مقالات مشاوره ای

بهترین کتاب های امتحان نهایی عربی دوازدهم انسانی 1402

بهترین کتاب های امتحان نهایی عربی دوازدهم انسانی

درس عربی یکی از درس های مهم در کنکور به شمار میاد. تا سال گذشته این درس برای هر سه رشته تجربی، ریاضی و انسانی در کنکور اهمیت ویژه ای داشت اما با حذف دروس عمومی از سال 1402 تنها عربی انسانی به عنوان یکی از دروس اختصاصی این رشته رو تو کنکور خواهیم داشت.

اما با این حال هنوز تاثیرات امتحان نهایی و معدل رو هم برای قبولی در کنکور داریم و این درباره درس عربی رشته انسانی هم صدق میکنه. در ادامه بهترین کتاب های ویژه امتحان نهایی درس عربی انسانی رو بررسی و تحلیل کردیم که پیشنهاد میکنم با ما همراه باشید:

ماجراهای من ‌و درسام عربی دوازدهم انسانی خیلی سبز

با مجموعه کتاب‌های ماجراهای من و درسام دیگه دغدغه‌ی امتحانات نوبت اول و دوم (نهایی) رو نداشته باشید؛ این سری کتاب‌ها که از نظر درسنامه و پرسش‌های امتحانی و پاسخنامه؛ یک گزینه‌ی کامل مطالعاتی برای امتحانات و استفاده در طی ترم تحصیلی محسوب می‌شن توسط انتشارات خیلی سبز به چاپ رسیدند.

کتاب ماجراهای من و درسام عربی دوازدهم انسانی رو آقایان گودرز سروی؛ محمدعلی جنانی و محمدمهدی طاهری در سال ۱۴۰۱ تالیف کردند و این کتاب در ۱۴۶ صفحه توسط انتشارات خیلی سبز به چاپ رسیده.

درسنامه‌ی کتاب ماجراهای من ‌و درسام عربی دوازدهم انسانی خیلی ‌سبز

اولین بخش این کتاب درسنامه‌ها و توضیحات مفاهیم درسیه؛ درس‌به‌درس مطالب رو تشریح کرده؛ نکات مهم امتحانی؛ ترجمه و قواعد گفته شده؛ مروری بر قواعد عربی دهم و یازدهم داشته و برای هر بخش مثال؛ ترجمه‌ی کلمات و جملات و جدول و نمودار و توضیحات پاورقی و... ارائه شده و لازم به‌ذکره ترجمه و مترادف و جمع مکسر واژگان هر درس جداگونه آورده شده و تمام این‌ها عربی دوازدهم انسانی رو پوشش می‌دن و شما رو برای پاسخگویی به پرسش‌های متنوع از درس؛ توانمند می‌کنند.

سوالات امتحانی کتاب ماجراهای من‌ و درسام عربی دوازدهم انسانی خیلی ‌سبز

پس از هر درس؛ با گذر از درسنامه‌ها و توضیحات مطالب و مباحث درسی به بخش پرسش‌های امتحانی که از تنوع و تعدد خیلی خوبی برخورداره می‌رسیم؛ این قسمت از کتاب شامل سوالات امتحانی ترجمه‌محور؛ قاعده‌محور؛ فهم و درک مطلب و پرسش‌های چهارگزینه‌ایه؛ به‌طور کامل مطالب هر درس رو پوشش دادند؛ شما رو با هرنوع پرسش احتمالی مهم آشنا می‌کنند؛ به‌نوعی برای جمع‌بندی مطالعاتتون مناسبند و باعث توانمند شدنتون در تسلط بر مباحث درسی می‌شن.

آزمون پایان ترم

برای امتحانات نوبت اول و امتحانات نهایی (نوبت دوم) چند دوره آزمون تشریحی (امتحان بارم‌بندی شده دارای زمان پاسخگویی) تالیف شده یا برگرفته از امتحانات نهایی سال‌های اخیر در بخش انتهایی این کتاب قرار گرفته تا با مهم‌ترین و محتمل‌ترین پرسش‌های امتحانی آشنا بشید و بتونید پاسخ بدید.

پاسخنامه‌ی کتاب ماجراهای من ‌و درسام عربی دوازدهم انسانی خیلی‌ سبز

این کتاب نه تنها برای کلیه‌ی پرسش‌های تالیف یا نهایی پاسخنامه‌ی تشریحی و توضیحات کامل نوشته؛ بلکه برای تمرینات کتاب درسی پاسخنامه‌ای درنظر گرفته که به‌صورت کامل کتاب درسی رو مطالعه کنید و مسلط بشید.

ویژگی‌های کتاب ماجراهای من ‌و درسام عربی دوازدهم انسانی خیلی ‌سبز

  • ویژه‌ی درس عربی تخصصی
  • ویژه‌ی سال تحصیلی دوازدهم ۴۰۲-۴۰۱
  • دارای درسنامه‌ی خودآموز
  • دارای انواع پرسش‌ها
  • دارای شبیه‌ساز امتحان پایان‌ترم
  • دارای پاسخنامه‌ی تشریحی برای کلیه‌ی سوالات تالیفی + نهایی + کتاب درسی

خرید کتاب ماجراهای من ‌و درسام عربی دوازدهم انسانی خیلی ‌سبز

کتاب ماجراهای من و درسام عربی دوازدهم انسانی خیلی سبز

151,060 تومان
  • درسنامه کامل
  • سوالات امتحانی مشابه
  • پاسخنامه تشریحی
  • چاپ 1402

بیسترس عربی دوازدهم انسانی کاگو

مجموعه کتاب‌های بیسترس با شعار بی‌استرس بیست بگیر و موفق شو از جمله منابع امتحانی تالیف و چاپ شده توسط انتشارات کاگو هستند که در فصل امتحانات یا از ابتدای سال تحصیلی گام‌به‌گام با تدریس دبیر برای تسلط بیشتر و تمرین درس‌ها ازشون بهره‌ی کافی رو ببرید.

بیسترس عربی دوازدهم رشته‌ی انسانی رو خانم‌ها پروانه حسینی‌فرد و فریبا فتحی در سال ۱۴۰۱ تالیف کردند و انتشارات کاگو اونو در ۱۰۶ صفحه به چاپ رسونده.

درسنامه‌ی کتاب بیسترس عربی دوازدهم انسانی کاگو

پوشش کامل مطالب درس عربی دوازدهم انسانی که امتحان نهایی این درس تاثیر ۴۰ درصدی بر کنکور نیز دارد در این کتاب به‌صورت درس‌به‌درس و با ارائه‌ی مفاهیم کلیدی و نکات پراهمیت درسی با روش TBC درنظر گرفته شده؛ همچنین بوک‌استوری و فلش‌کارت آموزشی برای مطالعه‌ی فوری و جمع‌بندی مباحث درسی طراحی شده تا علاوه‌بر این‌که درس رو خیلی خوب یاد بگیرید؛ مرور هم براتون جذاب و آسون باشه.

سوالات امتحانی کتاب بیسترس عربی دوازدهم انسانی کاگو

تمرینات متعددی که از تنوع خوبی هم برخوردارند برای پوشش مباحث عربی دوازدهم انسانی در این کتاب بر اساس استانداردهای امتحانات نهایی تالیف شده یا برگرفته شده از امتحانات سال‌های اخیرند. سوالات مهم و TBC‌های پرتکرار در کتاب بیسترس عربی دوازدهم انسانی کاگو نیز تعریف و تهیه شدند تا مطالعه و تمرین هدف‌مند و راحت‌تری داشته باشید.

آزمون پایان ترم

۶ دوره آزمون تشریحی و محتوایی به‌عنوان شبیه‌ساز امتحان پایان‌ترم برای فصل امتحانات و جمع‌بندی مهم‌ترین پرسش‌های امتحانی در این کتاب درنظر گرفته شده تا ضمن مطالعه‌ی گام‌به‌گام درسنامه و حل کردن تمرینات گوناگون؛ با نحوه‌ی طرح کردن سوالات برطبق استانداردهای امتحانات نهایی و پایان‌سال هم آشنا بشید.

پاسخنامه‌ی کتاب بیسترس عربی دوازدهم انسانی کاگو

دیگر بخش این کتاب؛ برای این‌که هرچه بی‌استرس‌تر و راحت‌تر برای امتحان دی‌ماه یا خردادماه آماده بشید؛ قسمتی هست که پاسخ‌های صحیح و نکات مهم کلیه‌ی سوالات داخل کتاب رو براتون تشریح کرده؛ یعنی این کتاب پاسخنامه‌ی تشریحی هم برای پرسش‌های خود درنظر گرفته.

ویژگی‌های کتاب بیسترس عربی دوازدهم انسانی کاگو

  • ویژه‌ی عربی دوازدهم انسانی ۴۰۲-۴۰۱
  • ویژه‌ی فصل امتحانات
  • دارای انواع پرسش‌های استاندارد
  • دارای درسنامه و فلش‌کارت درسی
  • دارای پاسخنامه‌ی تشریحی
  • دارای آزمون‌های پایان‌ترم

خرید کتاب بیسترس عربی دوازدهم انسانی کاگو

شب ‌امتحان عربی دوازدهم انسانی خیلی‌ سبز

اگر درس رو خیلی خوب بلدید و صرفا می‌خواید سوال حل کنید؛ اگر تمرینات متعددی حل کردید و سوالاتی با تِمِ امتحانات نهایی می‌خواید؛ اگر وقت ندارید درسنامه‌های مفصل رو بخونید یا سوالات تالیفی رو جواب بدید؛ اگر می‌خواید امتحانات پایان‌ نیم‌سال‌های آموزشی رو برای خودتون شبیه‌سازی کنید و اگرررر به یک منبع جمع‌وجور و استاندارد و آزمون‌محور برای فصل امتحانات نیاز دارید؛ ما به شما شبِ امتحان خیلی سبز رو که یک کتاب/ جزوه‌ای بر پایه‌ی ۱۲ آزمون بارُم‌بندی شده‌ست معرفی می‌کنیم.

شبِ امتحان عربی دوازدهم انسانی خیلی سبز رو آقایان حسام‌الدین سلیمانی و مجید قدیمی در سال ۱۴۰۱ خورشیدی و در ۵۷ صفحه تالیف کردند.

آزمون‌های شب امتحان عربی دوازدهم انسانی خیلی‌ سبز

در این منبع امتحانی برای درس عربی دوازدهم رشته‌ی انسانی؛ مجموعا ۱۲ امتحان ۲۰ نمره‌ای که ۴ تای اون مطالب درسی نوبت اول رو برای امتحان دی‌ماه‌تون پوشش می‌ده و باقی آزمون‌ها مناسب برای امتحان پایان‌سال و نهایی این درسه قرار گرفته؛ آزمون‌ها شبیه به امتحانات هماهنگ یا امتحانات آخرِ ترم مدارسه و برخی‌شون که طبقه‌بندی نشده‌اند شبیه به امتحاناتی که دبیران محترم ازتون می‌گیرند؛ تا با هر نوع آزمون تشریحی‌ای برای این درس آشنا بشید.

پاسخنامه‌ی تشریحی شب امتحان عربی دوازدهم انسانی خیلی‌ سبز

پاسخنامه‌ی تشریحی با لحنی ساده و صمیمی برای پرسش‌های این کتاب/ جزوه به‌صورت آزمون‌به‌آزمون تعریف شده تا خیلی نرم و راحت علاوه‌بر این‌که متوجه‌ی علت پاسخ صحیح پرسش موردنظر بشید؛ مطالب و نکات مهم امتحانی براتون مرور بشه.

درسنامه‌ی شب امتحان عربی دوازدهم انسانی خیلی ‌سبز

قسمت آخر متعلق به درسنامه‌ای کاربردی؛ خلاصه‌وار؛ دارای نکات مهم درسی و چکیده مباحث عربی ۳ انسانیه که درس‌به‌درس براتون ارائه شده و به‌طور کلی مهم‌ترین قسمت‌های درس‌ها رو پوشش می‌ده؛ برای یادآوری؛ برای مرور و برای جمع‌بندی خیلی مفیده.

ویژگی‌های شب امتحان عربی دوازدهم انسانی خیلی‌ سبز

  • پوشش کامل مطالب درسی عربی ۳ انسانی ۴۰۲-۴۰۱
  • تعریف شده برای فصل امتحانات
  • ۱۲ آزمون بارُم‌بندی شده برای امتحان نوبت اول و امتحان نهایی
  • پاسخنامه‌ی تشریحی و درسنامه‌ای خلاصه و کاربردی

خرید شب امتحان عربی دوازدهم انسانی خیلی‌ سبز

شب امتحان عربی دوازدهم انسانی خیلی سبز

48,970 تومان
  • سوالات امتحانی مشابه
  • درسنامه
  • پاسخنامه
  • چاپ 1402

گلبرگ عربی دوازدهم انسانی گل‌واژه

گل‌واژه یکی از انتشارات باسابقه در تالیف و چاپ منابع امتحانی و کمک‌درسیه که اخیرا سری کتاب‌های مناسب برای فصل امتحانات رو باعنوان گلبرگ ارائه داده؛ این مجموعه سوال و آزمون‌محوره؛ هم‌سطح امتحانات هماهنگ کشوریه و می‌تونید برای حل کردن انواع سوالات درس‌هاتون ازش استفاده کنید.

گلبرگ عربی ۳ اختصاصی رو آقای مهدی پُرکاری در ۶۴ صفحه تالیف و انتشارات گل‌واژه اونو در سال ۱۴۰1 به چاپ رسونده.

آزمون‌ها و سوالات امتحانی گلبرگ عربی دوازدهم انسانی گل‌واژه

برطبق سنت مجموعه‌ی گلبرگ؛ برای این درس هم بیش از ۵۰۰ پرسش امتحانی استاندارد؛ متنوع و بخش‌بندی شده تالیف یا از امتحانات نهایی سال‌های اخیر برگرفته شده تا هم پوشش کامل مطالب درسی و هم تسلط بر حل کردن انواع سوالات رو داشته باشید و دستتون بیاد مهم‌ترین یا محتمل‌ترین سوالات امتحان پایان‌ترم می‌تونه چیا باشه.

لازم به‌ذکره به‌عنوان شبیه‌ساز امتحان نهایی چندین دوره امتحان بارُم‌بندی شده که هم برای ترم اول و هم برای پایان سال تحصیلی مناسبند درنظر گرفته شده.

پاسخنامه‌ی تشریحی گلبرگ عربی دوازدهم انسانی گل‌واژه

قسمت بعدی گلبرگ عربی ۳ انسانی گل‌واژه اختصاص پیدا کرده به پاسخنامه؛ پاسخنامه‌ای که به‌صورت ترکیبی کلیدی- تشریحیه (بنابر نوع سوال)؛ به‌طور مشخص برای هر پرسش نوشته شده و به‌نوعی یک مرور فوری بر نکات مهم امتحانی و درسی محسوب می‌شه.

درسنامه‌ی گلبرگ عربی دوازدهم انسانی گل‌واژه

یارِ کمکی پاسخنامه‌ی این کتاب؛ قسمت انتهایی گلبرگ عربی دوازدهم انسانی و بخش کاربردی به‌خصوص برای مرور و جمع‌بندی سریع و سهل درس‌های عربی دوازدهم انسانی؛ فلش‌کارت‌های طراحی شده که چکیده مطالب درسی و مهم‌ترین نکات رو مخصوصا برای شب امتحان در خودشون جای دادند؛ هست.

ویژگی‌های گلبرگ عربی دوازدهم انسانی گل‌واژه

  • پوشش کامل مطالب درسی عربی دوازدهم انسانی
  • مناسب برای فصل امتحانات
  • دارای انواع پرسش‌ها به‌صورت درس‌به‌درس
  • دارای آزمون‌های تشریحی برای نوبت اول و نوبت دوم
  • دارای پاسخنامه‌ی تشریحی- کلیدی
  • دارای درسنامه‌ی خلاصه و کاربردی

خرید گلبرگ عربی دوازدهم انسانی گل‌واژه

عربی دوازدهم انسانی بنی هاشمی خامنه

بنی هاشمی خامنه یکی دیگر از ناشران فعال و قدیمی در حوزه‌ی طراحی؛ تالیف؛ چاپ و ارائه‌ی منابع مناسب فصل امتحاناته که برای دروس مختلف رشته‌ی انسانی مجموعه‌ای از پرسش‌های متنوع امتحانی رو به‌همراه درسنامه و پاسخنامه آماده کرده تا در نزدیکی امتحانات بتونید مطالعات و آموخته‌های خودتونو در استانداردهای امتحان نهایی محک بزنید.

عربی دوازدهم انسانی بنی هاشمی خامنه رو خانم‌ها زهره راستی و طیبه عباسی و آقای محمد جال که از باسابقه‌ترین دبیران عربی در مدارسی و مراکز آموزشی کشور هستند در ۴۸ صفحه و در سال ۱۴۰۱ تالیف کردند.

خلاصه درس عربی دوازدهم انسانی بنی هاشمی خامنه

در ابتدا برای افزایش توانایی شما در پاسخ‌دهی به پرسش‌های امتحانی (تالیفی و غیرتالیفی)؛ درسنامه‌‌ی هر درس قرار داده شده؛ نسبتا خلاصه‌ست؛ مثال برای یادگیری بهتر داره؛ برای بالا بردن دقت‌تون از رنگ دیگری هم استفاده کرده برای قسمت‌های پر اهمیت‌تر؛ نکات خوبی آورده شده و متن درسی رو به‌خوبی پوشش می‌ده.

آزمون‌های عربی دوازدهم انسانی بنی هاشمی خامنه

آزمون‌های تشریحی از محتوای درس عربی دوازدهم انسانی هم برای نوبت اول و هم برای امتحان نهایی که نمره‌گذاری شده‌اند و برطبق استانداردهای امتحانی مدارس و امتحانات هماهنگ کشوری طراحی؛ تالیف و برگرفته شده‌اند در این کتاب آورده شده‌ست.

همچنین جهت آمادگی بیشتر شما و قرار گرفتن در جو امتحان اصلی؛ کارآزمونی طراحی شده که پاسخنامه‌ی تشریحی اون در داخل کتاب نیست؛ اما در داخل سایت بنی هاشمی قرار داده شده.

پاسخنامه‌ی تشریحی عربی دوازدهم انسانی بنی هاشمی خامنه

برای سوالات داخل کتاب؛ پاسخنامه‌ی تشریحی با بیانی خوب ارائه شده تا بتونید قبل از امتحان پایان‌ترم میزان اطلاعات و نمره‌ی حدودی خودتونو متوجه بشید. همچنین با در دست داشتن پاسخنامه برای پرسش‌های متعدد؛ خیلی از قسمت‌ها پر اهمیت و پررنگ امتحانی و درسی براتون مرور می‌شه.

ویژگی‌های عربی دوازدهم انسانی بنی هاشمی خامنه

  • دربر گرفتن مطالب درسی عربی دوازدهم رشته‌ی انسانی
  • مفید برای فصل امتحانات
  • دربر داشتن درسنامه‌ای کاربردی و نسبتا خلاصه
  • دربر داشتن انواع پرسش‌های امتحانی
  • دربر داشتن چند آزمون برای نوبت ۱ و ۲ + کارآزمون (شبیه‌ساز امتحان پایانی)
  • دربر داشتن پاسخنامه برای سوالات (به استثنای کارآزمون)

خرید عربی دوازدهم انسانی بنی هاشمی خامنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *