مقالات مشاوره ای

ثبت نام کتاب درسی پایه نهم دبستان سال تحصیلی 1402 – 1403

ثبت نام کتاب درسی پایه نهم دبستان سال تحصیلی 1402 – 1403

سال تحصیلی نهم سومین سال از پایه متوسطه اوله. و خب یکی از سال های مهم برای دانش آموزاست چرا که بعد از پایان این سال تحصیلی دانش آموزا به پایه دهم میرن و نیاز که انتخاب رشته کنن و رشته مورد علاقشون رو انتخاب کنن. همچنین دانش آموزایی که قصد دارن سال دهم به مدارس نمونه دولتی یا تیزهوشان برن باید در مقطع نهم نتیجه مناسبی بگیرن و آزمون های این سال تحصیلی رو برای قبولی در مدارس نمونه دولتی و سمپاد قبول بشن.

اما خب چیزی که نیاز بدونید اینکه تمام این امتحانات و آزمون ها یک منبع اصلی دارن و اون منبع چیزی نیست جز کتاب های درسی به همین دلیل همه دانش آموزا باید قبل از ورود به مدرسه و شروع سال تحصیلی جدید در مقطع نهم کتاب های درسی‌شون رو تهیه کنن. تهیه کتاب های درسی نهم هم مثل سایر مقاطع روال و شیوه مربوط به خودش رو داره و باید حتما این مسیر رو طی کنید تا در نهایت موفق بشید کتاب های درسی‌تون رو دریافت کنید.

خرید کتاب های درسی پایه نهم به صورت آزاد

تو این مقاله قصد داریم در مورد ثبت نام کتاب درسی سال 1402 - 1403 بهتون بگیم و آموزش های لازم رو بهتون بدیم. اما لازم اینم بدونه تنها راه خرید کتاب درسی به این شیوه خلاصه نمیشه و اگه شرایط لازم برای خرید کتاب درسی دولتی رو ندارید ناامید و بیخیال نشید. چراکه امکان خرید کتاب درسی کلاس نهم به صورت آزاد هم برای شما فراهم شده و هر دانش آموز و یا معلمی که نیاز داره کتاب های این مقطع تحصیلی رو تهیه کنه ولی شرایط خرید کتاب درسی وزارتی رو نداره میتونه از این شیوه استفاده کنه. برای اینکه بتونید کتاب های درسی آزاد رو خریداری کنید. نیاز به ثبت نام نیست و این امکان و دارید که تنها با مراجعه به مراکز فروش کتاب درسی مثل کتاب فروشی های آنلاین و حضوری تهیه‌شون کنن.

ویژگی خرید کتاب درسی نهم به صورت آزاد

خرید کتاب درسی نهم به شکل آزاد از کتاب فروشی ها و بانک های کتاب ویژگی هایی داره که باعث میشه گاها از شکل دولتی تهیه کتاب این نوع خرید مناسب تر باشه. و خیلی ها ترجیح بدن که این روش رو انتخاب کنن:

  • یکی از دلایل مناسب بودن خرید کتاب درسی آزاد نهم، تهیه کتاب سریع بدون نیاز به ثبت نامه که درصورتی که برای تهیه کتاب عجله داشته باشید بسیار مناسب و کار راه بندازه.
  • مورد دیگه نامحدود بودن مقدار خریدِ یعنی شما به هر تعدادی که دلتون بخواد میتونید کتاب درسی تهیه کنید و با هیچ مشکلی مواجه نمیشید.
  • چیز دیگه ای از خوبیای خرید کتاب درسی آزاد محسوب میشه اینه که شما میتونید همیشه کتاب های درسی مقطعی که تحصیل میکنید رو تهیه کنید چه اول سال باشه چه آخر سال.

لیست کتاب های درسی پایه نهم

کتاب های درسی پایه نهم متوسطه اول 12 عنوانِ و قبل از ثبت نام باید حتما بدونید که به چه کتاب های نیاز دارید تا خریدتون رو با موفقیت نهایی کنید. 12 عنوات کتاب پایه نهم به شرح زیر هستن:

  1. فارسی نهم متوسطه اول
  2.  نگارش نهم متوسطه اول
  3. ریاضی نهم متوسطه اول
  4. علوم نهم متوسطه اول
  5. آموزش قرآن نهم متوسطه اول
  6. پیام های آسمانی نهم متوسطه اول
  7. مطالعات اجتماعی نهم متوسطه اول
  8. کار وفناوری نهم متوسطه اول
  9. فرهنگ و هنر نهم متوسطه اول
  10. زبان انگلیسی نهم متوسطه اول
  11. عربی نهم متوسطه اول
  12. آمادگی دفاعی نهم متوسطه اول

زمان ثبت نام کتاب های درسی پایه نهم

اما دوباره بریم سراغ ثبت نام کتاب درسی وزارتی پایه نهم متوسطه اول، برای اینکه ثبت نام بخواید انجام بدید اول از همه باید بدونید که اصلا زمان ثبت نام چه موقعی هستش و توی اون بازه‌ی زمانی به مراجعه به سایت مرجع ثبت نام خودتون انجام بدید. اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی برای جلوگیری از شلوغ شدن سامانه و درخواست های دانش آموزا معمولا برای پایه های مختلف زمان های گوناگونی رو در نظر میگیره تا هرکسی تو بازه زمانی مربوط به مقطع خودش مراجعه و ثبت نامش رو تکمیل کنه. برای پایه‌ نهم متوسطه اول زمان ثبت نام کتاب درسی از 9 اردیبهشت شروع میشه و تا 26 خرداد امکانش رو دارید که ثبت نام انجام بدید.

زمان تمدید ثبت نام کتاب درسی

همچنین مهلتی برای دانش آموزایی که در زمان تعیین شده به هر دلیلی فرصت نکردن ثبت نامشون رو انجام بدن در نظر گرفته شده که به زودی بعد از تعیین تاریخ تو همین مقاله اعلام می‌کنیم.

زمان اصلاح سفارشات کتاب درسی

عده ای از دانش آموزها ممکن زمان ثبت نام سفارشات‌شون رو به اشتباه ثبت کرده باشن که برای این افراد هم زمانی مشخص شده. دانش آموزایی که قصد دارن اصلاحاتی تو خریدشون انجام بدن میتونن از تاریخ 18 تیر ماه تا 31 شهریور این فرآیند رو انجام و سفارش‌شون رو اصلاح کنن.

ثبت نام کتاب های درسی پایه نهم سال تحصیلی 1402 - 1403

دانش آموزای نهمی برای ثبت نام کتاب درسی دو راه دارن. اولین راه ثبت نام کتاب درسی نهم به صورت انفرادی که باید این کار رو خودشون یا خانوادشون انجام بدن و تمام مراحل ثبت به دوش خودشونه. دومین راهی که هست برای ثبت نام، ثبت نام گروهیه که توسط مدیر انجام میشه و دانش آموزا میتونه انجام این کار رو به مدیر مدرسه محول کنن.

ثبت نام انفرادی کتاب درسی پایه نهم

تو ثبت نام افرادی دانش آموز یا والدین نقش اصلی رو دارن و باید خودشون کارای ثبت نام رو برای تهیه کتاب درسی نهم انجام بدن. برای اینکه بتونید کتاب های درسی پایه نهم متوسطه اول رو خریداری کنید باید مراحل زیر رو طی کنید:

  1. دانش آموزهای پایه نهم برای انجام فرآیند ثبت نام اولین کاری که باید بکنن اینکه وارد سایت irtextbook.ir یا  irtextbook.com وارد بشن.
  2. بعد اینکه وارد سایت شدید گزینه ورود دانش آموزان رو بزنید.
  3. بعد از منتقل شدن به صفحه‌ی جدید اطلاعات خودتون مثل کدملی و سریال شناسنامه‌تون رو وارد کنید و گزینه ورود رو بزنید
  4. بعد از کلیک روی گزینه ورود حالا وارد سامانه دانش آموزی شدید و وقت اینه که کتاب های پایه نهم متوسطه اول رو انتخاب و ثبت رو بزنید.
  5. حالا نوبت آخرین مرحله یعنی پرداخت مبلغ کتاب هاست که از طریق درگاه بانکی با کارت های عضو شتاب قابل انجامه.

ثبت نام گروهی کتاب های درسی پایه نهم

مراحلی که باید برای ثبت نام گروهی انجام بشه مقداری با ثبت نام انفرادی متفاوته. اولین چیزی که لازمه بدونید اینکه مدیر مدرسه‌ست باید این کار انجام بده و ارتباطی دیگه به دانش آموز و والدینش نداره. برای تکمیل ثبت باید مسیر زیر طی بشه:

  1. وارد سامانه سناد دانش آموزای متوسطه اول به آدرس M1-snd.medu.ir بشید.
  2. گزینه ورود به بخش مدارس رو بزنید و اطلاعات مورد نیاز رو تو این بخش وارد کنید.
  3. بعد از ورود به سامانه از منوی سمت راست گزینه ثبت آدرس پستی مدرسه رو بزنید و اگه مشکلی در این قسمت وحود داره آدرس مدرسه رو ثبت کنید.
  4. بعد از انجام این کار از همون منوی سمت راست سایت گزینه ثبت شماره دانش آموزان رو بزنید و دانش آموزایی که باید شمره تماس خودشون یا والدینشون ثبت بشه رو ثبت کنید و اگه نیاز به ادیت یا به روزرسانی داره شماره ای این کار رو انجام بدید.
  5. حالا گزینه ثبت سفارش گروهی رو بزنید و اطلاعات لازم و مقطع مورد نظر یعنی نهم متوسطه اول رو انتخاب و گزینه ثبت و پرداخت رو بزنید.
  6. سپس هزینه ای که برای کتاب ها باید پرداخت بشهاز درگاه بانکی که سایت شما رو به اونجا هدایت کرده پرداخت کنید.

هزینه کتاب های درسی پایه نهم سال تحصیلی 1402 - 1403

همونطور که میدونید هزینه بسته کتاب های درسی با توجه به تعداد کتاب ها متفاوته و هرمقطعی امکان داره قیمت جداگانه ای داشته باشه. برای پایه نهم متوسطه اول به ازای 12 عنوان کتاب درسی باید مبلغ 104000 تومان پرداخت کنید.

در روش گروهی ثبت نام که توسط مدیر مدرسه انجام میشه باید این هزینه توسط والدین یا دانش آموز به مدیر داده بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *