مقالات مشاوره ای

بهترین کتاب های امتحان نهایی فارسی دهم 1402

بهترین کتاب های امتحان نهایی فارسی دهم 1402

برای امتحان نهایی منابع متعددی وجود داره، بهترین‌ کتاب‌های کمک درسی مناسب امتحان و طول سال تحصیلی رو تو مقالات مربوط به هر درس بیان کردیم که با مراجعه به لینک‌های مربوط بهش می‌‍تونید مطالعه کنید:

لیست سایر مقالات معرفی بهترین منابع امتحان نهایی

ادبیات فارسی از جمله درس‌های عمومی و همیشه همراه تمام رشته‌های تحصیلیه؛ درسته که از کنکور حذف شده و تست‌زنی از این درس لزومی نداره؛ اما از پراهمیت‌ترین و البته شیرین‌ترین درس‌هاییه که امتحان پایان‌سال اون به‌صورت نهایی یا همون هماهنگ کشوری برگزار می‌شه. قبلنا فارسی دوازدهم نهایی بود؛ اما الآن دانش‌آموزان مقطع دهم هم باید خودشون رو برای امتحان نهایی فارسی آماده کنند و به‌دلیل اهمیت بالایی که داره، بهتره علاوه‌بر مطالعه‌ی کتاب درسی و مرور اون، از کتاب کمک‌درسی و منبع امتحانی مناسب با نیاز و زمانی که دارید برای ادبیات فارسی ۱ استفاده کنید و سطح آمادگیتونو برای کسب نمره‌ی ۲۰ ارتقاء ببخشید. به‌همین منظور در ذیل به معرفی بهترین منابع امتحانی ادبیات فارسی ۱ (مشترک بین همه‌ی رشته‌ها) پرداختیم؛ با ما همراه باشید:

فرمول بیست ادبیات فارسی دهم گاج

یکی از بهترین و کامل‌ترین کتاب‌هایی که برای امتحان فارسی دهم می‌تونید استفاده کنید، کتاب فرمول بیست ادبیات فارسی دهم گاج هست.

این کتاب مطابق با جدیدترین تغییرات و براساس ساختار محتوایی کتاب درسی تالیف و آماده شده.

فرمول بیست فارسی دهم گاج، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و در ۲۸۸ صفحه آماده شده و مولف اون آقای محمدرضا ملک‌محمدی هستند.

این کتاب متشکل از درسنامه‌های کاربردی و امتحانی، نمونه سوال‌های امتحانی، پاسخنامه‌ی تشریحی و فیلم‌های آموزشیه.

درسنامه‌ی کتاب فرمول بیست ادبیات فارسی دهم گاج

درسنامه‌ی این کتاب مطابق با سرفصل‌های کتاب درسی و به‌ترتیب هر درس با رویکرد امتحانی و به‌صورت کامل و کاربردی، تالیف و ارائه شده. در هر درسنامه، خط‌به‌خط نثر و شعر درسی با مشخص شدن قلمروهای زبانی، ادبی و فکری بررسی و مفهوم موردنظر اون به سادگی بیان شده.

کارگاه‌‎های متن‌پژوهی هر درس به‌صورت دقیق بررسی و پاسخ داده شدند و تسلط شما بر کتاب درسی رو هم افزایش می‌دن. ابیات و متون در قلمروهای مختلف موشکافانه بررسی شدند و کادر املایی با مشخص کردن مهم‌ترین واژگان درس، تکمیل‌کننده‌ی درسنامه‌ی آموزشی این کتابه.

سوالات امتحانی کتاب فرمول بیست ادبیات فارسی دهم گاج

 پرسش‌های این کتاب تشریحی‌اند و متنوع. دسته‌بندی سوال‌های امتحانی فرمول بیست فارسی دهم براساس قلمرو زبانی (شامل معنی واژه، املا، دستور)، قلمرو ادبی و قلمروی فکریه و تعداد سوالات به بیش از ۱۴۰۰تا می‌رسه.

تموم مطالب و محتوای آموزشی کتاب فارسی دهم با سوالات متعدد و گوناگونی که در این کتاب تالیف یا گردآوری شده، پوشش داده می‌شن و مخاطب رو به‌صورت صددرصد بر کتاب درسی و هر نوع سوال امتحانی، مسلط.

آزمون نوبت اول و دوم

برای جمع‌بندی مطالعاتتون، بررسی مهم‌ترین و محتمل‌ترین سوالات امتحانی و ارزیابی عملکردتون، ۵ امتحان شبیه‌ساز امتحانات نیم‌سال‌های آموزشی (برای نوبت اول و نوبت دوم) درنظر گرفته شده که بارم‌بندی شدند و برای بازه‌ی پایانی هر ترم منبع خوبی جهت آمادگی پیدا کردن برای امتحان اصلی محسوب می‌شن.

فیلم‌های آموزشی کتاب فرمول بیست ادبیات فارسی دهم گاج

برای تکمیل بخش آموزشی کتاب درسی، ۱۴ ساعت فیلم آموزشی از مطالب فارسی دهم ویژه‌ی شب امتحان براتون آماده شده و کیوآرکد اون داخل کتاب قرار گرفته که با اسکن کردنش به محتوای آفلاین تدریس مطالب می‌تونید دسترسی داشته باشید.

پاسخنامه‌ی کتاب فرمول بیست ادبیات فارسی دهم گاج

 برای تموم پرسش‌های مطرح‌شده در این کتاب یک پاسخنامه‌ی تشریحی، جامع و دقیق با توضیحات کامل جهت بررسی و سنجش عملکردتون در پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و مرور کاربردی نکات امتحانی، تالیف و آماده شده.

ویژگی‌های کتاب فرمول بیست ادبیات فارسی دهم گاج

  • چاپ سال ۱۴۰۲
  • مشترک همه‌ی رشته‌ها
  • منطبق‌بر کتاب درسی
  • ویژه‌ی امتحانات نهایی و نیم‌سال‌های آموزشی
  • دارای درسنامه‌ی کاربردی و امتحانی
  • دارای نمونه سوال‌های امتحانی تشریحی متنوع
  • دارای نمونه امتحان بارم‌بندی‌شده برای دی‌ماه و خردادماه
  • دارای کیوآرکد فیلم‌های آموزشی
  • دارای پاسخنامه‌ی تشریحی

خرید کتاب فرمول بیست ادبیات فارسی دهم گاج

ماجراهای من ‌و درسام ادبیات فارسی دهم خیلی سبز

یکی دیگه از کتاب‌هایی که برای امتحان نهایی فارسی 1 که درسی عمومی و مشترک بین رشته‌های تجربی، ریاضی و انسانیه، می‌تونیم معرفی کنیم و با خیالی راحت برای به‌دست آوردن نمره‌ی 20 امتحان این درس توسط شما با کمک این کتاب، پیشنهاد بدیم، کتاب ماجراهای من و درسام ادبیات فارسی دهم نشر خیلی سبزه که در سال تحصیلی 401-402 برای دانش‌آموزان دغدغه‌مند و محصلان پایه‌ی دهم که برای امتحانات و یادگیری کامل کتاب درسی فارسی 1 برنامه‌ریزی کردند، طراحی، تالیف و تولید شده.

ماجراهای من و درسام فارسی دهم در 180 صفحه چاپ شده و آقای مجتبی احمدوند خط‌به‌خط مطالب درسی فارسی 1 رو برای مخاطبین عزیز این کتاب به سادگی و روونی تشریح کردند.

درسنامه‌ی کتاب ماجراهای من ‌و درسام ادبیات فارسی دهم خیلی ‌سبز

اولین و اصلی‌ترین بخش این کتاب درسنامه‌های اونه، درسنامه‌ها به تفکیک فصل‌های کتاب درسی، با پوشش کامل مطالب و متون ارائه شده در کتاب درسی با بیانی صمیمانه- ادبی تالیف شده و نکته‌ای جا نمونده؛ پس خیالتون آسوده؛ چراکه با مطالعه و مرور درسنامه‌های این کتاب، یادگیری کامل هر اون‌چه در کتاب درسی آورده شده، خواهید داشت.

پیش از شروع درس، بخش مهمی قرار داده شده که توضیح چیزهاییه که قراره در فصل مذکور مطالعه کنید و یاد بگیرید.

درس‌ها چه نثر و متن باشند، چه شعر و چه به‌صورت ترکیبی، کاملا بررسی شده‌اند و معانی، مفاهیم، واژگان مهم‌تر، آرایه‌های ادبی و نکات دستوری- زبان فارسی و نکات مهم رو در بطن خودشون جای داده‌اند.

همچنین کارگاه‌های متن‌پژوهی که بخش حائزاهمیت هر درس یا فصل درسی هستند و به واکاوی مهم‌ترین مفاهیم درسی در سه قلمرو می‌پردازه، به‌طور کامل در این کتاب بررسی و پاسخ داده شدند.

یکی دیگه از بخش‌های مهم و کمکی که در درسنامه‌های ماجراهای من و درسام فارسی دهم جای گرفته، قسمتی با عنوان به روش حرفه‌ای‌ها نام داره که آرایه‌های ادبی و... رو کاملا به‌شکل روشن و واضح توضیح داده.

سوالات امتحانی کتاب ماجراهای من‌ و درسام ادبیات فارسی دهم خیلی ‌سبز

دومین قسمت پراهمیت و اصلی این کتاب، بخش سوالات امتحانیه.

سوالات امتحانی به‌صورت تشریحی، به تفکیک هر درس و بخش‌بندی‌شده طراحی و تالیف شدند؛ یعنی پرسش‌های امتحانی در قالب نمونه سوالاتی که در طول ترم و همگام با مطالعه‌ی درسنامه‌ها می‌تونید ازشون استفاده کنید و میزان یادگیری خودتون رو هم بسنجید و هم عمیق‌تر کنید، برای هر درس در قالب معنی و مفهوم شعر و نثر، قلمروی زبانی، قلمروی ادبی و قلمروی فکری ارائه شده و دربرگیرنده‌ی مهم‌ترین قسمت‌های هر درس و مفهومه.

سطح سوالات استاندارد، مطابق با کتاب درسی، منطبق‌بر استانداردهای طراحی سوال ویژه‌ی امتحانات و امتحان نهایی و با داشتن مجموعا بیش از 700 سوال (با احتساب سوالات امتحانات شبیه‌ساز) برای پوشش کامل مطالب درسی کافیه.

آزمون نوبت اول و دوم

بخش دیگه‌ای از کتاب ماجراهای من و درسام فارسی دهم، که در دسته‌ی سوالات امتحانی قرار می‌گیره؛ اما شبیه به نمونه سوالات تفکیکی درس‌ها نیست و برای بازه‌ی پایانی مطالعات‌تون و در انتهای ترم یا ایام امتحانا خیلی کمک‌کننده‌ست، بخش آزمون‌های بارم‌بندی‌شده و امتحانات تشریحی 20 نمره‌ای ترم اول و ترم دومه که شامل مهم‌ترین سوالات هر درسه و می‌تونید پیش از امتحان فارسی نوبت دی‌ماه 2 امتحان و در خردادماه 4 امتحان از خودتون بگیرید تا یه جمع‌بندی از آموخته‌ها، سنجش عملکرد و شناسایی نقاط قوت و ضعف داشته باشید یا اگر در طول ترم مطالعه‌ای نداشتید و پرسش‌های امتحانی هر درس رو پاسخ ندادید، یه بررسی فوری روی مهم‌ترین پرسش‌ها داشته باشید.

پاسخنامه‌ی کتاب ماجراهای من ‌و درسام ادبیات فارسی دهم خیلی‌ سبز

سومین بخش شکل‌دهنده‌ی ماجراهای من و درسام فارسی 1، قسمت پاسخنامه‌ست.

پاسخنامه‌ی این کتاب تشریحیه؛ کامل، دقیق، کاربردی و مفید، اون‌چه که لازم بوده تا بتونید پاسخ خودتونو از نظر کمیت و کیفیت بررسی کنید، نکته‌ی مهمی رو برای خودتون یادآور بشید، نحوه‌ی پاسخ‌گویی برای کسب نمره‌ی کامل رو یاد بگیرید و پاسخ صحیح هر پرسش رو به‌شکل مفهومی دریابید.

پاسخنامه برای سهولت مطالعه به‌شکل تفکیک‌شده و بعد از اتمام پرسش‌های امتحانی هر درس قرار گرفته و برای امتحانات شبیه‌ساز نیز پس از اونا به‌صورت بارم‌بندی شده برای هر قسمت از پاسخِ پرسش ارائه شده تا کاملا متوجه‌ی میزان اهمیت جزءبه‌جزء جواب‌ها بشید.

ویژگی‌های کتاب ماجراهای من ‌و درسام ادبیات فارسی دهم خیلی ‌سبز

  • چاپ سال ۱۴۰۱ ویژه‌ی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱
  • تالیف و چاپ شده مطابق با ساختار و محتوای کتاب درسی فارسی دهم
  • مشترک همه‌ی رشته‌ها (تجربی- ریاضی- انسانی)
  • تعریف‌شده برای ایام امتحانات (میان‌ترم و پایان‌ترم) و مناسب برای استفاده در طول ترم
  • دارای درسنامه‌های کامل، ساده و روون با پاسخ کارگاه‌های متن‌پژوهی
  • دارای نمونه سوالات تشریحی بخش‌بندی‌شده برای هر درس (بیش از 700 پرسش)
  • دارای امتحانات شبیه‌ساز دی‌ماه و خردادماه به‌شکل بارم‌بندی شده (6 آزمون 20 نمره‌ای)
  • دارای پاسخنامه‌ی تشریحی و کامل به‌ازای هر پرسش

خرید کتاب ماجراهای من ‌و درسام ادبیات فارسی دهم خیلی ‌سبز

سیرتاپیاز ادبیات فارسی دهم گاج

دومین منبع امتحانی ادبیات فارسی مقطع دهم، که قراره دقیق معرفیش کنیم، یک کتاب کمک‌درسی و آموزشی کامل و جامع هم هست.

عنوان این کتاب سیرتاپیاز فارسی 1 گاج هست.

کتاب سیرتاپیاز ادبیات فارسی دهم، کتابیه با درسنامه‌های کامل و خودآموز، فیلم‌های آموزشی در قالب QR_Code و طیف متنوع و گسترده‌ای از پرسش‌های تشریحی- امتحانی و به‌ویژه برای دانش‌آموزان با پایه و سطح ضعیف در این درس پیشنهاد می‌شه.

این کتاب در 192 صفحه آماده و تولید شده و با همکاری مشترک آقایون نعمت‌الله بوالحسنی، علی مرتضوی، خدایار قربانی و مرتضی بوالحسنی مبتنی‌بر محتوا و سرفصل‌های کتاب درسی فارسی 1 در سال تحصیلی 1402-1401 طراحی و تالیف شده و انتشارات گاج به چاپ رسوندتش.

سیرتاپیاز رو می‌تونید از ابتدای سال تحصیلی تا انتهای اون تهیه و استفاده کنید و مطالعاتتون رو تکمیل و نمره‌ی 20 امتحانی رو به‌راحتی کسب کنید.

فیلم‌های آموزشی کتاب سیرتاپیاز ادبیات فارسی دهم گاج

انتشارات گاج در سایت خودش برای برخی کتاب‌ها همچون کتاب سیرتاپیاز فارسی 1 فیلم‌های تدریس مطالب و مباحث هر درس رو به‌عنوان یه آموزش عمقی، مفهومی و سهل، پیش از مطالعه‌ی درسنامه‌ها برای دانش‌آموزا قرار داده؛ همچون فیلم‌های آموزشی این کتاب که مجموعا به 18 ساعت می‌رسه و از طریق اسکن کردن QR_Codeهای داخل کتاب، قابل دسترسی و مشاهده‌ست.

درسنامه‌ی کتاب سیرتاپیاز ادبیات فارسی دهم گاج

این کتاب درسنامه‌هایی داره که خیلی برای کسانی که فارسی‌شون ضعیفه، مناسب و یاددهنده‌ست. درسنامه‌های سیرتاپیاز نکته‌ای رو از قلم ننداخته و شامل بررسی خط‌به‌خط و موشکافانه‌ی درس‌های فارسی دهمه.

درسنامه‌ها به تفکیک هر فصل و درس طراحی و تالیف شدند و مطالعه‌ی اونا بعد از دیدن فیلم آموزشی و تدریس مطالب، توصیه می‌شه.

معانی و مفاهیم کلمات و جملات و معنی روون و ساده‌ی هر درس چه نثر باشه و متن، چه شعر باشه و چه ترکیبی از این دو، در هر درسنامه در سه دسته‌ی قلمروی زبانی، قلمروی ادبی و قلمروی فکری مشخص شدند و تدریس مفاهیم درسی در 18 قسمت به‎طور کامل در اختیار شما قرار گرفتند.

همچنین سیرتاپیاز فارسی 1 بخشی به‌عنوان ضمیمه داره که دانش‌های دستوری و ادبی و هراون‌چه که نیاز دارید تا به فارسی مسلط بشید و برای امتحانش آمادگی صددرصد پیدا کنید، در خودش جای داده.

بررسی آرایه‌های ادبی، واژگان جدید، کلمات مهم از نظر املایی و توضیحات لازم برای تکمیل آموزش هر درس در بخش‌های زبان فارسی و ادبیات فارسی، به‌علاوه‌ی پاسخ‌دهی کامل به کارگاه‌های متن‌پژوهی برای یادگیری بیشتر هر درس، تکمیل‌کننده‌ی درسنامه‌های این کتابند.

سوالات امتحانی کتاب سیرتاپیاز ادبیات فارسی دهم گاج

قبول دارید هرچه‌قدر هم بخونید و درسنامه‌ها رو فول باشید، ولی تا سوالی حل نکنید و به پرسشی پاسخ ندید، مطالعات و آموخته‌هاتون نه تثبیت می‌شه در خاطرتون و نه تسلط کافی پیدا می‌کنید روی امتحان؟

به همین دلیل مولفان محترم کتاب سیرتاپیاز فارسی 1 گاج، مجموعا 670 پرسش تشریحی- امتحانی طبقه‌بندی شده تالیف و طراحی کردند.

سطح سوالات مطابق با استانداردهای طراحی سواله؛ برای هر درس به‌صورت جداگونه ارائه شده و مطالب درسی رو به‌طور کامل دربرمی‌گیره.

پرسش‌های امتحانی این کتاب در قالب سه قلمروی زبانی، ادبی و فکری طراحی شده و سوالات گونه‌شناسی و تاریخ ادبیات برای تکمیل بخش پرسش‌های تشریحی، قرار گرفته.

از سوالات متنوع و متعددی که با درنظر گرفتن تمامی مفاهیم و نکات درسی در این کتاب گردآوری شده به‌عنوان منبع نمونه سوال در طول سال تحصیلی هم برای دبیران و هم برای دانش‌آموزان می‌شه استفاده کرد و در ایام امتحانات شما رو به تسلط کافی و لازم می‌رسونه.

پاسخنامه‌ی کتاب سیرتاپیاز ادبیات فارسی دهم گاج

برای تمامی پرسش‌ها و به‌صورت تفکیک‌شده پاسخنامه‌ای به‌شکل تشریحی و با جملاتی کوتاه و بلند؛ اما کاربردی و مفید که کاملا مفهوم سوال و پاسخ درست اونو برسونه، تالیف شده.

پاسخنامه‌ها بخش مهمی هستند تا علاوه‌بر این‌که بدونید جواب درست یک سوال چیه، علتشو هم متوجه بشید؛ کمیت و کیفیت پاسخ‌گویی برای کسب نمره‌ی کامل دستتون بیاد و مهم‌ترین نکات درسی- امتحانی رو مطالعه و مرور کنید.

پاسخنامه‌ی تشریحی پرسش‌های این کتاب رو حتما مطالعه و بررسی کنید تا پیش از امتحان اصلی از نقاط قوت و ضعف خودتون هم آگاه بشید.

ویژگی‌های کتاب سیرتاپیاز ادبیات فارسی دهم گاج

  • تالیف و چاپ شده در سال تحصیلی 1402-1401
  • طراحی و تولید شده منطبق‌بر جدیدترین محتوای کتاب درسی
  • مشترک بین همه‌ی رشته‌ها
  • مناسب برای دانش‌آموزان با سطح تحصیلی ضعیف
  • مناسب برای دانش‌آموزانی که قصد مطالعه‌ی کامل فارسی دهم را دارند
  • مناسب برای استفاده در طول سال تحصیلی به‌عنوان منبع نمونه سوال
  • ویژه‌ی امتحانات کلاسی و نهایی
  • دارای درسنامه‌های تفکیک‌شده، موشکافانه و پاسخ فعالیت‌های درسی
  • دارای بیش از 600 پرسش تشریحی تفکیک‌شده به‌ازای هر درس و به‌صورت طبقه‌بندی‌شده
  • دارای پاسخنامه‌ی تشریحی و کامل برای تمامی پرسش‌ها
  • دارای 18 ساعت فیلم آموزشی و تدریس مطالب فارسی دهم در قالب QR_Code

خرید کتاب سیرتاپیاز ادبیات فارسی دهم گاج

کتاب فارسی دهم سیر تا پیاز گاج

205,000 تومان
  • تست های مربوط به کنکور
  • پرسش های امتحانی
  • تست های جامع و کامل
  • چاپ 1402 مناسب تحصیلی 1402-1403

جامع ادبیات فارسی دهم قلم‌ چی

اگر همچنان دنبال یک منبع مناسب برای امتحان فارسی دهم هستید، که کامل باشه و البته علاوه‌بر داشتن نمونه سوالات امتحانی- تشریحی، پرسش‌های چهارگزینه‌ای و تستی از مطالب رو هم پوشش بده، می‌تونید با خیالی راحت و مطمئن کتاب جامع فارسی 1 قلم‌چی رو انتخاب کنید.

انتشارات قلم‌چی برای درس ادبیات فارسی پایه‌ی دهم، یک کتاب با درسنامه‌های کاربردی و به تفکیک هر درس، پرسش‌های تشریحی تالیفی و تست‌های متعدد آماده کرده با عنوان جامع فارسی 1 که پاسخنامه‌ی تشریحی هم داره. هیئت مولفان کانون که مسئولیت تالیف و گردآوری کتاب رو به‌عهده دارند، محتوای این کتاب رو برپایه‌ی جدیدترین محتوای فارسی دهم در سال تحصیلی 1402-1401 با هدف تقویت آموخته‌ها و میزان یادگیری شما در این درس و در نهایت کسب آمادگی کامل برای امتحانات میان‌ترم و پایان‌ترم آماده کردند.

جامع ادبیات فارسی دهم در 316 صفحه به چاپ رسیده

درسنامه‌ی کتاب جامع ادبیات فارسی دهم قلم‌ چی

مطالعه‌ی درسنامه‌ها به‌ویژه برای درس ادبیات فارسی ضروری و پراهمیته.

داشتن یه کتابی که ساده و کاربردی به‌مثابه‌ی یه جزوه‌ی ادبیات فارسی که معنی، مفهوم، قلمروهای زبانی، ادبی و فکری، واژگان مهم و املایی و بررسی آرایه‌های ادبی، دستور زبان فارسی و ساده‌سازی نثر یا شعر رو داشته باشه؛ بسیار راهگشا و لازم برای امتحان این درس و مسلط شدن بر محتوای کتاب درسیه.

جامع فارسی دهم قلم‌چی این ویژگی‌ها رو داره و درسنامه‌هاش تفکیک‌شده و کامله. علاوه‌بر این‌ها خلاصه‌درس و بررسی و پاسخ متن‌پژوهی‌ها رو هم در خودش جای داده.

سوالات امتحانی کتاب جامع ادبیات فارسی دهم قلم‌ چی

کاربردی کردن مطالعه‌ی درسنامه‌ها که باعث تثبیت یادگیری هم می‌شه، در پاسخ دادن به پرسش‌های متنوع و متعدد از اون مطالبه.

در این کتاب بعد از این‌که هر درسنامه تموم شد، پرسش‌های امتحانی- تشریحی به‌صورت ارجاع‌دهی‌شده به کتاب درسی در سه قلمروی زبانی، ادبی و فکر و در تعداد 315 جهت پوشش‌دهی مطالب مذکور قرار گرفته که دارای سطح استاندارد و مطابق با امتحاناته.

پیشینه و شناسنامه‌ی پرسش‌ها مشخص شده، برای این‌که اگر احیانا سوالی براتون سخت بود یا جواب دادید و جوابتون نادرست بود، برید سروقت محتوا و درسنامه‌ی همون پرسش و اشکالاتتون رو با مطالعه‌ی دقیق و دوباره برطرف کنید؛ همچنین به‌راحتی متوجه می‌شید چه درس‌ها و قسمت‌هایی از مطالب پراهمیت‌تره یا ممکنه چه چیزهایی ازش مطرح بشه.

پرسش‌های چهارگزینه‌ای کتاب جامع ادبیات فارسی دهم قلم‌ چی

دومین دسته‌ی سوالات در این کتاب، پرسش‌های چهارگزینه‌ای و تستیه.

ازین نوع پرسش‌ها هم می‌تونید به‌نوعی به‌عنوان نمونه سوالات امتحانی که پاسخ‌های پیشنهادی دارند استفاده کنید و سطح آمادگی و تسلط خودتون رو ارتقاء ببخشید.

تست‌های مربوط به هر درس جدا و همانند بخش پرسش‌های تشریحی در دسته‌بندی مشخص و به‌صورت مرجع‌دار طراحی و تالیف شدند و تعدادشون در کل کتاب به 476 عدد می‌رسه.

برای این‌که تیپ هر پرسش رو بهتر متوجه بشید، این‌که اون پرسش ترکیبی هست یا آرایه داره و مربوط به کدوم صفحه‌ی کتاب درسیه، کامل نشانه‌گذاری شده‌ست.

پاسخنامه‌ی کتاب جامع ادبیات فارسی دهم قلم چی

پاسخنامه‌ی جامع فارسی 1 قلم‌چی، به تفکیک هر درس، همانند بخش درسنامه و پرسش‌ها، برای سهولت مطالعه، به بررسی و ارائه‌ی پاسخ درست هر پرسش پرداخته.

پاسخنامه‌ی این کتاب تشریحی و با عباراتی نسبتا کوتاه؛ اما دارای بار مفید و کاربردیه؛ یعنی این‌که توضیحاتش برای دونستن جواب و شناسایی نقاط قوت و ضعف‌تون در این درس یا اون مطلب خاص کافیه و به‌راحتی می‌شه سنجش عملکرد داشت.

ویژگی‌های کتاب جامع ادبیات فارسی دهم قلم چی

  • سال نشر: 1401 (محتوای کتاب فارسی دهم تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بدون تغییر بوده است)
  • مبتنی‌بر محتوای کتاب فارسی دهم آموزش‌وپرورش
  • مناسب برای همه‌ی رشته‌ها
  • ویژه‌ی امتحانات و آزمون‌ها
  • دارای درسنامه‌های کامل، کاربردی و خلاصه‌درس به تفکیک هر درس
  • دارای سوالات تشریحی مرجع‌دار (بیش از ۳۰۰ پرسش)
  • دارای سوالات چهارگزینه‌ای شناسنامه‌دار (بیش از ۴۰۰ تست)
  • دارای پاسخنامه‌ی تشریحی تفکیک‌شده به‌ازای سوالات هر درس

خرید کتاب جامع ادبیات فارسی دهم قلم چی

فارسی دهم جامع قلم چی

226,200 تومان
  • چاپ 1401

پرسمان ادبیات فارسی دهم گاج

اگر از ابتدای سال تحصیلی یا حتی اواسط ترم به‌دنبال یه کتاب کمک‌درسی- آموزشی خوب و کاربردی برای درس فارسی دهم هستید؛ که برای امتحانات میان‌ترم و پایان‌ترم در حد مدرسه و نهایی به‎‌دردتون بخوره، کتاب پرسمان فارسی 1 گاج جزو انتخاب‌های مطمئن براتون خواهد بود.

این کتاب در سال تحصیلی 1401-1400 مطابق با محتوا و درس‌های کتاب درسی فارسی دهم مشترک همه‌ی رشته‌ها توسط آقایون مرتضی بوالحسنی، علی مرتضوی و نعمت‌الله بوالحسنی تالیف شده و انتشارات گاج در 184 صفحه دست به تولیدش زده.

پرسمان فارسی دهم برای مخاطب خودش درسنامه‌های نسبتا کامل؛ بسیار کاربردی و امتحانی، نمونه سوال و تمرینات متنوع، پاسخنامه‌ی تشریحی و پاسخ به پرسش‌های کتاب درسی، به ارمغان آورده و شما رو برای به‌دست آوردن نمره‌ی کامل در امتحان این درس با کسب تسلط کامل بر مطالب و سوالات، آماده می‌کنه.

درسنامه‌ی کتاب پرسمان ادبیات فارسی دهم گاج

جهت توانمندی شما در پاسخ‌گویی به پرسش‌ها، تکمیل مطالعات و آموخته‌هاتون از روی کتاب درسی و بالا بردن کیفیت خونده‌هاتون، در ابتدا درسنامه‌های کاربردی، مفید و نسبتا مختصری تالیف و ارائه شده؛ همچنین برای این‌که بهتر و دقیق‌تر بر خود درس‌های کتاب مسلط بشید و مفهومی همه‌چیو تو ذهنتون جا بندازید، پرسش‌ها و فعالیت‌های هر درس جواب داده شده، معنی و مفهوم شعر و نثرها به بیانی ساده و روون در اختیارتون قرار گرفته و واژگان مهم و ستاره‌دار متون هم ارائه شده.

بخش دیگری از درسنامه‌ها رو که برای هر درس به‌صورت بالا تالیف و طراحی کردند، بخش دانش‌های زبانی و ادبی‌ست که کامل تالیف گردیده.

سوالات امتحانی کتاب پرسمان ادبیات فارسی دهم گاج

سوالات متنوعی در دسته‌بندی قلمروی زبانی، ادبی و فکری در سطح استانداردهای امتحان نهایی و آموزش‌وپرورش برای هر درس در تعدادی که به‌خوبی مباحث و مطالب رو پوشش بده تالیف و گردآوری شده و پس از مطالعه و بررسی درسنامه‌ها می‌تونید دسترسی راحتی به نمونه سوالات و پرسش‌های امتحانی که محتمله از هر درس و مفهوم مطرح بشه، داشته باشید؛ میزان تسلط‌تون رو افزایش بدید؛ یادگیری و شبیه‌سازی امتحان رو برای خودتون سهل کنید و با پرسش‌های امتحانی که به‌صورت معانی واژگان، معانی و مفاهیم ابیات و متون و قرابت معنایی و... است، آشنا بشید.

پاسخنامه‌ی کتاب پرسمان ادبیات فارسی دهم گاج

پاسخنامه‌ها هم همانند درسنامه‌ها، حتی اگر مسلط بر مطلب و مبحثی باشید، جزو ضروری برای آماده شدن در امتحانات و بخش پراهمیتی در هر کتاب امتحانی به‌شمار میان.

پاسخنامه‌ی تفکیک‌شده، تشریحی و کامل این کتاب که به‌ازای هر پرسش تالیف شده و در بخش انتهایی کتاب پرسمان فارسی دهم قرار گرفته، به شما در مفهومی یاد گرفتن بخش‌های امتحانی هر درس و سنجش عملکردتون کمک می‌کنه.

ویژگی‌های کتاب پرسمان ادبیات فارسی دهم گاج

  • تالیف و چاپ شده در سال تحصیلی 1401-1400
  • ویژه‌ی دانش‌آموزان یازدهم همه‌ی رشته‌ها
  • ویژه‌ی ایام امتحانات و استفاده در طول سال تحصیلی
  • شامل درسنامه‌های نسبتا مختصر، کاربردی و مفید برای هر درس
  • شامل پاسخ به فعالیت‌های کتاب درسی با بررسی دستور زبان‌ها و معنی- مفهوم هر درس
  • شامل پرسش‌های امتحانی و بانک سوالات امتحانی برای هر درس در دسته‌بندی قلمروهای ادبی، زبانی و فکری
  • شامل پاسخنامه‌ی تشریحی و کامل برای کلیهء پرسش‌ها

خرید کتاب پرسمان ادبیات فارسی دهم گاج

فارسی دهم میکرو نهایی گاج

حتی اگر کتاب درسی فارسی دهم رو نداشته باشید، می‌تونید از این کتاب که بدون هیچ کم‌وکاستی‌ای یک کتاب درسی+ جزوه‌ی کلاسیه، استفاده کنید.

اسم این کتاب فارسی دهم میکرو نهایی، تالیف و چاپ شده در انتشارات گاج هست.

فارسی دهم میکرو نهایی ویژه‌ی امتحانات و باتوجه به اهمیت بالای مطالعه‌ی کامل و یادگیری صددرصدی کتاب درسی و محتوای امتحانی دروس فارسی 1 آماده شده. این کتاب در سال تحصیلی 1401-1400 آماده و تولید گردیده؛ اما خیال‌تون راحت که هنوز هم قابل استفاده‌ست؛ چراکه محتوای فارسی دهم تا پایان سال تحصیلی 1402-1401 تغییری نداشته.

آقای محمدرضا ملک‌محمدی کتاب فارسی دهم میکرو نهایی رو به کامل‌ترین شکل، تالیف کردند و انتشارات گاج 240، کتاب مذکور رو چاپ کرده.

درسنامه‌ی کتاب ادبیات فارسی دهم میکرو نهایی گاج

درسنامه، کلیت و اصل این کتابه؛ یعنی کتاب فارسی دهم میکرو نهایی گاج، دقیقا مطابق با تیتر، سرفصل‌ها و محتوای کتاب درسی فارسی 1 آموزش‌وپرورش، درسنامه‌ی خودشو ارائه داده.

خط‌به‌خط متون درسی، نثر و داستان‌ها، شعرها به تفکیک مصرع اونا، کلمات مهم، جدید یا املایی با تدقیق آرایه‌های ادبی، نکات پنهان و آشکار، هرگونه دستور زبان فارسی، معانی ساده و روون و مفاهیم عبارات، جملات یا شعرها به زبان روشن، بررسی و ارائه شده؛ پس شما درسنامه‌های کامل و یاددهنده خواهید داشت و با مطالعه‌ی اون‌ها زیروبم کتاب درسی رو هم یاد می‌گیرید؛ چراکه تمرین‌ها و فعالیت‌های کتاب درسی هم به‌خوبی پوشش داده شدند و پاسخ کارگاه‌های متن‌پژوهی ارائه شده.

ویژگی‌های کتاب ادبیات فارسی دهم میکرو نهایی گاج

  • تالیف و چاپ شده در سال تحصیلی 1401-1400
  • براساس محتوای کتاب درسی فارسی دهم مشترک بین همه‌ی رشته‌ها
  • ویژه‌ی ایام امتحانات و استفاده در طول سال تحصیلی
  • جایگزین کتاب درسی
  • دارای درسنامه‌ی کامل، موشکافانه و دقیق
  • بررسی معانی، مفاهیم، کلمات جدید و مهم، آرایه‌های ادبی، دستور زبان فارسی، کارگاه‌های متن‌پژوهی و...
  • فاقد نمونه سوال
  • فاقد آزمون‌های شبیه‌ساز نوبت دی‌ماه و خردادماه

خرید کتاب ادبیات فارسی دهم میکرو نهایی گاج

کتاب ادبیات فارسی دهم میکرو نهایی گاج

155,800 تومان
  • سوالات تستی
  • پاسخنامه تشریحی
  • ازمون های جامع و کامل
  • چاپ 1402

جیبی فارسی دهم تشریحی خیلی سبز

اگه از اون دسته دانش‌آموزایی باشید که همیشه و در همه‌حال یه کتاب درسی/ کمک‌درسی همراهشون هست یا به‌نوعی روتین مطالعاتی دارند و در جهت حفظ مطالعه‌ی روزمره و طبق برنامه‌ی مطالعاتی‌شون، از کتاب‌های همراه و ویژه‌ی مرور یا مطالعه‌ی فوری استفاده می‌کنند؛ که اتفاقا جزو کتب کمک‌درسی- آموزشی و منابع امتحانی کامل؛ اما در ابعاد کوچیک، راحت برای حمل و جمع‌وجورند، حتما باید برای درس ادبیات فارسی دهم یکی از اونا رو بگیرید.

کتابی جیبی (جی‌بی) از سری کتاب‌های سهل‌المطالعه‌ی انتشارات خیلی سبز هست، که مخصوص ایام امتحانات و با هدف قرار دادن امتحانات نهایی هم طراحی و تالیف شده.

جیبی فارسی دهم خیلی سبز در 296 صفحه و مطابق با محتوای کتاب درسی آماده شده و مسئولیت تالیف این کتابو خانوم مینا سعیدی‌ملک به‌عهده داشتند.

کتاب مذکور از سه بخش درسنامه، نمونه سوال ویژه‌ی امتحانات و پاسخنامه‌ی تشریحی برای سوالات، تشکیل شده و در سال 1401 به چاپ رسیده.

درسنامه‌ی کتاب جیبی فارسی دهم تشریحی خیلی سبز

این کتاب، درسنامه‌های کامل، بررسی درس‌ها و کارگاه‌های متن‌پژوهی کتاب درسی و جداول واژگان مهم و املایی رو به‌صورت دسته‌بندی شده در ابتدا ارائه داده که به تفکیک هر درس و فصله و مطالعه‌ی اونا باعث ارتقاء توانمندی شما در پاسخ‌گویی به پرسش‌ها می‌شه.

در این کتاب کوچیک؛ اما پربار و کاربردی اول برای هر درس جدول کلمات مهم با هر چندتا معنی‌ای که داشته و بعد واژگان املایی قرار داده شده؛ مطالعه‌ی سریع و آسونی با این جداول خواهید داشت و کار مرور رو براتون انجام می‌ده؛ بعد از اون به فراخور درس که شعر یا نثره، جزءبه‌جزء در سه قلمروی فکری، ادبی و زبانی به بررسی معنی، مفهوم، آرایه‌های ادبی، قالب و نکات ضروری یا راهنما پرداخته.

کارگاه‌‌های متن‌پژوهی درس‌ها به‌طور کامل پاسخ داده شدند و قسمت‌هایی با عنوان یادآوری دارای چند مثال که درس رو مفهومی‌تر آموزش می‌دن یا مطالب پیشین رو یادآوری می‌کنند، در این کتاب و در بخش درسنامه جای گرفته‌اند.

تمرین‌های کتاب جیبی فارسی دهم تشریحی خیلی سبز

سوال حل کردن چه برای درس حفظی باشه چه درس‌هایی که برپایه‌ی تمرین کردن هستند؛ به تسلط دانش‌آموز روی مطالب و مباحث کمک ویژه‌ای می‌کنه و تضمین‌کننده‌ی فهم عمیق دروس و کسب موفقیت با بالاترین نمره در امتحاناته.

برای درس ادبیات فارسی، در هر پایه‌ای و به‌ویژه برای فارسی دهم که امتحان پایان‌سال اون نهاییه و به‌طور هماهنگ کشوری برگزار می‌شه، لازمه که پس از مطالعه و مرور درسنامه‌ها و بررسی دقیق درس‌ها، پرسش‌های تشریحی و سوالات مهم مربوط به مفاهیم مطالعه‌شده، پاسخ داده بشه تا هم سنجشی از عملکرد خودتون و میزان مطالعات داشته باشید؛ هم تسلط بر آموخته‌ها و خونده‌شده‌ها رو افزایش بدید.

در این کتاب تعدادی پرسش تشریحی و نمونه سوال امتحانی بعد از اتمام هر درسنامه قرار داده شده؛ تعدادشون زیاد نیست؛ اما برای جمع‌بندی کوچیک و جمع‌وجور هر درسنامه کفایت می‌کنه. سطح تمرینات استاندارد و متناسب با مطالبه.

آزمون نوبت اول و دوم

تکمیل‌کننده‌ی تمرینات و نمونه سوالات جیبی فارسی دهم، بخش آزمون‌های شبیه‌ساز بارم‌بندی‌شده‌ست که برای نوبت اول و نوبت دوم تعریف شدند؛ امتحانات شبیه‌ساز باعث می‌شن که مهم‌ترین پرسش‌ها و محتمل‌ترین سوالاتی که ممکنه در امتحان اصلی بیاد رو از خودتون آزمون بگیرید و به‌نوعی جمع‌بندی از کل مطالب یا مطالعاتتون داشته باشید.

پاسخنامه‌ی تشریحی کتاب جیبی فارسی دهم تشریحی خیلی سبز

سومین بخش در این کتاب که تموم ویژگی‌های یه منبع امتحانی بودنو براش کامل می‌کنه، بخش پاسخنامه‌ست.

برای هر پرسش ارائه شده در این کتاب، پاسخنامه‌ای به‌شیوه‌ی تشریحی و با توضیحات لازم گذاشته شده که شما رو برای دونستن پاسخ صحیح و سنجیدن میزان یادگیری‌تون یاری می‌کنه.

ویژگی‌های کتاب جیبی فارسی دهم تشریحی خیلی سبز

  • تولید شده در سال 1401
  • مبتنی‌بر کتاب درسی فارسی 1 (مشترک بین همه‌ی رشته‌ها) سال تحصیلی 1402-1401
  • مناسب برای داشتن روتین مطالعاتی و تقویت سطح
  • ویژه‌ی امتحانات نوبت اول و نوبت دوم
  • شامل درسنامه‌های کامل به تفکیک هر درس
  • شامل نمونه سوال و آزمون بارم‌بندی‌شدهء نوبت اول و نوبت دوم
  • دارای پاسخنامه‌ی تشریحی

خرید کتاب جیبی فارسی دهم تشریحی خیلی سبز

جیبی ادبیات فارسی تشریحی دهم خیلی سبز

57,270 تومان
  • چاپ 1402
  • ویژه امتحان نهایی

لقمه فارسی دهم مهروماه

بالاتر توضیحات مربوط به معرفی کتاب جی‌بی فارسی دهم خیلی سبز رو مطالعه کردید؛ اگر دنبال یه منبع مناسب برای حفظ روتین مطالعاتی؛ حتی در حد چند دقیقه در روز، بررسی دقیق هر درس از نظر معنی، مفهوم، قلمروها، آرایه‌های ادبی، دستور زبان فارسی و هر نکته‌ی لازمی برای این‌که خیلی راحت درس‌ها رو متوجه بشید و بشه یه مکمل خوب، و البته جمع‌وجور و کوچیک برای کتاب درسی، می‌تونید روی کتاب لقمه فارسی دهم که توسط آقای سعید همایون‌فرد مطابق با محتوای جدید کتاب درسی در سال 1401 تالیف و توسط انتشارات مهروماه در 303 صفحه به چاپ رسیده، حساب ویژه‌ای باز کنید؛ اگرچه این مینی‌کتاب که درسنامه‌ی کامل داره؛ فاقد سوال و امتحانه.

درسنامه‌ی کتاب لقمه فارسی دهم مهروماه

کلیت این کتابچه، درسنامه‌ست و شرح درس.

می‌دونید که ادبیات فارسی درسی پرجزئیات و دارای اهمیت به‌دلیل تنوع بالا و نکات متعدد در بطن شعر و نثرهای اونه.

فارسی درسی حفظیه و اهمیت داره که کتاب درسی‌تون سفید نمونه! یعنی هر نکته و دستور زبان و معنی و مفهوم و آرایه‌ای بایستی نوشته بشه تا فهم هر متن و مطلب یا شعر جدید و قدیمی براتون راحت راحت بشه.

برای این کار داشتن یه کتابی که شرح درس کاملی داره؛ یعنی خط‌به‌خط متون رو بررسی کرده؛ اون‌هم به ساده‌ترین زبان، واژگان مهم، جدید، املایی و ترکیبی رو براتون دسته‌بندی کرده؛ هر آرایه‌ی ادبی و نکته‌ای رو که یه درس رو بهتر تشریح می‌کرده براتون ارائه داده و طبقه‌بندی و ارائه‌ی محتواش متناظر با امتحانی خوندن و ارتقاء توانمندی شما در پاسخ‌گویی به انواع پرسش‌ها از طریق تسلط بر درسنامه‌هاست، بسیار راهگشات.

لقمه‌ فارسی 1 مهروماه چنین ویژگی‌ای رو داراست و به تفکیک هر فصل و درس و با درنظر گرفتن کارگاه‌های متن‌پژوهی، به ارائه‌ی درسنامه‌ای کامل و شرح دروس پرداخته.

ویژگی‌های کتاب لقمه فارسی دهم مهروماه

  • تالیف و تولید شده در سال تحصیلی 1402-1401
  • ویژه‌ی دانش‌آموزان مقطع دهم همه‌ی رشته‌ها
  • ویژه‌ی مطالعه‌ی روزانه
  • ویژه‌ی امتحانات
  • دارای درسنامه‌های کامل و دقیق و شرح درس‌های تفکیک‌شده
  • فاقد نمونه سوال
  • فاقد امتحان شبیه‌ساز

خرید کتاب لقمه فارسی دهم مهروماه

کتاب لقمه ادبیات فارسی دهم مهروماه

53,130 تومان
  • چاپ 1402 ویژه ی کنکور 1403 به بعد
  •  ارائه متن کتاب درسی
  • بررسی واژه‌های هر درس به همراه معنی دقیق آن‌ها
  • ارائه گروه‌های املایی هر درس

شب ‌امتحان ادبیات فارسی دهم خیلی‌ سبز

اگه از اون دسته داوطلبانی هستید که درسا رو همچین شب‌امتحانی جمع می‌کنید؛ مطالعه یا تمرین کردنا رو برای روزای آخر و تو فرجه‌های امتحانی می‌ذارید؛ یا از اون دسته دانش‌آموزانی که در طول ترم و همگام با کلاس‌ها خوب درس خوندید؛ مرور کردید؛ سوال جواب دادید و سطح درسی ضعیفی ندارید؛ و در ایام امتحانا به‌دنبال این هستید از خودتون و میزان مطالعات و آموخته‌هاتون آزمون بگیرید، تا علاوه‌بر کم کردن استرس، به‌نوعی مرور و جمع‌بندی هم با پاسخ دادن به مهم‌ترین پرسش‌های هر درس و البته مرور خلاصه‌مطالب داشته باشید؛ حتما جزوه‎‌ی امتحانی شب امتحان خیلی سبز رو تهیه کنید.

درس فارسی دهم جزو دروس پراهمیته که امتحانش به‌صورت هماهنگ کشوری یا همون نهایی خودمون برگزار می‌شه؛ در همین راستا علاوه‌بر این‌که به کتاب درسی مسلط شدید و مرور کردید، لازمه که خودتونو در شرایط امتحانی بذارید؛ یعنی از خودتون نمونه سوالات مهم امتحانی رو که دارای بارم و نمره‌ی مشخص هستند، امتحان بگیرید؛ حتی اگر درسنامه‌های کتاب درسی رو کامل خونده باشید، بازهم مرور شرح‌درس‌ها و نکات ضروری هر مطلب، از اهمیت وافری برخورداره؛ پس با انتخاب منبعی مناسب؛ حتی اگر دنبال یه منبع کمک‌درسی و امتحانی کم‌حجمید، خیال خودتونو از کسب نمره‌ی 20 راحت کنید.

شب امتحان ادبیات فارسی دهم خیلی سبز در 44 صفحه و سال تحصیلی 1402-1401 برای محصلان مقطع دهم همه‌ی رشته‌ها توسط آقای مجتبی احمدوند تالیف و آماده شده و ویژگی‌های فوق رو که در ذیل به تشریح اون‌ها می‌پردازیمو داراست.

آزمون‌های شب امتحان ادبیات فارسی دهم خیلی‌ سبز

اصلی‌ترین بخش این جزوه‌ی امتحانی، 12 عدد آزمون تشریحی باکیفیت و همه‌چی تمومه که برای شما که چه دغدغه‌ی امتحان دی‌ماه/ نوبت اول رو داشته باشید و چه امتحان نهایی/ پایان سال تحصیلی و نوبت دوم و چه هر دو امتحان براتون از اهمیت بالا برخوردار باشه و بخواید در فرجه‌های مطالعاتی پیش از شروع امتحانات، ریزتمرینی روی مطالعاتتون داشته باشید و آموخته‌هاتونو بسنجید، طراحی، تالیف و جای‌گذاری شده.

از این 12 امتحان بارم‌بندی شده، 4 امتحان اول با پوشش مطالب درسی اولین نیم‌سال تحصیلی، برای امتحان دی‌ماه و نوبت اول تعریف شده، که دو امتحان اول طبقه‌بندی‌شده (مشخص بودن فصل‌های درسی و رعایت ارائه‌ی سوالات به ترتیب فصول) و دو امتحان بعدی طبقه‌بندی‌نشده (مشابه امتحانات پایان‌سال) هستند.

8 امتحان آخر هم در دو دسته‌ی طبقه‌بندی‌شده و نشده برای امتحان نهایی و پایان دومین نیم‌سال آموزشی ارائه شده.

وجود نکات مشاوره‌ای در بطن امتحانات، شما رو در پاسخگویی به پرسش‌ها، کمک می‌کنه.

پاسخنامه‌ی تشریحی شب امتحان ادبیات فارسی دهم خیلی‌ سبز

خوبه که بعد از پاسخ دادن به پرسش‌های هر امتحان، توانمندی و تسلط خودتونو بسنجید؛ چه‌طور؟ با بررسی و مطالعه‌ی پاسخنامه‌‎ی تشریحی، کامل و نکته‌ای شب امتحان خیلی سبز.

در شب امتحان ادبیات فارسی 1، به‌ازای هر آزمون و به‌صورت تفکیک‌شده، پس از دوازدهمین امتحان، پاسخنامه‌ی تشریحی قرار گرفتند.

درسنامه‌ی شب امتحان ادبیات فارسی دهم خیلی ‌سبز

آخرین بخش از این منبع امتحانی کم‌حجم؛ اما پربار، متعلق به درسنامه‌ی ویژه‌ی شب امتحانه.

درسنامه‌ی توپ دربرگیرنده‌ی شرح‌درس‌های فارسی 1 به‌صورت تفکیک‌شده‌ست و به زبانی ساده و روشن درسنامه‌ها رو با مشخص بودن مفاهیم، واژگان، نکات زبانی، ادبی و فکری و همراه با مثال و نمونه برای شما ارائه داده.

مطالعه‌ی این درسنامه‌ها پیش از امتحان‌ها رو جواب دادن یا پس از اون یا شب امتحان و قبل امتحان اصلی، شما رو در درس‌ها و بر امتحان، مسلط‌تر و توانمندتر می‌کنه.

ویژگی‌های شب امتحان ادبیات فارسی دهم خیلی‌ سبز

  • تالیف و چاپ شده براساس محتوای کتاب درسی فارسی دهم 402-401
  • ویژه‌ی همه‌ی رشته‌ها
  • ویژه‌ی ایام امتحانات
  • مناسب برای افرادی که به‌دنبال منبع کم‌حجم امتحان نهایی هستند
  • مناسب برای افرادی که نیاز به درسنامه‌های کامل ندارند
  • دارای 12 امتحان بارم‌بندی‌شده
  • تقسیم‌بندی امتحانات به نوبت اول و نوبت دوم
  • تقسیم‌بندی امتحانات به دو دسته‌ی طبقه‌بندی‌شده و طبقه‌بندی‌نشده
  • دارای نکات مشاوره‌ای برای برخی از سوالات
  • دارای پاسخنامه‌ی تشریحی به تفکیک هر آزمون
  • دارای درسنامه‌های خلاصه؛ اما کامل، کاربردی و مفید
  • دارای درسنامه‌های تفکیک‌شده به مفاهیم، واژگان و بررسی نکات

خرید شب امتحان ادبیات فارسی دهم خیلی‌ سبز

ادبیات فارسی دهم اسفندیار

کتاب کم‌حجم و امتحان‌محور دیگه‌ای که می‌خوایم برای کسب نمره‌ی کامل در امتحان فارسی دهم بهتون معرفی کنیم، ادبیات فارسی دهم اسفندیاره؛ که حالت جزوه‌ی امتحانی داره؛ یعنی تشکیل‌شده از چندین امتحان بارم‌بندی‌شده و تشریحیه و علاوه‌بر پاسخنامه‌ی تشریحی، خلاصه‌درسنامه‌ی جامع هم داره؛ یعنی کاملا خوراک فرجه‌های مطالعاتی پیش از امتحانه.

فارسی 1 اسفندیار باتوجه به فزونی یافتن اهمیت امتحانات این درس و به‌صورت نهایی برگزار شدن اون، مطابق با جدیدترین محتوای کتاب درسی ادبیات فارسی دهم (مشترک بین همه‌ی رشته‌ها) و در سال تحصیلی 1402-1401 آماده، تالیف و چاپ شده و در 48 صفحه عرضه گردیده.

مولف این کتاب آقای مهدی حبیبی، باتوجه به اهمیت امتحان هماهنگ کشوری فارسی 1 و استانداردهای آموزشی و امتحانی، مطالب و درسنامه‌ها و آزمون‌های 20 نمره‌ای رو تالیف و طبقه‌بندی کردند و شما در بازه‌ی پایانی ترم و نزدیک به امتحانا، به‌شرطی که کتاب درسی رو کامل و با جزئیاتش مطالعه و بررسی کرده باشید، می‌تونید از جزوه‌ی انتشارات اسفندیار استفاده کنید.

آزمون‌های ادبیات فارسی دهم اسفندیار

این کتاب کم‌حجمه و همانند جزوه، سهل و فوری به دادتون می‌رسه؛ چراکه ستون فقراتشو 13 تا امتحان بارم‌بندی‌شده (مجموعا 20 نمره) تشکیل می‌دن.

این امتحانات اصلی‌ترین و مهم‌ترین پرسش‌ها رو با هر تنوع و شکلی که محتمله از درس‌ها، چه شعر باشند و چه نثر، مطرح بشن، برای شما ارائه دادند و به دو دسته‌ی امتحانات شبیه‌ساز برای نوبت اول و نوبت دوم (پایان‌سال تحصیلی) نقسیم می‌شن.

سوالات ارائه شده در هر امتحان به قلمروهای ادبی، فکری و زبانی جای گرفته‌اند و مرجع‌دار هستند تا برای پاسخ‌گویی یا بررسی ثانویه دستتون بیاد مربوط به کدوم درس و صفحه‌‎ی کتاب درسیه. همچنین تنوع پرسش‌ها بالا و تعداد اونا برای مسلط شدن به امتحان و مطالب کافی و سطح استانداردی مطابق با سطح امتحانات پایان‌ترم دارند.

پاسخنامه‌ی تشریحی ادبیات فارسی دهم اسفندیار

به‌عنوان فردی که بیشتر تمرکزش روی پاسخ دادن به پرسش‌های امتحانی و امتحان گرفتن از خود پیش از موعده؛ اهمیت مطالعه و بررسی پاسخنامه به‌‎ویژه اگر تشریحی باشه، دو چندانه. فارسی دهم اسفندیار برای تموم 13 آزمون و تک‌به‌تک پرسش‌ها، پاسخنامه‎ی تشریحی و توضیحات کامل و کاربردی داره. پاسخ‌های خودتونو با جواب درست چک کنید؛ نقاط قوت و ضعف‌تون رو شناسایی کنید و نکته‌خوانی از روی مطالعه‌ی پاسخ تشریحی پرسش‌ها داشته باشید.

درسنامه‌ی ادبیات فارسی دهم اسفندیار

قسمت پایانی جزوه‌ی امتحانی ادبیات فارسی دهم اسفندیار، فلش‌کارت‌های آموزشی و درسنامه‌های تفکیک‌شده و خلاصه، شرح درس‌ها و نکات حائزاهمیت هر درس با ارائه‌ی واژگان مهم، واژگان املایی، ترکیبات، معانی و مفهوم دروس و آرایه‌های ادبیه. برای سهولت مطالعه، برای خلاصه‌خوانی و مرور شب امتحانی، درسنامه‌ها به تفکیک هر درس و شبیه به فلش‌کارت طراحی شده و قابل برش دادنه.

ویژگی‌های ادبیات فارسی دهم اسفندیار

  • ویژه‌ی دانش‌آموزان مقطع دهم همه‌ی رشته‌ها
  • ویژه‌ی امتحانات پایان‌ترم
  • ویژه‌ی افرادی که نیاز به درسنامه‌ها و شرح درس کامل ندارند
  • شامل 13 آزمون تشریحی برای نوبت اول و نوبت دوم به‌صورت بارم‌بندی‌شده
  • مشخص بودن مرجع پرسش‌های هر امتحان
  • شامل پاسخنامه‌ی تشریحی به‌صورت تفکیک‌شده برای کلیهء پرسش‌ها
  • شامل درسنامه‌های خلاصه، جامع و تفکیک‌شده به‌صورت فلش‌کارت

خرید ادبیات فارسی دهم اسفندیار

گلبرگ ادبیات فارسی دهم گل‌واژه

اگر دنبال مجموعه نمونه سوال در سطح امتحانات پایان‌ترم باشید؛ که علاوه‌بر اونا بخواید پس از حل نمونه سوالات مذکور که برای تقویت و تثبیت مطالعات و یادگیری‌تون انجام می‌شه، در شرایط شبیه به یه امتحان واقعی هم قرار بگیرید و مروری بر مهم‌ترین مفاهیم درسی و البته خلاصه‌خوانی امتحانی داشته باشید؛ حتی برای درسی همانند ادبیات فارسی که مشترک بین رشته‌هاست و در مقطع دهم قراره به‌صورت نهایی و هماهنگ کشوری برگزار بشه؛ پس اهمیت بالایی داره و بایستی زمان کافی حداقل برای خوندن دقیق کتاب درسی بذارید؛ حتی اگر در انتهای ترم بخواید یه منبع کم‌حجم و در حد امتحان کار کنید.

منبع امتحانی با این ویژگی‌ها که در طول سال تحصیلی هم به‌عنوان یه کمک‌درسی بتونید ازش استفاده کنید، کتاب نسبتا کم‌حجم و کاربردی با عنوان گلبرگ از انتشارات گل‌واژه‌ست.

گلبرگ فارسی دهم در سال تحصیلی 1402-1401 در 76 صفحه و مطابق با محتوای کتاب درسی فارسی 1 برای کسب نمره‌ی کامل در امتحانات این درس آماده شده و مولف اون خانوم فاطمه اکران هستند.

آزمون‌ها و سوالات امتحانی گلبرگ ادبیات فارسی دهم گل‌واژه

گلبرگ فارسی 1 در ابتدا با تمرکز برروی ارائه‌ی پرسش‌های امتحانی، تشریحی، استاندارد، مطابق با محتوای درسی، متنوع و دسته‌بندی‌شده، برای هر درس و به‌صورت تفکیک‌شده، سوالات امتحانی رو که مخاطب رو به تسلط برروی مطالب درسی و حل کردن سوالات امتحانات می‌رسونه، طراحی و تالیف کرده و به‌راحتی می‌تونید برنامه‌ریزی کنید و یه مطالعه‎‌ی سازمان‌دهی شده داشته باشید؛ یعنی یه‌سری درس‌ها بیشتر بخونید یا پرسش‌هاشو پاسخ بدید؛ یه‌سریا رو کمتر.

بعد از سوالات هر درس، امتحانات دی‌ماه و خردادماه برای جمع‌بندی پرسش‌های امتحانی و مطالعات شما به‌عنوان شبیه‌ساز که بارم‌بندی‌شده هستند و زمان پاسخ‌گویی دارند، قرار گرفته.

پاسخنامه‌ی تشریحی گلبرگ ادبیات فارسی دهم گل‌واژه

پاسخنامه دومین قسمت این کتابه و دربرگیرنده‌ی پاسخ درست هر پرسش به‌ تفکیک نمونه سوالات مربوط به هر درس، با عباراتی کوتاه و مفید که منظور رو به‌خوبی و مفهومی برسونه‌ست.

درسنامه‌ی گلبرگ ادبیات فارسی دهم گل‌واژه

درسنامه‌ها همیشه اهمیت دارند؛ اگر خیلی خونده باشید؛ اگر هیچی نخونده باشید؛ اگر در حد نگاه اجمالی و کلی مطالعه کرده باشید و اگر هنوز وقت داشته باشید تا روز امتحان؛ در هر صورت بسیار لازم و مفیده؛ حتی به‌اندازه‌ی مطالعه‌ی خلاصه‌ها، نکات امتحانی و مرور برروی مطالب داشته باشید.

از همین‌روی کتاب گلبرگ فارسی دهم گل‌واژه، درسنامه‌های تفکیک‌شده و خلاصه به‌شکل فلش‌کارت در انتهای کتاب تالیف کرده و قرار داده تا ضمن توانمند شدن برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های امتحانی، روتین مطالعاتی خودتونو حفظ کنید.

ویژگی‌های گلبرگ ادبیات فارسی دهم گل‌واژه

  • مناسب برای همه‌ی رشته‌ها و محصلان مقطع دهم
  • تالیف و چاپ شده در و برای سال تحصیلی 1402-1401
  • ویژه‌ی ایام امتحانات نوبت اول و نوبت دوم
  • شامل نمونه سوالات از تمامی مطالب و محتوای فارسی دهم به تفکیک هر درس
  • شامل نمونه امتحان بارم‌بندی‌شده به‌عنوان شبیه‌ساز امتحان دی‌ماه و خردادماه
  • شامل پاسخنامه‌ی تشریحی و نسبتا خلاصه
  • شامل خلاصه درسنامه به‌شکل تفکیک‌شده در انتهای کتاب

خرید گلبرگ ادبیات فارسی دهم گل‌واژه

گلبرگ فارسی دهم گل واژه

156,000 تومان
  • چاپ 1402

ادبیات فارسی دهم بنی هاشمی خامنه

گزینه‌ی دیگه‌ای که برای درس فارسی 1 به‌عنوان یه منبع کم‌حجم کمک‌درسی و غالبا امتحانی، معرفی می‌شه، جزوه‌ی امتحان‌محور ادبیات فارسی دهم بنی هاشمی خامنه از انتشاراتی با همین عنوانه.

فارسی دهم بنی هاشمی دربرگیرنده‌ی خلاصه‌درسنامه‌ها، امتحان شبیه‌ساز برای نوبت اول و نوبت دوم + کارآزمون و در نهایت پاسخنامه‌ی تشریحیه.

این کتاب کم‌حجم مطابق با محتوای کتاب درسیه و در سال تحصیلی 400-1399 به چاپ رسیده. تعداد صفحاتش به 48 می‌رسه و مولف اون آقای محمد نصراصفهانی هستند.

درسنامه‌ی ادبیات فارسی دهم بنی هاشمی خامنه

اولین قسمت شکل‌دهنده‌ی فارسی 1 بنی هاشمی، درسنامه‌ست.

درسنامه و شرح درس‌های ارائه شده در این کتاب/ جزوه‌ی امتحان‌محور، محوریت نداشته؛ یعنی پرجزئیات و با مثال‌های متعدد همراه نیست؛ بلکه ویژه‌ی مرور، یادآوری، نکته‌خوانی و البته خلاصه‌خوانی‌های روزانه یا شب امتحانی‌ست.

بنابراین شما با مطالعه‌ی دقیق و کامل کتاب درسی و جزوات کلاسی، جهت مرور اصلی‌ترین و مهم‌ترین مطالب هر درس که در این کتاب تفکیک‌شده ارائه گردیده، در بازه‌ی پایانی نیم‌سال‌های تحصیلی و در فرجه‌های امتحانی، پیش از پاسخ دادن به پرسش‌های هر ردس، می‌توانید تقویت و تثبیت آموخته‌ها و مطالعات خود را با درسنامه‌ی تالیف‌شده در این کتاب داشته باشید.

تاریخ ادبیات، واژه‌شناسی، نکات دستوری و... از اجزاء تشکیل‌دهندهء فارسی دهم بنی هاشمی خامنه هستند؛ که مطابق با سرفصل‌های کتاب درسی تالیف و ارائه گردیده‌اند.

آزمون‌های ادبیات فارسی دهم بنی هاشمی خامنه

قلب تپنده‌ی هر مرجع امتحانی و کتاب/ جزوه‌ی امتحان‌محور، بخش سوالات امتحانی، نمونه سوالات و امتحانات شبیه‌ساز دی‌ماه یا خردادماهه.

در ادبیات فارسی دهم بنی هاشمی خامنه، با هدف این‌که در ابتدا برای پاسخ دادن به پرسش‌ها توانمند شده باشید، پس از ارائه‌ی خلاصه‌درس‌ها، آزمون‌های امتحانی از امتحانات نوبت اول و نوبت دوم مدارس برتر و نمونه‌ی کشوری جمع‌آوری شده.

این امتحانات از بهترین مرجع‌های محک زدن یادگیری و آموخته‌های ادبیات فارسی 1 محسوب می‌شن و به‌صورت بارم‌بندی‌شده ارائه شده و زمان پاسخ‌گویی دارند و در سه دسته‌ی قلمروی زبانی، ادبی و فکری تقسیم شده تا به‌راحتی خودتونو در شرایط امتحانی قرار بگیرید.

پاسخنامه‌ی تشریحی ادبیات فارسی دهم بنی هاشمی خامنه

آخرین قسمت متعلق‌به پاسخ پرسش‌های امتحانات ارائه‌شده در این جزوه/ کتابه.

پاسخنامه به‌صورت تشریحی- کاربردی برای کلیه‌ی پرسش‌ها نوشته شده و به‌تفکیک هر آزمون قرار گرفته. بررسی پاسخ هرپرسش، به شما در شناسایی نقاط قوت و ضعف‌تون کمک می‌کنه، نکات مهم رو یادآوری می‌کنه و سبب مرور مهم‌ترین پرسش‌های امتحانی همراه با فهم میزان و نحوه‌ی پاسخ‌گویی بدان‌ها می‌شه.

ویژگی‌های شب امتحان ادبیات فارسی دهم بنی هاشمی خامنه

  • مشترک بین دانش‌آموزان پایه‌ی یازدهم همه‌ی رشته‌ها
  • مبتنی‌بر کتاب درسی فارسی دهم
  • ویژه‌ی فصل امتحانات
  • مناسب برای دانش‌آموزانی که خواهان منبع امتحانی کم‌حجم و آزمون‌محور هستند
  • شامل چند امتحان بارم‌بندی‌شده برای نوبت اول و نوبت دوم
  • شامل پاسخنامه‌ی تشریحی و کاربردی به‌ازای هر پرسش
  • شامل درسنامه‌های خلاصه

ویژگی‌های شب امتحان ادبیات فارسی دهم بنی هاشمی خامنه

ادبیات فارسی دهم 6420 گاج

مجموعه‌ی 6420 از سری کتاب‌های کم‌حجم و جزوه‌مانند برای امتحانات پایان نیم‌فصل‌های آموزشی از انتشارات گاجه. همین اول کار بگم که این کتب حداقل سه سالی هست که چاپ مجدد نشدند و اما همچنان گزینه‌ی اقتصادی برای دانش‌آموزاست.

برای برخی دروس که تغییرات خاصی نداشتند انتخاب از این مجموعه‌ی امتحانی، چندان مشکل‌ساز نخواهد بود؛ اما اولویت آخره.

فارسی دهم 6420 گاج مطابق با محتوا و سرفصل‌های آموزشی ادبیات فارسی 1 در سال تحصیلی 1399-1398 آماده شده و برای شما نمونه سوالات رو در قالب آزمون‌های بارم‌بندی‌شده و تشریحی به‌عنوان امتحان شبیه‌ساز نوبت اول و نوبت دوم، پاسخنامه‌ی تشریحی برای کلیهء پرسش‌ها و خلاصه درس‌ها در قالب درسنامه‌ی ویژه‌ی مرور و خلاصه‌خوانی، ارائه داده.

مولف فارسی دهم 6420 که با شعار 64 صفحه بخون و 20 بگیر چیدمان ارائه‌ی مطالب و طبقه‌بندی درس‌ها رو به‌شیوه‌ی کسب حداکثر آمادگی در امتحانات به انجام رسوندند، خانوم سپیده توحیدلو و آقایون رحمان چکی و علی حسینی هستند و این کتاب کم‌حجم امتحانی که برای بازه‌ی پایانی ترم و تکمیل مطالعاتتون پیشنهاد می‌شه در همون 64 صفحه‌ای که عنوان کتاب رو شکل می‌ده، چاپ شده.

آزمون‌های ادبیات فارسی دهم 6420 گاج

امتحان گرفتن از خودتون از مهم‌ترین کارهاییه که پس از مطالعه‌ی کامل و مرور مهم‌تریم نکات درسی یا پس از پاسخ دادن به نمونه سوالات متعدد آموزشی و امتحانی، بایستی پیش از امتحان اصلی انجام بدید  بر همین مبنا انتشارات و کتاب‌های مختلفی که تالیف و تولید کردند، دارای امتحانات شبیه‌ساز (تشریحی- دارای سوالات متنوع از مهم‌ترین بخش‌های امتحانی- دارای نمره‌ی مشخص و در مجموع 20 نمره، دارای زمان پاسخ‌گویی و دارای سطحی استاندارد) برای نوبت دی‌ماه و نوبت خردادماه هستند.

فارسی دهم 6420 گاج در مجموع 14 دوره امتحان بارم‌بندی‌شده داره که 4تای اون برای نوبت اول و 10تای دیگه برای نوبت دومه.

پاسخنامه‌ی تشریحی ادبیات فارسی دهم 6420 گاج

پس از آزمون‌ها، نوبت به پیوستی بسیار مهم برای کسب تسلط بیشتر بر امتحانات و مطالب درسیه.

این پیوست مهم که بهتره بعد از مطالعه و مرور و پاسخ‌گویی به پرسش‌های امتحانی به سراغش برید و بررسی عمیق‌تر و هدف‌مندتری از نقاط قوت و ضعف خود داشته باشید و مدت زمان ادامه‌ی مطالعات تا رسیدن به زمان امتحان اصلی و هرچیزی که برای بهتر شدن و تقویت سطح درسی‌تون رو بشناسید و با کمک اون انجام بدید، پاسخنامه‌ی تشریحی- کاربردی و توضیحات لازم برای دونستن پاسخ هر پرسشه که به‌صورت تفکیک‌شده برای تموم پرسش‌ها ارائه شده.

درسنامه‌ی ادبیات فارسی دهم 6420 گاج

در انتها بخشی با عنوان خلاصه‌درس قرار گرفته و دربرگیرنده‌ی تموم درس‌ها و سرفصل‌های درسی ادبیات فارسی دهمه.

این بخش به‌شما با جزئیات و کامل درس‌ها رو آموزش نمی‌ده؛ یعنی اگر دارای سطح ضعیفی در این درس هستید یا حتی اگر سطح ضعیفی هم ندارید؛ اما مطالعه و مرور بر کتاب درسی و توضیحات کلاسی دروس نداشتید، بهتره اول سراغش نیاید؛ بلکه برای مرور، برای یادآوری مطالعات، برای تثبیت آموخته‌ها و خونده‌ها و یه مطالعه‌ی فوری، سهل و شب امتحانی بیاید سروقتش.

توضیحات درس‌ها به تفکیک ارائه شده؛ تشریح مطالب درسی، واژگان، نکات دستوری، معانی و مفاهیم، آرایه‌های ادبی و شرح درس‌ها رو به‌حد مناسب، کاربردی و مفیدی در انتهای این کتاب داریم و مقدار و میزان این توضیحات که بیانی ساده و ادبی داره، نه زیاده و نه کم.

ویژگی‌های ادبیات فارسی دهم 6420 گاج

  • تولید شده در سال تحصیلی 1399-1398
  • تالیف و چاپ شده براساس محتوای کتاب درسی
  • ویژه‌ی درس ادبیات فارسی دهم
  • ویژه‌ی دانش‌آموزان مقطع یازدهم
  • ویژه‌ی همه‌ی رشته‌ها
  • ویژه‌ی فصل امتحانات
  • ویژه‌ی مطالعه و تمرین در بازه‌ی پایانی ترم یا فرجه‎های مطالعاتی امتحانات
  • دارای 14 امتحان بارم‌بندی‌‌شده برای نوبت اول و دوم
  • 4 امتحان شبیه‌ساز دی‌ماه و 10 امتحان شبیه‌ساز خردادماه
  • دارای پاسخنامه‌ی تشریحی و توضیحات کافی به‌ازای هر پرسش از هر آزمون
  • دارای خلاصه‌درس با ارائه‌ی نکات ضروری، واژگان، دستور زبان و...

خرید ادبیات فارسی دهم 6420 گاج

کتاب ادبیات فارسی دهم 6420 گاج

14,760 تومان
  • درس نامه کاربری و جامع
  • نمونه سوال امتحانی نوبت اول و دوم
  • پاسخنامه تشریحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *