مقالات مشاوره ای

بهترین کتاب های امتحان نهایی عربی دهم 1403

بهترین کتاب های امتحان نهایی عربی دهم 1402

اگه به دنبال بهترین منابع کتاب‌های کمک درسی امتحان نهایی هستین. این منابع رو تو مقالات مختلف براتون بیان کردیم که در ادامه می‌تونید مشاهده کنید.

لیست سایر مقالات معرفی بهترین منابع امتحان نهایی

عربی یکی از درس‌های عمومی مهمه که برای برخی از دانش‌آموزا ممکنه کمی سخت باشه و از این جهت نیاز به یه منبع مناسب و کاربردی دارند تا این درس رو خیلی بهتر یاد بگیرند و برای امتحانش آماده بشن. امتحانات نهایی و هماهنگ کشوری اهمیت یادگیری عمقی و کاربردی دروس رو افزایش می‌‍دن و لازمه که متناسب با شرایط، زمان، سطح درسی و نیازتون کتاب کمک‌درسی به‌عنوان منبع امتحانی و تمرین برای این درس انتخاب کنید تا بالاترین میزان بازدهی و مطلوب‌ترین نتیجه رو به‌دست بده. به همین جهت در ادامه بهترین منابع امتحانی این درس رو تشریح کردیم و آشنایی شما با کتاب‌های امتحانی درس عربی دهم رو بیشتر می‌کنه.

ماجراهای من و درسام عربی دهم خیلی سبز

اولین کتابی که برای امتحان نهایی درس عربی مقطع دهم رشته‌های تجربی و ریاضی معرفی می‌کنیم، کتاب ماجراهای من و درسام عربی دهم خیلی سبز هست. این کتاب درسنامه‌ی کامل، با لحنی صمیمانه و روون داره؛ درسنامه‌های این کتاب به‌ترتیب هر درس از کتاب عربی دهم پیش می‌ره، نکات مهم، قسمت‌هایی که باید بیشتر توجه کنید، مثال‌های متعدد و جداول قواعد، معانی، کلمات مهم، متون درس و... همگی از مواردیه که داخل درسنامه‌ها بیان شده. هر درس ترجمه شده؛ واژه‌به‌واژه و عبارت‌به‌عبارت و کلمات هر درس با معنی، مترادف و متضادش در جدول آورده شده و مطالعه رو راحت‌تر و تسلط بر مطالب رو قدم‌به‌قدم میسر می‌کنه. بعد از این‌که بخش آموزشی هر درس تموم شد، به ارائه‌ی طیف متنوعی از سوالات امتحانی و پرسش‌های تشریحی تالیفی یا برگرفته از امتحانات مدارس مختلف، پرداخته شده و می‌تونید بعد از یادگیری قواعد، معانی و کلیت درس، به حل کردن سوالات مربوط به همون درس بپردازید و سطح تسلط‌تون رو بر آموخته‌ها افزایش بدید. هم‌چنین برای بازه‌ی مطالعاتیِ نزدیک به امتحانتون چند دوره امتحان بارم‌بندی‌شده مشابه با امتحانات نوبت ۱ و ۲ تالیف و آماده شده برای دانش‌آموز تا بر تموم مطالب در سطح امتحان نهایی مسلط بشه. در نهایت هم برای این‌که عملکردتونو به‌راحتی بسنجید و با شیوه‌های استاندارد و لازمِ پاسخ‌گویی آشنا بشید، پاسخنامه‌ی تشریحی، کامل و مفیدی برای تموم سوالات آورده شده.

مولفان این کتاب آقایون سیدمحمدعلی جنانی، گودرزی سروی و علی جعفری‌ندوشن هستند و ماجراهای من و درسام عربی دهم رو در ۱۸۰ صفحه و سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گردآوری کردند.

ویژگی‌های کلیدی ماجراهای من و درسام عربی دهم خیلی سبز

  • درسنامه‌ی کامل و درس‌به‌درس همراه با مثال‌های یاددهنده
  • سوالات امتحانی متنوع و تشریحی درس‌به‌درس
  • امتحانات مشابه با امتحانات نوبت اول و نوبت دوم
  • پاسخنامه‌ی تشریحی با توضیحات مفید
  • چاپ‌شده در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲

 

خرید کتاب ماجراهای من و درسام عربی دهم خیلی سبز

سیر تا پیاز عربی دهم گاج

دومین کتابی که می‌تونید برای آمادگی کامل پیدا کردن برای امتحان عربی ۱ تهیه کنید، کتابی از انتشارات گاج و از مجموعه‌کتاب‌های آموزش‌محورِ سیرتاپیاز هست. این کتاب در ابتدا اومده بخش ویژه‌ای رو برای این‌که با آمادگی و پایه‌ی قوی‌تری شروع به مطالعه کنید، قواعد درس‌داده‌شده در مقاطع هفتم، هشتم و نهم رو با نکات مهم و تذکراتش در قالب متن و جدول تالیف کرده و پس از اون شروع به ارائه‌ی درسنامه‌های دروس عربی دهم به‌ترتیب هر درس کرده (مجموعا ۸ درس). در ابتدا واژگان هر درس رو با معنی، مترادف، متضاد و جمع مکسر مربوط به هر کلمه ارائه داده تا با ذهنی نظم‌بخشیده روی مهم‌ترین بخش هر درس مسلط بشید و بتونید درس رو برای خودتون به‌راحتی ترجمه کنید. البته پس از بخش واژگان، متن درس به‌صورت کامل، کاربردی و جزءبه‌جزء بررسی و معنی شده و تمارین کتاب درسی هم برای این‌که مطالب کامل در ذهنتون تثبیت بشه، پاسخ تشریحی داده شده. در کنار چنین درسنامه‌ای، کیوآرکد فیلم‌های آموزشی هر درس و بخش قرار داده شده تا علاقه‌مندان یا دانش‌آموزانی که نیاز به مطالعه‌ی بیشتر دارند، با اسکن کردن هر کیوآرکد فیلم آموزشی مربوطه رو ببینند. بخش آموزشی هر درس که تموم بشه، نمونه سوال و پرسش‌های تشریحی به‌شکل‌های مختلف که بخش‌به‌بخش هر درسنامه رو شامل بشن، تالیف و ارائه شده و شما با توانمندی‌ای که با مطالعه و مرور بخش آموزشی کتاب (درسنامه) کسب کردید، می‌تونید سوالات رو پاسخ بدید و سطح تسلط‌تون رو بالاتر ببرید. نمونه سوال‌ها متنوع و استاندارد که تعداد کافی برای پوشش مطالب درسی دارند. بخش دیگه‌ای از کتاب اختصاص پیدا کرده به پاسخنامه‌ی تشریحی و کاربردی‌ای که در انتهای کتاب برای تک‌به‌تک سوالات تالیف و آماده شده و باعث می‌شه مهم‌ترین نکات رو مرور کنید و عملکردتونو ارزیابی کنید.

آقای علی رستگار مولف سیرتاپیاز عربی دهم گاج هستند که در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و در ۱۴۴ صفحه این کتاب رو گردآوری کردند.

ویژگی‌های سیر تا پیاز عربی دهم گاج

  • درسنامه‌ی کامل، موشکافانه و دقیق با یادآوری مطالب مهم پایه
  • نمونه سوالات امتحانی متنوع و دسته‌بندی‌شده‌ی درس‌‎به‌درس به‌تعداد ۱۰۰۰ تا
  • کیوآرکد فیلم‌های آموزشی مطالب به‌مدت ۲۵ ساعت
  • پاسخنامه‌ی تشریحی با توضیحات کامل
  • چاپ سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲

 

خرید سیر تا پیاز عربی دهم گاج

کتاب عربی دهم سیر تا پیاز گاج

169,740 تومان
  • چاپ 1402
  • ترجمه کامل متن درس
  • پاسخ تمرین های درسی
  • سوالات امتحانی

جیبی تشریحی عربی دهم خیلی سبز

اگر دنبال یک کتاب کوچولو و جمع‌وجور برای امتحان عربی می‌گردید که همیشه و البته به آسونی قابل حمل باشه و همراه‌تون داشته باشیدش، می‌تونید از کتاب جیبی تشریحی خیلی سبز برای این درس استفاده کنید. این کتاب رو آقای مجید قدیمی در ۱۶۷ صفحه و سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تالیف و گردآوری کردند و شامل بخش‌های زیره:

درسنامه‌ی جیبی تشریحی عربی دهم خیلی سبز در ابتدا با لغت‌نامه شروع شده؛ واژگان هر درس و تمرین در ابتدا با معنی، متضاد، مترادف و جمع مکسر نوشته و ارائه شده و بعد از اون ترجمه‌ی عبارات مهم، قواعد درس به‌همراه نکات مهم‌ش و مثال‌های آموزشی و یاددهنده آورده شده. پس از بخش آموزشی هر درس، نمونه سوال‌های امتحانی تالیفی با مشخص بودن نمره و اهمیت هر کدوم در بخش‌های واژه‌شناسی، ترجمه، و قواعد آماده شده که سطح توانمندی‌تون رو بالا می‌بره و برای امتحان آماده می‌شید. بخش درک مطلب هم با ارائه‌ی چند پاراگراف و سوال‌های مربوط بهش که پاسخ‌ تشریحی و کاملی براشون نوشته شده، پس از نمونه سوال‌ها آورده شد. از دیگر ویژگی‌های این کتاب آزمون‌های تشریحی و بارم‌بندی‌شده‌ی نوبت ۱ و ۲ اون هست که در انتهای کتاب همراه با پاسخنامه‌ی تشریحی برای سوالات در دسترستون قرار گرفته و به‌راحتی می‌تونید آموخته‌ها و مطالعاتتون رو جمع‌بندی کنید.

ویژگی‌های کلیدی جیبی تشریحی عربی دهم خیلی سبز

  • درسنامه‌ی کاربردی و امتحانی به‌صورت درس‌به‌درس
  • چندی نمونه سوال امتحانی برای هر درس به‌صورت بخش‌بندی‌شده
  • امتحان نوبت اول و نوبت دوم
  • پاسخنامه‌ی تشریحی برای سوالات
  • چاپ سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲

خرید کتاب جیبی تشریحی عربی دهم خیلی سبز

کتاب جیبی تشریحی عربی دهم خیلی سبز

55,200 تومان
  • درسنامه ساده و روان
  • سوالات تشریحی
  • پاسخ نامه
  • چاپ 1402

شب امتحان عربی دهم خیلی سبز

جزوه/ کتاب شب امتحان عربی دهم خیلی سبز از دیگر منابع امتحان نهایی این درسه که خلاصه، مفید و کاربردی، به ارائه‌ی درسنامه‌های مروری و شب امتحانی، ۱۲ تا امتحان تشریحیِ ۲۰ نمره‌ای ویژه‌ی نوبت دی‌ماه و خردادماه و پاسخنامه‌ی تشریحی برای تک‌تک پرسش‌ها پرداخته و مناسب برای دانش‌آموزهاییه که کتاب درسی و جزوه‌ی دبیر براشون کافیه و در فرصت‌های مطالعاتی یا هفته‌ی پایانی منتج به امتحان قصد دارند امتحان رو برای خودشون شبیه‌سازی کنند و نمونه سوال بیشتر حل کنند.

مولفان این کتاب آقایون علی جعفری‌ندوشن و گودرز سروی هستند و در ۶۴ صفحه و سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اون رو گردآوری کردند.

درسنامه‌ی شب امتحان عربی دهم خیلی سبز در انتهای کتاب قرار گرفته و مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی که هر درس داره رو نوشته و برای بازخوانی و تورق سریع مناسبه. دو بخش اصلیِ دیگه‌ی کتاب امتحانات تشریحیِ طبقه‌بندی‌شده و طبقه‌بندی‌نشده‌ی اونه که با هر دو سبکِ امتحاناتِ مدرسه و هماهنگ کشوری آشنا بشید و برای برخی سوالات نکات مشاوره‌ای که در پاسخ دادن به پرسش‌ها کمک‌تون می‌کنه هم نوشته شده. پاسخنامه‌ی تشریحی و کاملی هم به‌ازای هر آزمون برای سنجش عملکرد و بررسی پاسخ صحیح هر پرسش تالیف شده که حکم یه بخش آموزشیِ ویژه رو داره.

ویژگی‌های شب امتحان عربی دهم خیلی سبز

  • درسنامه‌ی خلاصه، درس‌به‌درس و ویژه‎ی تثبیت نکات مهم در ذهن
  • ارائه‌ی نمونه سوال‌های مهم در آزمون‌های تشریحی طبقه‌بندی‌شده و طبقه‌بندی‌نشده
  • پاسخنامه‌ی تشریحی با لحنی ساده
  • چاپ‌شده در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

کتاب خرید شب امتحان عربی دهم خیلی سبز

شب امتحان عربی دهم خیلی سبز

48,970 تومان
  • نمونه سوالات مشابه
  • پاسخ های تشریحی به همراه نکات
  • سوالات طبقه بندی شده درس به درس
  • چاپ 1402

دیگر کتاب های شب امتحان دهم تجربی خیلی سبز

دیگر کتاب های شب امتحان دهم ریاضی خیلی سبز

گلبرگ عربی دهم گل واژه

اگر بیشتر حل کردن نمونه سوالات در سطح امتحانات نوبت اول  نوبت دوم براتون اهمیت داره و در طول سال تحصیلی در کنار کتاب درسی به‌دنبال منبعی هستید که به شما سوال‌های تشریحی مختلفی برای هر درس ارائه بده؛ هم‌چنین اگر دنبال یک کتاب کمک‌درسیِ امتحانیِ کم‌حجم و سبک برای عربی دهم هستید، یکی از گزینه‎های مطلوب و کاربردی که می‌تونید تهیه کنید، کتاب گلبرگ عربی دهم انتشارات گل واژه هست.  

این کتاب در ۸۰ صفحه منتشر شده و دربردارنده‌ی نکات مشاوره‌ای برای پاسخ‌گویی بهتر و دقیق‌تر به سوالاته؛ انواع سوال‌های تشریحی رو برای هر درس تالیف کرده و ارائه داده؛ نمونه امتحان مشابه با برگه‌های امتحانی دی‌ماه و خردادماه داره؛ پاسخنامه‌ی تشریحی و البته با توضیحات نسبتا خلاصه داره و درسنامه‌ی مروری ویژه‌ی زمان امتحانا در انتهای کتاب قرار گرفته.

ویژگی‌های گلبرگ عربی دهم گل واژه

  • خلاصه‌مطالب و درسنامه‌های درس‌به‌درس ویژه‌ی نکته‌خوانی
  • انواع سوالات تالیفی و تشریحی درس‌به‌درس
  • پاسخنامه‌ی تشریحی با توضیحات مکفی

خرید کتاب گلبرگ عربی دهم گل واژه

عربی دهم اسفندیار

کتابِ جزوه‌ایِ امتحانیِ دیگه‌ای که می‌تونید جهت آمادگی پیدا کردن در امتحان نوبت ۱ و نوبت ۲ عربی دهم ازش استفاده کنید، از انتشارات اسفندیار هست که در حجم کم و ویژه‌ی بازه‌ی پایانی ترم، آماده شده.

گروه آموزشی اسفندیار در ۴۸ صفحه چندین امتحان دارای بارم و مشابه برگه‌های امتحانی رو از دروس نوبت اول و نوبت دوم عربی ۱ برای دانش‌آموز آماده کرده و درکنار اون‌ها جهت کامل و کاربردی کردن کتاب پاسخنامه‌ی تشریحی و درسنامه‌های خلاصه و چکیده مطالب رو جهت تکمیل بخش آموزشی و مرور مطالب قرار داده.

ویژگی‌های عربی دهم اسفندیار

  • درسنامه‌های خلاصه‌شده‌ی درس‌به‌درس در قالب فلش‌کارت
  • امتحانات شبیه‌سازی‌شده‌ی نوبت اول و نهایی
  • پاسخنامه‌ی تشریحی و کامل برای سوالات

خرید کتاب عربی دهم اسفندیار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *