مقالات مشاوره ای

ثبت نام کتاب درسی پایه دهم انسانی سال تحصیلی 1402 – 1403

ثبت نام کتاب درسی پایه دهم انسانی سال تحصیلی 1402 – 1403

خرید و تهیه کتاب های درسی در هر مقطع تحصیلی که باشید جزو اولین نگرانی های دانش آموزان و خانوادهاشونه. چرا که برای آموزش، امتحانات و حتی کنکور تنها منبع کتاب های درسی هستن. و برای اینکه بتونید با شرایط کلاس و آموزش های معلم پیش برید قطعا به کتاب های درسی نیاز دارید. برای اینکه کتاب های درسی رو قبل از سال تحصیلی تهیه کنید و به موقع به دست‌تون برسه باید از شرایط و زمان ثبت نام کتاب های درسی دولتی باخبر باشید. در این مقاله قصد داریم نحوه ثبت نام و خرید کتاب درسی پایه دهم رشته انسانی رو بررسی کنیم و ببینیم که دانش آموزای رشته انسانی برای تهیه کتاب هاشون نیازه که چه مسیر رو طی کنن.

خرید کتاب های درسی پایه دهم انسانی به صورت آزاد

اگر دانش آموزنی میخواد کتاب درسی کلاس دهم انسانی رو قبل از شروع ثبت نام کتاب درسی 1402 - 1403 سال و در زمان غیر از زمان مشخص شده توسط اداره توزیع و فروش مواد آموزشی تهیه کنه باید کتاب های درسی مورد نظرش رو به صورت آزاد تهیه. خرید کتاب درسی آزاد روشی متفاوت با ثبت نام کتاب درسیه. برای خرید کتاب درسی کلاس دهم انسانی به شکل آزاد شما نیازی به ثبت نام ندارید و محدودیتی برای خریدتون ندارید به همین دلیل و دانش آموزایی که برای خرید کتاب عجله دارن تا از برنامه هاشون عقب نیوفتن از این روش برای تهیه کتاب هاشون استفاده میکنن. اگه قصد دارید کتاب درسی‌ آزاد بخرید باید به کتاب فروشی ها یا بانک های کتاب کمک درسی و درسی مراجعه کنید. شما به راحتی در کمترین زمان میتونید کتابتون رو به صورت غیرحضوری یا حضوری خریداری کنید.

ویژگی خرید کتاب درسی دهم تجربی به صورت آزاد

شاید به این فکر کنید با توجه به قیمت بیشتر کتاب های درسی آزاد چرا باید این کتاب ها رو تهیه کنیم و هزینه بیشتری رو بپردازیم. اما دلایلی وجود داره که باعث میشه عده ای از دانش آموزا کتاب های درسی آزاد رو به کتاب های دولتی ترجیح بدن. تعدادی از ویژگی هایی که شما رو برای خرید کتاب درسی به صورت آزاد ترغیب میکنه رو در ادامه این مقاله ذکر کردیم حتما مطالعه کنید قطعا براتون مفیده:

خب بالاتر هم گفتیم! اولین دلیلی که باعث میشه دانش آموزا سراغ خرید آزاد کتاب های درسی برن اینه که هر زمانی دلشون بخواد میتونن کتابشون رو تهیه کنن و خب این دلیل بسیار مهمیه برای دانش آموزنی که خیلی زود به کتابش نیاز داره. برای مثال این اتفاق برای دانش آموزای کنکوری خیلی پیش میاد که به کتابی نیاز داشته باشن اگه کتاب های درسی آزاد نباشن هیچ راهی برای خرید کتابشون ندارن.

یه دلیل دیگه که اینم خیلی مهمه اینه که شما میتونید از هر مقطعی که دلتون میخواد خرید کنید و حتی تعدادش هم مهم نیست و به راحتی حتی تعداد بالا یا اصن یک کتاب بخرید. این موضوع هم باز برای دانش آموز کنکوری که میخواد کتاب های پایه دهم و یازدهم رو بخونه اما کتاب های سال های قبلش در دسترسش نیستن فرصت خوبیه که به راحتی کتاب های پایه های گذشته رو بخره. در صورتی که نمیتونه کتاب های درسی دولتی ای که قبلا یکبار خریداری کرده رو از سامانه irtextbook.ir بخره.

تحویل فروی کتاب درسی آزاد دلیل سوم میتونه باشه. برای اینکه کتاب های دولتی رو دریافت کنید بعد از خرید حداقل یک ماه زمان میبره اما کتاب های درسی آزاد رو به راحتی همون موقع بعد خرید تحویل میگیرید.

لیست کتاب های درسی پایه دهم انسانی

تعداد کتاب های پایه دهم انسانی 15 مورد هستش که عنوان به عنوان براتون ذکر کردیم. موقع خرید باید حتما به تعداد و عناوین درس ها دقت کنید تا اشتباها کتابی از رشته ی دیگه نخرید.

  1. فارسی پایه دهم انسانی
  2. ریاضی و آمار پایه دهم انسانی
  3. علوم و فنون ادبی پایه دهم انسانی
  4. اقتصاد پایه دهم انسانی
  5. منطق پایه دهم انسانی
  6. دین و زندگی پایه دهم انسانی
  7. عربی زبان قرآن پایه دهم انسانی
  8. نگارش فارسی پایه دهم انسانی
  9. جغرافیای ایران پایه دهم انسانی
  10. آمادگی دفاعی پایه دهم انسانی
  11. تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم انسانی
  12. کار گاه کار آفرینی و تولید پایه دهم انسانی
  13. تاریخ پایه دهم انسانی
  14. زبان انگلیسی پایه دهم انسانی
  15. جامعه شناسی پایه دهم انسانی

زمان ثبت نام کتاب های درسی پایه دهم انسانی

اگه قصد ثبت نام برای کتاب درسی دولتی رو دارید باید این رو بدونید ثبت نام کتاب درسی تنها در بازه های زمانی مشخصی که توسط اداره کل نشر و توزیع مواد آموزشی اعلام میشه انجام میشه. پس باید تو هر مقطعی که تحصیل میکنید از این زمان اطلاع داشته باشید چون در غیر این صورت امکان ثبت نام رو از دست میدید. دانش آموزای پایه دهم انسانی متوسطه دوم برای ثبت نام کتاب های درسی وزارتی میتونن از 5 تیرماه با مراجعه به سامانه توزیع و فروش مواد آموزشی ثبت نامشون رو انجام بدن. ثبت نام پایه دهم انسانی تا 26 شهریور ادامه داره.

زمان اصلاح سفارشات کتاب درسی دهم انسانی

اگه تو سفارش‌تون اشتباهی ناخواسته رخ داده و کتابی رو که میخواستید اشتباهی سفارش دادید یا شماره تماس و آدرس رو اشتباه وارد کردید میتونید تو زمانی که برای اصلاح سفارش در نظر گرفته شده به سامانه وارد و سفارش رو تصحیح کنید. از 18 تیر ماه تا 31 شهریور برای اصلاحات سفارش وقت دارید.

ثبت نام کتاب های درسی پایه دهم انسانی سال تحصیلی 1402 - 1403

اما می رسیم به مهم ترین بخش این مقاله یعنی ثبت نام کتاب درسی دهم رشته انسانی. تا اینجا اطلاعی در مورد کتاب های دهم انسانی و زمان ثبت نام کسب کردید که پیش نیاز ثبت نام بود. در مورد خود ثبت نام چیزی که باید بدونید اینه که اول از همه ثبت نام کتاب درسی دولتی تنها به صورت اینترنتی و در سامانه irtextbook.ir انجام میشه. و به دو شیوه قابل انجامه. که در ادامه هر دو شیوه رو با جزئیات کامل توضیح میدیم. فقط دانش آموزان و مدیرای عزیز به این موضوع دقت کنن که قبل از انجام ثبت نام دانش آموز باید تو سامانه سیدا ثبت نام بشه و اجازه ورود به سامانه توزیع و فروش مواد آموزشی رو داشته باشه. در غیر این صورت هنگام ورود با خطا مواجه میشید.

ثبت نام انفرادی کتاب درسی پایه دهم انسانی

اولین روش ثبت نام کتاب درسی دهم انسانی ثبت نام انفرادیه. منظور از ثبت نام انفرادی اینه که خود دانش آموز باید کارهای خرید کتاب هاش رو انجام بده و تنها برای یک دانش آموز تو این روش ثبت نام انجام میشه.

  1. اولین کاری که دانش آموز زمان ثبت نام باید انجام بده اینه که وارد سامانه توزیع و فروش مواد آموزشی بشه. برای اینکار باید به سایت irtextbook.ir یا  irtextbook.com مراجعه کنن.
  2. بعد از ورود روی گزینه ورود دانش آموزان کلیک کنید و اطلاعاتی مثل کدملی و سریال شناسنامه‌ رو تو کادرهایی که برای این کار ایجاد شده به دقت وارد و گزینه ورود و بزنید.
  3. اگه به درستی تو سامانه سیدا ثبت شده باشید در این مرحله باید وارد سامانه شده باشید. و بعد از ورود روی گزینه ثبت سفارش کلیک کنید.
  4. پایه تحصیلی‌تون یعنی دهم انسانی رو انتخاب کنید تا بسته کتاب های دهم انسانی براتون نمایش داده بشه. حالا انتخابش کنید و گزینه پرداخت رو بزنید.
  5. زدن گزینه پرداخت شما رو به درگاه بانک میفرسته و وقت اینه که مبلغ کتاب هاتون رو با کارت عضو شتاب به صورت اینترنتی پرداخت کنید.
  6. بعد از اتمام خرید کتاب هاتون به آدرس مدرسته‌تون ارسال میشه.

ثبت نام گروهی کتاب های درسی پایه دهم انسانی

دومین روش برای ثبت نام کتاب های درسی دهم انسانی به ثبت نام گروهی تعلق میگیره. این روش دیگه به صورت انفرادی نیست و به همین دلیل توسط مدیر مدرسه  بعد از گرفتن اطلاعات لازم از دانش آموزایی که کتاب درسی میخوان بیاد انجام بشه.

  1. برای شروع ثبت نام به سامانه سناد دانش آموزای متوسطه دوم به آدرس M2-snd.medu.ir مراجعه کنید.
  2. ورود به بخش مدارس رو بزنید.
  3. تو صفحه‌ی جدید سه کادر مربوط به کدمدرسه، کدملی و رمز عبور رو پر کنید و ورود رو بزنید.
  4. بعد از ورود به سامانه مدرسه آدرس پستی مدرسه رو به دقت وارد کنید. و شماره تماس دانش آموزایی که شماره ای ازشون ثبت نشده رو وارد کنید. شماره هایی رو هم که باید تغییر کنن آپدیت کنید.
  5. حالا از منوی سمت راست ثبت سفارش گروهی رو بزنید. کتاب های دهم انسانی رو انتخاب کنید و روی دکمه ثبت و ادامه کلیک کنید.
  6. تو این مرحله بعد از مشاهده مبلغ کل گزینه پرداخت رو بزنید تا به درگاه بانک منتقل بشید.
  7. بعد ورود به درگاه بانک اطلاعات کارت‌تون رو وارد کنید و عملیات پرداخت رو انجام بدید.

هزینه کتاب های درسی پایه دهم انسانی سال تحصیلی 1402 - 1403

قیمت بسته‌ی کتاب های درسی دهم انسانی برای تمام دانش آموزایی که میخوان کتاب ها درسی وزارتی رو تهیه کنن 124000 تومان هست. این مبلغ باید توسط دانش آموز یا خانواده پرداخت بشه. اما گرفتن هزینه اضافی برای کتاب ها هم خلاف قوانینِ و میران مدرسه حق چنین کاری رو ندارن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *