مقالات مشاوره ای

ثبت نام کتاب درسی پایه دهم تجربی سال تحصیلی 1403 – 1404

ثبت نام کتاب درسی پایه دهم تجربی سال تحصیلی 1402 – 1403

از مقطع دهم به بعد وارد دوره‌ی متوسطه دوم میشیم و حالا زمانیه که دانش آموزا انتخاب رشته انجام بدن و تلاش خودشون رو برای قبولی کنکور بیشتر از قبل کنن تا از بقیه دوستاشون و داوطلبای دیگه عقب نمونن. در این بین گروهی از دانش آموزها رشته تجربی رو انتخاب و با هدف قبولی تو رشته های پزشکی و پیراپزشکی وارد این مقطع تحصیلی میشن. اما اولین چیزی که برای رسیدن به این اهداف نیاز دارید کتاب درسی هستش. با توجه به طرح صد درصد سوالات امتحانی و کنکوری از کتاب درسی باید حتما چنین منبع مهمی رو جزو منابع مطالعاتی اصلی‌تون قرار بدید. در ادامه توضیحات لازم در مورد ثبت نام کتاب درسی سال 1403 - 1404 رو دادیم حتما قبل ثبت نام این مقاله رو بخونید تا مرتکب اشتباهی در طی انجام مراحل ثبت نام نشید.

خرید کتاب های درسی پایه دهم تجربی به صورت آزاد

خرید کتاب درسی تنها به شکل ثبت نام تو سامانه توزیع و فروش مواد آموزشی انجام نمیشه و راه های دیگه ای هم برای اینکه بتونید کتاب هاتون رو خریداری کنید دارید. برای مثال شما میتونید به راحتی کتاب درسی کلاس دهم تجربی رو از کتاب فروشی ها تهیه. و همیشه نیاز نیست که فقط در زمانی که براتون مشخص شده کتاب های دولتی رو دریافت کنید. کتاب درسی آزاد کاملا مشابه با کتاب های وزارتی هستن و از نظر محتوا و ظاهر هیچ فرقی ندارن. تنها فرق بیت کتاب های درسی آزاد و وزارتی قیمت کتاب هاست که برای کتاب های آزاد بیشترِ و دلیلش هم تکثیر کتاب ها بدون یارانه دولتی و با نرخ کاغد و چاپ آزاد هستن.

ویژگی خرید کتاب درسی دهم تجربی به صورت آزاد

اگه قصد دارید کتاب های درسی آزاد دهم تجربی رو تهیه کنید. باید بدونید که به چه دلیل خرید این کتاب ها میتونه براتون مفید و کارآمد باشه. و برخلاف قیمتش ویژگی های مثبتی هم داره که باعث میشه.

  • مهم ترین دلیلی که باعث میشه دانش آموزا به سراغ کتاب درسی آزاد بیان، تهیه راحت این کتاب ها نسبت به کتاب های دولتیه. شما برای اینکه کتاب های درسی آزاد رو تهیه کنید نه نیاز به ثبت نام دارید و نه انتظار به محض اینکه اقدام برای خرید کنید میتونید کتابتون رو بخرید و در کمترین زمان تحویل بگیرید.
  • دوم دلیل رو هم میشه امکان خرید همیشگی کتاب های درسی آزاد دونست برخلاف کتاب های دولتی که زمان بندی مشخصی دارن. کتاب های درسی آزاد اینجوری نیستن و در تمام طول سال میتونید کتاب رو بخرید.
  • دلیل سوم میتونه امکان خرید تعداد بالا یا خرید کتاب درسی از مقاطع تحصیلی مختلف باشه. این امکان برای کسایی که میخوان کتاب های دولتی رو تهیه کنن وجود نداره و برای این گروه محدودیت وجود داره.

لیست کتاب های درسی پایه دهم تجربی

در مقطع دهم رشته به رشته کتاب های درسی تفاوت هایی از نظر عنوان و تعداد باهم دارن. برای رشته دهم تجربی دانش آموزا 14 کتاب با 14 عنوان متفاوت دارن که به شرح زیر هستن:

  1. فارسی پایه دهم
  2. ریاضی پایه دهم
  3. فیزیک پایه دهم تجربی
  4. شیمی پایه دهم
  5. زیست شناسی پایه دهم تجربی
  6. دین و زندگی پایه دهم تجربی
  7. عربی زبان قرآن پایه دهم تجربی
  8. نگارش فارسی پایه دهم
  9. جغرافیای ایران پایه دهم
  10. آمادگی دفاعی پایه دهم
  11. تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم
  12. تفکر و سبک کار گاه کار آفرینی و تولید پایه دهم
  13. آزمایشگاه علوم تجربی پایه دهم
  14. زبان انگلیسی پایه دهم

زمان ثبت نام کتاب های درسی پایه دهم تجربی

اداره کل نشر و توزیع مواد آموزشی، ثبت نام کتاب درسی مقاطع مختلف رو در بازه های زمانی متفاوت از هم قرار داده و برای اینکه بتونید کتاب های درسی‌تون رو خریداری کنید باید با توجه به مقطعی که در حال تحصیل هستید به سامانه مربوطه مراجعه کنید. این زمان برای دانش آموزای پایه تحصیلی دهم رشته تجربی از 10 تیر ماه آغاز میشه. و از این زمان میتونید مراحل ثبت نام رو انجام بدید و خرید و نهایی کنید.

زمان اصلاح سفارشات کتاب درسی دهم تجربی

اگه زمان ثبت نام کتاب درسی هاتون به اشتباهی کرده باشید مثلا به جای کتاب های دهم تجربی کتاب های دهم ریاضی رو انتخالب کردید امکانی براتون برای اصلاح سفارش فراهم میشه که کتاب های درست رو خریداری کنید. دانش آموزایی که قصد اطلاح سفارش‌شون رو دارن میتونن از تاریخ 24 تیر ماه تا 31 شهریور برای انجام این کار و تصحیح سفارشی که داشتن اقدام کنن.

ثبت نام کتاب های درسی پایه دهم تجربی سال تحصیلی 1403 - 1404

اگه نیاز به کتاب های درسی برای مقطع دهم تجربی دارید که حتما همینطوره باید تو زمانی که براتون تعیین شده یعنی 5 تیر ماه اقدام کنید و کارای ثبت نام‌تون رو انجام بدید. در غیر این صورت  از کتاب های دولتی محروم میشید و باید از راه های دیگه کتاب هاتون رو تهیه کنید. ثبت نام در سامانه irtextbook.ir به دو روش فردی و گروهی انجام میشه و نیاز که برای ثبت نام حتما اطلاعت کافی از نحوه ثبت نام داشته باشید تا به موقع و با کمترین اشتباه این کار صورت بگیره.

ثبت نام انفرادی کتاب درسی پایه دهم تجربی

به عنوان اولین گزینه ثبت نام بهتر که در مورد ثبت نام فردی که توسط خود دانش آموز یا خانوادش انجام میشه اطلاعات داشته باشید. لیست کارایی که برای انجام ثبت نام فردی باید انجام بدید به ترتیب زیر هستش:

  1. به سایت irtextbook.com برید و بعد روی لینک ورود دانش آموز کلیک کنید.
  2. سپس در کادرهای مشخص شده اطلاعات شناسایی که ازتون میخواد رو به دقت وارد کنید و گزینه ورود رو بزنید.
  3. بعد از این اینکه گزینه ورود رو زدین وارد سامانه شده و برای اینکه بتونید کتاب های مورد نظرتون رو انتخاب کنید باید روی گزینه ثبت سفارش کلیک کنید.
  4. تو این قسمت بسته کتاب های درسی مربوط به پایه دهم تجربی رو انتخاب و ثبت کنید.
  5. بعد از انتخاب بسته کتاب درسی دهم تجربی گزینه پرداخت رو بزنید تا سایت شما رو به درگاه بانکی هدایت کنه.
  6. در قسمت درگاه بانکی باید مبلغ قابل پرداخت برای کتاب های درسی دهم تجربی رو بپردازید و خریدتون رو نهایی کنید.

ثبت نام گروهی کتاب های درسی پایه دهم تجربی

برای ثبت نام گروهی دیگه نیاز نیست که دانش آموز یا والدین کاری انجام بدن و مدیر مدرسه این کار مطابق زیر باید انجام بده:

  1. مراجعه به سایت سناد دانش آموزی متوسطه دوم به نشانی M2-snd.medu.ir .
  2. گزینه ورود به بخش مدارس رو بزنید و اطلاعات مربوط یعنی کد مدرسه، کدملی مدیر و رمز عبور رو نوشته و روی ورود کلیک کنید.
  3. اطلاعات پستی مدرسه و شماره تماس های دانش آموزا رو از منوی سمت راست وارد کنید.
  4. تو منوی سمت راست ثبت گروهی رو بزنید و کتاب های پایه دهم تجربی رو انتخاب کنید و گزینه پرداخت رو بزنید.
  5. بعد از زدن گزینه پرداخت وارد درگاه بانک شده و اطلاعات کارت بانکی عضو شتاب‌تون رو وارد کنید و مبلغ رو بپردازید.
  6. کتاب های ثبت شده به از تاریخ 10 شهریور تا 31 شهریور بین مدارس توزیع و مدرسه از 24 شهریور تا 1 مهر کتاب ها رو به دانش آموزا تحویل میده.

توجه: قبل از انجام ثبت نام فردی یا گروهی کتاب درسی مدیر مدرسه حتما دانش آموزا رو باید تو سامانه سیدا ثبت نام کنه.

هزینه کتاب های درسی پایه دهم تجربی سال تحصیلی 1403 - 1404

بسته کتاب های درسی دهم تجربی همونطور که گفتیم از 14 عنوان کتاب درسی تشکیل شده. قیمتی که برای خرید این کتاب ها درنظر گرفته شده به ازای هربسته 131000 تومان هستش. و باید توسط دانش آموز یا والدین پرداخت بشه.

1 دیدگاه در “ثبت نام کتاب درسی پایه دهم تجربی سال تحصیلی 1403 – 1404

  1. شایان سعادتمند گفت:

    پایه دهم تجربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *