مقالات مشاوره ای

ثبت نام کتاب درسی پایه هشتم سال تحصیلی 1402 – 1403

ثبت نام کتاب درسی پایه هشتم سال تحصیلی 1402 – 1403

امروزه و با اینترنتی شدن ثبت نام کتاب های هر پایه و خرید کتاب ها از سایت مرجع آموزش و پرورش یکی از دغدغه های والدین و دانش آموزان پایه هشتم نحوه‌ی ثبت نام کتاب درسی سال 1402 - 1403 و طریقه‌ی خرید کتاب های درسی این پایه تحصیلی می باشد. از دیگر مشکلاتی که در این نحوه‌ی توزیع والدین و دانش آموزان با آن درگیر هستند، ثبت نام کردن در زمان مقرر است. اگر در زمان مقرر در سایت مرجع ثبت نام کتاب های هر پایه‌ی تحصیلی صورت نگیرد، باید این کتاب ها به صورت آزاد خریداری شود. اما نحوه ی خرید این کتاب ها و سایت فروش کتاب های هر پایه تحصیلی به صورت آزاد نیز از دیگر مواردی است که ممکن است والدین و دانش آموز را با مشکل مواجه کند. در ادامه به بررسی این موارد در خرید کتاب های پایه هشتم خواهیم پرداخت.

خرید کتاب های درسی پایه هشتم به صورت آزاد

همان طور که بالاتر به این موضوع اشاره شد، خرید کتاب درسی وزارتی برای هر پایه در زمان مشخص و معینی انجام می گیرد. اگر دانش آموز به هر دلیلی در این زمان به ثبت نام کتاب های پایه ی تحصیلی خود نرسد، باید از سایت های دیگر اقدام به خرید کند. اما سایتی که خرید کتاب درسی کلاس هشتم از آن به صورت آزاد صورت می گیرد باید سایتی معتبر و قابل اعتماد باشد. دانش آموزان باید در خرید این کتاب ها دقت زیادی داشته باشند چرا که این دسته از کتاب های تحصیلی منبع اصلی آزمون های کشوری و ورودی مدارس برترند به همین دلیل سال انتشار و کیفیت چاپ کتاب از اهمیت ویژه ای برخورداره. بانک کتاب مدابوک از معتبرترین سایت های فروش کتاب درسی است که هر ساله جدیدترین ویرایش کتاب های درسی رو با بهترین کیفیت در اختیار دانش آموزان قرار میده. 

با توجه به قیمت بیشتر کتاب های درسی آزاد نسبت به کتاب های دولتی این سوال برای دانش آموزان و والدین پیش میاد که چرا باید از کتاب های درسی چاپ آزاد استفاده کنن؟ به همین دلیل تعدادی از ویژگی ها و دلایل خرید کتاب درسی آزاد رو در ادامه براتون ذکر کردیم:

ویژگی خرید کتاب درسی هشتم به صورت آزاد

مهم ترین دلایلی که نیاز شما کتاب های درسی چاپ آزاد رو تهیه کنید موارد زیر هستند:

  • اولین دلیل برای خرید کتاب های درسی تحویل سری و فوری کتاب هاست. شما به راحتی میتونید بعد از خریدتون کتاب ها رو در کمترین زمان تحویل بگیرید و استفاده کنید.
  • دومین مورد مربوط میشه به امکان خرید کتاب درسی در تمامی ایام سال بدون محدودیت تعداد و پایه تحصیلی.

لیست کتاب های درسی پایه هشتم

امروزه در نظام آموزشی جدید، کتاب های هر پایه با پایه ی پیش از خود متفاوت است و بعضی کتاب ها کم یا اضافه می شوند. در ادامه به لیست کامل کتاب های درسی پایه ی هشتم می پردازیم:

  1. ریاضی پایه هشتم
  2. علوم تجربی پایه هشتم
  3. فارسی پایه هشتم
  4. آموزش قرآن پایه هشتم
  5. مطالعات اجتماعی پایه هشتم
  6. انگلیسی پایه هشتم
  7. کتاب کار انگلیسی پایه هشتم
  8. تعلیمات ادیان الهی و اخلاق پایه هشتم
  9. عربی پایه هشتم
  10. فرهنگ و هنر پایه هشتم
  11. کار و فناوری پایه هشتم
  12. آموزش مهارت های نوشتاری پایه هشتم
  13. پیام های آسمانی پایه هشتم
  14. تفکر و سبک زندگی پایه هشتم

زمان ثبت نام کتاب های درسی پایه هشتم

با توجه به اینترنتی شدن خریداری کتاب های درسی، ثبت نام در زمان های مشخصی که از طرف آموزش و پرورش اعلام می شود صورت می گیرد. این زمان برای هر پایه متفاوت است. دانش آموزان هر پایه ی تحصیلی باید با توجه به مهلت اعلام شده به سامانه مراجعه کرده و مراحل ثبت نام کتاب های درسی 1402 - 1403 خود را تکمیل کنند. تاریخی که امسال از طرف آموزش و پرورش برای ثبت نام کتاب های درسی  پایه هشتم اعلام شده است بازه ی 9 اردیبهشت ماه تا 26 خرداد می باشد. بقیه ی پایه ها نیز به همین صورت دارای تاریخ مشخصی هستند.

ثبت نام کتاب های درسی پایه هشتم سال تحصیلی 1402 - 1403

اما از دیگر سوالاتی که ممکن است برای هر دانش آموز پیش بیاید این است که نحوه ی ثبت نام کتاب های درسی در سایت نظارت بر فروش و توزیع مواد آموزشی چگونه است؟ قبل از هرچیزی باید بدونید که ثبت نام کتاب درسی دولتی به دو شیوه انفرادی و گروهی انجام میشه. و قبل اینکه برای ثبت نام به سامانه توزیع مواد آموزشی مراجعه کنید باید در سامانه سیدا توسط مدیر مدرسه ثبت نام بشید. در ادامه به نحوه ی ثبت کتاب های درسی پایه ی هشتم می پردازیم.

  1. ابتدا در سامانه سناد دانش آموز به آدرس M1-snd.medu.ir مراجعه کنید و ثبت نام‌تون رو انجام بدید.
  2. هر دانش آموز جهت ثبت نام کتاب های درسی دوره ابتدایی و متوسطه ی سال تحصیلی خود باید به سایت irtextbook.ir مراجعه نموده و مراحل ثبت نام سفارش کتاب های خود را تکمیل نماید.
  3. حالا در این مرحله بعد از زدن گزینه ورود دانش آموز در صفحه ی جدید اقدام به ثبت کدملی و شماره سریال شناسنامه ی خود کند.
  4. در مرحله ی بعد دانش آموز باید پایه ی تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کند.
  5. در مرحله ی بعد دانش آموز باید اقدام به تکمیل اطلاعات متناسب با پایه ی تحصیلی خود کند و بسته کتاب های درسی تحصیلی پایه هشتم رو انتخاب، ثبت و گزینه پرداخت رو بزنید.
  6. در آخرین مرحله نیاز که با ورود به درگاه بانک مبلغ کتاب ها رو از طریق کارت عضو شتاب واریز کنید.
  7. پس از این مرحله، ثبت نام کتاب های درسی با موفقیت صورت گرفته است.

هزینه کتاب های درسی پایه هشتم سال تحصیلی 1402 - 1403

اما از دیگر مواردی که باید به آن پرداخته شود این است که هزینه ی ثبت نام کتاب های پایه های تحصیلی متفاوت به چه صورت است. لازم به ذکر است که هزینه ی ثبت نام در هر پایه به علت متفاوت بودن تعداد کتاب ها و حجم درس ها متغیر است هم چنین به علت تورم هر ساله، قیمت اعلام شده از طرف آموزش و پرورش با سال های گذشته متفاوت بوده. قیمت کتاب های درسی پایه ی هشتم برای دانش آموزان پسر 100000 تومان و برای دانش آموزان دختر 98000 تومان می باشد.

لازم به ذکر است که هر دانش آموز در هر پایه ای موظف به پرداخت قیمت درج شده بر روی هر کتاب درسی خود می باشد و نباید هزینه ی مازاد بر این هزینه را متقبل شود.

البته در صورت خرید کتاب های درسی به صورت آزاد این رقم افزایش می یابد که دلیل آن خرید از بازار آزاد می باشد.

 

3 دیدگاه در “ثبت نام کتاب درسی پایه هشتم سال تحصیلی 1402 – 1403

  1. S.m گفت:

    چگونه کتاب های خود را تحویل بگیریم ؟

    1. مدیر مدابوک گفت:

      اگه در سایت اموزش و پرورش ثبت نام کردید از طریق مدرسه میتونید کتاب هاتون رو تحویل گرفتید و اگه از سایت مدابوک سفارش دادید که براتون پست میشه و درب منزل تحویل میگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *