مقالات مشاوره ای

بهترین کتاب های امتحان نهایی جغرافیا دوازدهم انسانی 1402

بهترین کتاب های امتحان نهایی جغرافیا دوازدهم انسانی

جفرافیا یکی از چند درس تخصصی رشته علوم انسانی محسوب میشه که تو کنکور سراسری ضریب 6 داره و در یکی از درس های مهم این رشته تلقی میشه. درس جفرافیا تو امتحان نهایی هم از اهمیت ویژه ای برخوردار و کسب نمره مناسب با توجه به تغییراتی که تو کنکور ایجاد شده قطعا مهمه.

در ادامه تعدادی از بهترین کتاب های امتحان نهایی و شب امتحان درس جغرافیای دوازدهم انسانی رو معرفی و بررسی کردیم که پیشنهاد میکنم با ما همراه باشید:

 

فرمول بیست جغرافیا دوازدهم انسانی گاج

سری کتاب‌های فرمول بیست برای بیست گرفتن در امتحانات به‌ویژه امتحانات نهایی طراحی شدند؛ این کتاب‌ها توسط انتشارات گاج برای دروس مختلفی از جمله درس‌های رشته‌ی علوم انسانی تالیف و چاپ شدند و درس جغرافیای پایه‌ی دوازدهم ازین قاعده مستثنی نیست.

فرمول بیست جغرافیا دوازدهم به‌عنوان یک منبع خودآموز با درسنامه‌ی خیلی خوب و البته دارای سوالات متنوع امتحانی منبع مناسبی برای امتحاناته و توسط آقای فرهاد بهرامیان تالیف شده و انتشارات گاج اون رو در ۱۱۹ صفحه و در سال ۱۴۰۱ چاپ کرده.

درسنامه‌ی کتاب فرمول بیست جغرافیا دوازدهم گاج

درسنامه‌ای قوی و جذاب؛ توضیحات کاربردی و دقیق؛ تشریح متن کتاب درسی به‌شیوه‌های گوناگون همچون نمودار و جدول و... برای یادگیری و جای‌گیری و تثبیت مطالب و موضوعات درس در ذهن؛ از ویژگی‌های بسیار مفید و خوب این کتابه؛ همچنین این کتاب پس از هر درسنامه خلاصه‌ی مباحث و نکات مهم رو برای مرور و جمع‌بندی ارائه داده.

سوالات امتحانی کتاب فرمول بیست جغرافیا دوازدهم گاج

سوالات امتحانی تالیفی؛ سوالات امتحانی برگرفته از امتحانات سال‌های اخیر؛ سوالات امتحانی به‌شکل‌های گوناگون و دسته‌بندی شده و پرسش‎های امتحانی با تعداد کافی برای هر مبحث و بخش درسی به‌طور کامل جغرافیای دوازدهم انسانی رو پوشش می‌دن.

آزمون پایان ترم

تعدادی آزمون شبیه به امتحانات پایان‌ترم و نهایی که بارم‌بندی شده‌اند و ۲۰ نمره‌ی امتحانی رو تشکیل می‌دن در اواخر کتاب برای جمع‌بندی مطالب و برداشتن گام آخر آمادگی در امتحان نهایی تعبیه شده که پاسخنامه‌ی تشریحی برای اون‌ها پس از آزمون‌ها درنظر گرفته شده.

پاسخنامه‌ی کتاب فرمول بیست جغرافیا دوازدهم گاج

به فراخور نوع سوال و البته برای همه‌ی پرسش‌های نوشته شده در کتاب؛ پاسخنامه به‌صورت کلیدی و غالبا تشریحی و با توضیحات لازم مطرح شده.

ویژگی‌های کتاب فرمول بیست جغرافیا دوازدهم گاج

  • پوشش مطالب درسی جغرافیا پایه‌ی دوازدهم رشته‌ی علوم انسانی
  • تالیف و چاپ شده در سال ۱۴۰۱
  • درسنامه‌ای قوی؛ کامل و خودآموز
  • ویژه‌ی امتحانات
  • دارای تنوع بالایی از سوالات امتحانی
  • شامل پاسخنامه و توضیحات لازم برای همه‌ی پرسش‌ها

خرید کتاب فرمول بیست جغرافیا دوازدهم انسانی گاج

جغرافیا دوازدهم انسانی فرمول بیست 20 گاج + ضمیمه رایگان

151,700 تومان
  • ویژه دانش‌آموزان رشته‌ علوم انسانی
  • ارائه‌ی آموزش کامل مطالب کتاب درسی (44 صفحه درس‌نامه)
  • ارائه‌ی 612 پرسش تشریحی
  • ارائه‌ی 9 آزمون جامع نوبت اول و دوم همراه با بارم‌بندی
  • ارائه‌ی پاسخ‌های کاملا تشریحی
  • همراه با 3 ساعت فیلم آموزشی ویژه شب امتحان از طریق اسکن QRکد ابتدای بخش سوالات تشریحی
  • چاپ 1402

ماجراهای من ‌و درسام جغرافیا دوازدهم انسانی خیلی سبز

مجموعه کتاب‌های ماجراهای من و درسام از انتشارات خیلی سبز جزو منابع خودآموز؛ آموزش‌محور و یک منبع امتحانیِ پربار و کامله که هر دانش‌آموز در طی دوران تحصیل و داوطلبان ترمیم معدل می‌تونند ازش بهره‌ی کافی ببرند.

ماجراهای من و درسام جغرافیا دوازدهم رو خانم‌ها سیده مریم طاهری و فاطمه انصاری مهابادی تالیف کردند و انتشارات خیلی سبز این کتاب رو در ۱۱۲ صفحه و در سال ۱۴۰۱ به چاپ رسونده.

درسنامه‌ی کتاب ماجراهای من ‌و درسام جغرافیا دوازدهم خیلی ‌سبز

درسنامه به‌صورت درس‌به‌درس ارائه شده؛ برای توضیح مطالب از تصاویر؛ نمودار و جداول متعددی استفاده شده تا خیلی راحت‌تر مباحث در ذهن‌تون جای بگیره و خسته نشید.

سوالات امتحانی کتاب ماجراهای من‌ و درسام جغرافیا دوازدهم خیلی ‌سبز

بعد از هر درسنامه بیش از ۲۰ الی ۳۰ پرسش امتحانی متنوع برای پوشش و جمع‌بندی هر مبحث درسی ارائه شده تا هم شما به‌عنوان داوطلب امتحان ترمیم معدل یا دانش‌آموز سال آخری که امتحان نهایی دارید یا حتی دبیر محترمی که نمونه سوال برای بخش‌های مختلف درس احتیاج دارند بتونند به‌راحتی از این کتاب استفاده کنند.

آزمون پایان ترم

بیش از ۵ آزمون ۲۰ نمره‌ای به‌عنوان بخش سوم این کتاب و تکمیل‌کننده‌ی تعداد سوالات امتحانی و محتمل برای امتحان نهایی درس جغرافیای پایه‌ی دوازدهم انسانی مطرح شده تا بتونید در نزدیکی امتحان برای جمع‌بندی مباحث یا صرفا برای آشنایی با سوالات نهایی و قرارگیری در موقعیت امتحانی ازشون بهره‌ی کافی رو ببرید.

پاسخنامه‌ی کتاب ماجراهای من ‌و درسام جغرافیا دوازدهم خیلی‌ سبز

سوالات متنوع و تشریحی؛ یک پاسخنامه‌ی کاملا تشریحی هم خواهد داشت؛ پس از هر بخش سوالات امتحانی و پس از آزمون‌های نهایی؛ پاسخ اونا به‌صورت توضیحات کامل و تشریح جواب‌ها ارائه شده.

ویژگی‌های کتاب ماجراهای من ‌و درسام جغرافیا دوازدهم خیلی ‌سبز

  • پوشش کامل مطالب درسی جغرافیا دوازدهم انسانی
  • کتابی خودآموز و مناسب برای مطالعه‌ی بیشتر همراه با تدریس دبیر
  • دارای بیش از ۴۵۰ پرسش امتحانی متنوع
  • چاپ ۱۴۰۱
  • شامل پاسخنامه‌ی تشریحی

خرید کتاب ماجراهای من ‌و درسام جغرافیا دوازدهم انسانی خیلی ‌سبز

کتاب ماجراهای من و درسام جغرافیا دوازدهم انسانی خیلی سبز

137,780 تومان
  • درسنامه کافی همراه نکات
  • سوالات امتحانی مشابه نوبت اول و دوم
  • پاسخنامه
  • چاپ 1402

غولِ امتحان جغرافیا دوازدهم انسانی مبتکران

غولِ امتحان سومین منبع مناسب برای امتحان نهایی و داشتن نمونه سوال در طول سال تحصیلیه که انتشارات مبتکران برای دروس رشته‌ی انسانی و درس جغرافیای پایه‌ی دوازدهم هم اونو تدارک دیده؛ کتاب غولِ امتحان جغرافیا دوازدهم توسط آقای ذبیح‌الله مشهدی تالیف و انتشارات مبتکران در ۷۸ صفحه و در سال ۱۴۰۱ به چاپ رسوندش.

ایستگاه‌های تمرین جغرافیا دوازدهم مبتکران

این کتاب سوال‌محوره غالبا و طیف گسترده‌ای از سوالات امتحانی شناسنامه‌دار و تالیفی رو در قسمت ایستگاه‌های تمرین و بعد از اون بخش اردوی تدارکاتی عرضه کرده.

اردوی تدارکاتی جغرافیا دوازدهم مبتکران

بخش اردوی تدارکاتی حکم شبیه‌ساز امتحان نهایی و پایان‌ترم رو داره و شامل آزمون‌های ۲۰ نمره‌ای استاندارد با پوشش‌دهی کامل مطالب درسیه.

پاسخنامه و درسنامه‌ی کتاب غولِ امتحان جغرافیا دوازدهم مبتکران

پاسخنامه‌ای تشریحی به‌همراه درسنامه‌ای کاربردی و ارائه‌ی نکات مهم درسی و امتحانی در انتهای کتاب و برای پرسش‌های متنوع امتحانی مطرح شده از جمله بخش‌های مفید و لازم برای جمع‌بندی و مرور درس‌به‌درس و سوال‌به‌سوال غولِ امتحان جغرافیا دوازدهم مبتکرانه.

ویژگی‌های کتاب غولِ امتحان جغرافیا دوازدهم مبتکران

  • ویژه‌ی پایه‌ی دوازدهم
  • ویژه‌ی رشته‌ی علوم انسانی
  • چاپ سال ۱۴۰۱
  • غالبا سوال‌محور
  • پاسخنامه‌ای تشریحی به‌همراه درسنامه‌ی کاربردی
  • بسیار مفید و کاربردی برای دبیران؛ دانش‌آموزان و داوطلبان امتحانات ترمیم معدل

خرید کتاب غولِ امتحان جغرافیا دوازدهم انسانی مبتکران

بیسترس جغرافیا دوازدهم انسانی کاگو

یکی دیگر از منابع کمک‌درسی و امتحانیِ مناسب برای درس جغرافیای پایه‌ی دوازدهم رشته‌ی علوم انسانی؛ کتاب بیسترس از انتشارات کاگو هست که اخیرا تالیف و چاپ شده؛ این کتاب درسنامه‌های آموزشی و امتحانات مختلف رو ارائه داده تا هرچه تمام‌تر برای امتحان نهایی جغرافیا دوازدهم آماده بشید.

بیسترس جغرافیا دوازدهم رو آقای غلام‌علی هادوی‌نیا نوشتند و انتشارات کاگو در ۸۲ صفحه و در سال ۱۴۰۱ اونو به چاپ رسونده.

درسنامه‌ی کتاب بیسترس جغرافیا دوازدهم کاگو

درسنامه‌ی این کتاب کامله؛ درس‌به‌درس پیش رفته و برای مطالعه‌ی دقیق‌تر و راحت‌تر کدگذاری و بر اساس مباحث کلیدی هر درس طراحی و ارائه شده (TBC)؛ متن کتاب و مطالب جغرافیای دوازدهم به‌طور کامل پوشش‌دهی شده و از همه مهم‌تر این کتاب قسمتی داره برای خلاصه‌خوانی و جمع‌بندی مباحث که به‌صورت فلش‌کارت و بوک‌استوریه.

سوالات امتحانی کتاب بیسترس جغرافیا دوازدهم کاگو

کتاب بیسترس جغرافیا دوازدهم کاگو تنوع سوالات بالایی داره؛ تعداد سوالات مکفیه و نیازتونو برطرف می‌کنه و تمرین‌های متعدد و متنوع رو بر اساس استانداردهای امتحانات مدارس و نهایی ارائه داده.

همچنین مهم‌ترین سوالات امتحانی و نکات مربوط به اون‌ها در این کتاب مشخص شده تا هرچه راحت‌تر و با یک جهت‌دهی صحیح بر روی مطالعه‌ی این درس وقت بذارید.

آزمون

۶ دوره آزمون نهایی که در خرداد و دی‌ماه‌های اخیر برگزار شده برای تکمیل بخش سوالات امتحانی در این کتاب تعبیه شده به‌همراه آزمون‌های تشریحی از مهم‌ترین پرسش‌های امتحانات نهایی و محتوایی تا به کامل‌ترین نحو به تسلط کافی در این درس برای امتحان نهایی برسید.

پاسخنامه‌ی کتاب بیسترس جغرافیا دوازدهم کاگو

بیسترس جغرافیا دوازدهم کاگو پاسخنامه‌ی تشریحی و با توضیحات برای آزمون‌ها و امتحانات مطرح شده در کتاب ارائه داده تا علاوه‌بر دونستن جواب درست سوالات؛ نکات مهم درسی و امتحانی براتون مرور بشه.

ویژگی‌های کتاب بیسترس جغرافیا دوازدهم کاگو

  • پوشش کامل مطالب درسی جغرافیای دوازدهم انسانی
  • چاپ شده در ۱۴۰۱
  • ویژه‌ی امتحانات
  • دارای درسنامه
  • دارای سوالات متنوع و متعدد
  • دارای پاسخنامه‌ی تشریحی

خرید کتاب بیسترس جغرافیا دوازدهم انسانی کاگو

شب ‌امتحان جغرافیا دوازدهم انسانی خیلی‌ سبز

سریِ شب امتحان از جمله منابع امتحان نهایی چاپ شده توسط انتشارات خیلی سبز هست که برای اکثر دروس آماده شده؛ این منبع نسبتا جمع‌وجور مناسب بازه‌ی پایانی ترم و آمادگی نهایی برای امتحان نهاییه؛ شبِ امتحان جغرافیا دوازدهم رو خانم‌ها سیده مریم طاهری و مینا معبودی نوشتند و انتشارات خیلی سبز در ۴۷ صفحه و در سال ۱۴۰۱ به چاپ رسونده.

آزمون‌های شب امتحان جغرافیا دوازدهم خیلی‌ سبز

۱۲ آزمون و امتحان ۲۰ نمره‌ای که دارای اهمیت و احتمال بالا در مطرح شدن در امتحان نهایی‌اند برای شب امتحان جغرافیا دوازدهم درنظر گرفته شدند که شبیه‌ساز خوبی برای امتحان پایانی‌اند.

پاسخنامه‌ی تشریحی شب امتحان جغرافیا دوازدهم خیلی‌ سبز

پاسخنامه‌ی تشریحی و ارائه‌ی نکات مهم درسی و امتحانی برای پرسش‌های نوشته و ارائه شده در کتاب/ جزوه‌ی شب امتحان؛ از دیگر ویژگی‌های خوبه این منبع امتحانیه که پس از آزمون‌ها قرار گرفته.

درسنامه‌ی شب امتحان جغرافیا دوازدهم خیلی ‌سبز

درسنامه‌ی شب امتحان جغرافیا دوازدهم خیلی سبز مفید؛ خلاصه؛ کاربردی؛ راحت و روون مباحث درسی این پایه رو پوشش داده و در بخش انتهایی قرار گرفته؛ برای یادآوری مطالب؛ مرور و جمع‌بندی می‌تونید ازش استفاده کنید.

ویژگی‌های شب امتحان جغرافیا دوازدهم خیلی‌ سبز

  • پوشش کامل مطالب درسی جغرافیای دوازدهم انسانی سال ۱۴۰۱
  • ۱۲ آزمون و امتحان نهایی ۲۰ نمره‌ای
  • پاسخنامه‌ی تشریحی خیلی خوب برای تک‌تک سوالات

خرید شب امتحان جغرافیا دوازدهم انسانی خیلی‌ سبز

شب امتحان جغرافیا دوازدهم انسانی خیلی سبز

48,970 تومان
  • سوالات امتحانی نوبت اول و دوم
  • پاسخنامه
  • چاپ 1402

جزوه امتحانی جغرافیا دوازدهم انسانی اسفندیار

اسفندیار یکی از انتشارات خوب در تالیف و چاپ منابع امتحانیه که سابقه‌ش در این امر بیش از ۱۰ ساله؛ به‌صورت به‌روز منابع و جزوات امتحانی خودشو برای دروس مختلف آماده می‌کنه تا دانش‌آموزان و داوطلبان امتحانات نهایی و ترمیم معدل بتونند برای این موارد به‌خوبی آماده بشند.

جغرافیا دوازدهم اسفندیار چاپ سال ۱۴۰۱ در ۵۰ صفحه‌ست و توسط گروه مولفان این انتشارات آماده شده.

آزمون‌های جزوه‌ی امتحانی جغرافیا دوازدهم اسفندیار

امتحانات ۲۰ نمره‌ای (آزمون‌های بارُم‌بندی شده) تالیفی و شناسنامه‌دار مناسب برای امتحانات نوبت اول و نوبت دوم (امتحان نهایی) در این کتاب/ جزوه جای‌گذاری شده تا با خیالی راحت برای امتحان نهایی جغرافیا آماده بشید.

پاسخنامه‌ی تشریحی جزوه‌ی امتحانی جغرافیا دوازدهم اسفندیار

پاسخنامه‌ی درنظر گرفته شده تشریحیه؛ توضیحات لازم رو بنابر نوع پرسش داره و بخش خوبی برای مرور و یادآوری نکات مهم درسی و امتحانی محسوب می‌شه.

درسنامه‌ی جزوه‌ی امتحانی جغرافیا دوازدهم اسفندیار

فلش‌کارت‌های آموزشی که مطالب درسی جغرافیای دوازدهم رو به‌خوبی و به‌شیوه‌ی نکته و خلاصه‌وار توضیح می‌دن و برای مرور و جمع‌بندی مباحث در فصل امتحانات فوق‌العاده‌اند در آخرین قسمت جغرافیا دوازدهم اسفندیار قرار داده شده.

ویژگی‌های جزوه‌ی امتحانی جغرافیا دوازدهم اسفندیار

  • ویژه‌ی پایه‌ی دوازدهم تحصیلی
  • ویژه‌ی رشته‌ی علوم انسانی
  • ویژه‌ی فصل امتحانات
  • ویژه‌ی مرور و جمع‌بندی مباحث امتحانی با سوال و درسنامه‌ی کاربردی
  • شامل آزمون؛ پاسخنامه‌ و درسنامه

خرید جزوه‌ی امتحانی جغرافیا دوازدهم انسانی اسفندیار

گلبرگ جغرافیا دوازدهم انسانی گل‌واژه

انتشارات گل‌واژه از نشرهاییه که قدمتی نزدیک به ۳۰ سال در تالیف و طراحی و چاپ منابع کمک‌درسی؛ آموزشی و امتحانی داره و مجموعه‌ی گلبرگ متشکل از کتاب/ جزوه‌هایی برای هر درسه که انواع پرسش‌های امتحانی رو با هدف حداکثر کردن آمادگی دانش‌آموز و داوطلبان امتحانات ارائه داده.

گلبرگ جغرافیا دوازدهم انسانی رو خانم فاطمه مهابادی‌انصاری تالیف کردند و انتشارات گل‌واژه در ۵۶ صفحه و در سال ۱۴۰۱ اونو به چاپ رسونده.

آزمون‌ها و سوالات امتحانی گلبرگ جغرافیا دوازدهم گل‌واژه

چندین دوره آزمون مناسب برای نوبت اول و نوبت دوم و سوالات امتحانی متنوع و البته درس‌به‌درس که تعداد نهایی اون‌ها به بیش از ۵۰۰ پرسش می‌رسه؛ نه تنها شما رو با سوالات محتمل و مهم هر درس از کتاب درسی جغرافیای دوازدهم آشنا می‌کنه؛ بلکه برای استفاده درطول ترم حتی توسط دبیران محترم نیز بسیار مفیده.

پاسخنامه‌ی تشریحی گلبرگ جغرافیا دوازدهم گل‌واژه

به فراخورِ هر سوال پاسخنامه و توضیحات لازم برای دونستن جواب درست درنظر گرفته شده تا با خیالی راحت به پرسش‌ها پاسخ بدید و مطالب پراهمیت امتحانی و نکات درسی براتون مرور بشه.

درسنامه‌ی گلبرگ جغرافیا دوازدهم گل‌واژه

درسنامه‌ای که گلبرگ جغرافیا دوازدهم در خودش جای داده؛ درسنامه‌ای خلاصه؛ کاربردی؛ مفید و مناسب برای مرور یا جمع‌بندی مطالب و متن درسه که به‌صورت فلش‌کارت برای سهل کردن مطالعه و مناسب برای شب امتحان ارائه داده.

ویژگی‌های گلبرگ جغرافیا دوازدهم گل‌واژه

  • نوشته شده بر اساس درس جغرافیای پایه‌ی دوازدهم رشته‌ی علوم‌انسانی سال ۱۴۰۱
  • ویژه‌ی امتحان نهایی برای دانش‌آموزان
  • ویژه‌ی داوطلبان برای امتحان ترمیم معدل
  • ویژه‌ی دبیران برای طرح نمونه سوال در کلاس
  • شامل فلش‌کارت‌های آموزشی (درسنامه‌ی خلاصه و نکته‌وار)
  • شامل چندین آزمون نوبت ۱ و ۲ به‌همراه پرسش‌های متنوع و متعدد برای هر درس
  • شامل پاسخنامه‌ی کاملا تشریحی و نکته‌ای به فراخور هر سوال

خرید گلبرگ جغرافیا دوازدهم انسانی گل‌واژه

جغرافیا دوازدهم انسانی بنی هاشمی خامنه

بنی هاشمی خامنه یکی از انتشارات خوب در تالیف و چاپ منابع امتحانی‌ست که اتفاقا برای دروس رشته‌ی انسانی و امتحانات نهایی و ترمیم معدل نیز جزوات آموزشی و امتحانی خودش رو ارائه داده:

جغرافیا دوازدهم بنی هاشمی توسط خانم آذر نوری‌بروجردی در ۴۸ صفحه تالیف و چاپ سال ۹۹-۴۰۰ ئه.

خلاصه درس جغرافیا دوازدهم بنی هاشمی خامنه

متن درسی و توضیحات مطالب درسی در ۳ فصل در جزوه‌ی امتحانی بنی هاشمی خامنه برای توانمند کردن دانش‌آموز در پاسخگویی به سوالات با آموزش و یادآوری و مرور مطالب و نکات مهم درسی در ابتدا درنظر گرفته شده که توسط خانم نوری‌بروجردی یکی از باسابقه‌ترین و مجرب‌ترین دبیران تهران تالیف شده.

آزمون‌های جغرافیا دوازدهم بنی هاشمی خامنه

آزمون‌های جغرافیای دوازدهم بنی هاشمی دقیقا با استانداردهای طراحی و برگزاری امتحانات ۲۰ نمره‌ای که توسط دبیران و طراحان سوالات امتحانی به‌کار گرفته می‌شود هم‌خونی داره؛ زمان پاسخگویی درنظر گرفته شده و سطح سوالات به‌گونه‌ای‌ست که شما داوطلب عزیز امتحان نهایی یا ترمیم معدل رو به بالاترین سطح آمادگی برای این امتحانات برسونه.

در انتها برای آمادگی هرچه بیشتر و دقیق‌تر و البته نزدیک‌ترین شبیه‌ساز امتحان پایانی؛ کارآزمون طراحی شده و بدون پاسخنامه‌ست که اطلاعات و مطالعات خودتونو محک بزنید.

پاسخنامه‌ی تشریحی جغرافیا دوازدهم بنی هاشمی خامنه

پاسخنامه‌ی تشریحی و کامل سوالات و آزمون‌های تالیفی و نهایی این جزوه؛ در سایت انتشارات بنی هاشمی خامنه قرار داده شده.

ویژگی‌های جغرافیا دوازدهم بنی هاشمی خامنه

  • ویژه‌ی پایه‌ی دوازدهم
  • ویژه‌ی رشته‌ی انسانی
  • ویژه‌ی فصل امتحانات
  • دارای درسنامه‌ی خلاصه‌وار (فلش‌کارت)
  • دارای چندین دوره آزمون و پرسش + کارآزمون
  • درنظر گرفتن پاسخنامه‌ی تشریحی در سایت برای کارآزمون

خرید جغرافیا دوازدهم انسانی بنی هاشمی خامنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *