مقالات مشاوره ای

تغییرات حسابان یازدهم چاپ 1400 نسبت به 1401 برای کنکور 1403

تغییرات حسابان یازدهم چاپ 1400 نسبت به 1401 برای کنکور 1403

ریاضی یکی از علومیه که به شکل‌های مختلف گره از کار بشر باز کرده و به شناختن طبیعت و کارکرد اون کمک شایانی می‌کنه. تقریبا در هر علمی می‌شه از ریاضی بهره گرفت و با افزایش درک در ریاضی می‌شه به درک خیلی از علوم دیگه هم رسید.

ریاضی دارای شاخه‌ها و ابعاد مختلفه. حسابان یکی از ابعاد ریاضیه که به مطالعه تغییرات پیوسته می‌پردازه. درس حسابان در دو مقطع یازدهم و دوازدهم برای دانش آموزان رشته ریاضی-فیزیک تدریس می‌شه و در کنکور سراسری اهمیت زیادی داره.

 در مقاله‌ای که مطالعه می‌کنین قصد داریم تغییرات کتاب‌ درسی حسابان یازدهم چاپ 1401 و 1400 رو بررسی کرده و در صورت وجود ریز به ریز براتون شرح بدیم. تغییرات کتاب‌های درسی روال یکسانی نداره. گاهی مطالب با بیان تازه‌ای روایت می‌شن و گاهی مطالبی حذف یا اضافه خواهند شد. این تغییرات از جهات مختلفی اهمیت دارن و حتما باید در هنگام شروع مطالعه نسبت بهشون دید روشنی داشته باشین.

لیست تغییرات کتاب درسی حسابان یازدهم چاپ 1401 نسبت به چاپ 1400

کتاب درسی حسابان یازدهم چاپ 1401 از نظر محتوایی و حتی ظاهری تغییری نسبت به چاپ 1400 نداره. این خبر خوشایندی برای افراد پشت کنکوریه. چرا که دیگه لزومی بر تعویض کتاب درسی نیست و مباحث اضافه‌تری رو هم نباید مطالعه کنن. به علاوه می‌شه از کتاب‌های کمک درسی مربوط به سال قبل هم استفاده کرد. هرچند که مشاوران توصیه می‌کنن اگه در توانتون هست همیشه جدیدترین کتاب‌های کمک درسی رو تهیه کنین چون روش آموزش‌ها هرسال به روز می‌شه.

ویژگی‌های کتاب درسی حسابان یازدهم چاپ 1401

کتاب درسی حسابان یکی از هوشمندانه‌ترین طرح درسی رو داره. مباحث و نمونه سؤالات این کتاب از استانداردترین‌هاست و بر اساس معتبرترین منابع این علم نوشته شده. با یادگیری نکات و مباحث و نمونه‌های کتاب می‌شه به توانایی بالایی در اون مبحث رسید. اثر فوق از 151 صفحه تشکیل شده.

حجم مباحثی که در این کتاب باید یاد گرفته بشه چندان زیاد و پراکنده نیست و همبستگی خوبی بین موضوعات به چشم می‌خوره. حسابان یازدهم در مجموع از 5 فصل جبر و معادله، تابع، توابع نمایی و لگاریتمی، مثلثات حد و پیوستگی تشکیل شده. این فصل‌ها مباحثی مثل دنباله‌ها، مشتق‌ پذیری و پیوستگی، تناوب و تانژانت و… رو ارائه می‌دن.

کتاب حسابان به نوعی درسنامه نداره و از بخش‌هایی مثل فعالیت، کار در کلاس، مسائل و تمرینات تشکیل شده. هرکدوم از این بخش‌ها به یک جنبه خاص از درس می‌‌پردازه و ذهن رو آماده‌تر می‌کنه تا نهایتا با سؤالات اصلی هر فصل رو به رو بشن. یکی از نقاط قوت کتاب اینه که مسائل به یک شکل نیستن و فرم‌های مختلفی دارن. تنوع در فرم باعث می‌شه دانش آموز توانایی نگاه از جنبه‌های مختلف رو پیدا کنه.

توجه کنین که این کتاب آموزش محوره و شرط یادگیری مؤثر اون وجود یک معلم آگاه و با توانایی تدریس بالاست؛ پس توصیه می‌کنیم که حتما به آموزه‌های معلم توجه کرده و با اون به پیش برین. اگه معلمی هم ندارین می‌تونین از کتاب‌های کمک آموزشی در این زمینه استفاده کنین. این کتاب‌ها توضیحات کاملی دارن و می‌تونن برای همه مفید باشن.

اهمیت کتاب درسی حسابان یازدهم در کنکور سراسری 1403

درس حسابان در کنکور ریاضی-فیزیک جزو گروه ریاضی محسوب می‌شه. ریاضی بالاترین ضریب رو در این رشته داره. ضریب گروه ریاضی 12 اعلام شده که  رقم بسیار بالاییه. تاثیر تست‌های این گروه بیشتر از دو گروه درسی شیمی و فیزیکه.

با توجه به این موارد سرمایه گذاری روی درس حسابان یک سرمایه گذاری منطقی خواهد بود. به هیچ وجه عقلانی نیست که این درس رو حذف کنین. حذف دروس عمومی هم باعث شده اهمیت درس‌های تخصصی بالاتر بره. حسابان در مجموع دارای تعداد 20 سوال در کنکوره.

 از کتاب حسابان یازدهم احتمال طرح 8 تا 11 تست وجود داره. پاسخ دادن به این تعداد تست  تاثیر بسیار زیادی به روی رتبه شما خواهد گذاشت و بی شک در رقابت نتیجه خوبی می‌گیرین. اگه محدودیت زمانی دارین و باید بین دو کتاب حسابان یازدهم و دوازدهم یکی رو انتخاب کنین پیشنهاد ما حسابان دوازدهمه. این کتاب دارای محتوای نسبتا سبک‌تریه و گزینه امن‌تری محسوب می‌شه.

روش مطالعه‌ کتاب درسی حسابان یازدهم در کنکور سراسری

درس حسابان برای اکثر دانش آموزان درسی سخت محسوب می‌شه. خیلی از دانش آموزان فکر می‌کنن که برای ریاضی ساخته نشدن و قید اون رو میزنن. حقیقت اینه هر کسی می‌تونه ریاضی رو یاد بگیره و نیاز به داشتن ذهنی با عملکرد فوق العاده نیست.

برای شروع ابتدا به درسنامه‌ کتاب کمک آموزشی که در اختیار دارین یا توضیحات معلم رجوع کرده و کلیات مباحث رو درک کنین. انتظار نداشته باشین که در همین ابتدا کل اون محتوا رو بفهمین این طبیعیه که ایرادات زیادی در یادگیری داشته باشین؛ اما سعی کنین اعتماد به نفستون رو حفظ کرده و به یادگیری ادامه بدین.

پس از اون به سراغ تمرینات و همه سؤالات کتاب برین. حتی یک سوال رو هم نادیده نگیرین و تک به تکشون رو بررسی کنین. در دل تست‌ها نکته‌هایی هست که طراحان بهش توجه دارن و ازشون به شکل هوشمندانه‌ای استفاده می‌کنن. با دقت به سؤالات کتاب به درک تمام این نکات می‌رسین.

پس از یادگیری مباحث کتاب درسی‌ حسابان از یک کتاب تست استفاده کنین. کتاب تستی خوبه که انواع تیپ از سؤالات رو پوشش بده. همچنین داشتن پاسخنامه تشریحی اهمیت زیادی داره. بهتره که تست‌ها رو به یکباره و در مدت زمان کم حل نکنین. این کار باید به تدریج و در با فواصل زمانی صورت بگیره تا بهترین نتیجه رو بده و کارایی ذهن رو پایین نیاره. پس از پاسخ دادن به تست‌ها از پاسخنامه استفاده کرده و دلایل رد گزینه‌های دیگه رو بررسی کنین. تحلیل پاسخ بهتون کمک می‌کنه تا نقاط قوت و ضعفتون رو به خوبی درک کنین. پس از فهم پاسخ درست، تست‌هایی که اشتباه پاسخ دادین رو دوباره و چند باره مرور کنین تا روش درستش ملکه ذهنتون بشه. برای جمع بندی و کسب عمق بیشتر هم می‌‌شه در آزمون‌های شبیه سازی شده کنکور سراسری توسط موسسات مختلف هم شرکت کرده و به درک فضای کنکور برسین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *