین و متفاوت با آنچه تا به حال دیده و شنیده اید)

خرید کتاب زیستاگرام جامع مهروماه

شکل آزمون زیست خیلی سبز

انتشارات خیلی سبز رو فکر میکنم دیگه همتون میشناسین این کتاب خیلی سبز هم مل بقیه ی کتاب هاش ترکونده که در ادامه کامل بهتون میگیم.. .

نویسنده های شکل آزمون خیلی سبز دکتر رسول خنجری، محمد کریم آذرمی، دکتر شایان تاکی و دکتر ایمان روستا هستند اندازه این کتاب دقیقا اندازه‌ی کتاب زیستاگرام است و تعداد صفحه های این کتاب 431 صفحه است جنس صفحه‌های این کتاب کاهی است در ادامه موشکافانه محتوای کتاب رو براتون بررسی می‌کنیم.

درسنامه شکل آزمون زیست خیلی سبز

تصاویر این کتاب شماره گذاری شده و ترتیب دقیقی دارد. همچنین تو این کتاب اگر شکلی از یک فصل با شکل دیگه ای از یک فصل دیگه ترکیب میشه، آدرس اون شکل رو بهتون میگه که از پس سوالات ترکیبی بربیاین.

در بررسی هر شکل نکات رو به صورت شماره گذاری شده براتون نوشته و سعی کرده در نوشتن نکات از جدول و نمودار استفاده کنه که هم حالت جمع‌بندی داشته باشه و مطالب هم براتون یکنواخت نشه.

یه سری نکات هست که تله تستی هستند و اگر بلد نباشین در دردسر بزرگی میوفتین این نکات رو براتون با آیکون نسوزی آورده.

یه سری نکات هم وجود دارن که خیلییی جزئی و ریز هستن این نکات رو براتون با آیکون برای 100 زدن مشخص کرده به عنوان مثال در کنکور 1401 یکی از سوالات یاخته‌های نوع 2 دیواره حبابک در سطح خود زوائد ریزی دارند. (یک نمونه مثال از این نکات خدمت‌تون گفتم)

کیفیت شکل ها قابل قبول هست و اندازه شکل‌ها دقیقا اندازه‌ی شکل‌های کتاب درسی است.

و در آخر بعد از بررسی هر شکل نویسنده خودش رو جای طراح گذاشته و از شکل و نکات متنی مرتبط با آن تست طرح کرده هدف از این کار که هم نکات براتون مرور بشه هم متوجه دید طراح بشین.

تست‌های شکل آزمون زیست خیلی سبز

تست های این کتاب به دو بخش پرسش های چهار گزینه ای و آزمون فصل تقسیم شده است .

قسمت پرسش های چهار گزینه ای در واقع سوال های آموزشی و آسان رو براتون جمع آوری کرده است و شما حتما قبل از حل کردن آزمون فصل باید این قسمت رو به طور کامل حل و بررسی کنید.

بعد از هر مبحث برای تسلط بیشتر داوطلب روی اون مبحث تست تالیف کرده. و بعد از پایان هر فصل تست های تالیفی + کنکوری + ترکیبی (باتوجه به همون مبحث برای داوطلب ها طراحی کرده است) تست های این کتاب پوشش تمامی نکات و تصاویر رو در بر میگیره. نتیجه میگیریم + یادگیری همه ی آنچه که از تصاویر  نیازمند هست رو این کتاب داره.

تعدادی تست های این کتاب شامل 24 تا آزمون ده تستی است که در مجموع 240 تا تست برای آزمون ها و تعداد تست های آموزشی این کتاب در مجموع 513 تست میشه که برای هر مبحث تعدادش متفاوت است.

آزمون فصل

تمرکز این بخش بیشتر به سوالات کنکور سراسری است اگر هم احیانا سوالی مشاهده کردین که در کنکور نبوده باشه اون سوال سطح دشواری داره پس وقتی این بخش رو کار میکنید حتما دقت کنید که حجم قابل قبولی از مطالب تسلط پیدا کرده باشین.

پاسخنامه تشریحی شکل آزمون زیست خیلی سبز

این کتاب یک پاسخنامه فراتشریحی داره که تک به تک تست هارو با وسواس ویژه ای تحلیل و بررسی کرده است.

در ابتدا که وقتی پاسخ تستی رو میدین چه صحیح و چه غلط، برسی سایر گزینه ها داره در واقع این باعث میشه شما از تستی رو به طور تصادفی یا دلیل اشتباهی، صحیح زده باشین این قسمت شما رو از شک نجات میده و به طور دقیق میخونید که چرا این تست فلان گزینه شده و در نهایت دوتا آیکون مهم داره:

برسی همه ی موارد

این آیکون صرفا برای یه سری تست های خاص استفاده میشه این قسمت برای دوره ی جمعبندی مناسب است تمامی تست هایی که مربوط به قید های زیست شناسی باشن ( مثل همه موارد ، بعضی ، بخشی) این قسمت رو تک به تک بررسی کرده.

تعبیر صورت سوال

این قسمت براتون سوال رو آسون میکنه و صورت سوال رو به طوری که درک راحت تری نسبت بهش داشته باشین توضیح میده پس این قسمت رو هم حتما دقت کنید که در روز کنکور سوال هایی که پیچیده باشه رو براتون خیلی راحت تر جا میندازه.

خرید کتاب شکل آزمون زیست خیلی سبز

شکل آزمون زیست شناسی تصویری موضوعی خیلی سبز

224,100 تومان
  • چاپ 1402

لقمه زیست تصویری مهروماه

کمتر داوطلبی وجود داره که اسم کتاب های لقمه مهروماه رو نشنیده باشه این کتاب همونطور که از اسمشون مشخصه کاملا خلاصه و جمع و جور است، حالا بچه ها سوالی که براشون پیش میاد اینه که دقیقه برای چه داوطلب هایی این کتاب مناسب است.

دو جور میتونید از این کتاب استفاده کنید:

روش مطالعه اول: اینه که حین مطالعه کتاب درسی این کتاب کنارتون باشه و به هر تصویر رسیدین به نکات این کتاب هم نگاه کنید.

روش مطالعه دوم: اینه که قبل از هر امتحان یا آزمونی برای مرور نکات مهم تصاویر، یه بار دیگه به این کتاب مراجعه کنین و خیال خودتون بابت تصاویر راحت کنید. اگر زمان زیادی ندارین و میخواین یک کتاب جمع و جور بخونید صرفا این کتاب رو تهیه کنید.

پیشنهاد مدابوک به شما اینه که اول زیستاگرام یا شکل آزمون خیلی سبز رو کار کنید بعدش این کتاب رو کار کنید.

خرید کتاب لقمه زیست تصویری مهروماه

کتاب لقمه زیست تصویری مهروماه (کنکور 1403)

53,130 تومان
  • چاپ 1402 ویژه ی کنکور 1403
  • درسنامه کامل
  • تست های سه سال
  • نکات کامل تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *