مقالات مشاوره ای

ثبت نام کتاب درسی پایه هفتم سال تحصیلی 1402 – 1403

ثبت نام کتاب درسی پایه هفتم سال تحصیلی 1402 – 1403

هر ساله با نزدیک شدن به مقطع تحصیلی جدید هر دانش آموز با چالش هایی نظیر انتخاب مدرسه و خرید لوازم و کتاب های مدرسه مواجه میشه. ثبت نام  کتاب درسی سال 1402 - 1403 برای هر پایه با شیوه مختلفی صورت میگیره که در ادامه به بررسی این شیوه ها برای خرید کتب درسی پرداخته ایم.

خرید کتاب درسی پایه هفتم به صورت آزاد

امروزه و با اینترنتی شدن ثبت نام کتاب های درسی برای تمام پایه ها امکان خرید کتاب درسی به صورت غیر حضوری فراهم شده و قبل از شروع سال تحصیلی هر دانش آموز با مراجعه به سایت توزیع و فروش مواد آموزشی و ثبت نام می تواند کتاب های پایه ی خود را دریافت کند. اما ممکن است به دلیل زمان بندی مشخص سایت بعضی از دانش آموزان به زمان مقرر برای ثبت نام کتب درسی خود نرسند و با مشکل مواجه شوند.

به همین دلیل راه هایی برای خرید کتاب های درسی هر پایه به صورت آزاد وجود دارد. یکی از راه های خرید کتاب های درسی به صورت آزاد این است که به کتاب فروشی های معتبر در سطح شهر خود مراجعه نمایید. این کتاب فروشی ها امکان دسترسی همه اشخاص را به کتاب های درسی هر پایه فراهم می کند.

از راه های دیگری که می توان به طور آزاد کتاب های درسی پایه های تحصیلی را خریداری کرد سایت ها و ناشران معتبری هستند که در هر زمانی از سال تحصیلی میتونن کتاب های درسی رو در اختیار دانش آموزان بذارن. برای مثال با مراجعه به سایت مدابوک به عنوان یکی از معتبرترین  سایت های فروش کتاب درسی متقاضیان میتونن به راحتی با انجام مراحل ثبت سفارش کتاب درسی کلاس هفتم را تهیه و خریداری کنند.

لیست کتاب های درسی پایه هفتم

پایه ی هفتم یکی از پایه های مهم در دوران تحصیل می باشد. در این سال دانش آموزان وارد دوره ی جدیدی می شن و مباحث جدید به برنامه تحصیلی دانش آموزان اضافه میشه. به همین دلیل بهتره پیش از خرید کتاب های تحصیلی لیست تمام کتاب های پایه تحصیلی هفتم رو داشته باشید.

  1. ریاضی: یکی از کتاب هایی که در هر پایه ی تحصیلی وجود دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است، ریاضی می باشد. این کتاب درسی را میتونید با بهترین کیفیت چاپ از سایت مدابوک خریداری کنید.
  2. فارسی
  3. علوم تجربی
  4. زبان انگلیسی: این کتاب از جمله دروسی است که در پایه هفتم به برنامه تحصیلی دانش آموزان اضافه می شود.
  5. عربی زبان قرآن: علاوه بر کتاب زبان انگلیسی، زبان عربی تحت عنوان عربی زبان قرآن به کتاب های دانش آموزان اضافه می شود.
  6. مطالعات اجتماعی: از کتاب های دیگر در این پایه می توان به مطالعات اجتماعی پایه هفتم اشاره کرد.
  7. پیام های آسمانی
  8. کار و فناوری: این کتاب نیز از کتاب هایی است که در این پایه جدید اضافه می شود. هدف این کتاب درگیر کردن دانش آموز با انواع فعالیت های عملی می باشد.
  9. نگارش فارسی: یکی دیگر از کتاب های این پایه کتاب نگارش فارسی است که هدف آن آموزش نوشتن انشا به دانش آموز می باشد.
  10. آموزش قرآن
  11. تفکر و سبک زندگی: از دیگر کتاب هایی که در این پایه برای دانش آموزان جدید است، کتاب تفکر و سبک زندگی ست.
  12. فرهنگ و هنر: در این کتاب دانش آموزان دید جدیدی نسبت به ارتباط فرهنگ با هنر اقوام مختلف پیدا میکنن. علاوه بر این انواع سبک های هنری در این کتاب به دانش آموزان معرفی می شود.
  13. تفکر و سبک زندگی (دختران و پسران): این کتاب در این پایه برای دانش آموزان دختر و پسر به صورت مجزا ارائه  می شود.

زمان ثبت نام کتاب های درسی پایه هفتم

زمان ثبت ‌نام کتاب درسی برای هر پایه ‌ای متفاوت است. این زمان هر ساله توسط خود سایت مرجع آموزش و پرورش اعلام می شود. زمان ثبت نام کتاب های درسی پایه هفتم از 5 تیر آغاز و تا 10 شهریور ادامه دارد. در صورتی ‌که در زمان تعیین شده به سایت مراجعه نشود ، باید کتاب ‌ها را به صورت آزاد تهیه کنید. این کتاب ها در بازه ی زمانی 10 تا 31 شهریور از طریق مدارس به دست دانش آموزان می رسند.

ثبت نام کتاب های درسی پایه هفتم سال تحصیلی 1402 - 1403

از مواردی که باید به آن اشاره کرد، نحوه ی ثبت نام این کتاب ها درسی به صورت دولتی می باشد. اگر در زمان مقرر به سایت مرجع آموزش و پرورش مراجعه نشود، باید از سایت های دیگر فروش کتاب های درسی، کتاب های هر پایه به صورت آزاد خریداری شود. اما نحوه ی ثبت نام کتاب های درسی در سایت سامانه توزیع و فروش مواد آموزشی به دو صورت فردی و گروهی انجام می شود که توضیحات لازم را در ادامه ذکر کردیم:

  1. وارد شدن به  سامانه  فروش موارد آموزشی به آدرس irtextbook.com
  2. وارد شدن به گزینه ی ورود دانش آموزان
  3. وارد کردن نام کاربری که کد ملی می باشد.
  4. وارد کردن رمز عبور که شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه می باشد.
  5. کلیک بر روی گزینه ی فروش و توزیع مواد آموزشی
  6. وارد کردن تمام اطلاعات خواسته شده
  7. کلیک بر روی ورود به سامانه فروش
  8. وارد کردن اطلاعات پستی مدرسه
  9. وارد کردن شماره تماس
  10. وارد کردن پایه تحصیلی
  11. مشاهده ی قیمت کتاب ها و کلیک بر روی پرداخت الکترونیکی
  12. پرداخت هزینه ی کتاب ها به صورت آنلاین

در پایان با موفقیت آمیز بودن پرداخت می توانید کتاب های خود را برای سال تحصیلی جدید دریافت کنید.

توجه: برای ثبت نام در سامانه irtextbook.ir قبل از هرگونه ثبت نامی چه به صورت فردی چه گروهی نیاز است که مدیر مدرسه دانش آموزان را در سامانه سیدا ثبت نام کند.

هزینه کتاب های درسی پایه هفتم سال تحصیلی 1402 - 1403

اما سوالی که به وجود می آید این است که هزینه ی ثبت نام کتاب های پایه هفتم چه قدر است. هر ساله این هزینه به علت تورم و موارد دیگر متغیر است. اما قیمت های مصوبه ی امسال برای ثبت نام کتاب های درسی پایه ی هفتم به شرح زیر می باشد:

  • قیمت کتاب ‌های درسی پایه هفتم برای دختران: ۸۹۵۰۰ تومان
  • قیمت کتاب‌های درسی پایه هفتم برای پسران: ۸۷۵۰۰ تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *